Φεστιβάλ / Βραβεία

Νύχτες Πρεμιέρας 2018: Βραβεία με το βλέμμα στις γυναίκες και την Ιστορία

στα 10

Ολοκλήρώθηκε το 24ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας με την απονομή των βραβείων του Διεθνούς Διαγωνιστικού Τμήματος Μυθοπλασίας και Ντοκιμαντέρ.

Flix Team
Νύχτες Πρεμιέρας 2018: Βραβεία με το βλέμμα στις γυναίκες και την Ιστορία

Μετά από 10 ημέρες προβολών, δράσεων, εκπλήξεων και γεμάτων αιθουσών, οι Νύχτες Πρεμιέρες έριξαν αυλαία χθες το βράδυ με την απονομή των βραβείων των διεθνών τμημάτων τους, με κορυφαία τη Χρυσή Αθηνά για την Καλύτερη Ταινία και τη Χρυσή Αθηνά για το Καλύτερο Ντοκιμαντέρ.

Διαβάστε αναλυτικά παρακάτω τα βραβεία, τις σκέψεις των επιτροπών για την επιλογή τους, αλλά και τα ανεξάρτητα βραβεία της διοργάνωσης και θυμηθείτε εδώ και τα ελληνικά βραβεία του 24ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας.


ΒΡΑΒΕΙΑ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

Η Κριτική Επιτροπή για το Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα του 24ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας αποτελούνταν από τους Aρι Φόλμαν (σκηνοθέτης, Πρόεδρος της Επιτροπής), Νατάσα Γκίκας (υπεύθυνη Γερμανικού Μουσείου Κινηματογράφου), Μαρκ Σμιθ (δημοσιογράφο για τους Times του Λονδίνου Fantastic Man και ELLE UK), Ελεν Ντε Γουίτ (επιμελήτρια, καθηγήτρια και σεναριογράφο), Μάκη Γαζή (υπεύθυνο διανομής ρόλων)

Las herederas 607

Χρυσή Αθηνά Καλύτερης Ταινίας: «Οι Κληρονόμοι» του Μαρσέλο Μαρτινέσι | «Η επιτροπή απονέμει το βραβείο στις Κληρονόμους. Η ταινία αυτή είναι ένα οικείο πορτραίτο της σχέσης ενός ζεύγους λεσβιών μεγαλύτερης ηλικίας και του κοινωνικού τους κύκλου, μιας σχέσης που σπάνια αναπαριστάται. Η συγκροτημένη κινηματογράφηση αποδίδει εξαίρετα τους περιορισμούς της κατάστασης στην οποία βρίσκονται και πως η ηρωίδα απελευθερώνεται παρά τις προσωπικές και οικονομικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει. Η ταινία συνολικά δημιουργεί ένα περίπλοκο αλλά συνάμα πιστευτό σύμπαν, τόσο γοητευτικό όσο και ανατρεπτικό.»

museo 607

Βραβείο Σκηνοθεσίας της Πόλης των Αθηνών: «Ληστεία στο Μουσείο» του Αλόνσο Ρουιθπαλάθιος | «Η επιτροπή αποφάσισε να απονείμει το Βραβείο Σκηνοθεσίας στον Αλφόνσο Ρουίθ Παλάθιος για την εξέχουσα σκηνοθετική του δουλειά στην «Ληστεία στο Μουσείο». Η χρήση της κινηματογραφικής γλώσσας τελειοποιείται στο έργο του Αλφόνσο: η χορογραφία των ηθοποιών σε κάθε σκηνή είναι δυναμική και όμορφη, η σύνθεση επιδεικνύει εντυπωσιακή επινοητικότητα και υπάρχουν στιγμές που λες και η κάμερα σκαλίζει το φως ώστε να αποτυπώσει την πλοκή και τους ηθοποιούς. Ανυπομονούμε για την επόμενη ταινία του Αλφόνσο Ρουίθ.»

In the Aisles 607

Βραβείο Σεναρίου: Κλέμενς Μέγιερ και Τόμας Στούμπερ για την ταινία «Στους Διαδρόμους» | «Με μεγάλη χαρά η επιτροπή απονέμει το βραβείο σεναρίου στην ταινία «Στους Διαδρόμους», σε σενάριο Κλέμενς Μέγιερ και Τόμας Στούμπερ. Με οικονομία και παιγνιώδη αντίληψη του μεταφορικού λόγου, το σενάριο αυτό κατόρθωσε να αποδώσει μια πλειάδα ανθρώπινων αξιών και συναισθημάτων χωρίς ποτέ να διολισθήσει στην υπερβολή και τον συναισθηματισμό. Συγχαίρουμε τους εξαιρετικούς πρωταγωνιστές που υπηρέτησαν την λεπτότητα του υλικού που τους δόθηκε. Συγχαρητήρια σε όλους.»

And Breathe Normally 607

Βραβείο Κοινού Fischer Beer: «Ανάσα Ελευθερίας» της Ισολντ Ιγκατότιρ

In the Aisles 607

Βραβείο Π.Ε.Κ.Κ. (Πανελλήνια Eνωση Κριτικών Κινηματογράφου): «Στους Διαδρόμους» του Τόμας Στούμπερ | «Με σύγχρονη κινηματογραφική γλώσσα και πολλές φιλμικές αναφορές, ο σκηνοθέτης καταπιάνεται με ένα καυτό, κοινωνικό θέμα -την αισιοδοξία της εργατικής τάξης κόντρα στην κοινωνική απομόνωση και περιθωριοποίηση, στην καρδιά της Ευρώπης.»


Διαβάστε ακόμη: Νύχτες Πρεμιέρας 2018: Βραβεία ελληνικών ταινιών μικρού μήκους και πρωτοεμφανιζόμενων του ελληνικού σινεμά


ΒΡΑΒΕΙΑ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ NTOKIMANTEΡ

Η Κριτική Επιτροπή για το Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα Ντοκιμαντέρ του 24ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας αποτελούνταν από τους Μενέλαο Καραμαγγιώλη (σκηνοθέτη, Πρόεδρο της επιτροπής), Σίμραν Χανς (κριτικός κινηματογράφου στην εφημερίδα The Observer), Ευαγγελία Κρανιώτη (σκηνοθέτης), Αντιε Εμαν (επιμελήτρια εικαστικών/ κινηματογραφικών προγραμμάτων, συγγραφέας), Γκιουρτσάν Κελτέκ (σκηνοθέτης).

A Woman Captured 607

Χρυσή Αθηνά Καλύτερου Ντοκιμαντέρ: «Μια Γυναίκα Αιχμάλωτη» της Μπερναντέτ Τούζα-Ρίτερ | «Πρόκειται για μια συνεργασία δύο γυναικών, της ηρωίδας και της σκηνοθέτιδος που γύρισε και μόνταρε η ίδια το ντοκιμαντέρ. Συγκινηθήκαμε από την ιστορία, μια σοκαριστική και δυστυχώς απόλυτα αληθινή περίπτωση σύγχρονης δουλείας, αλλά και από την αμεσότητα της κινηματογράφησης της Τούζα-Ρίτερ, και την ικανότητά της να δομήσει ένα ντοκιμαντέρ τόσο έντονα και δραματικά, σαν να πρόκειται για θρίλερ μυθοπλασίας. Θέλουμε να τη συγχαρούμε για την οικειότητα που προκύπτει μεταξύ της ηρωίδας και της κάμερας, όπου ο φακός μετατρέπεται σε έμπιστο φίλο της αιχμάλωτης γυναίκας, και της δίνει δύναμη και στήριξη ώστε να αναζητήσει της ελευθερία της.»

Bisbee 17

Ειδική Μνεία: «Μπίσμπι 1917» του Ρόμπερτ Γκριν και «Η Σχεδία» του Μάρκους Λίντεν | «Για την εξαιρετική σκηνοθετική προσέγγιση και τον επινοητικό τρόπο που συνδυάζουν τη μνήμη και την εξερεύνηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς με τα ντοκουμέντα, τη θεατρική διαδικασία και το installation (εγκατάσταση) σε ένα φιλμικό αποτέλεσμα που εξασφαλίζει τη δημιουργική συμμετοχή των ηρώων της ταινίας και κυρίως την αφύπνισή τους.»


Το 24ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας ολοκληρώνεται την Κυριακή 30 Οκτωβρίου. Στο επίσημο site του μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για τις εκδηλώσεις και όλες τις προβολές, καθώς και ενημέρωση για τις δράσεις και τα νέα του φεστιβάλ.