Μπαμπάς και υιός Κρόνενμπεργκ βρίσκονται μαζί στις Κάννες: Ο Ντέιβιντ για το «Cosmopolis» στο διαγωνιστικό τμήμα και ο Μπράντον για το σκηνοθετικό του ντεμπούτο «Αntiviral» στο τμήμα «Ενα Κάποιο Βλέμμα». Εξτρα σύνδεση: και στις δύο ταινίες πρωταγωνιστεί σε δεύτερο ρόλο η Σάρα Γκάντον.
Το «Holy Motors» απαντά στο «Cosmopolis»: Εκτός από την προφανή ομοιότητα δύο ηρώων που ζουν ουσιαστικά μέσα σε μια λιμουζίνα τόσο στην ταινία του Λεός Καράξ όσο και σε αυτή του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, υπάρχει μια στιγμή στο «Cosmopolis», όπου ο Ρόμπερτ Πάτινσον αναρωτιέται που πηγαίνουν οι λιμουζίνες το βράδυ. Σε αυτό απαντάει η τελική συγκινητική και ταυτόχρονα αστεία σκηνή του «Ηoly Motors».
O Αλεξάντρ Ντεσπλά, επίσημος ακούραστος συνθέτης του Καννών: υπογράφει τη μουσική στο «Σκουριά και Κόκαλο» του Ζακ Οντιάρ, στο «Moonrise Kingdom» του Γουες Αντερσον, στο «Reality» του Ματέο Γκαρόνε, στο «Renoir» του Ζιλ Μπουρντός («Ενα Κάποιο Βλέμμα»), στο ντοκιμαντέρ «Roman Polanski - Α Film Memoir» και στο μικρό φιλμάκι που γύρισε για την Prada και παρουσίασε στις Κάννες ο Ρομάν Πολάνσκι.
Ολη η ιστορία του γαλλικού σινεμά σε δύο γυναίκες και έναν άντρα: Ο Αλέν Ρενέ συμμετέχει στο διαγωνιστικό τμήμα με το «Δεν Εχετε Δει Τίποτα Ακόμη». Στην πρώτη του ταινία «Χιροσίμα Αγάπη Μου» το 1956 πρωταγωνιστούσε η Εμανουέλ Ριβά που παίζει στο «Αmour» του Μίκαελ Χάνεκε. Η Ριβά έπαιζε και στο «Τherese Desqueyroux» που η φετινή διασκευή του από τον πρόσφατα εκλιπόντα Κλοντ Μιλέρ κλείνει επίσημα το Φεστιβάλ. Μαζί με τη Ριβά στην πρώτη ταινία του 1962 που σκηνοθέτησε ο Ζορζ Φρανζί, έπαιζε η Εντίτ Σκομπ, η οποία έπαιζε και στο «Μάτια Δίχως Πρόσωπο» του Ζορζ Φρανζί. Η Εντίτ Σκομπ πρωταγωνιστεί στο «Holy Motors» του Λεός Καράξ, ο οποίος αποτίνει φόρο τιμής και στο «Μάτια Δίχως Πρόσωπο» μέσα στην ταινία.
Σε διπλό ταμπλό: η Ιζαμπέλ Ιπέρ συμμετέχει στο Φεστιβάλ με δύο ταινίες, το «Αmour» του Μίκαελ Χάνεκε και το «In Another Country» του Χονγκ Σανγκ-σου. Το ίδιο και η Νικόλ Κίντμαν, που πρωταγωνιστεί στο «The Paperboy» του Λι Ντάνιελς, αλλά και στο «Hemingway & Gellhorn» του Φίλιπ Κάουφμαν. Το ίδιο και η Τζέσικα Τσαστέιν, που ήρθε στο Φεστιβάλ με το «Lawless» του Τζον Χίλκοουτ, αλλά και με το «Madagascar 3». Ο Μάθιου ΜακΚόναχι πρωταγωνίστησε και στο «Τhe Paperboy» και στο «Mud», ο Σαμ Σέπαρντ και στο «Mud» και το «Killing them Softly», ο Τιμ Ροθ και στο «Broken» και ως πρόεδρος της κριτικής επιτροπής του τμήματος «Ενα Κάποιο Βλέμμα», ο Πάμπλο Τραπέρο και με δική του ταινία («Elefanto Blanco») στο «Ενα Κάποιο Βλέμμα» και με μικρού μήκους στο «7 Μέρες στην Αβάνα».
Δύο ήταν φέτος οι τραγουδίστριες που όχι απλώς είχαν πρωταγωνιστικούς ρόλους σε ταινίες, αλλά έβαλαν και τα γυαλιά σε επαγγελματίες ηθοποιούς: η Κάιλι Μινόγκ, η Εύα στο «Holy Motors» του Λεός Καράξ και η Μέισι Γκρέι, η Ανίτα στο «The Paperboy» του Λι Ντάνιελς.
Αν το ξέρεις και θέλεις πολύ, μπορείς να καταλάβεις την ομοιότητα στην αισθητική και στον φωτισμό: το «Beyond the Hills» του Κρίστιαν Μουντζίου και το «In the Fog» του Σεργκέι Λόζνιτσα μοιράζονται τον ίδιο διευθυντή φωτογραφίας, τον σπουδαίο Ρουμάνο Ολεγκ Μούτου.
Ο Ρόμαν Κόπολα βρήκε τρόπο και τρύπωσε και φέτος στο Φεστιβάλ, από δύο πόρτες: συν-σεναριογράφος στο «Moonrise Kingdom») του Γουες Αντερσον, παραγωγός στο «On the Road» του Βάλτερ Σάλες, εκπροσωπώντας, βέβαια, εδώ, τον πατέρα του Φράνσις.
O Σάια ΛαΜπεφ κρύβει περισσότερα απ' όσα βλέπει το μάτι: φέτος συμμετείχε στο Φεστιβάλ Καννών, από τη μία ως ηθοποιός, πρωταγωνιστής στο «Lawless» του Τζον Χίλκοουτ, αλλά από την άλλη ως σκηνοθέτης, της μικρού μήκους ταινίας «Howard Cantour.com» στο τμήμα της «Εβδομάδας Κριτικής».
Ο Ρόμπερτ Πάτινσον και η Κρίστεν Στιούαρτ έκαναν τα δύο ένα: Εκείνη περπάτησε στο κόκκινο χαλί για το «On the Road» του Βάλτερ Σάλες, εκείνος για το «Cosmopolis» του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, ποτέ μαζί, ο καθένας με την ομάδα της ταινίας τους, αλλά σε πάρτυ της Κρουαζέτ έδωσαν το πρώτο τους δημόσιο φιλί!
Tags: Cannes 2012