Κάννες 2011: Ημέρα ένατη – Τετάρτη 18 Μαΐου
Το μεγάλο γεγονός της ένατης ημέρας του φεστιβάλ, η παγκόσμια πρεμιέρα του «La Piel Que Habito» του Πέδρο Αλμοδόβαρ, επισκιάστηκε – δυστυχώς – από την συνέχεια που πήρε το θέμα των δηλώσεων του Λαρς φον Τρίερ. Το φεστιβάλ τον ανακήρυξε persona non grata, η ταινία του «Melancholia» κινδύνεψε να βρεθεί εκτός διαγωνιστικού προγράμματος, του απαγορεύτηκε η είσοδος στην τελετή απονομής των βραβείων την Κυριακή, ενώ οι πρώτες συνεντεύξεις του στους δημοσιογράφους συνέχισαν την ανταλλαγή πυρών τοποθετώντας πλέον τον εκκεντρικό Δανό στην πρώτη θέση των «γεγονότων» του φετινού φεστιβάλ.
Μετά την προβολή του «La Piel Que Habito», στην συνέντευξη Τύπου που ακολούθησε η πρώτη ερώτηση προς τον Πέδρο Αλμοδόβαρ ήταν φυσικά «αν είναι Ναζί;», αλλά κάθε άλλη αναφορά στο μικρό που μεγαλώνει σκάνδαλο των Καννών σταμάτησε εκεί. Ο Αλμοδόβαρ, φανερά σε καλή διάθεση, μαζί με τον Αντόνιο Μπαντέρας, την Ελενα Ανάγια και το υπόλοιπο συνεργείο της καινούριας του ταινίας προτίμησε να μιλήσει για τα τέρατα που όλοι κρύβουμε μέσα μας και δήλωσε πως: «Σε όλη τη διάρκεια της καριέρας μου έκανα ταινίες που το κεντρικό τους ύφος αντιπροσώπευε τι ζούσα στην πραγματικότητα: κωμωδίες, μελοδράματα. Τώρα βρίσκομαι στη θρίλερ φάση μου».
Τιμώντας έναν από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες όλων των εποχών, το τμήμα «Cannes Classics» παρουσίασε σε μια ειδική προβολή την ταινία του Ρομπέρτο Ροσελίνι «La Macchina Ammazzacattivi» του 1952, η οποία στην πραγματικότητα τελείωσε με την βοήθεια των συνεργατών του και όχι από τον ίδιο. Εμπνευσμένο από την Commedia dell'Arte, το φιλμ αφηγείται την ιστορία ενός νεαρού φωτογράφου που η ζωή του σε μια μικρή πόλη της Νότιας Ιταλίας θα αναστατωθεί από τους εορτασμούς του Αγίου Ανδρέα όταν θα ανακαλύψει πως η φωτογραφική του μηχανή έχει τη δυνατότητα να σκοτώνει τους ...κακούς.
Ο Τακάσι Μιίκε βρέθηκε και αυτός στην αίθουσα των συνεντεύξεων Τύπου για να παρουσιάσει το «Χαρακίρι» του, που αποτελεί και την πρώτη τρισδιάστατη ταινία που συμμετέχει ποτέ στο διαγωνιστικό πρόγραμμα του φεστιβάλ. Ανάμεσα σε άλλα αποκάλυψε και το γιατί γύρισε την ταινία σε 3D, συνεχίζοντας μια συζήτηση που μοιάζει να κυριαρχεί στο φετινό φεστιβάλ γύρω από την επέλαση της νέας τεχνολογίας και το τέλος του συμβατικού σινεμά, όπως το γνωρίζαμε. «Το θέμα της ταινίας, οι τοποθεσίες στις οποίες διαδραματίζεται ήταν ιδανικά για τρισδιάστατο γύρισμα. Αντίθετα με όσα πιστεύουν οι περισσότεροι, το γύρισμα σε 3D εμπεριέχει πολλούς περιορισμούς. Και γι'αυτό η ταινία δεν έχει πολλές σκηνές μάχης, γιατί απαιτούν πολύ χρόνο και κόπο. Η τρισδιάστατη τεχνολογία ωστόσο, ανοίγει απίστευτες δυνατότητες στο σινεμά».
Στη δεύτερη μεγάλη βραδιά του τμήματος «Cannes Classics», το τιμώμενο πρόσωπο ήταν ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ και τιμώμενη ταινία ένα από τα πιο πολυσυζητημένα αριστουργήματα του, το «Κουρδιστό Πορτοκάλι». Εκτός από το ίδιο το φιλμ του 1972, προβλήθηκε και το ντοκιμαντέρ των Μισέλ Κλιμέντ και Αντουάν ντε Γκοντμάρ «Once Upon A Time ...A Clockwork Orange» ενώ στις 20 Μαΐου αναμένεται και το masterclass του Μάλκολμ ΜακΝτάουελ
Στην πρώτη διοργάνωση του «Cinema for Peace» που έγινε στο ξενοδοχείο Carlton, o Λεονάρντο Ντι Κάπριο, παρουσιαστής της βραδιάς, τίμησε τον Σον Πεν για την φιλανθρωπική του δράση στην Αϊτή. Διάλειμμα από τις ξεκούραστες μέρες που περνάειο Ντι Κάπριο στην Κρουαζέτ μαζί με τη συντροφιά της Μπλέικ Λάιβλι («Gossip Girl»).
Η εμφάνιση του Ράιαν Γκόσλινγκ στο φεστιβάλ ανέβασε την ήδη υψηλή θερμοκρασία. Οσοι τον είδαν να περπατάει με κουκούλα, σαν ένας ακόμη περαστικός, προσπαθούν ακόμη να συνέλθουν, ενώ οι υπόλοιποι ζουν μόνο για τη στιγμή που θα τον δουν να περπατάει στο κόκκινο χαλί, στις 20 Μαΐου στην επίσημη προβολή του «Drive» του Νίκολας Βίντινγκ Ρεφν.
Η ημέρα έκλεισε με την επίσημη προβολή του «La Piel Que Habito» στο πιο στιλάτο κόκκινο χαλί της διοργάνωσης. Πέδρο Αλμοδόβαρ, Αντόνιο Μπαντέρας, Ελενα Ανάγια, Μαρίζα Παρέδες, Ρόσι Ντε Πάλμα (στην καλύτερη εμφάνιση ολόκληρου του φεστιβάλ μαζί με την φίλη της Μπλάνκα Λι), Μάλκολμ ΜακΝτάουελ, Ζαν Πολ Γκοτιέ και άλλους που τίμησαν με την παρουσία τους την πέμπτη συμμετοχή του Ισπανού σκηνοθέτη στο φεστιβάλ.
Διαβάστε τι συνέβη την πρώτη ημέρα του 64ου Φεστιβάλ Καννών
Διαβάστε τι συνέβη τη δεύτερη ημέρα του 64ου Φεστιβάλ Καννών
Διαβάστε τι συνέβη την τρίτη ημέρα του 64ου Φεστιβάλ Καννών
Διαβάστε τι συνέβη την τέταρτη ημέρα του 64ου Φεστιβάλ Καννών
Διαβάστε τι συνέβη την πέμπτη ημέρα του 64ου Φεστιβάλ Καννών
Διαβάστε τι συνέβη την έκτη ημέρα του 64ου Φεστιβάλ Καννών
Διαβάστε τι συνέβη την έβδομη ημέρα του 64ου Φεστιβάλ Καννών
Tags: Cannes 2011