Το πραγματικά εντυπωσιακό με το «Drive» του Δανού Νίκολας Βίντινγκ Ρεφν δεν είναι πως βρίσκεται στο επίσημο διαγωνιστικό τμήμα του 64ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, αλλά το γεγονός πως ξεκίνησε σαν ένα mainstream όχημα για τον Χιου Τζάκμαν και κατέληξε (ευτυχώς) σε μια ανεξάρτητη παραγωγή με τον Ράιαν Γκόσλινγκ.
Οταν ανακοινώθηκε για πρώτη φορά το σχέδιο, στις αρχές του 2008, σκηνοθέτης της ταινίας ήταν ο Νιλ Μάρσαλ («Centurion»), παραγωγός η Universal και πρωταγωνιστής ο Χιου Τζάκμαν. Μιλώντας στο Variety, τότε, o Μάρσαλ έδειχνε ενθουσιασμένος από το σενάριο που βασίζεται στο ομώνυμο νεο-νουάρ του Τζέιμς Σάλις και ήλπιζε πως θα μπορούσε να φέρει λίγη «βρετανική ευαισθησία» σε ένα κατεξοχήν «φιλμ δράσης και μυστηρίου με φόντο το Λος Αντζελες». Τελικά, θα έμενε με το όνειρο, αφού το χειμώνα του 2010 το «Drive» άλλαξε τελείως χέρια, χωρίς ποτέ κανείς να μάθει τους λόγους για την αποχώρηση του σκηνοθέτη και του πρωταγωνιστή.
Το σχέδιο προτάθηκε στον Ράιαν Γκόσλινγκ, ο οποίος ενθουσιάστηκε με την ιστορία του κασκαντέρ που το πρωί δουλεύει σε ταινίες και το βράδι εργάζεται ως οδηγός για ληστείες. Κερδίζοντας για πρώτη φορά στην καριέρα του το προνόμιο να επιλέξει μόνος του σκηνοθέτη, ο Γκόσλινγκ θα διάλεγε τον Δανό Νίκολας Βίντινγκ Ρεφν («δεν σκέφτηκα ποτέ κανέναν άλλον») εντυπωσιασμένος από το «Bronson» που είχε ήδη κάνει από το 2009 το όνομα του Ρεφν γνωστό σε ολόκληρο τον κόσμο. Και κάπως έτσι το «Drive» σώθηκε από τα νύχια του mainstream για να μεταμορφωθεί σε ένα από τα πιο ενδιαφέροντα ανεξάρτητα σχέδια του αμερικανικού κινηματογράφου που ξεκίνησε τα γυρίσματα του το φθινόπωρο του 2010.
Την ίδια ακριβώς εποχή που ο Ρεφν προωθούσε το σχέδιο στο 63ο φεστιβάλ Καννών , η Κάρεϊ Μάλιγκαν («Μια Κάποια Εκπαίδευση»), ενθουσιασμένη από το «Bronson» έστειλε ένα e-mail στην ατζέντη της δηλώνοντας της πως θα ήθελε πολύ να δουλέψει με έναν τέτοιο σκηνοθέτη, χωρίς να γνωρίζει πως ο Ρεφν βρισκόταν ήδη στην προπαραγωγή του «Drive». Δύο εβδομάδες μετά, η Μάλιγκαν τον συνάντησε και τον έπεισε να προσαρμόσει πάνω της το ρόλο μιας λατίνας μητέρας, ενώ συμπληρώθηκε και το υπόλοιπο καστ που περιλαμβάνει τους Ρον Πέρλμαν, Μπράιαν Κράνστον, Αλμπερτ Μπρουκς, Οσκαρ Αιζακς και την Κριστίνα Χέντρικς του «Mad Men».
Το πρώτο κλιπ από την ταινία, το οποίο μόλις κυκλοφόρησε, προϊδεάζει για μια ατμοσφαιρική, σκοτεινή περιπέτεια στα χνάρια του Μάικλ Μαν ενώ η σιωπηλή ερμηνεία του Ράιαν Γκόσλινγκ θέτει ήδη σοβαρή υποψηφιότητα για το ανδρικό βραβείο στις Κάννες. Επιβεβαιώνοντας πως μερικές φορές το μόνο που αρκεί για να σωθεί μια ταινία είναι ένας καλός σκηνοθέτης και ένας – ακόμη καλύτερος – ηθοποιός.
Tags: Cannes 2011