«The Big Lebowski»: Ο Τζόελ Κοέν αποκαλύπτει τι έφερε τον Τζεφ Μπρίτζες σε απόγνωση στο γύρισμα

BUZZ 05 AUG  /  Πόλυ Λυκούργου

... κι ανάγκασε τους αδελφούς Κοέν να σπάσουν έναν κανόνα που είχαν στα κινηματογραφικά σετ τους.

Τις πρώτες δύο εβδομάδες γυρισμάτων του «The Big Lebowski» o Τζεφ Μπρίτζες ήρθε σε απόγνωση. Στριμώχτηκε τόσο πολύ ψυχολογικά, που οι Τζόελ και Ιθαν Κοέν άλλαξαν τον τρόπο που πάνε γύρισμα.

Ολα αυτά τα αποκάλυψε ο ίδιος ο Τζόελ Κοέν στο podcast του οσκαρικού διευθυντή φωτογραφίας και συνεργάτη τους, Ρότζερ Ντίκινς (στο επεισόδιο αυτής της εβδομάδας, της σειράς «Team Deakins» podcast).

Η όλη κουβέντα ήρθε μετά το σχόλιο του Ντίκινς ότι ο Τζόελ Κοέν είναι ένας από τους πιο ακριβής σκηνοθέτες με τους οποίους έχει συνεργαστεί: δεν πηγαίνει λήψη δεκάδες φορές για σιγουριά, έχει την -σπάνια- αυτοπεποίθηση να γυρίσει κάτι και μία μόνο φορά.

Δείτε κι αυτό: Γιατί το «Big Lebowski» είναι στην ουσία ένα film noir

deakins cohen 607

Ρότζερ Ντίκινς: «Δεν ξόδευες ποτέ φιλμ. Η αναλογία λήψεων/φιλμ στις ταινίες σου είναι η πιο χαμηλή από όλους τους σκηνοθέτες με τους οποίους έχω συνεργαστεί στη ζωή μου. Νομίζω ότι για το «Fargo» χρησιμοποιήσαμε 45.720 μέτρα φιλμ, κάτι το αστείο. Θυμάμαι ότι υπήρξαν αρκετές φορές που έκανες μία μόνο λήψη και έδινες αμέσως σήμα στον Ιθαν για να πάτε παρακάτω! Κι έπρεπε εγώ να βάλω τις φωνές ότι χρειάζομαι μια λήψη ακόμα για σιγουριά. Πάντα είχες αυτοπεποίθηση. Μια αυτοπεποίθηση που δεν την ξανασυνάντησα με άλλους σκηνοθέτες που δούλεψα μαζί - ποτέ!»

Τζόελ Κοέν: «Νομίζω ότι όλο αυτό πηγάζει από το ότι δεν ήμασταν ποτέ τελειομανείς. Είναι αλήθεια: δεν κατάλαβα ποτέ γιατί ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ χρειάζεται 90 λήψεις κοντινών ενός χεριού που ανοίγει μια πόρτα, για πλάνο που θα μπει σφήνα στον ηθοποιό που ανοίγει τελικά την πόρτα. Εμείς ξέραμε πάντα τι χρειαζόμαστε και τι είναι περιττό. Νομίζω ότι είναι και θέμα ενστίκτου - πόσο γύρισμα θα πας σε μια μέρα, πόσο χρειάζεσαι...»

Σε αυτό το σημείο, η συζήτηση εστιάζει στο πώς έγινε η μετάβαση από το το φιλμ στο ψηφιακό γύρισμα κι ότι ακόμα και οι ηθοποιοί σε αυτή την περίπτωση, γνωρίζοντας ότι δεν ξοδεύουν τίποτα το ακριβό, άρχισαν να ζητούν παραπάνω λήψεις για να τελειοποιήσουν τις σκηνές τους - κάτι που οι αδελφοί Κοέν σιχαίνονται.

«Είναι πάντα ο λόγος που δεν επιτρέπουμε μόνιτορ στο σετ που θα παίξουν playback μια λήψη. Οταν ο ηθοποιός έρχεται και ξαναέρχεται να τσεκάρει τη λήψη του, κόβει το ρυθμό, καθυστερεί, χάνει το μομέντουμ...»

Big Lebowski shooting 607 2

Υπήρξε μόνο μία φορά που παραβίασαν αυτή την αρχή τους: στο «The Big Lebowski», καθώς ο Τζεφ Μπρίτζες στριμώχτηκε πολύ ψυχολογικά.

«Ξεκινήσαμε τις πρώτες δυο εβδομάδες γυρισμάτων, χωρίς playback players στο σετ. Κι ο Τζεφ αναστατώθηκε πάρα πολύ, γιατί είχε συνηθίσει να βλέπει τον εαυτό του και τις λήψεις του στο playback. Ανησύχησα γιατί τον επηρέασε πολύ η αλλαγή της τεχνικής του. Τότε αποφασίσαμε να παραγγείλουμε τον playback εξοπλισμό και κάναμε για μία φορά την εξαίρεση. Αλλά, ο Τζεφ αποδείχθηκε άψογος. Δεν μάς καθυστέρησε καθόλου, δεν έκανε κατάχρηση του playback, δεν ερχόταν σε κάθε σκηνή να τσεκάρει, παρά μόνο όταν υπήρχε πρόβλημα. Είναι κι ο ίδιος μεγάλη εξαίρεση. Σπουδαίος συνεργάτης...»

The Dude abides.

Διαβάστε περισσότερα:

Big Lebowski shooting 607 1

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.