Η ομάδα του Flix επιλέγει για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.
Βλέπουμε στο Σπίτι: Αναζητήστε όλες τις προτάσεις του Flix για το σπίτι στην ειδική ενότητα «Βλέπουμε στο Σπίτι» που ανανεώνεται συνεχώς.
«Φωτιά στη Θάλασσα» (Fuocoammare, 2016) του Τζιανφράνκο Ρόζι
Ο μικρός Σαμουέλε ζει στη Λαμπεντούζα, το νησάκι 20 τετραγωνικών χιλιομέτρων που ζει ψαράδικη ζωή εδώ και χρόνια - όπως, εδώ και χρόνια, αποτελεί και το πιο συμβολικό ευρωπαϊκό σύνορο ανάμεσα στην Αφρική και την Ευρώπη. Χιλιάδες άνθρωποι περνούν από τη Λαμπεντούζα κάθε χρόνο, χιλιάδες απ' αυτούς πεθαίνουν στη θάλασσα, οι υπόλοιποι συνεχίζουν το δρόμο τους για μια καλύτερη ζωή. Ο Σαμουέλε δεν το βλέπει αυτό. Κατ' αρχάς, γιατί δε βλέπει καλά από το ένα του μάτι - είναι τεμπέλικο και γι' αυτό φορά «μπάλωμα» στα γυαλάκια του. Κατά δεύτερον, γιατί είναι πάρα πολύ απασχολημένος να φτιάχνει, με τον κολλητό του, σφεντόνες με ξύλα που κόβουν στο δάσος, ή ν' ακούει τις ιστορίες των συγγενών του, παλιών ναυτικών. Κανείς δεν ψαρεύει πια ψάρια στη Λαμπεντούζα. Ούτε η κυρία Ανα που μαγειρεύει εξαιρετικό καλαμάρι κοκκινιστό, ούτε η κυρία Μαρία που αφιερώνει στη ραδιοφωνική εκπομπή του Πίπο τραγούδια για τον άντρα της που έχει άνοια, ούτε ο υπέροχος γιατρός που εξομολογείται στην κάμερα ότι τελευταία κάνει όλο και πιο πολύ αυτό που αγαπά λιγότερο: όχι να φροντίζει ζωντανούς, αλλά να κάνει νεκροψίες. Ομως η ζωή κυλά ήσυχα, μαζεμένα, σ' ένα μικρό παραδοσιακό τόπο που δε φορά τη σφραγίδα που του έχει φορεθεί από την Ιστορία. Μόνο το λιμενικό δέχεται, κάθε βράδυ, εκκλήσεις από τον ασύρματο, βοηθήστε μας, 250 άτομα, 130 άτομα, δεν έχουμε νερό. Τη μέρα όλα μοιάζουν κανονικά.
Ενα ήσυχο νησάκι με μεγάλη θάλασσα, καθημερινοί άνθρωποι δίπλα στον υγρό θάνατο των μεταναστών κι αυτός ο πραγματισμός που σπάει κόκαλα. Η Χρυσή Αρκτος του φετινού Βερολίνου, 2016. Διαβάστε αναλυτικά την κριτική του Flix εδώ
Η ταινία είναι διαθέσιμη τώρα online από τη StraDa, στην iPLATFORMA.gr
«Στα Ορια» (Rampart, 2012) του Ορεν Μόβερμαν
Λος Αντζελες, 1999: ο Ντέιβ Μπράουν είναι αστυνομικός και αποφασισμένος να επιβάλει την προσωπική του αίσθηση δικαίου, που συχνά ξεπερνά τη διαχωριστική γραμμή μεταξύ σωστού και λάθους: ο Ντέιβ είναι ένας διεφθαρμένος μπάτσος - μισάνθρωπος, ρατσιστής, βίαιος και αντιδραστικός. Οταν καταγράφεται από κάμερα να χτυπά έναν ύποπτο, μπλέκεται σε έναν προσωπικό και συναισθηματικό στρόβιλο, καθώς το σκοτεινό του παρελθόν βγαίνει στο φως. Η Αμερική του «Rampart» είναι η χώρα της αυτοδικίας – όσο πιο αποκεντρωμένη είναι η εξουσία, τόσο καλύτερα είναι για το άτομο που παίρνει το νόμο στα χέρια του. Η αλήθεια βρίσκεται στις αποχρώσεις του γκρίζου, ανάμεσα στο «επιτρέπεται» και στο «πολύ αργά». Με τον ίδιο τρόπο, ο ήρωας της ταινίας, ο αστυνομικός Ντέιβ Μπράουν, πέφτει θύμα του συστήματος στο οποίο υπακούει. Ανδρώθηκε μέσα στη βρώμικη αστυνομική αρχή του Λος Αντζελες του ’90, του συστήματος της θεσμικής διαφθοράς που όμοιό του δεν είχε ξαναδεί η χώρα, διδάχθηκε να δουλεύει έξω από το σύστημα και τη στιγμή που η Αστυνομία αποφασίζει να πλύνει τα χέρια της, ο Ντέιβ γίνεται η ιδανική περίπτωση παραδειγματισμού. Διαβάστε αναλυτικά την κριτική του Flix
Η ταινία είναι διαθέσιμη στην πλατφόρμα του ERTFLIX
«Η Μικρή μας Αδελφή» (Our Little Sister, 2015) του Χιροκάζου Κόρε-Εντα
Στο «Our Little Sister», την τέταρτη ταινία της φιλμογραφίας του (αμέσως μετα το «Like Father, Like Son» και πριν τους «Κλέφτες Καταστημάτων»), ο Κόρε-Εντα διασκευάζει τη νουβέλα του manga artist Ακόμι Γιοσίντα «Diary of a Seaside Town», ακολουθώντας τις ζωές 4 αδελφών που εγκαταλειμένες (με τον έναν ή τον άλλον τρόπο) από τους γονείς τους, συνθέτουν μία εναλλακτική οικογένεια. Οι αδελφές Κόντα (η μεγάλη και συνετή Σάκι, η επιπόλαιη Γιοσίνο και η εκκεντρική Τσίκα) ζουν ακόμα στο πατρικό, παλιό σπίτι της γιαγιάς τους στην ιστορική παραθαλάσσια πόλη της Καμακούρα - μία ώρα με το τρένο από το Τόκιο. Οταν φθάνουν τα νέα ότι ο πατέρας τους πέθανε, τα παιδικά τραύματα ανασύρονται: ο πατέρας τους είχε παρατήσει την μητέρα τους για μία άλλη γυναίκα, όταν εκείνες ήταν πολύ μικρές, και η οικογένεια τότε διαλύθηκε. Η μητέρα τους έφυγε και η ίδια για να ξεχάσει και να ξεχαστεί, αφήνοντας τις κόρες της στη γιαγιά, ο πατέρας έκανε άλλη μια κόρη με την νέα του οικογένεια - την μικρή τους αδελφή, Σούζου. Η Σάκι, αναγνωρίζοντας ότι το 13χρονο κορίτσι είναι αίμα τους κι έχει μείνει κι αυτό μόνο στη ζωή, καλεί την Σούζου να έρθει να μείνει μαζί τους στην Καμακούρα. Κι έτσι ξεκινά η πορεία τεσσάρων κοριτσιών που τους ενώνει κάτι παραπάνω από το κοινό τους DNA: η υπόσχεση που δίνει η κάθε μία στον εαυτό της για επούλωση, κόψιμο του ομφάλιου λώρου, προσωπική ευτυχία.
Ενας από τους σπουδαιότερους Ιάπωνες σκηνοθέτες παρουσιάζει ένα τρυφερό οικογενειακό δράμα, επιδεικνύοντας μεγάλο σινεμά και, για ακόμα μία φορά, την μεγάλη του καρδιά. Διαβάστε αναλυτικά την κριτική του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στην πλατφόρμα του Cinobo
«The Master» (2012) του Πολ Τόμας Αντερσον
Το φιλμ ξεκινά λίγο πριν το τέλος του πόλεμου, συστήνοντάς μας τον ήρωά του, Φρέντι Κουέλ, ένα ναύτη στο πολεμικό ναυτικό, παθιασμένο με το σεξ και το αλκοόλ ή έστω οτιδήποτε μπορείς να πιες και να σε μεθύσει, ακόμη κι αν αυτό είναι παράξενα, επικίνδυνα κοκτέιλ που φτιάχνει ο ίδιος από τα πιο αλλόκοτα υλικά. Η ειρήνη δεν μοιάζει να του ταιριάζει, όπως και η ζωή στη στεριά. Απολύεται από το πολυκατάστημα όπου δουλεύει ως φωτογράφος, φεύγει κυνηγημένος από μια φάρμα όταν ένα από τα ποτά του θα σκοτώσει έναν ηλικιωμένο εργάτη. Στην προβλήτα του Σαν Φρανσίσκο θα μπει λαθρεπιβάτης σε ένα μεγαλοπρεπές γιοτ που φέρει το όνομα «Alithea» και, το επόμενο πρωί, θα γνωρίσει τον «καπετάνιο» του, έναν άνθρωπο που μοιάζει φωτισμένος και που οι πιστοί του ονομάζουν «master».
Το πολυβραβευμένο αριστούργημα του Πολ Τόμας Αντερσον, με πρωταγωνιστές τους Χοακίν Φίνιξ και Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν είναι μία από τις καλύτερες ταινίες της δεκαετίας και κερδίζει 5 αστεράκια από το Flix για την τόλμη και την φιλοδοξία του, για το βάθος και την πολυπλοκότητα, για την σαρωτική κινηματογραφική του δύναμη, αφού δεν είναι τίποτα λιγότερο από ένα σύγχρονο american classic.
Προβάλλεται απόψε στις 23:50 στο Cosmote Cinema 2
«Κατηγορώ...!» (J' Accuse, 2019) του Ρόμαν Πολάνσκι
Η Υπόθεση Ντρέιφους, η καταδίκη του λοχαγού Αλφρέντ Ντρειφούς σε ισόβια κι εξορία με την κατηγορία της κατασκοπείας, υπήρξε ένα σκάνδαλο που συγκλόνισε την Γαλλία στα τέλη του 19ου αιώνα και τις αρχές του 20ου και μαζί, μια από τις πιο διάσημες περιπτώσεις κακοδικίας στην ιστορία. Μια υπόθεση που ξεπέρασε πολύ γρήγορα τα σύνορα της στρατιωτικής δικαιοσύνης, δίχασε βαθιά την γαλλική κοινωνία και τους διανοούμενους της χώρας, ανάγκασε τον Εμιλ Ζολά να δημοσιεύσει μια ανοιχτή επιστολή στον πρόεδρο της Γαλλίας με τον τίτλο «Κατηγορώ» (μια πράξη που του απέφερε ένα χρόνο φυλακής και χρηματικό πρόστιμο) κι έκανε τον όχι και τόσο κρυφό αντισημιτισμό της εποχής να δείξει το πολύ άσχημο πρόσωπό του.
O Ρόμαν Πολάνσκι μεταφέρει στο σινεμά την πολύκροτη υπόθεση Ντρέιφους, με μία στιβαρή, συναρπαστική ταινία. Διαβάστε αναλυτικά την κριτική του Flix εδώ.
Προβάλλεται στις 00:40 στο Novalife
«Ακαταμάχητος» (Irresistible, 2020) του Τζον Στιούαρτ
Ο Γκάρι Ζίμερ ζει, δουλεύει και φοράει τα κομψά κοστούμια του στη Γουόσινγκτον, ως ειδικός επικοινωνιακής στρατηγικής του κόμματος των Δημοκρατικών. Μετά την απελπισία των εκλογών του 2016, έχει καταλάβει ότι η παρουσία των Δημοκρατικών απευθύνεται μόνο στην καλλιεργημένη ελίτ κι όχι στην ευρεία μάζα. Γι’ αυτό κι είναι ευτυχής όταν ανακαλύπτει, σε μια μικροσκοπική πόλη του Μιντγουέστ, έναν εν αποστρατεία πεζοναύτη, με όλα τα «λαϊκά» χαρακτηριστικά του ρεπουμπλικάνου, ο οποίος, όμως, είναι Δημοκρατικός. Κι ο Γκάρι αποφασίζει να τον αναλάβει και να τον βγάλει Δήμαρχο στη μικρή του πόλη, δείχνοντας σ’ ολόκληρη την Αμερική ότι κι ο Δημοκρατικός μπορεί να είναι ο καουμπόης της διπλανής πόρτας.
O δαιμόνιος Τζον Στιούαρτ («The Daily Show») σατιρίζει το αμερικανικό εκλογικό σύστημα και δηλώνει πίστη στην αγνή λαϊκή ψυχή - και τους καλογραμμένους κωμικούς διαλόγους. Διαβάστε αναλυτικά την κριτική του Flix εδώ.
H ταινία είναι διαθέσιμη On Demand στην πατφόρμα της Vodafone TV
«On Becoming a God in Central Florida» (2019) των Ρόμπερτ Φάνκι & Ματ Λάτσκι
Τι παίρνει κανείς αν ενώσει το «Fargo» με το «Florida Project»; Μία σκοτεινή, off-key σειρά για την white-trash κοινωνία της Φλόριντα που προσπαθεί να επιβιώσει και πρωταγωνίστρια την Κίρστεν Ντανστ. Κάπου στα τέλη των 80ς, ο απελπισμένος σύζυγος της Κρίσταλ, μιας κοπέλας που δουλεύει καθαρίστρια σε παρακμιακό πάρκο αναψυχής στη Φλόριντα, πείθεται ότι θα γίνει εκατομμυριούχος, ακούγοντας τις κασέτες οδηγιών του αρχηγού μίας οικονομικής απάτης. Η εμμονή του, τον οδηγεί σε φριχτό τέλος. Η χήρα Κρίσταλ, απελπισμένη από τα χρέη και εκβιαστικά εγκλωβισμένη στην επιχείρηση αυτή, που περισσότερο θυμίζει αίρεση, αποφασίζει να εκδικηθεί το σύστημα από μέσα!
Κατάμαυρο, πικρό, με χαρακτήρες που σε κερδίζουν, στη διάθεσή σας binge watching στο Netflix
Βλέπουμε στο Σπίτι: Αναζητήστε όλες τις προτάσεις του Flix για το σπίτι στην ειδική ενότητα «Βλέπουμε στο Σπίτι» που ανανεώνεται συνεχώς.