Η ομάδα του Flix επιλέγει για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.
Βλέπουμε στο Σπίτι: Αναζητήστε όλες τις προτάσεις του Flix για το σπίτι στην ειδική ενότητα «Βλέπουμε στο Σπίτι» που ανανεώνεται συνεχώς.
«Belfast» (2021) του Κένεθ Μπράνα | Novacinema 1 στις 22.00
Μπέλφαστ, Αύγουστος 1969. Ιστορικά, αυτό είναι το καλοκαίρι που ξεκίνησαν οι Ταραχές - οι αιματοβαμμένες συγκρούσεις μεταξύ των «ενωτικών» Προτεσταντών και των «αντιενωτικών» Καθολικών, που κράτησαν τρεις βίαιες δεκαετίες. Για τον 9χρονο Μπάντι όμως, ένα αγόρι που μεγαλώνει σε μια γειτονιά της εργατικής τάξης, αυτό είναι ένα ακόμα καλοκαίρι. Παίζει με τους φίλους του στο δρόμο, τσακώνεται με τα ξαδέλφια του για μικροπράγματα, οι γείτονες του κάνουν παρατήρηση αν φωνάζει ώρες κοινής ησυχίας, ο παππούς και η γιαγιά τον πηγαίνουν σινεμά, η μαμά κι ο μπαμπάς φωνάζουν ο ένας στον άλλον με μάτια που πετάνε σπίθες, και την επόμενη στιγμή αγκαλιάζονται και χορεύουν Van Morrison. Οδοφράγματα στήνονται στη γειτονιά, ένας κόσμος αλλάζει, αλλά το σημαντικότερο πρόβλημα είναι άλλο: πώς θα τον προσέξει η Κάθριν, η μακρομαλλούσα συμμαθήτριά του. Οχι, ο Μπάντι δεν καταλαβαίνει τι ακριβώς συμβαίνει. Αλλά, ξαφνικά, θα βρεθεί απέναντι σε μία απότομη ενηλικίωση: την πιθανότητα να μετακομίσουν στην Αγγλία για να γλιτώσουν από τη βία. Κι εκείνος τι θα κάνει χωρίς τον παππού και τη γιαγιά, τα ξαδέλφια, τους φίλους, τη συμμαθήτριά του;
Μπορεί μία ταινία για το καλοκαίρι που ξεκίνησαν οι πολιτικές Ταραχές να αποτυπωθεί με feelgood ασπρόμαυρη νοσταλγία; O Κένεθ Μπράνα επιστρέφει στην παιδική του ηλικία και στον Αύγουστο που άλλαξε τη ζωή του με ένα ερωτικό γράμμα στο Μπέλφαστ. Διαβάστε την κριτική του Flix εδώ
Τη διεύθυνση φωτογραφίας υπογράφει ο κυπριακής καταγωγής Χάρης Ζαμπαρλούκος, ο οποίος κέρδισε και το Βραβείο Ελλήνων Κινηματογραφιστών ( GSC). Διαβάστε τη συνέντευξή του στο Flix: Ο Χάρης Ζαμπαρλούκος μιλά στο Flix για το «Belfast», το σινεμά και τον ορίζοντα, λίγο πριν τη βράβευσή του από το GSC
«I am Afraid to Forget Your Face» του Σαμέχ Αλα | Στα ΜΙΚΡΟΚΥΜΜΑΤΑ (Μικρού μήκους ιστορίες) | Κανάλι της Βουλής στις 24.00
Κάιρο, 2020. Οι γονείς τους τούς απαγόρευσαν να ξανασυναντηθούν. Την έχουν κρατήσει στο δωμάτιό της. Τον έχουν κρατήσει μακριά της. Ο Αδάμ, μετά από 82 μέρες χωρισμού θα κάνει ένα τολμηρό ταξίδι για να τη συναντήσει.
Μία συγκλονιστική ταινία από τον Αιγύπτιο Σαμέχ Αλα και ο 2ος Χρυσός Φοίνικας που κερδίζει ο διευθυντής φωτογραφίας Γιώργος Βαλσαμής! Ενα χρόνο πριν, με την τελευταία ταινία του Βασίλη Κεκάτου, «Η Απόσταση Ανάμεσα στον Ουρανό κι Εμάς», είχε έρθει ο πρώτος Χρυσός Φοίνικας στις Κάννες.
Θυμηθείτε την μεγάλη συνέντευξη του Γιώργου Βαλσαμή στο Flix: «Καμία καλή φωτογραφία δεν μπορεί να σώσει μια κακή ταινία»
«Salvo» των Αντόνιο Πιάτζα και Φάμπιο Γκρασαντόνια | Διαθέσιμο στην film noir συλλογή του Cinobo
O Σάλβο είναι ένας αδίστακτος πληρωμένος εκτελεστής της σύγχρονης σισιλιάνικης μαφίας. Μοναχικός, ανέκφραστος, απροσπέλαστος μοιάζει με καλολαδωμένη δολοφονική μηχανή. Με άντρα που σου επιτρέπει να τον κρυφοκοιτάξεις, μόνο κατά τη διάρκεια των πράξεων του. Δεν υπάρχει έξω από αυτές. Εξαϋλώνεται. Πριν και μετά δεν ξέρεις ούτε που τρέχει να κρυφτεί, ούτε που τρέχει ο νους του. Τον συναντάμε όταν ανακαλύπτει την παγίδα που του στήνει κάποιος αντίπαλος του αφεντικού του. Μαθαίνει το όνομά του, βρίσκει το σπίτι του. Μπαίνει και παραμονεύει στο σκοτάδι. Μόνο που την αυτοσυγκέντρωσή του διακόπτει ένα ποπ ιταλικό τραγούδι. Ενα τυφλό κορίτσι -η αδελφή του στόχου του- σιγοτραγουδά, μετρώντας χρήματα. Πιθανόν τα «οικογενεικά» κέρδη. Κάτι περίεργο κυριεύει τον Σάλβο. Τη σέβεται; Τη λυπάται; Την ερωτεύεται; Αντικατοπτρίζει στη δική της αναπηρία να δει, τη δική του να αισθάνεται; Ο Σάλβο την απαγάγει, το σκάει μαζί της. Κρύβονται σ' ένα εγκατελειμένο εργοστάσιο στην άκρη της πόλης, και μία περίεργη σχέση, ανάμεσα στο φως και το σκοτάδι, την καταδίκη και την κάθαρση, τη ζωή και το θάνατο, ξεκινά...
Eνα υποτιμημένο Α-ΡΙ-ΣΤΟΥ-Ρ-ΓΗ-ΜΑ. Υπόκλιση στη φόρμα των κλασικών ευρωπαϊκών φιλμ νουάρ, στο genre που θέλει τους ήρωες σιωπηλούς, όσο το λόγο έχει η εικόνα, το στήσιμο των κάδρων, η υγρή κινηματογράφηση, το συμβολικό κιαροσκούρο. Βραβείο στην Εβδομάδα Κριτικής του 66ου Φεστιβάλ Καννών. Διαβάστε την αναλυτική κριτική του Flix εδώ
«Οι Οδύσσειες Του Σάμι» (Les Odyssées de Sami, 2022) του Ρομπίν Ντιμέ | Διαθέσιμο στην πλατφόρμα του Ethnofest
Ο πολυμαθής και άπορος Σάμι ζει στην Αντίς Αμπέμπα της Αιθιοπίας υπό την πίεση της καθημερινής επιβίωσης. Σχεδόν εξήντα ετών, έχει μόλις ολοκληρώσει μια ακαδημαϊκή εργασία στα Αμχαρικά πάνω στην Ελληνορωμαϊκή μυθολογία αποσκοπώντας να την εκδώσει πάση θυσία. Σε αυτήν την αναπτυσσόμενη μεγαλούπολη, ο Σάμι είναι ένας σύγχρονος Οδυσσέας που κυνηγά τα όνειρά του με κάθε κόστος.
Μην ξεχνάτε: μέχρι τις 4/12 μπορείτε ακόμα να παρακολουθήσετε τα ντοκιμαντέρ του φετινού προγράμματος online!
DOUBLE BILL: Για τους fans του Τιμοθι Σαλαμέ
«Καλοκαιρινές Νύχτες» (Hot Summer Nights, 2017) του Ελάιτζα Μπαίνουμ | Cosmote TV στις 23.40
Ο Ντάνιελ Μίντλετον μοιάζει ο πιο ιδανικός για να εξηγήσει γιατί τα μεγαλύτερα κινηματογραφικά (και όχι μόνο) coming of age δράματα συμβαίνουν το καλοκαίρι. Ισως είναι οι ορμόνες που προσπαθούν να αντισταθούν στη ζέστη και μετατρέπουν το εφηβικό κορμί σε μια πυρακτωμένη υπόσχεση ή εκείνη η ιδρωμένη (πάντα) διάθεση πως για μια τελευταία φορά μπορείς να κάνεις ό,τι ακριβώς θέλεις χωρίς να σε ενδιαφέρουν οι συνέπειες, η τιμωρία, η ενοχή που ορίζει περισσότερο από κάθε άλλο συναίσθημα το σημείο εκείνο που σου λέει ότι ... μεγάλωσες. Ο Ντάνιελ θα μεγαλώσει μέσα σε ένα καλοκαίρι που θα τον βρει στο Κέιπ Κοντ της Μασαχουσέτης, καταφύγιο στα μάτια της μητέρας του που θα τον στείλει εκεί για να ξεπεράσει το θάνατο του πατέρα του. Η γνωριμία του με τον Χάντερ θα είναι καθοριστική, όχι μόνο γιατί το «κακό παιδί» της περιοχής θα τον μυήσει στο εύκολο χρήμα και στον τρόπο με τον οποίο γίνεσαι αυτοστιγμεί θρύλος ανάμεσα στους συνομίληκους, αλλά και γιατί το κορίτσι που θα ερωτευτεί παράφορα τυχαίνει να είναι η αδερφή του, το μοναδικό πράγμα που ο Χάντερ δεν επιτρέπει σε κανέναν να... αγγίζει.
Το boy wonder, ο Τίμοθι Σαλαμέ, σε μια ιστορία ενηλικίωσης που έκανε αίσθηση στο Φεστιβάλ του SXSW του 2017. Διαβάστε την κριτική του Flix εδώ
«Ενα Ομορφο Αγόρι» (Beautiful Boy, 2019) του Φέλιξ Φον Γκρόνιγκεν | ΕΡΤ 2 στις 22.00
Το «Ενα Όμορφο Αγόρι» βασίζεται στην αληθινή ιστορία των Ντέιβιντ και Νικ Σεφ, όπως αυτή αποτυπώθηκε στα συμπληρωματικά απομνημονεύματα τους, τα «Beautiful Boy: A Father's Journey Through His Son's Addiction» και «Tweak: Growing Up on Methamphetamines» αντίστοιχα. Τόσο ο πατέρας, όσο και ο γιος, κατέγραψαν, ο καθένας από τη δική του οπτική γωνία, τον εφιάλτη της εξάρτησης του δεύτερου από την κρυσταλλική μεθαμφεταμίνη, τις αλλεπάλληλες αποτυχημένες απόπειρες αποτοξίνωσης και τις υποτροπές, που δυναμίτισαν τις λαμπρές ακαδημαϊκές προοπτικές του ταλαντούχου και χαρισματικού νέου και παραλίγο να του στοιχίσουν τη ζωή.
Με τα «Ραγισμένα Όνειρα», την ταινία που τον ανέδειξε στο παγκόσμιο κινηματογραφικό στερέωμα, ο Φλαμανδός Φέλιξ Φον Γκρόνιγκεν έδειξε ικανός να χτίσει ένα στιβαρό οικογενειακό δράμα και να χαρτογραφήσει τις πολυσύνθετες δυναμικές εντός του οικογενειακού ιστού, όταν αυτός βρίσκεται αντιμέτωπος με τη διάλυση και την τραγωδία. Στο αγγλόφωνο ντεμπούτο του στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, ωστόσο, ο Γκρόνιγκεν, αν και καταπιάνεται με ένα παρεμφερές «οικογενειακό» θέμα, δεν αποφεύγει τα κλισέ και τις συμβάσεις μιας καλογυρισμένης, αλλά ανώδυνης ταινίας, αυτή τη φορά για την εξάρτηση από τα ναρκωτικά. Διαβάστε την κριτική του Flix εδώ
Βλέπουμε στο Σπίτι: Αναζητήστε όλες τις προτάσεις του Flix για το σπίτι στην ειδική ενότητα «Βλέπουμε στο Σπίτι» που ανανεώνεται συνεχώς