Industry

Οσα μάθαμε, είδαμε και... πιάσαμε στο 8ο Film Factory της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου

στα 10

Από την Παρασκευή 13, ως την Κυριακή 15 Δεκεμβρίου, το ελληνικό σινεμά απέδειξε την τεράστια δημιουργικότητά του, παίρνοντάς μας από το χέρι.

Flix Team
Οσα μάθαμε, είδαμε και... πιάσαμε στο 8ο Film Factory της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου
φωτογραφίες: Αιμιλία Βρότσου

Για όγδοη χρονιά, αυτή τη φορά στο Ιδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου διοργάνωσε το Film Factory, την πιο δημιουργική δράση της, ένα εργαστήρι σινεμά όπου οι υποψήφιοι και οι βραβευμένοι των Ιρις της χρονιάς, μοιράζονται γνώση, εμπειρία, ανησυχίες, παραλειπόμενα παραγωγής και σκέψεις για το σήμερα και το αύριο, με την ελληνική κινηματογραφική κοινότητα, νέους επαγγελματίες, σπουδαστές και όποιον άλλον έχει όρεξη να γνωρίσει τους ανθρώπους και τη δουλειά τους από κοντά.

Φέτος, για πρώτη φορά, το Film Factory διοργάνωσε συζητήσεις και workshops συγκεντρώνοντας βραβευμένους και υποψήφιους από τις σχετικές ή συνεργαζόμενες κατηγορίες, μαζί κι αυτό έκανε την κάθε κουβέντα τόσο πιο ζωντανή και φωτεινή, σ' ένα γουικέντ που πλημμύρισε έξω με βροχή και μέσα, στις γεμάτες κόσμο αίθουσες, με γνώση και fun. Το Flix πήγε μια βόλτα από το Film Factory 2019 και να όσα είδε κι έμαθε.

Ολες οι συναντήσεις του εργαστηρίου μαγνητοσκοπήθηκαν και θα βγουν τις επόμενες μέρες στα social media της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συμπαραγωγές χωρίς Οίκτο

film factory 607

Με υλικό τον «Οίκτο» του Μπάμπη Μακρίδη, με αναγνώριση τη σπουδαιότητα των συμπαραγωγών για την υλοποίηση των ευρωπαϊκών ταινιών, η Ελληνίδα παραγωγός της ταινίας, Αμάντα Λιβανού, η συμπαραγωγός της από την Πολωνία, Κλαούντια Σμιέχα και ο σκηνοθέτης, μίλησαν για τις αγωνίες και τις αναγνωρίσεις, τα νυχτερινά τηλεφωνήματα και τις πρωινές ιδέες, που συνθέτουν το πρακτικό και συναισθηματικό τοπίο μιας ταινίας που γεννιέται.


Docs out of the Box

film factory 607

film factory 607

Το πάνελ που έφερε κοντά τη Βραζιλία του «Obscuro Barroco» της Ευαγγελίας Κρανιώτη, τη Βραζιλία των παιδιών της φαβἐλας, δηλαδή τους «Ευτυχισμένους Πρίγκιπες» του Πάνου Δεληγιάννη, τα πορτρέτα της παγκόσμιας ένδειας του «Τέταρτου Τοίχου» του Δημήτρη Γκότση, το πνεύμα του «Κωστή Παπαγιώργη» της Ελένης Αλεξανδράκη και την εμπειρία των παραγωγών της Anemon, Ρέας Αποστολίδη και Γιούρι Αβέρωφ. Γιατί στο ντοκιμαντέρ, μεγάλο ή μικρό, οι αποστάσεις μηδενίζονται.


Η δουλειά τους - Οι Ηθοποιοί

film factory 607

film factory 607

Οι τέσσερις βραβευμένοι ηθοποιοί, Α' και Β' ρόλων, η Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου και η Μαρία Φιλίνη από την ταινία «Η Δουλειά της» του Νίκου Labôt και ο Αρης Σερβετάλης και ο Γιάννης Στάνκογλου από το «The Waiter» του Στηβ Κρικρή, λαμπεροί και ζεστοί, μίλησαν για την αγάπη τους για το σινεμά, για τις εκπλήξεις ενός γυρίσματος και για την πρώτη τους φορά μπροστά σε κάμερα.


Φυσικά ψηφιακά

film factory 607

film factory 607

film factory 607

Μακιγιάζ, φυσικά εφέ, ψηφιακά εφέ. Κατερίνα Βαρθαλίτου, Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος (Alahouzos Studio), Αντώνης Κοτζιάς και Ανθή Τσιρούκη (YAFKA) και μίλησαν και έδειξαν και έφτιαξαν. Τα τρία στάδια της μεταμόρφωσης της κινηματογραφικής εικόνας πήραν ρυθμό από το συντονισμό του Γιάννη Βεσλεμέ και η νέα του ταινία, «Τι Συνέβη στον Πανάγα τον Παγάνα;», κομμάτι της διεθνούς ανθολογίας τρόμου «Το Εγχειρίδιο του Κακού», έγινε case study σ' ένα εργαστήριο που πραγματικά άνοιξε τα μάτια, με ευρηματικότητα και χιούμορ. Η ηθοποιός Ρομάνα Λόμπατς έγινε το... μοντέλο, όπου μπροστά στο κοινό εφαρμόστηκε η μνημειώδης μύτη του καλικάντζαρου της ταινίας, για να γίνουν τα λόγια, πράξη.


Σεναριογραφώντας την «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς»

film factory 607

film factory 607

Ο Γιάννης Οικονομίδης μίλησε για τη διαδικασία της συγγραφής σεναρίου, αλλά και για την αναγκαστική, έστω καταχρηστική, πάντως απαραίτητη πορεία υποβολής του σε ελληνικούς και διεθνείς φορείς χρηματοδοτήσεων, με αφορμή τη νέα του ταινία, «Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς», μια «μαύρη κωμωδία με γκανγκστερικά στοιχεία» και παρέα τους δυο συνεργάτες του στο σενάριο, Χάρη Λαγκούση και Δημοσθένη Παπαμάρκο. Στο δικό του, γνώριμο ύφος που γέμισε την αίθουσα ασφυκτικά, ο Γιάννης Οικονομίδης μοιράστηκε πρακτικές πληροφορίες και ιδέες, για το πώς το ελληνικό σινεμά μπαίνει σε όρια, χωρίς να χάνει την αίσθηση ελευθερίας του.


Κατασκευάζοντας μια ταινία - Οι Σκηνοθέτες

film factory 607

film factory 607

Τρεις βραβευμένοι σκηνοθέτες, ο Αγγελος Φραντζής («Ακίνητο Ποτάμι», βραβείο Ιρις Σκηνοθεσίας), ο Νίκος Labôt «Η Δουλειά της», βραβείο Ιρις Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη) και η Ζακλίν Λέντζου («Εκτορας Μαλό: Η Τελευταία Μέρα της Χρονιάς», Βραβείο Ιρις Καλύτερης Μικρού Μήκους), με συντονιστή τον Μανώλη Κρανάκη, τρεις δημιουργοί εξαιρετικά διαφορετικοί και γι' αυτό εκπληκτικά μεταδοτικοί, μίλησαν με πάθος και χιούμορ, για το σκόπιμο και το τυχαίο, για το όραμα και την προσγείωσή του, ανέτρεξαν στα αρχεία τους και μοιράστηκαν clips και σημειώσεις από ντεκουπάζ, από ιδέες, τόπους και νύχτες με φεγγάρι, σε μια διαδραστική συζήτηση με ψυχική ανάταση!


Δουλεύοντας το Αόρατο

film factory 607

film factory 607

Σ' ένα αληθινά hands on εργαστήρι, οι Κώστας Βαρυμποπιώτης, Στέφανος Ευθυμίου, Λέανδρος Ντούνης και Χρήστος Γούσιος, πήραν θέση μέσα στο στούντιο του πρώτου κι εξήγησαν, με δυνατή ένταση, τα πάντα γύρω από τον ήχο στο γύρισμα, τον ήχο μετά το γύρισμα, το μοντάζ, το σχεδιασμό και τη μίξη του, αφήνοντας το κοινό ν' ακούσει.


Cineργασία

film factory 607

Εκεί όπου η διεύθυνση φωτογραφίας, η σκηνογραφία κι η ενδυματολογία γίνονται ένα, οι Γιώργος Καρβέλας, Κώστας Παππάς, Δάφνη Κολυβά και Εβελίνα Δαρζέντα ένωσαν τις ψηφίδες κι έριξαν φως σε ό,τι κάνει το σινεμά μαγικό, του δίνει υφή και διάσταση.


Ρυθμός και Χάος

ακαδημία

Γιώργος Μαυροψαρίδης, Coti K και Μπάμπης Μακρίδης ένωσαν τα δύο άκρα - από το ρυθμό στο χάος, μιλώντας για το μοντάζ, το μιξάζ, τους ήχους, τις σιωπές και όλα όσα κάνουν μια ταινία να κάνει τη δική της διαδρομή μέσα στη μυθοπλασία.


Αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες στο επίσημο site της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου