Φεστιβάλ / Βραβεία

«Eva»: Τα ρομπότ έχουν ψυχή (όπως και το «εμπορικό σινεμά»)

στα 10

Εξίσου φιλόδοξο και αναμφίβολα καλύτερο από το «Α.Ι.» του Στιβεν Σπίλμπεργκ το «Eva» του Ισπανού Κίκε Μάιγιο, είναι η ταινία που δικαιώνει τα ρομπότ και αποκαλύπτει την επόμενη ευρωπαϊκή μεταγραφή στο Χόλιγουντ.

«Eva»: Τα ρομπότ έχουν ψυχή (όπως και το «εμπορικό σινεμά»)

Τεχνικά άψογα, σεναριακά ασφαλές, φτιαγμένο για να αρέσει σε ένα όσο τον δυνατόν μεγαλύτερο κοινό, το «Eva» είναι άρτιο και προσεγμένο, μια ταινία για το κοινό που χρησιμοποιεί με έξυπνο τρόπο το έιδος της επιστημονικής φαντασίας για να αφηγηθεί μια κλασσική ιστορία σχέσεων.

Σε ένα μέλλον όπου τα ρομπότ είναι παντού και η τεχνητή νοημοσύνη πραγματικότητα, ο Ντανιελ Μπρουλ είναι ένας ιδιοφυής επιστήμονας που επιστρέφει μετά από δέκα χρόνια απουσίας, στην πατρίδα του για να δουλέψει στο πιο προχωρημένο μοντέλο ανθρωποειδούς.

Εκεί θα συναντηθεί με τον αδελφό του και την πρώην κοπέλα του, οι οποίοι είναι τώρα παντρεμένοι με μια δεκάχρονη κόρη, η ευφυία και η ζωντάνια της οποίας, τον κάνουν να θέλει να βασίσει πάνω της, την δομή του «εγκεφάλου» του ρομπότ που προσπαθεί να κατασκευάσει.

Η επιστροφή στο πατρικό σπίτι θα ξυπνήσει τα φαντάσματα του παρελθόντος και θα επιφυλάξει μερικές επώδυνες αποκαλύψεις κάνοντάς τον να επανεξετάσει την ζωή και τη δουλειά του με τον πιο απρόσμενο τρόπο.

Ναι το φιλμ του Κίκε Μάιγιο δεν επιφυλάσσει κάποια καινούρια ιδέα, ή μια νέα κινηματογραφική ματιά, αλλά δείχνει με πετυχημένο τρόπο πως ένα σινεμά που στοχεύει στο ευρύ κοινό, μπορεί να είναι μαζί θεαματικό και χαμηλότονο, σκεπτόμενο και ατμοσφαιρικό.

Με εξαιρετική δουλειά στα κατά στιγμές, ποιητικά ειδικά εφέ του και μια μικρή πρωταγωνίστρια που πείθει απόλυτα στον δύσκολο ρόλο της, το «Eva» πετυχαίνει σχεδόν όλους τους στόχους του, ακόμη κι αν μερικές φορές δεν τους τοποθετεί όσο ψηλά θα μπορούσε. Δείτε πιο κάτω το τρέιλερ και τρία κλιπ από το φιλμ

Κλιπ 1

Κλιπ 2

Κλιπ 3