Το γενικό κλίμα ευφορίας για την επιστροφή στις Κάννες «όπως παλιά» αντέχει τους κλυδωνισμούς από ένα διαγωνιστικό πρόγραμμα που δεν έχει προσφέρει ακόμη τις ταινίες που θα έμοιαζαν αντάξιες του. Ταινίες αρχίζουν να συζητιούνται περισσότερο από τα παράλληλα προγράμματα, ενώ αναμένονται τα βαριά πυροβολικά μέσα στις επόμενες ημέρες.
Η απόβαση των Ελλήνων φέτος ξεκίνησε με την πρεμιέρα του «Triangle of Sadness» του Ρούμπεν Εστλουντ με ελληνική συμπαραγωγή και γυρίσματα στην Ελλάδα, ενώ αναμένονται η πρεμιέρα του «Crimes of the Future» του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, επίσης με ελληνική συμπαραγωγή και γυρίσματα στην Αθήνα, αλλά και οι δύο αμιγώς ελληνικές συμμετοχές, το «Dodo» του Πάνου Χ. Κούτρα που είναι έτοιμο για την πρεμιέρα του την Τετάρτη 25 Μαΐου με ομού μετά του πολυπληθούς καστ του και το «Στο Θρόνο του Ξέρξη», το μικρού μήκους φιλμ της Εύης Καλογηροπούλου που διαγωνίζεται στην Εβδομάδα Κριτικής.
Η πέμπτη ημέρα του Φεστιβάλ Καννών βρήκε δύο νικητές του Χρυσού Φοίνικα να επιστρέφουν με τις νέες τους ταινίες.
Ο Σουηδός Ρούμπεν Εστλουντ παρουσίασε για πρώτη φορά παγκόσμια το πολυαναμενόμενο «Triangle of Sadness», πέντε χρόνια μετά το θρίαμβο του «Τετράγωνου», στο ίδιο μήκος κύματος της κοινωνικής σάτιρας που δεν γνωρίζει όρια, αυτή τη φορά με αφορμή τις καλοκαιρινές διακοπές ενός ζευγαριού μοντέλων και influencers σε ένα ακριβό γιοτ που θα χτυπηθεί πολλαπλά από μια θαλασσοταραχή, μια χειροβομβίδα και την ανθρώπινη... ανοησία. Η ταινία, με ελληνική συμπαραγωγή της Heretic γυρίστηκε στη Χιλιαδού της Εύβοιας, ενώ το γιοτ που φιλοξενεί το δεύτερο μέρος της είναι η διάσημη Χριστίνα του Αριστοτέλη Ωνάση. Στις Κάννες βρέθηκαν οι συντελεστές, οι δύο πανέμορφοι νεαροί πρωταγωνιστές της ταινίας, αλλά και ο Γούντι Χάρελσον που υποδύεται τον καπετάνιο του γιοτ.
Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.για το «Triangle of Sadness» του Ρούμπεν Εστλουντ
Ο Κριστιάν Μουνγκίου επέστρεψε στις Κάννες με το «R.M.N», ένα πορτρέτο της βαθιάς ρατσιστικής Ρουμανίας με επίκεντρο την Τρανσιλβανία, όχι ακριβώς αντάξιο της δυναμικής των προηγούμενων ταινιών του, ένα σερί από σύγχρονα ρεαλιστικά δράματα για όσα ενώνουν την πραγματικότητα με την ανώτερη δύναμη που ονομάζεται άνθρωπος.
Στις Κάννες βρέθηκε και ο Ιθαν Χοκ που σκηνοθέτησε το «The Last Movie Stars» για τον Πολ Νιούμαν, η Αντέλ Εξαρχόπουλος, η Κάρλα Μπρούνι και το φωτογενές καστ του «Fumer fait tousser» του Καντάν Ντουπιέ (Ζερόμ Νιλ, Βανσάν Λακόστε, Ζιλ Λελούς).