Industry

Δύο ταινίες από το Ταμείο Συμπαραγωγών μεταξύ Γαλλίας και Ελλάδας στο Φεστιβάλ των Καννών

στα 10

Οι ταινίες του Θάνου Αναστόπουλου και των Μιριέλ και Ντελφίν Κουλέν - επίσημες συμμετοχές στο 69ο Φεστιβάλ Καννών - έχουν χρηματοδοτηθεί από το πρόγραμμα συμπαραγωγών ανάμεσα στο Γαλλικό και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου που φέτος βλέπει τον προϋπολογισμό του να μειώνεται στο μισό.

Δύο ταινίες από το Ταμείο Συμπαραγωγών μεταξύ Γαλλίας και Ελλάδας στο Φεστιβάλ των Καννών
_Η Αριάν Λαμπέντ και η Σοκό σε πρώτο πλάνο στο «Γυρίζοντας τον Κόσμο»_

Ο,τι ενώνει τις δύο «ελληνικές» συμμετοχές στο επίσημο πρόγραμμα του 69ου Φεστιβάλ Καννών που μόλις ανακοινώθηκε είναι εκτός από την ελληνική παραγωγή τους, η χρηματοδότησή τους από το Ταμείο Συμπαραγωγών μεταξύ Γαλλικού και Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.

Το πρόγραμμα συνεργασίας ανάμεσα στη Γαλλία και την Ελλάδα ξεκίνησε το 2014, ως μια σημαντική πηγή χρηματοδότησης σε μια χώρα χωρίς χρήματα για το σινεμά και είναι ευτυχές το γεγονός πως ήδη δύο από τις ταινίες που εγκρίθηκαν από την έναρξή του μέχρι και σήμερα, βρίσκονται αυτή τη στιγμή στο επίσημο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Καννών.

L’Ultima Spiaggia 607 Σκηνή από την «Τελευταία Παραλία» των Θάνου Αναστόπουλου και Νταβίντε ντελ Ντέγκαν**

Η πρώτη είναι η «Τελευταία Παραλία» των Θάνου Αναστόπουλου και Νταβίντε ντελ Ντέγκαν που συμμετέχει σε ειδική προβολή στο επίσημο πρόγραμμα του Φεστιβάλ. Στην τελευταία παραλία, ένας τοίχος χωρίζει τους άντρες από τις γυναίκες στην παραλιακή εγκατάσταση της Τεργέστης με την λαϊκή ονομασία «Pedocin». Μια παραλία μοναδική στην Ευρώπη. Ενας χώρος χαμένος σα νησί, ανάμεσα σε παρκαρισμένες τουρκικές νταλίκες που περιμένουν να περάσουν το τελωνείο του λιμανιού για να μπουν στην Ευρώπη. Εδώ η θάλασσα ενώνει και χωρίζει, διευρύνει τα σύνορα, τα συγχέει και τα επανακαθορίζει, ένα θέμα που μας απασχολεί σήμερα περισσότερο από ποτέ.

Η ταινία είναι παραγωγή των Mansarda Production (Ιταλία), Φαντασία Οπτικοακουστική (Ελλάδα), Arizona Productions (Γαλλία), με την υποστήριξη των Rai Cinema, Friuli Venezia Giulia Film Commission, Fondo Audiovisivo FVG, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (Ε.Κ.Κ.) και του Ταμείου Ενίσχυσης Ελληνογαλλικών συμπαραγωγών (Centre National du Cinéma et de l'image animée - Ε.Κ.Κ.). Τη διανομή της ταινίας στην Ελλάδα έχει αναλάβει η One from the heart.

Διαβάστε εδώ περισσότερα για την «Τελευταία Παραλία» και όσα είπε ο Θάνος Αναστόπουλος στο Flix λίγο μετά την ανακοίνωση της συμμετοχής της ταινίας στο Φεστιβάλ Καννών

voir du pays Μάκης Παπαδημητρίου, Αριάν Λαμπέντ και Ανδρέας Κωνσταντίνου στο «Γυρίζοντας τον Κόσμο»

Η άλλη είναι το «Γυρίζοντας τον Κόσμο» («Voir du Pays») των Ντελφίν και Μιριέλ Κουλέν που συμμετέχει στο τμήμα «Ενα Κάποιο Βλέμμα». Βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο της Ντελφίν Κουλέν που αφηγείται την ιστορία δύο φιλενάδων που, επιστρέφοντας από το Αφγανιστάν προσπαθούν να ξεχάσουν τον πόλεμο κατά τη διάρκεια ενός τριημέρου που περνάνε στο «στρατιωτικό κέντρο αποκατάστασης» σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο στην Κύπρο. Η ταινία είναι μια παραγωγή των Archipel35 (Γαλλία) και Blonde S.A.(Ελλάδα), με την υποστήριξη των ΑRTE, CNC, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (Ε.Κ.Κ.) και του Ταμείου ενίσχυσης Ελληνογαλλικών συμπαραγωγών (Centre National du Cinéma et de l'image animée - Ε.Κ.Κ.). Η ταινία γυρίστηκε στη Ρόδο και το Παρίσι το 2015 και πρωταγωνιστούν οι: Αριάν Λαμπέντ, Soko, Μάκης Παπαδημητρίου και Ανδρέας Κωνσταντίνου. Η εταιρεία Films Distribution έχει αναλάβει τη διεθνή διανομή της ταινίας.

Δείτε εδώ τον Μάκη Παπαδημητρίου και τον Αντρέα Κωνσταντίνου να μιλάνε στην κάμερα του Flix για το «Γυρίζοντας τον Κόσμο»

Voir du Pays Η Αριάν Λαμπέντ και η Σοκό σε πρώτο πλάνο στο «Γυρίζοντας τον Κόσμο»

Μέχρι στιγμής, από το 2014 όταν και ξεκίνησε, το Ταμείο Συμπαραγωγών μεταξύ Γαλλίας και Ελλάδας έχει εγκρίνει χρηματοδότηση σε τρεις περιόδους - μία το 2014 και δύο (μια τον Ιούνιο και μια το Νοέμβριο) το 2015 με ετήσιο προϋπολογισμό το 1.000.000 ευρώ, ενώ το 2016 τα χρήματα που θα διατεθούν μειώνονται στο μισό, δηλάδή στις 500.000 ευρώ.

Ακριβώς τη στιγμή που τα αποτελέσματά ενός εξαιρετικά πετυχημένου προγράμματος άρχισαν να διαφαίνονται σε διεθνές επίπεδο, είναι κρίμα πως τα χρήματα του Ταμείου μειώνονται στο μισό, ειδικά όταν περιμένουμε ακόμη από την ΕΡΤ να ανακοινώσει τον προϋπολογισμό για το ελληνικό σινεμά και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου διορίζει ξανά και ξανά Διοικητικά Συμβούλια και εκλέγει ή περιμένει να εκλέξει Γενικούς Διευθυντές παραμένοντας αδρανές εδώ και μήνες, με το ελληνικό σινεμά στη μέση να περιμένει εκείνη την ημέρα που κάποιος θα νοιαστεί πραγματικά γι' αυτό.