Το Ταμείο Συμπαραγωγών μεταξύ Γαλλίας και Ελλάδας συνεχίζει το έργο του, στηρίζοντας το ελληνικό σινεμά, ακόμα και στα δύσκολα αυτά χρόνια της κρίσης.
Η Ελληνογαλλική επιτροπή, που συστάθηκε στο πλαίσιο του συμφώνου συνεργασίας μεταξύ του Γαλλικού Κέντρου Κινηματογράφου (CNC) και του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (Ε.Κ.Κ.), συνεδριάζοντας για τρίτη φορά (οι πρώτες δύο ήταν το Νοέμβριο του 2014 στη Θεσσαλονίκη και στις 22 Ιουνίου στην Αθήνα), στις 28.10.2015 στο Παρίσι, αποφάσισε τη χρηματοδότηση 4 νέων πρότζεκτς. Το ποσό που δεσμεύτηκε για χρηματοδότηση από το Ταμείο συμπαραγωγών μεταξύ Γαλλίας και Ελλάδας ανέρχεται στα 500.000€.
Τα σχέδια που εγκρίθηκαν είναι τα εξής:
«Dolphin Μan», ντοκιμαντέρ (Σκηνοθεσία: Λευτέρης Χαρίτος, με ποσοστό παραγωγής Ελλάδα 70,10% και Γαλλία 29,90%)
Ενα ντοκιμαντέρ για τη ζωή του θρυλικού Γάλλου πρωταθλητή ελεύθερης κατάδυσης Ζακ Μαγιόλ, που ενέπνευσε την ταινία Απέραντο Γαλάζιο. Το ντοκιμαντέρ μας ταξιδεύει στη ζωή του Μαγιόλ, ανακαλύπτοντας τις σκέψεις, την εμπειρία του και τις εσωτερικές συγκρούσεις που καθόρισαν την πορεία του. Παράλληλα, είναι ένα βιωματικό ταξίδι μέσα στο νερό που μεταφέρει το επείγον μήνυμα του Μαγιόλ για την προστασία της φύσης αλλά και την εμπειρία της επανασύνδεσης του ανθρώπου με το υγρό στοιχείο.
«Ελεύθερο Θέμα», μυθοπλασία (Σκηνοθεσία: Στέλλα Θεοδωράκη, με ποσοστό παραγωγής Ελλάδα 80% και Γαλλία 20%)
Η Ιρις, καθηγήτρια σε μια Σχολή Καλών Τεχνών, δίνει το τελευταίο δίμηνο της Πανεπιστημιακής χρονιάς μια άσκηση "Ελεύθερο θέμα", με σκοπό τη βαθύτερη ωρίμανση των φοιτητών σε μια περίοδο κρίσης. Οι φοιτητές δημιουργούν ένα εργαστήριο παράλογων ιστοριών, εμπνευσμένων από την περίοδο που ζουν, τους ανθρώπους που αγαπούν και την πολιτική και κοινωνική κατάσταση του περιβάλλοντός τους. Την αρχή του "Ελεύθερου θέματος" κάνει ένας από τους φοιτητές, ο Γιώργος, που βρήκε το κινητό τηλέφωνο της Ιριδας κατά λάθος και αντέγραψε στοιχεία από τη ζωή της, τολμώντας να τα φέρει στο φως με έναν πρωτότυπο τρόπο, βασίζοντας την εργασία του πάνω στη ζωή της.
«Oι Θεριστές», μυθοπλασία (Σκηνοθεσία: Ετέν Κάλλος, με ποσοστό παραγωγής Ελλάδα 29%, Γαλλία 58% και Ν. Αφρική 15%)
Το Free State της Νότιας Αφρικής είναι το τελευταίο προπύργιο της μικρότερης στον κόσμο και μοναδικής στην Αφρική λευκής μειονότητας – τους Αφρικάνερς. Σε αυτή τη συντηρητική αγροτική κοινωνία, όπου η σωματική δύναμη και η αρρενωπότητα έχουν την τιμητική τους, ο Γιόχαν βρίσκεται εκτός εξαιτίας της κρυφής του ομοφυλοφιλίας. Ορφανός εδώ και λίγα χρόνια και υιοθετημένος από τους δρόμους από τους θετούς γονείς του, ο Γιόχαν ζει με μια νέα οικογένεια στη φάρμα τους, όπου η αίσθηση της απομόνωσης γίνεται ακόμα πιο έντονη εξαιτίας της εσωστρέφειας της τοπικής κοινότητας και της εμμονής της με την οικογένεια και τους προγόνους της.
«Παρί», μυθοπλασία (Σκηνοθεσία: Σιαμάκ Ετεμαντί, με ποσοστό παραγωγής Ελλάδα 52,57% και Γαλλία 47,43%)
Η Παρί, μια Ιρανή γυναίκα γύρω στα 40, φτάνει στην Αθήνα με τον κατά πολύ μεγαλύτερο σύζυγό της για να επισκεφθεί τον γιο της, που είναι φοιτητής στην Ελλάδα. Οταν ο γιος της δεν εμφανιστεί να τους παραλάβει στο αεροδρόμιο, η Παρί θα ανακαλύψει ότι έχει εξαφανιστεί και θα ξεκινήσει η αγωνιώδης αναζήτησή του. Κι όταν η αναζήτηση οδηγηθεί σε αδιέξοδο και ο σύζυγος της Παρί διατάξει την επιστροφή τους στο Ιράν, η Παρί θα κάνει το αδιανόητο: θα το σκάσει για να συνεχίσει την αναζήτηση μόνη της.
Διαβάστε ακόμη: