Το φιλμ του Ρούμπιν προβλήθηκε εκτός συναγωνισμού σε μια κίνηση του φεστιβάλ που μοιάζει να κάνει σαφείς του λόγους που το συμπεριέλαβε στο πρόγραμμά του. Ποιός μπορεί να πει όχι στην πιθανότητα να περπατήσουν στον κόκκινο χαλί του ηθοποιοί όπως ο Tζέισον Μπέιτμαν, η Αντρεα Ράισμπορo, η Πόλα Πάτον, ο Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ, και η Χόουπ Ντέιβις; Οχι πολλοί.
Από την άλλη, το φιλμ είναι ένα άρτιο ντεμπούτο από τεχνική και σκηνοθετική πλευρά, ένα από εκείνα τα φιλμ που όπως το «Crash» πριν από μερικά χρόνια, έχει όλα τα φόντα να φτάσει μακριά, Οχι μόνο στο box office αλλά ακόμη και στα βραβεία, αφού δεν είναι δύσκολο να φανταστείς τον τρόμο των ηλικιωμένων ψηφοφόρων των ενώσεων και των ακαδημιών που τα απονέμουν, μπροστά στην «αποκαλυπτική» αυτή ματιά στην άγρια ζούγκλα του διαδικτύου.
Η σύγκριση με την ταινία του Πολ Χάγκις, δεν έχει να κάνει μόνο με την εξωφρενικά μελοδραματική τροπή που παίρνει το φιλμ από ένα σημείο και μετά αλλά και με τον τρόπο που δομείται σεναριακά, μέσα από διαφορετικές ιστορίες που ενώνονται σε ένα κοινό σημείο: online.
O Τζέισον Μπέιτμαν είναι ο Ριτς Μπόιντ και η Χόουπ Ντέιβις η σύζυγός του, ένα πετυχημένο ζευγάρι, των οποίων ο μοναχικός έφηβος γιος πέφτει θύμα cyber bullying από δυο συμμαθητές του, σε μια φάρσα που ξεκινά σαν αστείο, για να γίνει γρήγορα, υπερβολικά σοβαρή.
Ο Φρανκ Γκρίλο είναι ο Μάικ, ένας πρώην αστυνομικός που έχει χάσει τη γυναίκα του και μεγαλώνει μόνος τον επίσης έφηβο γιο του, που είναι ένας από τους δύο υπεύθυνους για την φάρσα που θα φέρει στα όρια την οικογένεια της πρώτης ιστορίας.
Ο Μάικ δουλεύει πλέον σαν ιδιωτικός ντετέκτιβ με ειδικότητα στο διαδίκτυο κι έτσι θα γνωρίσει τον Ντέρεκ και την Σίντι Χολ, ένα ζευγάρι με προβλήματα στο γάμο τους μετά το θάνατο του γιου τους. Οταν θα ανακαλύψουν ότι όλα τα χρήματά τους έχουν εξαφανιστεί από το λογαριασμό τους, η έρευνα θα τους οδηγήσει σε έναν άντρα με τον οποίο η Σίντι επικοινωνούσε σε ένα γκρουπ υποστήριξης.
Τέλος η Αντρεα Ράισμπορ είναι η Νίνα Ντάναμ, μια τηλεοπτική ρεπόρτερ που πλησιάζει ένα ανήλικο αγόρι που δουλεύει παράνομα σε μια υπηρεσία cyber sex και τον πείθει να αφηγηθεί την ιστορία του, on camera, με όπως φαντάζεστε απρόβλεπτες συνέπειες.
Ο Ρούμπιν, βετεράνος της διαφήμισης και με παρελθόν στα ντοκιμαντέρ, ξέρει προφανώς πως να χτίσει μια ταινία που σε κρατά στην άκρη της καρέκλας σου, μέσα από ένα μείγμα δράματος κι αγωνίας κι εκμεταλλευόμενος φόβους που πολλοί έχουν απέναντι στην άγνωστη χώρα του internet.
Μόνο που παρ΄όλη την σκηνοθετική του μαεστρία και την παρουσία καλών ηθοποιών, δεν είναι δυστυχώς καθόλου δύσκολο να διακρίνεις πόσο διάφανοι και προσχηματικοί είναι οι χαρακτήρες και οι καταστάσεις ή πόσο πρόθυμο να καταφύγει στην υπερβολή και τον μελαδραματισμο το σενάριο. Και τελικά πόσο εύκολο και επιφανειακό, εκφοβιστικό και ηθικοπλαστικό, πρόχειρο στις ιδέες και τα συμπεράσματά του καταλήγει το φιλμ, παρά τις τεχνικές του αρετές.
Δείτε πιο κάτω ένα απόσπασμα από την ταινία και διαβάστε τα πάντα για το 69ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ειδικό τμήμα του Flix!
Tags: ΒΕΝΕΤΙΑ 2012