Βασισμένη στο βραβευμένο με Πούλιτζερ θεατρικό έργο του Τρέισι Λετς, μ’ ένα καστ που απλώνεται από τη Μέριλ Στριπ μέχρι τον Μπένεντικτ Κάμπερμπαρτς, περνώντας από την Τζούλια Ρόμπερτς, τον Γιούαν ΜακΓκρέγκορ και τον Κρις Κούπερ, με παραγωγό τον οδοστρωτήρα Χάρβεϊ Γουάινσταϊν, τον Τζορτζ Κλούνεϊ και τον Γραντ Χέσλοβ με φρέσκο το Οσκαρ του «Argo», η νέα ταινία του Τζον Γουελς (του «The Company Men»), το «August: Osage County» έμοιαζε το αυτονόητο στοίχημα για τα φετινά Οσκαρ, ένα φιλμ που στο συνδυασμό δημιουργού, συντελεστών και marketing θα είχε τα μεγάλα βραβεία και το μεγάλο κοινό στο τσεπάκι του. Η εντύπωση αυτή διήρκεσε μέχρι και την κυκλοφορία του τρέιλερ της ταινίας.
Αλλαξε, για καλό και για κακό, μετά την πρεμιέρα του «August: Osage County», στο Φεστιβάλ του Τορόντο. Οι πουρίστες εξοργίστηκαν γιατί το σενάριο της ταινίας αλλάζει εντελώς το φινάλε από αυτό του θεατρικού έργου. Βέβαια το σενάριο υπογράφει ο ίδιος ο Τρέισι Λετς κι επιπλέον ο Γουελς έσπευσε να δηλώσει ότι ενδέχεται να… ξαναλλάξει προς το πρωτότυπο, πριν η ταινία βγει στις αίθουσες.
Το «August: Osage County» παρακολουθεί, σύμφωνα με την επίσημη σύνοψή του, την ιστορία των δυναμικών γυναικών της οικογένειας Γουέστον, τις οποίες η ζωή έχει σκορπίσει μακριά, ώσπου μια οικογενειακή τραγωδία τις ξαναφέρνει στο πατρικό τους σπίτι, στη μικρή πόλη της κεντρικής Αμερικής και στην αγκαλιά της δυσλειτουργικής γυναίκας που τις μεγάλωσε.
Μετά την πρεμιέρα της ταινίας στο Τορόντο, οι Αμερικανοί κριτικοί βρέθηκαν σε δίλημμα. Το φιλμ δεν είναι η χαριτωμένη κοινωνική δραμεντί που υπόσχεται το τρέιλερ της, ή μάλλον δεν είναι μόνο αυτό. Είναι, παράλληλα, μια σκοτεινή καταγραφή του ανθρώπου σε κρίση, με τη Μέριλ Στριπ να χαπακώνεται αδιαλείπτως για ν’ αντιμετωπίσει τα παιδιά της, μια ειλικρινής, καθηλωτική, αλλά ενήλικη κι απαιτητική απεικόνιση της μέσης αμερικανικής οικογένειας.
Εγραψαν για το «August: Osage County»:
Variety - Μια επιβλητική ταινία σε δυο ταχύτητες, δε θα κερδίσει τους ελιτιστές κριτικούς που αποφεύγουν να βλέπουν πόρτες να κλείνουν με θόρυβο, πιάτα να σπάνε με κρότο, ν’ ακούν υστερικές τσιρίδες, αλλά ως μια πιστή κινηματογραφική μεταφορά του έργου του Λετς, υπερβαίνει τις προσδοκίες. Δημιουργώντας δικαίως buzz για τα μεγάλα βραβεία και με την υποστήριξη του βομβαρδισμού από τους μαρκετίστες της Weinstein Co., η έξοδος της ταινίας τα Χριστούγεννα θα απευθυνθεί στο υψηλών προδιαγραφών ενήλικους θεατές που μόλις επιβίωσαν από τις δικές τους εορταστικές οικογενειακές συγκεντρώσεις.
The Hollywood Reporter – Καθώς εμφανίζεται στην οθόνη με ανάμεικτους συντελεστές από ένα επώνυμο καστ, το φιλμ δεν ξεπερνά τη θεατρικότητα της καταγωγής του, χρωματίζοντας μονολόγους και αναμετρήσεις των ηρώων με θεατρικό λόγο που αποφεύγει τα νατουραλιστικά κοντινά πλάνα. Είναι ωστόσο μια ψυχαγωγική διασκευή, ειδικά σε κάποιες εξαιρετικές δεύτερες ερμηνείες που περιβάλλουν την κεντρική σχέση μητέρας και κόρης.
Indiewire – Ο Γουελς μοιάζει υπερβολικά αμέτοχος μπροστά στο βαρύ πυροβολικό που επέλεξε ως καστ του. Δεν επιδεικνύει ιδιαίτερη τεχνική και η ταινία θα ήταν καλύτερη με μια πιο δυνατή φωνή στη μεταφορά της από τη σκηνή στη μεγάλη οθόνη. Το φιλμ θυμίζει περισσότερο υπόδειγμα Σοβαρής Υποκριτικής σε Σημαντικές Σκηνές, παρά μια δουλειά με συνοχή, δραματικό βάρος και θεματική ευαισθησία.
Ούτως ή άλλως θέλαμε να δούμε την ταινία, τώρα, με τις αντικρουόμενες κριτικές, θέλουμε ακόμα περισσότερο κι ανυπομονούμε για τις 9 Ιανουαρίου που η ταινία θα βγει στην Ελλάδα.
Προς το παρόν, δείτε το δεύτερο τρέιλερ του «August: Osage County» κι ακριβώς από κάτω, παρακολουθήστε το βίντεο από τη συνέντευξη Τύπου των συντελεστών της ταινίας στο Φεστιβάλ του Τορόντο.