Η ομάδα του Flix επιλέγει για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.
Βλέπουμε στο Σπίτι: Αναζητήστε όλες τις προτάσεις του Flix για το σπίτι στην ειδική ενότητα «Βλέπουμε στο Σπίτι» που ανανεώνεται συνεχώς.
«Μετά τα Μεσάνυχτα» (Don't Look Now, 1973) του Νίκολας Ρεγκ
Βασισμένη σε ένα διήγημα της Ντάφνι ντι Μοριέ, η ταινία μοιάζει στοιχειωμένη από δυσοίωνα προμηνύματα και ανείπωτες ενοχές, καθώς ακολουθεί το ταξίδι στη Βενετία ενός παντρεμένου ζευγαριού που πασχίζει να ξεπεράσει τον πρόσφατο θάνατο της κόρης τους. Διαβάστε την κριτική του Flix εδώ
Το αριστούργημα του Νίκολας Ρεγκ με τους Ντόναλντ Σάδερλαντ και και Τζούλι Κρίστι, μία ελεγεία στον θρήνο μασκαρεμένη ως ταινία τρόμου, μοιάζει η ιδανική επιλογή για να κλείσε έτσι αυτή η φρικτή εβδομάδα, όπου πενθούμε όλοι,
Διαθέσιμη στην πλατφόρμα του ERTFLIX
«Ladies in Waiting» της Ιωάννας Τσουκαλά
Πόσο διαφέρει αυτός ο κόσμος από τον δικό μας; Πολύ και καθόλου, είναι η απάντηση που δίνει το «Ladies in Waiting», μια φροντισμένη σπουδή πάνω στη ζωή στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Αθηνών, ένα από τα τελευταία άσυλα στην Ευρώπη καθώς αυτή απλώνεται μέσα από την παράλληλη δράση των αφηγήσεων μιας παρέας γυναικών - θεραπευτριών και την καθημερινότητα μιας παρέας γυναικών - τροφίμων. Δύο πλευρές που, όπως γρήγορα αντιλαμβάνεται κανείς, διαθέτουν ισχνές διαχωριστικές γραμμές σε ένα πέρα-δώθε στιγματισμένο από την κοινωνία, αλλά ταυτόχρονα και ένα παράδειγμα απενοχοποίησης της ιδέας που έχουμε όλοι μας για ένα ψυχιατρικό άσυλο, για τους «τρελούς» που το κατοικούν, για κάτι που - φεύ - πιστεύουμε ότι δεν μας αφορά. Διαβάστε την κριτική του Flix εδώ
Μία μόνο από τις προτάσεις του Flix για την πληθώρα ταινιών που μπορείτε να απολαύσετε από την πλατφόρμα του 25ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
Ξεφυλλίστε τον κατάλογο Α-Ζ, που περιλαμβάνει τις συνόψεις όλων των ταινιών, ΕΔΩ.
Δείτε το πρόγραμμα των ONLINE προβολών ΕΔΩ.
«Drive my Car» (2021) του Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι
To Οσκαρ Διεθνούς Ταινίας και το Βραβείο σεναρίου στις Κάννες του 2021. Ο 45χρονος Καφούκου είναι σκηνοθέτης και ηθοποιός των arthouse θεατρικών σκηνών του Τόκιο. Η γυναίκα του, Οτο, τηλεοπτική σεναριογράφος. Εκείνη εμπνέεται μυστηριώδεις ιστορίες όταν κάνουν σεξ. Δεν τις θυμάται το πρωί, και εκείνος αναλαμβάνει να της αφηγηθεί όλα όσα του είπε μετά τον οργασμό της, ώστε να γράψει το επόμενο της σενάριο. Ο Καφούκου νιώθει πολύτιμες αυτές τις μαρτυρίες της, γιατί είναι συνέχεια του τόσο δικού τους μοιράσματος - της σάρκας και του πνεύματός τους. Αυτό όμως που δεν του έχει πει η Οτο είναι ότι δεν είναι ο μόνος που ακούει τις ιστορίες της. Παρόλο που τον αγαπάει βαθιά, η Οτο έχει εραστές. Η σχέση τους έχει ραγίσει από τότε που έχασαν την κόρη τους κι εκείνη αρνήθηκε να κάνουν άλλο παιδί. Ο Καφούκου ανακαλύπτει την αλήθεια, γκρεμίζεται, αλλά τη θάβει μέσα του, ανάμεσα στις απόκρυφες δικές του ενοχές για το χαμό του παιδιού τους. Προδομένος, πληγωμένος, αλλά φαινομικά ήρεμος συνεχίζει το γάμο του, συνεχίζει το μοίρασμα, τη ρουτίνα τους. Μόνο που ο θυμός του δε θα βρει ποτέ διέξοδο, γιατί η ζωή έχει παράξενες κι απρόβλεπτες στροφές που σε πετούν εκτός δρόμου.
Ενα διήγημα 24 σελίδων του Χαρούκι Μουρακάμι βάζει βενζίνη σε μία ταινία δρόμου 180 λεπτών, όπου ο Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι μάς προσκαλεί να κοιτάμε από το παράθυρο και μέσα μας. Εκεί όπου κρύβεται το τραύμα που κουβαλάμε και στο δικό μας πορτ μπαγκάζ. Ενα αριστούργημα διαβάστε την κριτική του Flix
*_Προβάλλεται στις 22.00 στο Cosmote Cinema1_ *
«Spencer» (2021) του Πάμπλο Λαραΐν
«Μιλάτε χαμηλόφωνα. Εκείνοι ακούν τα πάντα». Αυτή η ταμπέλα κρέμεται ως προειδοποίηση στην κουζίνα του Sandringham - το εξοχικό ανάκτορο της βρετανικής βασιλικής οικογένειας. Πράγματι, μόλις περάσεις τις πύλες του παλατιού, μόλις εισχωρήσεις στους κόλπους του θεσμού δεν υπάρχει καμία ιδιωτικότητα. Από αυτό υποφέρει η Πριγκίπισσα Νταϊάνα, σε συνδυασμό με το τραύμα ενός συζύγου που δεν την αγάπησε ποτέ, και πλέον έχει πάψει και να κρύβει την παράνομη σχέση με τον νεανικό του έρωτα.
Τη συναντάμε στις αρχές της δεκαετίας του 90, τα τελευταία Χριστούγεννα πριν το διαζύγιο, όταν η πίεση της λαμπερής της φυλακής την έχει φέρει στα όρια της παράνοιας. Πρέπει να αντέξει τρεις βασανιστικές μέρες, σε πλήρη υποταγή με το αδιάσειστο πρωτόκολλο - γεύματα, εμφανίσεις, ακόμα και τα ρούχα της επιλεγμένα από τους συμβούλους της Royal Family Co. Εκείνη αντιδρά, επαναστατεί. Αυτοκαταστροφικά. Ο,τι κι αν της ετοιμάσει ο προσωπικός σεφ της Βασίλισσας το στομάχι και οι βουλιμικές της κρίσεις θα το απορρίψουν. Όσο κι αν προσπαθούν να τη συναιτίσουν οι σωματοφύλακες-δεσμοφύλακες της, τα βράδια θα το σκάει. Πάνω από όλα, όσο κι αν ο Κάρολος προσπαθεί, τα δυο της αγόρια δε θα ακολουθήσουν τα ευνουχισμένα ίχνη του. Η δική τους μητέρα θα είναι πάντα και πάνω από όλα «μαμά».
Ο Πάμπλο Λαράιν («Jackie», «Neruda», «No») δεν ενδιαφέρεται για τις κινηματογραφικές βιογραφίες προσωπικοτήτων - έτσι, απλά. Αν κοιτάξει κανείς τη μεγάλη εικόνα των ιστοριών του, ο χιλιανός σκηνοθέτης εστιάζει σε αληθινά πρόσωπα που καταπιέστηκαν, εγκλωβίστηκαν, στραγγαλίστηκαν από το απολυταρχικό τους περιβάλλον. Πατώντας σε σενάριο του Στίβεν Νάιτ, αυτό το ενδεικτικό τριήμερο της Πριγκίπισσας Νταϊάνα, μπορεί να είναι μυθοπλαστικά κατασκευασμένο, αλλά δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Άλλωστε το υποδηλώνει η κάρτα των τίτλων αρχής: «Ένα κινηματογραφικό παραμύθι, βασισμένο σε μια αληθινή τραγωδία».
Διαβάστε την κριτική του Flix εδώ
Προβάλλεται στις 22.00 στο Novacinema 1
Καρλός Σάουρα x 4 online από το Ινστιτούτο Θερβάντες
Τέσσερις ταινίες του σπουδαίου Ισπανού σκηνοθέτη που πέθανε πριν λίγες εβδομάδες θα προβάλλονται online και δωρεάν από τις 3 μέχρι και τις 26 Μαρτίου από το Ινστιτούτο Θερβάντες. Το έργο του Κάρλος Σάουρα υπερβαίνει τις έξι δεκαετίες και χαρακτηρίζεται από την διερέυνηση των οπτικών και εικαστικών ορίων της Έβδομης Τέχνης, επισημαίνει η επίσημη ανακοίνωση του Ινστιτούτου Θερβάντες που με αφορμή το θάνατό του αλλά και την τιμητική βράβευσή του από την Ισπανική Ακαδημία Κινηματογράφου διοργανώνει ένα μικρό online αφιέρωμα και προσφέρει τέσσερις ταινίες του δωρεάν για όλα τα Σαββατοκύριακα του Μαρτίου.
Απόψε και αύριο, μπορείτε να δείτε το Το Κυνήγι (La Caza, 1965)
Τρεις φίλοι και ο νεαρός συγγενής ενός εξ αυτών, σχεδιάζουν να απολαύσουν μια όμορφη μέρα κυνηγώντας σε μια ιδιωτική περιοχή. Τα προσωπικά προβλήματα και οι εντάσεις μεταξύ τους ξεσπάνε σιγά-σιγά, μέχρι που μετατρέπουν τη μέρα σε κόλαση, σαν αντικατροπτρισμό της μάχης που είχε γίνει στο ίδιο εκείνο μέρος κατά τη διάρκεια του εμφυλίου πολέμου.
Διαβάστε περισσότερα για την ταινία αλλά και το αφιέρωμα στον εμβληματικό σκηνοθέτη εδώ
«Μεσοτοιχίες» (Medianeras, 2011) του Γκουστάβο Ταρέτο
Ο Μάρτιν είναι ένας 30χρονος web designer. Γλυκός, φοβισμένος, υποχόνδριος χρησιμοποιεί το Internet για να φέρει τον κόσμο κοντά του και να κρατήσει την πραγματική ζωή μακριά. Δουλεύει, ερευνά, παίζει, παραγγέλνει, ακούει μουσική, τσατάρει, βλέπει ταινίες, γνωρίζει γυναίκες μέσα από το διαδίκτυο. Η Μαριάνα μετακομίζει σ' ένα γειτονικό κτίριο. Στην ουσία επιστρέφει στο παλιό της διαμέρισμα, μετά από μία σχέση 4 χρόνων που την ισοπέδωσε. Με σπουδές και όνειρα στην αρχιτεκτονική, έχει καταλήξει να σχεδιάζει βιτρίνες πολυκαταστημάτων και να μην σχεδιάζει τίποτα για το μέλλον. Πανέμορφη - αλλά παγωμένη, μουδιασμένη, αγοροφοβική, μένει κλεισμένη σπίτι της και προσπαθεί να σβήσει τις αναμνήσεις από τον Mac και την καρδιά της. Εξω από τα μεγέθους σπιρτόκουτου διαμερίσματά τους το Μπουένος Αϊρες πάλλεται. Μία μητρόπολη εκατομμυρίων κατοίκων στην οποία ψάχνεις έναν ακόμα, αλλά και τον ίδιο σου τον εαυτό που εξαφανίζεται μέρα με την μέρα. Θα συναντηθούν ποτέ ο Μάρτιν και η Μαριάννα;
Πόσο εύκολο είναι να βρεις σε μία πόλη εκατομμυρίων, έναν ακόμα άνθρωπο; Πόσο μάλλον, να βρεις επιτέλους τον εαυτό σου; Αυτή είναι η ρομαντική κομεντί όσων είναι διατεθειμένοι να γκρεμίσουν τοίχους μέσα κι έξω. Να αρνηθούν σθεναρά ότι «αυτά συμβαίνουν μόνο στο σινεμά».
Μία ταινία που εγγυώμαστε ότι θα γλυκάνει την ψυχή σας και διαβάστε γιατί στην κριτική του Flix. Mην την χάσετε!
Διαθέσιμη στην πλατφόρμα του Cinobo
Βλέπουμε στο Σπίτι: Αναζητήστε όλες τις προτάσεις του Flix για τις μέρες χωρίς αίθουσες στην ειδική ενότητα «Βλέπουμε στο Σπίτι» που ανανεώνεται συνεχώς.