«Mad Men» (5η σεζόν)
Δε σταμάτησε ποτέ να είναι πραγματικά καλό το «Mad Men» αλλά μια-δυο σεζόν ήταν σχετικά αμήχανες ως προς το πού θέλει να καταλήξει η σειρά, θεματικά. Συμβαίνει σε όλους όμως, τηλεόραση είναι, όταν δεν ξέρεις πόσο θα τραβήξει η ιστορία γίνονται αυτά. Όχι φέτος όμως. Γιατί φέτος η σειρά ήταν αφοσιωμένη, σαν εκτελεστής σε αποστολή.
Από την αρχή κιόλας ο Μάθιου Γουάινερ είχε σαν σκοπό να μιλήσει για την αναζήτηση ταυτότητας στην Αμερική που γέννησαν τα ‘60s, κι αναπόφευκτα η αφήγησή του έφτασε το κρίσιμο σημείο της μεγάλης αλλαγή. Το «ποιος είμαι;» γίνεται «να αλλάξω αυτό που είμαι;» καθώς ο Ντον περνάει ένα χρόνο τρομακτικών διακυμάνσεων στην προσωπική και επαγγελματική του ζωή.
Η νέα του σύζυγος δεν καταλαβαίνει αυτό τον πνιγηρό κόσμο όπου ποτέ κανείς δεν είναι πηγαίος, στη δουλειά χάνει την Πέγκι όταν δεν μπορεί να την οδηγήσει άλλο μακριά, και ηθικά στην εταιρεία διαπράττεται συλλογικά η μεγαλύτερη αμαρτία γύρω από την ερώτηση του αν υπάρχουν όρια στο τι μπορείς να ξεπουλήσεις από τον εαυτό σου και τι όχι. Ενώ μια καταδικαστική απώλεια ξεκινά να γράφει τον επίλογο μιας σεζόν που τελείωσε με τους ήρωές της ανυψωμένους, αλλά πιο άδειους από ποτέ.
Ήταν στιγμές σοκαριστικό να το παρακολουθείς, και το πόσο εθιστικά παρακολουθήσιμο είναι (οι ρυθμοί, τα χρώματα, οι ερμηνείες αυτού του καστ με μπροστάρηδες φέτος την Κριστίνα Χέντρικς και τον Τζάρεντ Χάρις) τα έκανε όλα λίγο πιο δυσβάσταχτα. Αλλά αν ως τώρα το «Mad Men» ήταν μια εξαιρετική σειρά, αυτή η 5η σεζόν το απογείωσε, οριστικά κι αμετάκλητα, στη σφαίρα της διαχρονικής τηλεοπτικής ελίτ. Το ότι φέτος, από όλες τις χρονιές, σνομπαρίστηκε εξ ολοκλήρου από Έμμυ και Χρυσές Σφαίρες είναι λυπηρό, αλλά ας είναι. Είμαστε εδώ για την τέχνη.
Γράψαμε στο Flix
Θυμήσου για μια στιγμή τους «Sopranos», αυτό το ονειρώδες τηλεοπτικό αριστούργημα που άλλαξε τα πάντα (για πάντα), στο οποίο ο Γουάινερ απλώς ακόνισε τα μολύβια του. Εκεί, ο Ντέιβιντ Τσέις ολοκλήρωσε μια άσκηση πεσιμισμού διερωτώμενος αν οι άνθρωποι μπορούν τελικά να αλλάξουν. Στο «Mad Men», όλο και πιο έντονα, ένας όχι πια μαθητευόμενος Γουάινερ εξερευνά το κατά πόσο μπορούν να αλλάξουν σε σχέση με την εποχή τους. Μπορεί και οι δύο να καταλήξουν στο ίδιο συμπέρασμα; (Περισσότερα)
Το καλύτερο επεισόδιο
«The Other Woman» (5x11)
Για την Κριστίνα Χέντρικς και το παράλληλο μοντάζ της με τον Ντον να πουλάει μια ήδη αποφασισμένη συμφωνία, κοροϊδεύοντας εαυτόν και αλλήλους. Αλλά όχι την Πέγκι. Τεράστιο επεισόδιο.
Μια σκηνή
Δεν ήταν απλά η ενθουσιώδης μουσική στιγμή της πρεμιέρας που μας έκανε όλους να μουρμουράμε ζουμπιζουμπιζούυυυ για μέρες και βδομάδες και μήνες. Ήταν η στιγμή που ο Μάθιου Γουάινερ μας έβαζε στη γραμμή εκκίνησης για αναπτύξει το φετινό του θεώρημα. Πόσο θα αντέξει αυτό το πλάσμα γεμάτο νεανική σεξουαλικότητα σε έναν κόσμο δύστροπο και γεμάτο ψέμματα;
Και κάτι ακόμα
Ενόψει της 5ης σεζόν προετοιμαστήκαμε καταλλήλως, την υποδεχτήκαμε με ύμνους, πριν τελικά την αποχαιρετήσουμε εκστασιασμένοι, ξεχωρίζοντας τις στιγμές-κλειδιά αυτών των 13 επεισοδίων. Και τώρα περιμένουμε την επόμενη.
Διαβάστε ακόμη: