[προσοχή: το παρακάτω κείμενο περιλαμβάνει spoilers για το πρώτο επεισόδιο του τρίτου κύκλου της σειράς, αλλά και spoilers από τους δύο κύκλους που προηγήθηκαν - διαβάστε το αφού έχετε παρακολουθήσει το επεισόδιο S03E01 στο Vodafone TV, διαθέσιμο από τη Μεγάλη Δευτέρα 13 Απριλίου.]
«Οι ζωές όλων μας είναι μια σειρά από συμβιβασμούς», θα πει κάποια στιγμή η σιδηρά κυρία του ρωσικού τομέα των μυστικών βρετανικών υπηρεσιών, Κάρολιν Μάρτενς, λίγο πριν μια απρόσδόκητη, ανείπωτη - ακόμη και τώρα που τη σκέφτεται κανείς - τραγωδία κλείσει το πρώτο επεισόδιο του τρίτου κύκλου του «Killing Eve».
Κοιτάζοντας πίσω, στα 43 περίπου λεπτά που έχουν προηγηθεί, αντιλαμβάνεσαι πως ό,τι έχεις παρακολουθήσει σε αυτή την αυλαία μιας σεζόν (που ακόμη κι όσοι αγάπησαν με πάθος τις δύο πρώτες, την ειρωνεύτηκαν πριν καν τη δουν, ως «αχρείαστη») δεν είναι παρά ακριβώς αυτό: μικροί η μεγαλύτεροι συμβιβασμοί που βρίσκουν τους ήρωες του «Killing Eve» σε ένα σημείο μήδέν. Ή και λίγο πιο πέρα από αυτό...
Η Ιβ είναι - φυσικά - ζωντανή παρά την εκπλήρωση του τίτλου της σειράς στο οπερατικό φινάλε της δεύτερης σεζόν. Δεν είναι πια όμως πράκτορας της Mi6, αλλά μαγείρισσα στην κουζίνα ενός ασιατικού εστιατορίου σε μια συνοικία του Λονδίνου. Κρύβεται από την προηγούμενη της ζωή, τον Νίκο που «επισκέπτεται» όσο συχνά χρειάζεται και - φυσικά - τη Βιλανέλ που πρέπει πλέον να ξεχάσει... για πάντα. Οταν η μάνατζερ του εστιατορίου στο οποίο δουλεύει της προτείνει να βγει μπροστά από τον πάγκο, στο σέρβις, έχοντας έτσι περισσότερες πιθανότητες να αυξήσει το εισόδημά της, αυτή επιμένει πως θέλει να μείνει (κρυμμένη) στην κουζίνα.
Η Βιλανέλ, μετά από ένα όχι και τόσο παράξενο για την ίδια και την ερωτική της ζωή τραπέζι γάμου, έχει επιστρέψει στην παλιά της εκπαιδεύτραι, αυτή που την έκανε την killer που γνωρίζουμε. Μοιάζει όμως χαμένη. Κάτι της λείπει και αυτό περισσότερο από τον ενθουσιασμό για μια σειρά νέες αποστολές ή μια ακόμη πιο φαντεζί γκαρνταρόμπα, είναι η Ιβ. Θα αναλάβει το νέο της ρόλο, μια «προαγωγή» που θα της εξασφαλίσει ακόμη περισσότερα χρήματα, αλλά τίποτα δεν είναι ίδιο γιατί πολύ απλά τίποτα δεν μπορεί να είναι το ίδιο.
Στο περιθώριο του κεντρικού δίπολου του «Killing Eve», η Καρολιν Μάρτενς που μετά από τα γεγονότα των δύο πρώτων κύκλων βρίσκεται υποβιβασμένη μέσα στην ίδια την υπηρεσία, ο Κένι ο γιος της που, προδομένος κι αυτός από τη μητέρα του προσπαθεί να σταθεί στα δικά του πόδια με τη σκέψη του πάντα κολλημένη στην Ιβ. Και - φυσικά - ο Κονσταντίν που βρίσκεται στο Λονδίνο και ίσως όλοι υποψιαζόμαστε γιατί...
Συμβιβασμένοι όλοι με τη νέα τους ζωή, ρισκάρουν μόνο αποσπασματικά να αγγίξουν κάποια από τις πληγές του παρελθόντος. Δεν είναι ευτυχισμένοι, αλλά όπως θα πει χαρακτηριστικά η Ιβ στον Κένι όταν αυτός θα την επισκεφθεί για λίγο στο σκοτεινό διαμέρισμα στο οποίο κρύβεται, αυτό που έχει πια σημασία τη στιγμή αυτή δεν είναι να είσαι χαρούμενος ή ευτυχισμένος, αλλά να μπορείς να επιβιώνεις.
Το «Killing Eve» ήταν από το πρώτο πρώτο επεισόδιο του μία πολύ σκοτεινή σειρά. Η ειδοποιός διαφορά του από πολλές άλλες «σκοτεινές» σειρές ήταν ότι μπορούσες να το απολαμβάνεις σαν ένα πολύτιμο κομμάτι (αν όχι συνέχεια, πάντως στις περισσότερες στιγμές του) ξέφρενου, γκροτέσκου entertainment. Από την τολμηρή αναγωγή που επιχείρησε πάνω στο κλισέ του ποντικιού με τη γάτα, τα ξεσπάσματα του camp που την απομάκρυναν ακριβώς τη στιγμή που έπρεπε από το κλισέ μιας χιλιοειπωμένης αστυνομικής ίντριγκας, τον απενοχοποιημένο ερωτισμό της μέχρι την ακόρεστη βία και τις σεναριακές απιθανότητες της, η σειρά που βασίστηκε πάνω στη σειρά βιβλίων του Λουκ Τζένινγκς, στο σεναριακό δαιμόνιο (στον πρώτο κύκλο) της Φίμπι Γουόλερ - Μπριτζ και κυρίως στη δυναμική ανάμεσα στην Σάντρα Ο και την Τζόντι Κόμερ, δεν έκρυψε ποτέ πως κάτω από τη διασκεδαστική διαδρομή του κρυβόταν πάντα μια σπουδή πάνω στη σχιζοφρένεια, την εξάρτηση, τον κύκλο της βίας που γεννάει βία που γεννάει βία που γεννάει βία...
Εδώ είναι φανερό πως το σκοτάδι κυριαρχεί και θα κυριαρχήσει περισσότερο πάνω στο fun, οι «τραυματισμένοι» (εξωτερικά αλλά κυρίως εσωτερικά) ήρωες άλλωστε πρέπει με κάποιον τρόπο να θεραπευθούν και δεν είναι τυχαίο ότι για ολόκληρο το πρώτο επεισόδιο θα έλεγε κανείς πως μοναδική πρωταγωνίστρια είναι η Βιλανέλ. Πιο ήσυχη από τα συνήθη θορυβώδη ξεσπάσματά της, όχι όμως και λιγότερο επικίνδυνη ή έτοιμη για όλα, αφήνει στη σκιά της την Ιβ σε έναν κύκλο που πάνω που πιστεύαμε ότι είχε κλείσει στη δεύτερη σεζόν, είναι ολοφάνερο ότι θα ξανανοιξει.
Η Ιβ και η Βιλανέλ μπορεί να έφτασαν όσο κοντά μπορεί ποτέ να φτάσει το καλό με το κακό χωρίς να καταστρέψει το σύμπαν, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι γνώρισαν ποτέ η μία την άλλη τόσο ώστε να μπορούν να μείνουν μακριά για πάντα. Γοητευμένες από την αδρεναλίνη του κυνηγητού, σε μια έλξη που θύμιζε περισσότερο κεραυνοβόλο (και καταδικασμένο) έρωτα που σε τρελαίνει, οι δύο πλευρές της ίδιας συναρπαστικής γυναίκας ηρωίδας (από τις καλύτερες που γράφτηκαν τα τελευταία χρόνια για την τηλεόραση) επιστρέφουν, γυμνές από τα κοστούμια που τις καθόρισαν, ίσως έτοιμες να ξύσουν την επιφάνεια και να δουν τι κρύβεται όταν όλα έχουν τελειώσει και δεν έχεις στην πραγματικότητα να χάσεις τίποτα.
Δεν μπορεί κανείς να φανταστεί τι θα φέρει η συνέχεια, ειδικά σε μια σειρά που ξεκινάει τον τρίτο της κύκλο με έναν γάμο και τελειώνει με τουλάχιστον δύο κηδείες. Οι πρώτες εικόνες από το τρέιλερ όλου του κύκλου υπόσχονται και μεταμφιέσεις και καινούρια κυνηγητά και πεντανόστιμους φόνους έτοιμους να μπουν στο πάνθεον των κατορθωμάτων της Βιλανέλ. Υπόσχονται και μια Σάντρα Ο που επιστρέφει. Στο πρώτο επεισόδιο είναι η πρώτη που τολμάει να σταθεί απέναντι στους συμβιβασμούς της της και να αγγίξει με προσοχή το παρελθόν. Και ακριβώς στο (βάλτε όποιο επιφώνημα θέλετε) φινάλε είναι η πρώτη που καίγεται...
Μπορεί κανείς να μην ήθελε έναν τρίτο κύκλο του «Killing Eve» (το ίδιο είχε συμβεί και στον αναπάντεχα συναρπαστικό δεύτερο), τώρα όμως που υπάρχει είναι λίγοι που δεν έχουν περιέργεια να δουν τη συνέχεια.
Ο τρίτος κύκλος του «Killing Eve» προβάλλεται αποκλειστικα για την Ελλάδα στο Vodafone TV.