«Nathan for You: Finding Frances» (Σεζόν 4, Επεισόδιο 7)
Από τη στιγμή που είδα το «Nathan for You» έγινε η στάνταρ σειρά που προσπαθώ να εξηγήσω σε κόσμο γιατί είναι απλά τόσο διασκεδαστικό και απίστευτο. Είναι ένα σατιρικό ντοκιμαντέρ του Comedy Central όπου ο κωμικός Νέιθαν Φίλντερ - ντυμένος με την περσόνα του «Νέιθαν Φίλντερ», ο οποίος «αποφοίτησε από ένα business school του Καναδά με πολύ καλούς βαθμούς»- βοηθά ανθρώπους με επιχειρήσεις να βελτιώσουν το τζίρο τους, προτείνοντας εξωφρενικού σουρεαλισμού λύσεις. Πρέπει να το δεις για το πιστέψεις- όποιος άνθρωπος έχει δει αυτή τη σειρά ξέρει πως έχει small talk να ξοδέψει για την υπόλοιπη ζωή του.
Ο Φίλντερ λέει πως ό,τι βλέπουμε είναι αυθεντικό, υπό την έννοια πως οι συμμετέχοντας δεν ξέρουν στην αρχή πως η σειρά είναι κωμική, οπότε οι αντιδράσεις στις αδιανόητες ιδέες του ‘Νέιθαν’ είναι αληθινές. Δεν ξέρω αν είναι πιο αστείο όταν μένουν αμήχανοι με ανοιχτό το στόμα ή όταν συμφωνούν αμεσότατα και ενθουσιωδώς. «Να φτιάξουμε μια γεύση παγωτού με γεύση κόπρανα» - «ΟΚ!». Είναι παρανοϊκό.
To τηλεοπτικό top-ten του 2017
Αν όμως όλη η σειρά είναι μια σουρεαλιστική προσέγγιση στον παραλογισμό του σύγχρονου marketplace, είναι το φινάλε που την απογειώνει σε μια εντελώς άλλη σφαίρα. Αληθινή αποχώρηση θεματικά και στυλιστικά, το τελευταίο επεισόδιο της σειράς ξεφεύγει τελείως από το φορμάτ και τη διάρκεια (συνήθως 20 λεπτά) των 4 σεζόν, και αποτελεί ένα αυτοτελές ντοκιμαντέρ μιάμισης ώρας πάνω στην αναζήτηση του εφηβικού έρωτα ενός impersonator του Μπιλ Γκέιτς που είχε εμφανιστεί για λίγο σε παλιότερο επεισόδιο της σειράς.
Το «Finding Frances» ξεκινά ως buddy comedy / road movie αναζήτησης καθώς οι δύο άντρες ξεκινούν την αναζήτηση της Φράνσες χωρίς να διαθέτουν το παραμικρό βοηθητικό στοιχείο, αλλά μέσα από διαδοχικά αδιέξοδα επεισόδια (ένα εκ των οποίων περιλαμβάνει το κάστινγκ για ένα ανύπαρκτο σίκουελ στην ταινία «Mud»), εξελίσσεται σε έναν συναισθηματικό στοχασμό πάνω στην μελαγχολία, τη νοσταλγία και τη μοναξιά. Ο ίδιος ο Νέιθαν στο μεταξύ συναντά μια συνοδό (στο πλαίσιο μιας εκ των κλασικών ακραίων ιδεών του) με την οποία νιώθει αληθινή (‘αληθινή’) σύνδεση. Όσο ο ψεύτικος Μπιλ Γκέιτς έρχεται αντιμέτωπος με τα συναισθήματά του όταν η αόριστη ιδέα της Φράνσες γίνεται αληθινή, ο αληθινός ‘Νέιθαν Φίλντερ’ επιχειρεί να διαπεράσει τα στρώματα ρόλων και ψέματος απέναντι σε μια γυναίκα που κυριολεκτικά πουλάει ψέματα ως αλήθειες στους συντρόφους της.
«Ο Νέιθαν τραβά τον εαυτό του μες στην ιστορία -δημιουργεί στην πραγματικότητα μια παράλληλη ιστορία, σχεδόν σαν καθρέφτη των εξελίξεων- και στην πορεία δημιουργεί ένα δοκίμιο πάνω στον έρωτα,» γράφει για το επεισόδιο ο θρυλικός ντοκιμαντερίστας Έρολ Μόρις για τον New Yorker. Με κάποιο παρανοϊκό τρόπο, πίσω από όλα αυτά -νομίζεις πως- μπορείς να διακρίνεις ψήγματα ειλικρίνειας, καθώς το επεισόδιο ξεπακετάρει τα επίπεδά του μπροστά στα μάτια μας, σε μια εκπληκτική, άκρως συναισθηματική διαδοχή σεκάνς. Ναι, δεν ξέρω. Το «Finding Frances» ήταν η καλύτερη φετινή σεζόν του «Girlfriend Experience», γυρισμένη σαν επεισόδιο του «Office» που όχι μόνο απέκτησε συναίσθηση του εαυτού του, αλλά αναρωτήθηκε τι σημαίνουν όλα αυτά που μας λέει για την αλήθεια της ανθρώπινης σύνδεσης.
Το -άλλο- καλύτερο επεισόδιο
«The Anecdote» (4x04) & «Shipping Logistics Company» (4x05)
Εφόσον στο #2 τοποθετήσαμε απλώς το «Finding Frances», σε αυτή την παράγραφο μπορούμε απλώς να προτείνουμε τα 2 καλύτερα κανονικά επεισόδια της 4ης σεζόν. Στο 4ο ο Νέιθαν ετοιμάζεται για μια εμφάνιση στον Κίμελ και σκέφτεται το τέλειο διασκεδαστικό στόρι που θα κάνει το κοινό να τον συμπαθήσει. Αλλά για να μην χρειαστεί να πει ψέματα, καταστρώνει αντιστρόφως τις καταστάσεις που θα κάνουν αυτό το στόρι πραγματικότητα. Τρέλα. Στο 5ο, που είναι μάλλον εκείνο που χρησιμοποιώ πιο συχνά για να εξηγήσω σε κόσμο τι ακριβώς είναι η σειρά, ο Νέιθαν βοηθά μια εισαγωγέα να πληρώνει λιγότερους φόρους για ανιχνευτές καπνού στο τελωνείο, brandάροντάς τους ως μουσικά όργανα. Για να το καταφέρει αυτό, δημιουργεί μια μπάντα εκ του μηδενός, προσπαθώντας να πετύχει ένα #1 χιτ με ένα τραγούδι στο οποίο ένας ανιχνευτής καπνού είναι βασικό μουσικό όργανο. ΤΡΕΛΑ λέμε.
Μια σκηνή
Το φινάλε του «Finding Frances» πρέπει να έκανε τον Ντέιβιντ Τσέις να σηκωθεί όρθιος χειροκροτώντας. Η drone κάμερα απομακρύνεται κι αφήνει τον Νέιθαν και τη φίλη του μόνους στον ‘αληθινό’ έρωτά τους, αποκαλύποντας το σκηνικό της εκπομπής, το συνεργείο, τις κάμερες.
Παλιότερα
Το περσινό νούμερο 2: «Atlanta»
Και μην ξεχνάτε: Flix Top Ten 2017: Ψηφίστε την καλύτερη ταινία της χρονιάς!
To τηλεοπτικό top-ten του 2017