TV & STREAMING

Βραβεία Emmy 2019: Ξεχάστε το «Game of Thrones», η τηλεόραση υποκλίθηκε στο «Fleabag»

of 10

Ολα αυτά που κρατάμε από τα φετινά βραβεία Emmy, από τη σαρωτική εμφάνιση του «Fleabag» και του «Chernobyl» ως τον τελευταίο γύρο θριάμβου του «Game of Thrones» και τις μεγάλες νίκες του Μπίλι Πόρτερ και της Τζόντι Κόμερ.

Βραβεία Emmy 2019: Ξεχάστε το «Game of Thrones», η τηλεόραση υποκλίθηκε στο «Fleabag»

Διαβάστε εδώ αναλυτικά όλους τους νικητές των φετινών βραβείων Emmy σε όλες τις βασικές κατηγορίες

Να, αυτοί ας πούμε ήταν νικητές.

Το «Game of Thrones» είχε την αναμενόμενη τελευταία του νίκη στην κατηγορία για Καλύτερο Δράμα, κάπως δεδομένη λόγω μεγέθους και μόνο. Oμως δεν ήταν ο θρίαμβος που θα ήθελαν για αποχαιρετισμό, κερδίζοντας μεν το κλασικό Emmy Β’ Ανδρικού Ρόλου για τον Πίτερ Ντίνκλατζ αλλά κατά τα άλλα χάνοντας μέχρι και το σιγουράκι της Σκηνοθεσίας. Νιώθεις κάπως την τυπικότητα της όλης διαδικασίας, τη στιγμή που στα υπόλοιπα πεδία συνέβαιναν συναρπαστικά πράγματα.

Με κορυφαίο όλων τον θρίαμβο του «Fleabag», το σπουδαίο τηλεοπτικό δίπτυχο της Φίμπι Γουόλερ-Μπριτζ, που ξεκίνησε από θεατρικό μονόπρακτο (το οποίο μάλιστα παρακολουθήσαμε πρόσφατα σε ζωντανή αναμετάδοση από την Αγγλία στο Μέγαρο Μουσικής) για να φτάσει στις μικρές μας οθόνες στη μορφή μιας σειράς 2 σεζόν και 12 συνολικά ημίωρων επεισοδίων.

Στη διάρκειά τους η ανθρώπινη αντι-ηρωίδα της Γουόλερ-Μπριτζ (που γράφει και πρωταγωνιστεί και στην τηλεοπτική μεταφορά) έρχεται σε ειλικρινή αντιπαράθεση με τις ενοχές που κρύβει για την απώλεια ενός πολύ κοντινού της προσώπου, προσπαθώντας παράλληλα να μάθει ξανά από την αρχή την ερωτική και συναισθηματική σύνδεση και επανορθώνοντας τη θρυμματισμένη σχέση με την αδερφή της.

phoebe Φίμπι Γουόλερ-Μπριτζ

To «Fleabag» δεν είναι απλά το μεγάλο στόρι της απονομής, είναι και μια από τις σπάνιες φορές που τα Emmy αποδεικνύονται πλήρως επίκαιρα, αναδεικνύοντας μια σειρά κι ένα πρόσωπο την ακριβώς σωστή στιγμή.»

Η σειρά, που έχει ολοκληρωθεί, είναι από σημαντικότερες νέες τηλεοπτικές εισόδους των τελευταίων χρόνων και, σε μια ευχάριστη έκπληξη, τα Emmy το πρόσεξαν, έστω και με μικρή καθυστέρηση, φέρνοντας μεγάλες υποψηφιότητες σε κάθε κατηγορία για τη 2η και τελευταία σεζόν. Τέτοιου τύπου one-off δεν βραβεύονται συχνά, πόσο μάλλον θριαμβεύουν, στις συνήθως συντηρητικές μεγάλες κατηγορίες των Emmy, όμως προβλέπαμε αρκετές μεγάλες νίκες για το «Fleabag» να μη τι άλλο επειδή τα Emmy έμοιαζαν αποφασισμένα να μην αφήσουν την ευκαιρία να τους ξεφύγει- όμως ακόμα κι έτσι, υποτιμήσαμε το πόσο μεγάλο ήταν το πάθος της Ακαδημίας για αυτή τη σειρά και το δημιουργικό ταλέντο πίσω της. Αυτή τη φορά, είχαν προλάβει έστω και τελευταία στιγμή να εντοπίσουν ένα μεγάλο ταλέντο όσο ακόμα έκανε τηλεόραση, πριν κάνει μια πιθανώς μεγάλη καριέρα -και- στο σινεμά, και την βράβευσαν όπου μπορούσαν.

Eτσι, το «Fleabag» γίνεται εκ των πραγμάτων το μεγάλο στόρι της απονομής. Με 4 βραβεία, ανάμεσα στα οποία και το Καλύτερης Κωμωδίας, πραγματοποίησε την μια-και-έξω σαρωτική του εμφάνιση, με την Γουόλερ-Μπριτζ να κερδίζει 3 προσωπικά Emmy, κερδίζοντας τόσο τον μεγαλύτερο θριαμβευτή της δεκαετίας (το «Veep» και τη Τζούλια Λούις-Ντρέιφους στην τελευταία τους σεζόν) όσο και τις περσινές βραβεύσεις (το «Marvelous Mrs. Maisel» και την Ρέιτσελ Μπρόσναχαν, αντίστοιχα).

Δεν είναι απλά η ιστορία της βραδιάς, είναι και μια από τις σπάνιες φορές που τα Emmy αποδεικνύονται πλήρως επίκαιρα, αναδεικνύοντας μια σειρά κι ένα πρόσωπο την ακριβώς σωστή στιγμή.

Chernobyl Η ομάδα του «Chernobyl»

Οσο για τη μεγάλη μάχη των μίνι σειρών, εκείνη μας εξέπληξε γέρνοντας σχεδόν απόλυτα προς την πλευρά του «Chernobyl», αλλά όπως προκύπτει κι από το υμνητικό review που του είχαμε αφιερώσει, δεν έχουμε κανένα απολύτως παράπονο επ’αυτού. Τα Emmy είχαν να διαλέξουν ανάμεσα σε δύο πολυσυζητημένα, αγαπημένα από την κριτική έργα, και έκαναν την επιλογή τους.

Και, για τους φίλους στο σπίτι που κρατάνε σκορ, η συγκομιδή φέτος βρήκε καλωδιακή και streaming τηλεόραση ισόπαλες με 11 βραβεία έκαστη, ενώ το παραδοσιακό network είχε μόνο 2, για το «Saturday Night Live». Στην κορυφή ξανά, παραδοσιακά, το ΗΒΟ με 9 νίκες, και το Αmazon Prime πολύ κοντά του με 7.

Πάμε να ρίξουμε μια ματιά ανά πεδίο για κάποιες επιπλέον σημειώσεις:


ΔΡΑΜΑ

Game of thrones Το καστ του «Game of Thrones» αποχαιρετά (εκτός από τη σειρά) και τα Emmy

Το ένα Emmy που πραγματικά θα άξιζε να κερδίσει το «Game of Thrones» φέτος κατάφερε να το χάσει, κι αυτό λέει τα πάντα για το πόσο τυπική διαδικασία είχε εξελιχθεί αυτή η βράβευση. Η τελευταία σεζόν έκανε ρεκόρ υποψηφιοτήτων, κέρδισε 10 τεχνικά βραβεία πήρε και 2 μεγάλα Emmy, οπότε δεν είναι πως απέτυχε κιόλας, αλλά ας πούμε απλά πως αυτή η επίδοση ήταν η ελάχιστη δυνατή. Ειδικά μετά το ανατρεπτικό θρίαμβο του «Fleabag», ένιωθες πως αντί για το βραβείο για Καλύτερο Δράμα θα μπορούσαμε να είχαμε περάσει κατευθείαν στους τίτλους τέλους.

Eχει όμως ενδιαφέρον να δούμε τι κέρδισε στη θέση του «Game of Thrones», θέτοντας πιθανώς και τις βάσεις για τα επόμενα χρόνια. Αν διαβάζατε τα κείμενα των προβλέψεων θα ήταν σαφές πως πιστεύαμε πάρα πολύ σε καλή εμφάνιση του «Ozark», ποντάροντας μάλιστα και στο Emmy Β’ Ρόλου για τη Τζούλια Γκάρνερ, που σόκαρε πολλούς κερδίζοντας 4 γυναίκες του «Game of Thrones». Η επιπλέον επιβεβαίωση της δυναμικής που πιστεύουμε πως είχε η σειρά φαίνεται κι από το Emmy Σκηνοθεσίας απέναντι στον Μιγκέλ Σαπότσνικ του «Long Night». Μπορούμε μόνο να υποθέσουμε πως και σε άλλες κατηγορίες (ειδικά στην εντελώς ανοιχτή, όπως αποδείχθηκε, του Α’ Γυναικείου) ήταν επίσης κοντά σε νίκη. Μπορεί να πάρει πολύ μεγάλη φόρα από την 3η του σεζόν.

Τα υπόλοιπα βραβεία πήγαν επίσης σε σειρές που βάζουν γερή υποψηφιότητα για σημαντικές μελλοντικές διακρίσεις, αλλά ήταν και φέτος, μεμονωμένα το καθένα τους, ολόσωστη επιβράβευση για τα όσα μας έδωσαν φέτος. Το πανέξυπνο «Succession» κέρδισε το Emmy Σεναρίο (σε Δράμα, κι ας είναι Κωμωδία) δείχνοντας πως τελικά είχε αρκετά μεγαλύτερη στήριξη από όση φοβόμασταν, και πολύ καλά έκανε- ήταν από τις πιο έξυπνες και καλογραμμένες σειρές της χρονιάς και με το hype να εκτοξεύεται καθόλη τη διάρκεια του μεσοδιαστήματος ανάμεσα στις σεζόν, η 2η μπορεί να κάνει μεγαλύτερη εμφάνιση.

Η Τζόντι Κόμερ έκανε την μεγάλη αλλά απολύτως δίκαια έκπληξη στον Α’ Γυναικείο, κερδίζοντας την συμπρωταγωνίστριά της Σάντρα Ο για το «Killing Eve», επεκτείνοντας έτσι την μίνι αυτοκρατορία της Φίμπι Γουόλερ-Μπριτζ (που δημιούργησε την τηλεοπτική έκφραση του χαρακτήρα στην 1η σεζόν της σειράς) και στο Δράμα. Η Κόμερ ζήτησε συγγνώμη από τους γονείς της που δεν τους έφερε επειδή «δεν πίστευε πως ήταν η σειρά της», συναίσθημα που μοιραζόμαστε κι εμείς μαζί της, αλλά που ταυτόχρονα κάνει την βράβευσή της ακόμα πιο γλυκιά. Κρίμα για την Ο, αλλά έχει κερδίσει αλλού, οπότε είμαστε σίγουροι πως δε θα την πείραξε τρομερά. Πάω σε αυτό το τρομερό δίδυμο, η σειρά έχει γερά θεμέλια για το μέλλον.

Τέλος, ο φοβερός και τρομερός Μπίλι Πόρτερ, αναφωνόντας «Category is: Love!» και κάνοντας αναφορά στον Τζέιμς Μπόλντγουιν, σε έναν από τους συγκινητικού λόγους της βραδιάς, κέρδισε σαρωτικά το Emmy Α’ Ανδρικού όπως ελπίζαμε και περιμέναμε, για το «Pose», άλλη μια σειρά στην 1η της σεζόν με μεγάλο βραβείο και ισχυρό fan base. Ο Πόρτερ έχει εξελιθεί σε αγαπημένο πρόσωπο της βιομηχανίας, εξίσου για τις ερμηνείες όσο και για τις εμφανίσεις-εξτραβαγκάνζες του. Απέχει τώρα ένα Oσκαρ από το EGOT- αν ήμασταν σεναριογράφοι θα πιάναμε γρήγορα δουλειά.


ΚΩΜΩΔΙΑ

emmy Η Φίμπι Γουόλερ-Μπριτζ και η ομάδα του «Fleabag» αλλάζει τους κανόνες

Το «Fleabag» κέρδισε Κωμωδία, Α’ Γυναικείο, Σενάριο και Σκηνοθεσία, κάτι που σε συνδυασμό με το πόσο ξαφνικά εμφανίστηκε και με δεδομένο πως δε θα επιστρέψει άλλο, κάνει την σαρωτική του επικράτηση κάπως μοναδική. Το ξαναλέμε. Τα Emmy είναι κάπως κατασκευάσματα της συνήθειας. Είτε βραβεύουν (τόσο μαζικά τουλάχιστον) πράγματα δεδομένης αξίας και συχνότατης εμφάνισης (σε προχωρημένες σεζόν ας πούμε έχουν βραβευτεί σειρές σαν το «Friends» ή το «Seinfeld» ή το «Everybody Loves Raymond»), είτε νέες σειρές σε 1η-2η σεζόν τους που η Ακαδημία βλέπει ως πιθανούς νέους θεσμούς. Αυτή η βράβευση, ειδικά μάλιστα αν αναλογιστούμε το πόσο δραματική είναι η συγκεκριμένη κωμωδία, σε μια κατηγορία που πάντα βραβεύει πρωτίστως ξεκαρδιστικά αστεία πράγματα, είναι σπουδαία.

«Αυτό καταντά γελοίο», είπε η Γουόλερ-Μπριτζ στην τρίτη της ομιλία- απεναντίας, θα πούμε. Αυτό εξελίσσεται μεγαλειωδώς.

Τι έμεινε για άλλους να κερδίσουν; Το «Marvelous Mrs. Maisel» κέρδισε ξανά το Β’ Γυναικείο για την Αλεξ Μπόρστιν και προσέθεσε έναν Β’ Ανδρικό για τον αγαπημένο των Emmy Τόνι Σαλούμπ, διατηρώντας κάποιες από τις δυνάμεις του. Eνας τρόπος της Ακαδημίας να πει πως δεν το ξεχνά, δεν το προσπερνά, δεν του γυρίζει την πλάτη, απλά να, καταλαβαίνετε, έπρεπε να προλάβουμε να στέψουμε την Γουόλερ-Μπριτζ. Δε νομίζω πως θα πάει πουθενά.

Τέλος ο Μπιλ Χέιντερ έκανε το ριπίτ του στον Α’ Ανδρικό για το «Barry», το οποίο επίσης ατύχησε μπροστά στον σίφουνα «Fleabag», χάνοντας μάλλον άδικα το Emmy Σκηνοθεσίας για το φοβερό «ronny/lily». Αλλά φέτος κάθε μικρή νίκη είναι μια κάποια νίκη.


ΜΙΝΙ ΣΕΙΡΑ / ΤΗΛΕΤΑΙΝΙΑ

εμμυ Μισέλ Γουίλιαμς, φαβορί και νικήτρια για το «Fosse/Verdon»

Η μεγάλη κόντρα του «When They See Us» με το «Chernobyl» εξελίχθηκε σε μονόλογο του δεύτερου. Προσωπικά, θα συμφωνούσα. Εξακολουθεί να μοιάζει απρόσμενα μεγάλη η νίκη της μίνι σειράς του ΗΒΟ και του Sky. Με βραβεία για Μίνι Σειρά, Σενάριο και Σκηνοθεσία πέτυχε την μεγάλη δημιουργική τριπλέτα που το στέφει μεγάλο φετινό νικητή, μια δικαιότατα διάκριση για μια ιστορία που σπάει τα χωροχρονικά της φράγματα για να κοιτάξει την αποτυχία του συστήματος ως μια μετα-αποκαλυπτική procedural ταινία τρόμου. Μαζί με τα 7 τεχνικά του βραβεία, φτάνει τα 10. Και πολύ καλά κάνει.

Δεν κέρδισε όμως κανένα ερμηνευτικό, τα οποία μοιράστηκαν σχεδόν σε όλους τους υπόλοιπους γερούς διεκδικητές ενός απίστευτα ισχυρού φέτος πεδίου. Το «When They See Us» πήρε όπως αναμενόταν το βραβείο Α’ Ανδρικού για τον Τζάρελ Τζερόμ ξεσηκώνοντας σε ενθουσιασμό την αίθουσα, σε αντίθεση με τη νίκη του Μπεν Γουίσo (που περιμέναμε) για το «A Very English Scandal» που έμοιαζε σα να ξεφουσκώνει την όποια διάθεση. Κρίμα, πολύ τίμιος ο Γουίσo. Η Μισέλ Γουίλιαμς για το «Fosse/Verdon» επιβεβαίωσε το πόσο μεγάλο φαβορί ήταν, παραδίδοντας κι ένα δυναμικό λόγο πάνω στην ανάγκη ίσης αμοιβής, ενώ στον Β’ Γυναικείο η Πατρίσια Αρκέτ έκανε μια μίνι έκπληξη επιβεβαιώνοντας πάντως και το ότι το «The Act» είχε τους φανς του, όπως και ότι το «Sharp Objects» πέρασε και δεν πολυακούμπησε.

Τέλος, γίναμε δυστυχώς μάντεις κακών στην κατηγορία της Τηλεταινίας, όπου πράγματι το «Black Mirror: Bandersnatch» έκανε την έκπληξη αφήνοντας το «Deadwood» αβράβευτο. Η επικράτηση μιας μετριότατης interactive ιστορίας εις βάρος του φινάλε μιας εκ των σπουδαιότερων σειρών στην ιστορία της τηλεόρασης θα μπορούσε να αποτελέσει σπουδαίο παράδειγμα «ας κάτσω εδώ με τη νεολαία» παρωχημένης αντίληψης του τι είναι χιπ και μοντέρνο, αλλά τι να κάνουμε που τα φετινά Emmy πήγαν και παρέδωσαν έναν τέτοιο ανεπανάληπτο θρίαμβο στο «Fleabag» και τη Φίμπι Γουόλερ-Μπριτζ, δείχνοντας πως όντως δεν είναι όσο εκτός επαφής με την πραγματικότητα τους κατηγορούμε καμιά φορά. Γίνεται μετά από αυτό να κρατήσεις κακία;


Δείτε εδώ μερικά στιγμιότυπα, μπροστά και πίσω από τις κάμερες της 71η τελετής απονομής των βραβείων Emmy