Industry

H ΔΕΗ δίνει ενέργεια στο 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

of 10

Η στρατηγική συνεργασία μεταξύ της ΔΕΗ και του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ξεκινάει με το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ και την προβολή του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία» για τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Μαρία Κάλλας.

H ΔΕΗ δίνει ενέργεια στο 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

«Η έναρξη της συνεργασίας της ΔΕΗ με το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ της Θεσσαλονίκης είναι ιδιαίτερα τιμητική και ανυπομονούμε για το συναρπαστικό, γεμάτο πολιτισμό, ταξίδι που αρχίζει. Πρόκειται για μία γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ παραγωγών, καλλιτεχνών και κοινού. Με έργα που εμπνέουν και προβληματίζουν, που αποτελούν τροφή για σκέψη και συζήτηση. Η ΔΕΗ βρίσκεται κοντά στην 7η τέχνη και την Θεσσαλονίκη, την πόλη που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με αυτήν, στηρίζοντας ενεργά τους δημιουργούς, όλα και όσους μας οδηγούν σε ένα καλύτερο μέλλον, γεμάτο πολιτισμό».

Με αυτά τα λόγια χαιρέτισε η Σοφία Δήμτσα, Γενική Διευθύντρια Εταιρικών Σχέσεων και Επικοινωνίας του Ομίλου ΔΕΗ την έναρξη της στρατηγικής συνεργασίας της ΔΕΗ με το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης που ξεκινάει εορταστικά με το 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ που διεξάγεται φέτος από τις 7 μέχρι και τις 17 Μαρτίου και θα επεκταθεί στη συνέχεια και στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου και στο Evia Film Project, στο «Σινεμά με Θέα», αλλά και στην ετήσια δραστηριότητα του Φεστιβάλ σε καθημερινές προβολές σε εμβληματικούς χώρους της Θεσσαλονίκης.

Δίνοντας προτεραιότητα στην «ενέργεια» που ελευθερώνεται από τη σύγχρονη δημιουργικότητα, εντός και εκτός συνόρων, η ΔΕΗ στηρίζει τις τέχνες και τον πολιτισμό και ειδικά την κινηματογραφική παραγωγή, με φιλοδοξία την ενίσχυση του πολιτιστικού πλούτου και τη διαπολιτισμική ανταλλαγή, προωθώντας παράλληλα την καλλιτεχνική ποικιλομορφία και την καινοτομία.

Μαρία, Μαριάννα, Μαίρη

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της δημιουργικότητας που στηρίζει η ΔΕΗ, το ντοκιμαντέρ των Μιχάλη Ασθενίδη και Βασίλη Λούρα «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία - Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που επιχειρεί να φωτίσει την περίοδο της προσωπικής και καλλιτεχνικής ενηλικίωσης της Κάλλας στην Αθήνα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, από το 1937 έως το 1945, καθώς και τα χρόνια μετά το 1957, όταν η παγκόσμια πλέον ντίβα επανασυνδέεται με την Ελλάδα.

Οπως αναφέρει ο Βασίλης Λούρας στη συνέντευξή του στο Flix: «Η Κάλλας δεν δημιουργήθηκε στην Ιταλία, η Κάλλας δημιουργήθηκε εδώ. Και το λέει και η ίδια, το έχω βάλει στην ταινία, "η πρώτη μου καριέρα ήταν στην Ελλάδα. Από αυτήν την καριέρα έμαθα τα πάντα και τώρα μπορώ να αντιμετωπίζω κάθε πρόσκληση". Οταν είχε αναγκαστεί να κάνει πρόβες μέσα στην πείνα και να ανταλλάζει τις προσκλήσεις για τις εμφανίσεις της με γλυκά ενώ συγχρόνως δεχόταν επιθέσεις από όλους, φυσικά μετά, οποιαδήποτε πρόσκληση στην Ιταλία θα της φαινόταν παιχνιδάκι.»

συλλέκτη

Εκτός από το ντοκιμαντέρ των Μιχάλη Ασθενίδη και Βασίλη Λούρα, το spotlight στην Μαρία Κάλλας που διοργανώνει το 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης συμπληρώνει το ντοκιμαντέρ «Πορτραίτο του Συλλέκτη σε Ωριμη Ηλικία» του Παναγιώτη Ευαγγελίδη που μεταφέρει την εμπειρία του Δημήτρη Πυρομάλλη, του επίμονο συλλέκτη του παζλ που ήταν η Μαρία Κάλλας. Ο Παναγιώτης Ευαγγελίδης περιγράφει στο Flix τη γνωριμία του με έναν ιδιαίτερο άνθρωπο, σαν να ήταν πάντα ήρωας των ντοκιμαντέρ του: «Στα τέσσερά του τον είχε πάρει η Κάλλας στην αγκαλιά της σε μια ταβέρνα και τον χόρεψε στα γόνατά της για μερικά λεπτά. Κι έτσι ξεκίνησαν όλα γι' αυτόν. Αυτές οι δύο πληροφορίες έφτασαν για να δεχτώ να τον δω. Συνάντησα έναν άνθρωπο αυθόρμητο, συγκινητικό στην πληθωρικότητά του, ένα χείμαρρο λόγου, πράγματα που είναι ιδανικά για ένα ντοκιμαντέρ παρατήρησης. Αγαπηθήκαμε πολύ γρήγορα και για εννιά περίπου μήνες πήγαινα ίσως μία ή δύο φορές τον μήνα για κάποιες ώρες στο σπίτι του και τον κατέγραφα.»

Το 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης θα διεξαχθεί φέτος από τις 7 έως και τις 17 Νοεμβρίου 2023. Αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες στο επίσημο site του Φεστιβάλ, στη σελίδα του στο Facebook και στο λογαριασμό του στο Instagram.