Ο Λάρι Κόεν, μια από τις πιο παραγνωρισμένες αλλά χαρισματικές φιγούρες του σινεμά τρόμου του ’70 και του ’80, πέθανε χτες τη νύχτα σε ηλικία 77 ετών.
Μπορεί να μην απέκτησε ποτέ το κύρος ομοτέχνων του όπως ο Γουές Κρέιβεν, ο Τζον Κάρπεντερ ή ο Τζορτζ Ρομέρο, ως σκηνοθέτης κλασικών αριστουργημάτων του είδους, όμως με τον δικό του τρόπο άφησε το στίγμα του μέσα από μια σειρά απολαυστικών και ενίοτε εξαιρετικά ευρηματικών b-movies.
Γεννημένος το 1941 στη Νέα Υόρκη, ο Κόεν υπήρξε επίσης πολυγραφότατος σεναριογράφος για το σινεμά και την τηλεόραση, ξεκινώντας την καριέρα του γράφοντας μεταξύ άλλων για σειρές όπως τα «The Fugitive» (1961), «The Defenders» (1961) και «The Invaders» (1967). Στο σινεμά, θα έκανε το σκηνοθετικό του ντεμπούτο το 1972 με το «Bone», όμως η πρώτη του μεγάλη επιτυχία θα ερχόταν δύο χρόνια αργότερα με το low budget «It’s Alive!», με μουσική του χιτσκοκικού Μπέρναρντ Χέρμαν και σπόρο του κακού ένα τερατόμορφο μωρό που σκορπά τον τρόμο κάθε φορά που νιώθει ότι απειλείται. Ο ορισμός του cult movie, η ταινία υπήρξε απρόσμενη εισπρακτική επιτυχία που γέννησε δύο ακόμα κινηματογραφικές συνέχειες.
Διαβάστε ακόμη: Η Μπάρμπαρα Χάμερ ήταν μια πρωτοπόρος του L.G.B.T.Q. κινηματογράφου
Ο Λάρι Κόεν στα γυρίσματα του «It’s Alive!»
Συνδυάζοντας αστικό ρεαλισμό, μαύρο χιούμορ, τέρατα, απίθανες φανταστικές ιστορίες κι ενίοτε κοινωνική σάτιρα (στο «Q» του 1982, ένα γιγαντιαίο μυθικό ιπτάμενο τέρας τρομοκρατεί τη Νέα Υόρκη, ενώ στο «The Stuff» του 1985 μια μυστηριώδης λαχταριστή ουσία που αναβλύζει από τη γη προωθείται ως περιζήτητο γλύκισμα με φρικιαστικές συνέπειες), ο Κόεν θα συνέχιζε να καταπιάνεται με το είδος του τρόμου, καθώς και με το αστυνομικό θρίλερ και την επιστημονική φαντασία, συχνά συνδυάζοντάς τα μέσα στην ίδια ταινία, ακόμα και με το ρεύμα του blaxploitation, ενώ θα σκηνοθετούσε επίσης την Μπέτι Ντέβις στον τελευταίο ρόλο της καριέρας της στην, ομολογουμένως αβυσσαλέα, κωμωδία φαντασίας «Wicked Stepmother» (1989).
«God Told Me To»
Αναμφίβολα η καλύτερη και πιο πρωτότυπη ταινία του, η οποία χρήζει επανεκτίμησης ως ένα από τα χαμένα διαμάντια του φανταστικού σινεμά, είναι το «God Told Me To» (1976), ένα ιδιόμορφο υβρίδιο αστυνομικού θρίλερ και θρησκευτικής αλληγορίας τρόμου, με πρωταγωνιστή έναν αστυνομικό που ερευνά μια σειρά φαινομενικά τυχαίων δολοφονιών για να έρθει αντιμέτωπος με την έλευση μιας μυστηριώδους μεσσιανικής φιγούρας.
Το 1988, ο Κόεν θα έγραφε το σενάριο για το επίσης σούπερ cult «Maniac Cop» του Γουίλιαμ Λάστιγκ (και για τα δύο του σίκουελ), και σταδιακά θα αφιερωνόταν αποκλειστικά στη συγγραφή, υπογράφοντας μεταξύ άλλων και το «Phone Booth» (2002) του Τζόελ Σουμάχερ, με τον Κόλιν Φάρελ.
Tags: Λάρι Κόεν