Buzz

Ο Κρίστοφερ Νόλαν χρησιμοποίησε τη μέθοδο του «Memento» για να πει την ιστορία του «Oppenheimer»

of 10

Την χρήση και την έλλειψη του χρώματος χρησιμοποίησε και εδώ ο σκηνοθέτης για να προσεγγίσει την αντικειμενική και υποκειμενική φύση της μνήμης.

Ο Κρίστοφερ Νόλαν χρησιμοποίησε τη μέθοδο του «Memento» για να πει την ιστορία του «Oppenheimer»

Από τα διάφορα τρέιλερ που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα, φαίνεται πως το χρώμα (και η έλλειψη αυτού) θα παίξουν έναν σημαντικό ρόλο στη νέα ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν «Oppenheimer». Μάλιστα ο ίδιος επιβεβαίωσε πως αυτή η αρτιστική προσέγγιση στην ταινία θα θυμίζει αρκετά το «Memento» και την αντικειμενική και υποκειμενική φύση της μνήμης.

Σε μια πρόσφατη συνέντευξή του στο περιοδικό Total Film ο Νόλαν περιέγραψε τη χρήση του χρώματος στο «Memento» ως κάτι που συνδέεται με τον υποκειμενικό πρίσμα του πρωταγωνιστή. «Εγραψα το σενάριο σε πρώτο πρόσωπο, κάτι που δεν είχα ξανακάνει. Δεν ξέρω αν κάποιος το έχει κάνει ποτέ αυτό, ή αν αυτό είναι κάτι που κάνουν οι άνθρωποι ή όχι. Η ταινία είναι αντικειμενική και υποκειμενική. Οι έγχρωμες σκηνές είναι υποκειμενικές και οι ασπρόμαυρες σκηνές είναι αντικειμενικές. Εγραψα τις έγχρωμες σκηνές σε πρώτο πρόσωπο. Ετσι, για έναν ηθοποιό που το διαβάζει, κατά κάποιο τρόπο, νομίζω ότι θα ήταν αρκετά τρομακτικό», εξήγησε ο σκηνοθέτης.

Αυτό που εννοεί ο Νόλαν εδώ στο «Memento» χρησιμοποιούσε το χρώμα ανάλογα με τον τρόπο που ο χαρακτήρας του Γκάι Πιρς, Λέοναρντ Σέλμπι, έβλεπε τα πράγματα. Ετσι στις ασπρόμαυρες σκηνές της ταινίας (πιο κινηματογραφικές) αφηγείται την ιστορία του Σάμι Τζάνκις, ο οποίος προκάλεσε κατά λάθος τον θάνατο της γυναίκας του όταν δεν θυμόταν ον αριθμό των ενέσεων ινσουλίνης που της είχε κάνει. Ετσι και στο «Oppenheimer» θα είναι ενδιαφέρον το πως θα το εξελίξει τη χρήση του χρώματος, υποκειμενικά ή όχι, με το εάν οι πράξεις του χαρακτήρα ανήκουν σε μια πιο συλλογική ιστορία ή στη δική του αντίληψη για τις πράξεις του.

Διαβάστε ακόμα: Ο Κρίστοφερ Νόλαν χρησιμοποίησε πραγματικούς επιστήμονες για κομπάρσους στο «Oppenheimer»

Oppenheimer

Το σενάριο της ταινίας, το οποίο έγραψε ο ίδιος ο Νόλαν, βασίζεται στο βραβευμένο με Πούλιτζερ βιβλίο «American Prometheus: The Triumph and Tragedy of J. Robert Oppenheimer» των Κάι Μπερντ και Μάρτιν Τζ. Σέργουιν. Η ταινία γυρίστηκε σε διάφορες τοποθεσίες της Αμερικής, όπως στο Νέο Μεξικό, την Καλιφόρνια και το Νιού Τζέρσεϊ, με συνολικό μπάτζετ 100 εκατομμύρια δολάρια.

Στην ταινία, πέρα από τον Κίλιαν Μέρφι στον ρόλο του Οπενχάιμερ, πρωταγωνιστούν και η Εμιλι Μπλαντ, η οποία υποδύεται τον ρόλο της συζύγου του Κάθριν «Κίτι» Οπενχάιμερ, οι Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ και Ματ Ντέιμον οι οποίοι υποδύονται τους Λούις Στράους, τον πρόεδρο της Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας, και τον Αντιστράτηγο Λέσλι Γκρόουβς αντίστοιχα, η Φλόρενς Πιου, η οποία υποδύεται την Τζιν Τάτλοκ, μέλος του Κομμουνιστικού Κόμματος των Ηνωμένων Πολιτειών που διατηρεί σχέση με τον Οπενχάιμερ, ο Ράμι Μάλεκ, ο οποίος υποδύεται έναν επιστήμονα, ο Μπένι Σάφντι, ο οποίος υποδύεται τον Εντουαρντ Τέλερ έναν Ούγγρο Φυσικό που είναι γνωστός ως ο πατέρας της βόμβας υδρογόνου και μέλος του Manhattan Project, ο Μάικλ Ανγκαράνο στο ρόλο του Ρόμπερτ Σέρμπερ, ο Τζος Χάρτνετ που ενσαρκώνει τον πρωτοπόρο Αμερικανό πυρηνικό επιστήμονα Ερνεστ Λόρενς και ο Γκάρι Ολντμαν.

Μαζί τους πρωταγωνιστούν και οι Ντέιν ΝτεΧαν, Ντίλαν Αρνολντ, Ντέιβιντ Κρούμχολτζ, Αλντεν Ερενραϊχ και Μάθιου Μοντίν. Την ταινία με τίτλο «Oppenheimer» έχει αναλάβει να κυκλοφορήσει στις αίθουσες το στούντιο της Universal, το οποίο από ότι φαίνεται θα είναι και το νέο κινηματογραφικό σπίτι του Νόλαν μετά και την αποχώρησή του από την Warner, στις 21 Ιουλίου 2023 (ναι την ίδια μέρα με την «Barbie»).