16 χρόνια μετά την κυκλοφορία του, το βιβλίο του Νικ Κέιβ «Ο Θάνατος του Μπάνι Μανρό» γίνεται σειρά. Ο Κέιβ και ο πρωταγωνιστής της σειράς Mατ Σμιθ μίλησαν για τα γυρίσματα, το βιβλίο, τις ζωές τους.
Ο Μπάνι Μανρό είναι ένας πωλητής που έχει εμμονή με το σεξ, ο οποίος, αφού οδήγησε τη γυναίκα του στην αυτοκτονία λόγω της συνεχούς απιστίας του, απαγάγει τον βιβλιοφάγο γιο του, όταν κοινωνικοί λειτουργεί προσπαθούν να αφαιρέσουν την κηδεμονία του και κάνουν οι δυο τους ένα σουρεαλιστικό ταξίδι. Σύμφωνα με τον Κέιβ τουλάχιστον τέσσερις διαφορετικές εταιρείες παραγωγής προσπάθησαν να κάνουν το μυθιστόρημά του ταινία ή σειρά όλα αυτά τα χρόνια. Το πρόβλημα που αντιμετώπιζαν διαρκώς ήταν πως κανένας ηθοποιός δεν είχε δεχθεί μέχρι τώρα τον πρωταγωνιστικό ρόλο.
Διαβάστε εδώ: «20,000 Days on Earth», ή μια κινηματογραφική μέρα στη ζωή του Νικ Κέιβ
Στο βιβλίο σοκάρει ο εσωτερικός μονόλογος του Μπάνι και η φαινομενικά ανήθικη άποψη του για τον κόσμο. Η διασκευή του σεναρίου από τον Πίτε Τζάκσον και η σκηνοθεσία της Ιζαμπέλας Κλοφ παρουσιάζει μια ελαφρώς πιο ήπια προσέγγιση του χαρακτήρα. Μεγάλο μέρος των σεξουαλικών σκηνών αποδίδονται μέσω ήχου και διαλόγου. Ορισμένα γεγονότα επίσης από το βιβλίο, όπως ο βιασμός μιας γυναίκας που βρίσκεται υπό την επήρεια ηρωίνης από την Μπάνι - μια σκηνή για την οποία ο Κέιβ προτάθηκε για το βραβείο Bad Sex - υπονοούνται αντί να απεικονίζονται. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα έναν ελαφρώς πιο συμπαθητικό Μπάνι, αν και εξακολουθεί να είναι ένας αναμφισβήτητα φρικιαστικός χαρακτήρας, πρόθυμος να εγκαταλείψει το παιδί του για μεγάλα χρονικά διαστήματα με σκοπό να αποπλανήσει όλο και περισσότερες γυναλικες και μετά να διδάξει στον γιο του πώς να γίνει σαν αυτόν.
«Το βιβλίο είναι υπέροχο - το διάβασα αρκετά γρήγορα και σκέφτηκα: "Ουάου, γαμώτο. Θα είναι τεράστια πρόκληση! Ο Μπάνι είναι τρελά εκκεντρικός, κάνει αδιανόητες βλακείες - και αυτοί οι χαρακτήρες με έλκουν. Μου φάνηκε πραγματικά πρωτότυπο», λέει ο Σμιθ. Αν και ο Σμιθ αρνείται να προσδιορίσει τι θεωρεί «βλακείες», διευκρινίζει: «Νομίζω ότι έχουμε την τάση να υπερεξηγούμε και να προσπαθούμε να προβλέψουμε τα γούστα των ανθρώπων στην τηλεόραση μερικές φορές. Σε κάποιους θα αρέσει, σε κάποιους όχι – είμαι απόλυτα ικανοποιημένος με αυτό.»
Διαβάστε ακόμα: Ο Ματ Σμιθ αποχαιρετά τον Πρίγκιπα Φίλιππο της Αγγλίας που ενσάρκωσε στο «The Crown»
Ο Νικ Κέιβ πιστεύει ότι η εκδοχή του Μπάνι από τον Σμιθ είναι ακόμα πιο παραβατική από τη δική του εκδοχή. «Η δική μου εκδοχή είναι απλώς για έναν λούμπεν άνθρωπο, έναν πραγματικά κακό τύπο. Το πρόβλημα με τον Ματ είναι ότι είναι όμορφος και σέξι, και αυτό κάνει όλο αυτή την λουμπενιά περίεργη», λέει ο Κέιβ. «Αλλά στις γυναίκες αρέσει πολύ ο Ματ στη σειρά - μπορείς να δεις τι τρελή απήχηση έχει. Αυτό το βρίσκω πιο ενοχλητικό κατά κάποιο τρόπο. Υπάρχει κάτι προβληματικό στο γεγονός ότι ο Ματ είναι τόσο σέξι».
Σκηνή από την σειρά «Ο θάνατος του Μπάνι Μανρό»
Δαβάστε εδώ: To κινηματογραφικό mixtape του Νικ Κέιβ
Την εποχή που κυκλοφόρησε το βιβλίο, ο Κέιβ είπε ότι εμπνεύστηκε από ένα συγκεκριμένο είδος άντρα που είναι εμμονικός με το σεξ, ο οποίος ειρωνευόταν το γυναικείο στήθος και ήθελε να δείξει πού θα μπορούσε να οδηγήσει αυτό το είδος μισογυνισμού. «Δεν κρίνω πλέον τον Μπάνι Μονρό. Απλώς έχω έναν διαφορετικό τρόπο να βλέπω τους ανθρώπους, και μέρος αυτού είναι ότι είμαστε ουσιαστικά διαλυμένοι, όλοι μας, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό», λέει. «Νομίζω ότι ζούμε σε μια εποχή όπου υπάρχει η αίσθηση ότι θα έπρεπε να καταδικάζουμε την παραβατική προσωπικότητα όπου κι αν τη βλέπουμε, και προσωπικά το βρίσκω αρκετά δύσκολο να το κάνω».
Ο Κέιβ συνεχίζει: «Νομίζω ότι ο κόσμος διψάει για πράγματα που ξεπερνούν τις προσδοκίες του πολιτισμού μας σήμερα - έχω την αίσθηση ότι οι άνθρωποι αναζητούν τρόπους να δοκιμάσουν την πουριτανική φύση του παρόντος πολιτισμού μας. Ειδικά οι νέοιι είναι πολύ πιο χαλαροί και πιο ελεύθεροι αυτές τις μέρες, και οι ίδιοι είναι περήφανοι γι’ αυτό. Νομίζω ότι αυτό είναι καλό, κατά την άποψή μου - αυτό ενθαρρύνει μια πιο υγιή, καλλιτεχνική, ελεύθερη κοινωνία». Το βιβλίο του Κέιβ δέχθηκε ισχυρές αρνητικές κριτικές κατά την κυκλοφορία του, εν μέρει λόγω του σεξουαλικά φορτισμένου τρόπου με τον οποίο ο Μπάνι αντικειμενικοποιεί την Κάιλι Μινόγκ και την Αβρί Λαβίν. Ο Κέιβ ζήτησε στη συνέχεια συγγνώμη και από τις δύο γυναίκες στο BBC 6Music και δήλωσε: Δεν έχω συναντήσει ποτέ την Αβρίλ Λαβίν και ελπίζω να μην προσβλήθηκε ή να μην ντράπηκε - δεν θα το άντεχα αυτό . Ελπίζω να μην αναστατώθηκε κι απλώς να το βρήκε αστείο. Την Κάιλι την ξέρω, την ρώτησα πώς της φάνηκε τι πίστευε και μου είπε ότι δεν είχε διαβάσει το βιβλίο ακόμα. Δεν ξέρω λοιπόν αν το διάβασε ποτέ πραγματικά, αλλά ελπίζω ότι ακόμα με συμπαθεί.»
«O Mπάνι είναι πολλοί άντρες σε έναν. Αναγνωρίζω πολλούς διαφορετικούς άντρες σε αυτόν. Είναι ένας πραγματικά περίπλοκος, βαθιά προβληματικός, θλιβερός άνθρωπος. Βρίσκεται στο κέντρο ενός ανεμοστρόβιλου θλίψης», λέει ο Σμιθ. Ωστόσο, όπως παραδέχτηκε, η παραβατικότητα του Μπάνι - η οποία οδήγησε σε έντονη διαμάχη μετά την έκδοση του μυθιστορήματος - είναι αυτό που προσέλκυσε τον Σμιθ στον ρόλο και είναι ενθουσιασμένος που τον υποδύθηκε. «Είναι πάντα τόσο δύσκολο να βρεις ρόλους σαν τον Μπάνι Μονρό. Είναι σπάνιοι, πραγματικά σπάνιοι. Θυμάμαι το θέατρο της δεκαετίας του '90, μου άρεσε πολύ. Υπήρχε κάτι σε αυτό που ήταν φρικτό και με έκανε να έχω τρελή αγωνία. Αυτό προκαλεί ο Μπάνι».
