Industry

Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών υπέρ ΕΚΚΟΜΕΔ

of 10

Η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών καταθέτει την αποψή της για το δημοσίευμα του Variety «και κάποιων ελληνικών ΜΜΕ, που το αναπαρήγαγαν», θεωρώντας τεχνητή και όχι ουσιαστική την κρίση στον ΕΚΚΟΜΕΔ.

Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών υπέρ ΕΚΚΟΜΕΔ

Η ανησυχία στην ελληνική κινηματογραφική κοινότητα μεγαλώνει σχετικά με τον ΕΚΚΟΜΕΔ και τη μεταβατική περίοδο μετάβασης από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου. Εν μέσω έντονης κινητικότητας, η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών δημοσιεύει ανακοίνωσή της, με αφορμή το δημοσίευμα του Variety και τις καθυστερήσεις στην αποπληρωμή του cash rebate, στην οποία υποστηρίζει πως η κρίση στον ΕΚΚΟΜΕΔ είναι τεχνητή και όχι ουσιαστική.

Διαβάστε παρακάτω αυτούσια την ανακοίνωσή της:


Μετά το πρόσφατο δημοσίευμα του Variety και κάποιων ελληνικών ΜΜΕ, που το αναπαρήγαγαν, ως προς τη φερόμενη αναστάτωση στο χώρο του ΕΚΚΟΜΕΔ, η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών κρίνει απαραίτητο να καταθέσει δημόσια την άποψή της:

Είναι γεγονός ότι επί δεκαετίες, με ιδιαίτερη μάλιστα ένταση από την έναρξη της οικονομικής κρίσης του 2010 και μετά, ο οπτικοακουστικός χώρος και οι δημιουργοί του δοκιμάστηκαν έντονα, καθώς το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) αδυνατούσε να τους στηρίξει, λόγω ελλιπούς χρηματοδότησης από τη Πολιτεία. Από το 2017, δημιουργήθηκε ένας νέος φορέας: το ΕΚΟΜΕ, που πρόσφατα κατόπιν σχετικής νομοθετικής πρωτοβουλίας, και χωρίς να υπάρξει επί της ουσίας αντίδραση από τον οπτικοακουστικό χώρο, συγχωνεύθηκε με το ΕΚΚ, δημιουργώντας έναν ενιαίο φορέα οικονομικής και όχι μόνο ενίσχυσης των κινηματογραφικών και τηλεοπτικών παραγωγών, το ΕΚΚΟΜΕΔ. Πρόκειται για ένα δημιουργικό “σύμφωνο συμβίωσης” των δύο φορέων, που στήριξε και η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, τονίζοντας ταυτόχρονα την ανάγκη απαλλαγής από παθογένειες του παρελθόντος. Επικεφαλής μάλιστα σε αυτό βρίσκεται σήμερα ένας άνθρωπος που, αντικειμενικά, έχει ασχοληθεί με τα ζητήματα του χώρου, με γνώση της δημόσιας διοίκησης και κρατώντας τις αναγκαίες “ίσες αποστάσεις” στον νέο φορέα.

Μια τέτοια συγχώνευση δύο κορυφαίων φορέων, αν και αναγκαία, είναι λειτουργικά δύσκολη και διαδικαστικά χρονοβόρα. Παρ’ όλα αυτά, ήδη χορηγούνται εγκρίσεις, δίνονται χρηματοδοτήσεις, ευρωπαϊκά βραβεία έρχονται στην Αθήνα και το κυριότερο, αυξήθηκε κατά πολύ ο προϋπολογισμός του νέου Οργανισμού, συγκριτικά με τους πενιχρούς προϋπολογισμούς του ΕΚΚ.

Θεωρούμε ότι τα πρόσφατα δημοσιεύματα αφορούν μια τεχνητή κρίση και όχι τις πραγματικές συνθήκες λειτουργίας του νέου φορέα που ήδη αποπληρώνει μεγάλο μέρος των προηγούμενων χρεών. Κρίνουμε λοιπόν πως το ΕΚΚΟΜΕΔ πρέπει να αφεθεί να επιτελέσει το θεσμικό του ρόλο με διαφάνεια, αξιοκρατία και με διαρκή ενίσχυση από τη Πολιτεία.

Το ΕΚΚΟΜΕΔ αποτελεί τη μοναδική ελπίδα παλαιών και νέων δημιουργών σε ένα πολυσύνθετο, εγχώριο και διεθνές, οπτικοακουστικό περιβάλλον. Χρειάζεται σοβαρότητα και υπεύθυνη στήριξη από όλους μας στον χώρο της ελληνικής Κινηματογραφίας.


Διαβάστε ακόμη: Το «νέο σπίτι» του ΕΚΚΟΜΕΔ: ανάγκη ή πολυτέλεια;