Η τελετή απονομής των 66ων DGA, των βραβείων που απονέμει η Ενωση Σκηνοθετών Αμερικής που αριθμεί 15.000 μέλη, ολοκληρώθηκε πριν από λίγα λεπτά στο Century Plaza Hotel του Λος Αντζελες. Ο τελευταίος φάκελος περιείχε το όνομα του κινηματογραφικού σκηνοθέτη που οι συνάδελφοί του θεωρούν ως τον καλύτερο της χρονιάς. Κι αυτό έχει μεγάλη βαρύτητα, πέρα κι από την εν λόγω απονομή: 7 στις 65 φορές στην ιστορία των βραβείων έχει χάσει ο νικητής του DGA το Οσκαρ. Ολες τις επόμενες, υπάρχει ταύτιση απόψεων μεταξύ Σκηνοθετών και Ακαδημίας.
Οταν λοιπόν προ μισής ώρας ο Αλφόνσο Κουαρόν ανέβηκε στη σκηνή για να παραλάβει το DGA του, έκανε ήδη προπόνηση στον οσκαρικό του λόγο. Τι σημαίνει όμως αυτή η νίκη για το ίδιο το «Gravity»; Του δίνει πλέον το επιθυμητό προβάδισμα και για την κατηγορία Καλύτερης Ταινίας, σε μία χρονιά όπου όλα τα στοιχήματα είναι στον αέρα;
Εδώ και καιρό, το «Οδηγός Διαπλοκής» του Ντέιβιντ Ο. Ράσελ και το «12 Χρόνια Σκλάβος» του Στιβ ΜακΚουίν ισοβαθμούσαν με τον Κουαρόν, μέχρι που τα βραβεία των παραγωγών (PGA Awards) έδωσαν στα «12 Χρόνια Σκλάβος» και «Gravity» ψήφο εμπιστοσύνης σε μία πρωτοφανή ισοβαθμία. Οι παραγωγοί έχουν πολλές φορές συμπέσει με τις προτιμήσεις της Ακαδημίας (17 φορές στις 24, η ταινία που κερδίζει το PGA, φεύγει και με το Οσκαρ - ειδικά τα τελευταία 6 χρόνια στη σειρά). Με δύο νικητές όμως... thanks but no thanks PGAs. Δε βοηθήσατε ιδιαίτερα. Εμενε λοιπόν στους σκηνοθέτες να ξεκαθαρίσουν την κατάσταση.
Εκτός λοιπόν από τα στατιστικά τους στην κατηγορία Σκηνοθέτη, τα DGAs αποτελούν και εξαιρετική ένδειξη και για την Καλύτερη Ταινία: 52 φορές από τις 65 (80%), ο νικητής του DGA βραβείου βλέπει την ταινία του έναν μήνα μετά να φεύγει με το Οσκαρ.
Κι αν συνδυάσει κανείς και τις δύο Ενώσεις, έχει μία καλύτερη εικόνα: τα τελευταία 24 χρόνια το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας πήγε 18 φορές στον νικητή που απέσπασε και το DGA και το PGA - κάτι που δίνει στο «Gravity» ένα προβάδισμα της τάξεως του 83%. Μόνο που υπάρχει αυτή η ρημάδα ισοβαθμία να μας κλείνει το μάτι και να μας θυμίζει:
- 1995: το «Apollo 13» κερδίζει DGA & PGA και χάνει το Οσκαρ από το «Braveheart»
- 1998: «Η Διάσωση του Στρατιώτη Ράιαν» κερδίζει DGA & PGA και χάνει το Οσκαρ από τον «Ερωτευμένο Σαίξπηρ»
- 2005: το «Μυστικό του Brokeback Mountain» κερδίζει DGA & PGA και χάνει το Οσκαρ από το «Crash»
Ο Στιβ ΜακΚουίν λοιπόν δεν έχει πει τον τελευταίο λόγο. Οπως επίσης, από ένστικτο, θεωρούμε ότι δεν πρέπει να ξεχνάμε ποτέ τον «Οδηγό Διαπλοκής» που μπορεί να βγάλει τον λαγό από το καπέλο. Φέτος, τα Οσκαρ μοιάζουν με θρίλερ...
«Σας ευχαριστώ πολύ» είπε ο Κουαρόν ανεβαίνοντας στη σκηνή. «Συγχωρέστε μου την ταραχή: είμαι ταπεινός θαυμαστής τόσων σκηνοθετών στο δωμάτιο, θαυμαστής των συνυποψηφίων μου...» (κοιτώντας τον Σκορσέζε)
Διαβάστε αναλυτικά τα βραβεία DGA 2014:
- Βραβείο Σκηνοθεσίας Κινηματογραφικής Ταινίας: Αλφόνσο Κουαρόν («Gravity»)
- Βραβείο Σκηνοθεσίας Tηλεοπτικής Ταινίας: Στίβεν Σόντερμπεργκ («Behind the Candelabra»)
- Βραβείο Σκηνοθεσίας Ντοκιμαντέρ: Γιεχάμ Νουχάιμ («The Square»)
- Βραβείο Σκηνοθεσίας Δραματικής Τηλεοπτικής Σειράς: Βινς Γκίλιγκαν («Breaking Bad»)
- Βραβείο Σκηνοθεσίας Κωμικής Τηλεοπτικής Σειράς: Mπεθ ΜακΚάρθι-Μίλερ («30 Rock»)
- Βραβείο Σκηνοθεσίας Ειδικών Τηλεοπτικών Μεταδόσεων: Γκλεν Γουίς («67η Απονομή των Βραβείων Tony»)
- Βραβείο Σκηνοθεσίας Ψυχαγωγικών, Ειδησιογραφικών και Ειδικών Τηλεοπτικών Εκπομπών: Ντον Ρόθ Κινγκ («SNL»)
- Βραβείο Σκηνοθεσίας Παιδικών Προγραμμάτων: Εϊμι Σατς («An Apology to Elephants»)
Tags: OSCARS 2014, dga, ΟΣΚΑΡ 2014