Άποψη

Best of 2011: Οι Καλύτερες Αφίσες της χρονιάς!

of 10

Κάθε μέρα μέχρι το τέλος του 2011, το Flix κάνει αναδρομή στα πρόσωπα, τα γεγονότα, τις εκπλήξεις, τις απογοητεύσεις, τα συν και τα πλην και φυσικά τις ταινίες της χρονιάς. Σήμερα χαζεύει τα poster που δεν έδωσαν απλά διαφημιστικό «πρόσωπο» στις κινηματογραφικές παραγωγές του '11, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις αποτέλεσαν και ξεχωριστά έργα τέχνης.

Best of 2011: Οι Καλύτερες Αφίσες της χρονιάς!

Επίσημα ή ανεπίσημα, εργαλεία προώθησης των εταιριών διανομής ή ερασιτεχνικές καταθέσεις ψυχής των φανς ανά τον κόσμο, τα posters που κυκλοφορούν για να συνοδεύσουν μία ταινία αποτελούν μία ακόμα κινηματογραφική απόλαυσή της. Αλλα απομονώνουν ένα στοιχείο κλείνοντας το μάτι στο θεατή, άλλα επιχειρούν να δώσουν ερμηνεία, κι άλλα χρησιμοποιούν ένα εντελώς διαφορετικό γλωσσάρι, αυτό της εικαστικής τέχνης, για να προσφέρουν μία νέα διάσταση στο κινηματογραφικό έργο.

Σας παραθέτουμε ό,τι πιο ενδιαφέρον συναντήσαμε στην ανασκόπησή μας. Δείτε τα πόστερ ολόκληρα στο gallery και οπως πάντα περιμένουμε στα σχόλια τις δικές σας επιλογές!

pina

Πίνα Μπάους: Χορέψτε, χορέψτε γιατί χανόμαστε...

Από τη στιγμή που το είδαμε στους δρόμους του Βερολίνου (έκανε την πρεμιέρα του στο Φεστιβάλ του 2011) το ερωτευτήκαμε. Το χρώμα, το άλμα, το νερό. Η λιτότητα και το μεγαλείο χαρακτηρίζουν τόσο το θέμα της ταινίας (την τέχνη της Πίνα Μπάους) όσο και το ίδιο το ντοκιμαντέρ του Βιμ Βέντερς.

paris

Μεσάνυχτα στο Παρίσι: Οταν ο Γούντι Αλεν συναντά τον Βίνσεντ Βαν Γκογκ

Από τις ομορφότερες αφίσες της καριέρας του Αλεν, αλλά και εντελώς συμβολική της ταινίας: ο ήρωας δε θέλει απλά να επισκεφτεί το Παρίσι, αλλά το Παρίσι της τέχνης, της καλλιτεχνικής έμπνευσης, του παρελθόντος Ρομαντισμού. Τι πιο εύστοχο λοιπόν από ένα poster που θέλει τον πρωταγωνιστή Οουεν Γουίλσον να περπατά «Μεσάνυχτα στο Παρίσι», όχι κάτω από τον γεμάτο αστέρια ουρανό της πραγματικότητας, αλλά «μέσα» στην «Εναστρη Νύχτα» του Βαν Γκογκ;

wasted

Wasted Youth: το μέλλον έχει τα μάτια δεμένα

Μαύρο πάνω στο βλέμμα, το φρέσκο, αμούστακο της νιότης να φαίνεται στα χείλη και το πρόσωπο. Και πάνω στο λευκό δέρμα η δήλωση ότι «η Αθήνα είναι ένα καζάνι που βράζει». Υπέροχο το poster, αλλά και ολόκληρη η καμπάνια που συνόδευσε την κυκλοφορία του «Wasted Youth», της ταινίας των Αργύρη Παπαδημητρόπουλου και Γιαν Φόγκελ, τόσο εγχώρια όσο και στα φεστιβάλ του εξωτερικού.

harry

Ο Χάρι Πότερ και οι Κλήροι του Θανάτου, Μέρος Β: Το βάρος του Τέλους της Αθωότητας

Σε μια τόσο μεγάλη ταινία, στο απόλυτο κινηματογραφικό blockbuster της δεκαετίας, η καμπάνια είναι τεράστια και ξεκινά μήνες πριν με teaser posters για να καταλήξει σε μία σειρά από επίσημα. Εμείς επιλέξαμε ένα teaser που προμηνύει για Το Τέλος, αλλά επιλέγει να αφήνει το Χάρι μόνο του, με το βάρος να πέφτει στις νεανικές πλέον πλάτες του.

melancholia

Melancholia: Ο Μυστικός Δείπνος του Λαρς φον Τρίερ

Ακόμα κι αν η αφίσα της νύφης Κίρστεν Ντανστ στη λίμνη με τα νούφαρα αποτελεί μία από τις πιο αξιομνημόνευτες εικόνες της χρονιάς, εμείς επιλέξαμε το poster που θέλει τους ήρωες της «Melancholia» να συνυπάρχουν σ' ένα αιρετικό Μυστικό Δείπνο - με τον ίδιο τον Τρίερ να σκηνοθετεί το τέλος του κόσμου, ως ένας άλλος Σωτήρας ή ένας άλλος Ιούδας. Οπως το πάρει κανείς...

tree

Το Δέντρο της Ζωής: Το χνάρι του πρώτου βήματος

Κι από το τέλος του κόσμου στη ... γέννησή του. Δεν επιλέχτηκε σε όλο τον κόσμο αυτή η αφίσα για «Το Δέντρο της Ζωής», αλλά σε εμάς παραμένει αγαπημένη: η πατούσα του νεογέννητου μωρού, ένα μικρό θαύμα από μόνη της, η τελειότητα της ζωής στα χέρια του πατέρα.

amnesty

Αμνηστία: βλέμμα στον ουρανό

Εξαιρετικό poster για την «Αμνηστία» του Μπουγιάρ Αλιμάνι, το οποίο πέρα από την αισθητική του αρτιότητα παίζει με την αντίληψή μας: η ηρωίδα κοιτά μπροστά στο μέλλον, κι εμείς έχουμε στραβό το κάδρο; Ή είναι στο χώμα και «κοιτά» τον ουρανό;

kevin

Πρέπει να Μιλήσουμε για τον Κέβιν: μία αφίσα, χίλιες λέξεις

Η αμερικανική αφίσα του «Πρέπει να Μιλήσουμε για τον Κέβιν» κατεβάζει την ένταση της χρωματικής παλέτας για να αποτυπώσει ένα, όχι παραδοσιακό, σέπια οικογενειακό πορτρέτο. Θέλει όμως να δώσει την αίσθηση της παλιά φωτογραφίας, εκείνη που, κάτω από κανονικές συνθήκες, θα καμάρωνε την ομοιότητα μητέρας-γιου. Δεν υπάρχουν όμως χαμόγελα, ούτε κορνίζες, ούτε χαρούμενες αναμνήσεις. Το παιδί κοιτά κατευθείαν εμάς, η μάνα αποφεύγει ενοχικά το φακό.

bright

Bright Star: μαραμένα τα γιούλια κι οι βιόλες

Η ποίηση του τελευταίου των Ρομαντικών, η ποίηση της σκηνοθεσίας της Κάμπιον, η ποίηση ενός πλάνου που έγινε αφίσα για τον έρωτα και το χάσιμο του. Το «Bright Star» τρυπώνει στη λίστα του 2011 κι ας είναι παλιότερο, γιατί οι πραγματικοί έρωτες δεν γνωρίζουν από timing.

carlos

Carlos: η ωστική δύναμη της τρομοκρατίας

Η σαρωτική προσωπικότητα που τάραξε συθέμελα τη σύγχρονη ιστορία σ' ένα poster που τα λέει όλα. Εγκληματίας για πολλούς, επαναστάτης για άλλους, μύθος για όλους, ή σκέτο... «Carlos».

drive

Drive: το σημάδι του σκορπιού

Μπορεί να έχουν κυκλοφορήσει τόσα και τόσα επίσημα poster για την ταινία που αναστάτωσε φέτος το νεανικό σινεφίλ κοινό, αλλά εμείς για το «Drive» επιλέξαμε, με δυσκολία, μία σειρά από δημιουργίες ενός φαν. Ο Κόρι Σμίτζ είναι designer με έδρα τη Γιούτα. Ερωτεύτηκε την ταινία και αποτύπωσε τις εντυπώσεις του όπως εκείνος ξέρει καλύτερα: μέσα από τη δική του τέχνη.

ides

Αι Ειδοί του Μαρτίου: τα δύο πρόσωπα της πολιτικής

Μπορεί «Αι Ειδοί του Μαρτίου» να είχαν τον πιο μπερδεμένο τίτλο της χρονιάς, αλλά ταυτόχρονα διέθεταν το πιο έξυπνο, επιτυχημένο, σαφές, ξεκάθαρο poster. Το πριν και το μετά, η αθωότητα και η διαφθορά, ο ιδεαλισμός και ο κυνισμός στην πολιτική έχουν στην ουσία το ίδιο πρόσωπο.

black

Μαύρος Κύκνος: συλλεκτικά αριστουργήματα

Χίλια αντίτυπα από το κάθε ένα από τα τέσσερα σχέδια τυπώθηκαν και διανεμήθηκαν ως συνοδευτική promotional καμπάνια της ταινίας. Τρία μόνο πουλήθηκαν ως τετράδα. Οι συλλεκτικές αφίσες του «Μαύρου Κύκνου» φιλοτεχνημένες από το βρετανικό στούντιο design «LaBoca» ώστε να θυμίζουν τα έργα των Ρότσενκο & Ποπόβα, αποτελούν μία ανάγνωση στον ψυχαναλυτικό κονστρουκτιβισμό του Ντάρεν Αρονόφσκι και δεν συνοδεύουν απλά το κινηματογραφικό υλικό της ταινίας, αλλά αποτελούν κομμάτι του μύθου της.

Διαβάστε ακόμη:

Tags: best of 2011