Ο ακαταμάχητος και καταστροφικός Επιθεωρητής Κλουζό αναλαμβάνει να διαλευκάνει ένα φόνο που διαπράχθηκε σε μια έπαυλη στα προάστια του Παρισιού. Η προφανής για όλους ένοχος είναι η υπηρέτρια Μαρία - όχι, όμως, για τον Κλουζό που πέφτει αμέσως στα δίχτυα της σαγήνης της. Πώς μπορεί μια κοπέλα τόσο νέα, δροσερή και όμορφη να είναι η δολοφόνος; Οσο τα πτώματα συνεχίζουν να στοιβάζονται το ένα πάνω στο άλλο κι όσο τα στοιχεία δείχνουν, κάθε φορά, τη Μαρία ως κύρια ύποπτο, ο Κλουζό κάνει τ' αδύνατα δυνατά για να βρει έναν άλλο ένοχο, πιο... βολικό.

Στη δεύτερη κινηματογραφική περιπέτεια του Επιθεωρητή Κλουζό, ο Μπλέικ Εντουαρντς διασκευάζει ελεύθερα το θεατρικό του Μαρσέλ Ασάρ που, με τη σειρά του, μετέφερε στο Μπρόντγουεϊ ο Χάρι Κέρνιτς αλλά, κατά βάση, δίνει στον Πίτερ Σέλερς πεδίο για ένα ακόμα απολαυστικό one man show - τριγυρισμένο από την Ελκε Σόμερς με τη νεραϊδίσια ομορφιά και το χιουμοριστικό timing, τον Τζορτζ Σάντερς στο ρόλο του κυνικού εκατομμυριούχου ιδιοκτήτη της έπαυλης και, φυσικά, τον Χέρμπερτ Λομ ως αφεντικό του Κλουζό, σε διαρκή απόγνωση («Φέρτε μου 10 Κλουζό και θα καταστρέψω τον πλανήτη!»).

Η πλοκή κυλά με μικρά σκετς σε απρόσμενους σταθμούς, μια βόλτα στις παρισινές μπουάτ, μια παραλία γυμνιστών, ακόμα και το κρεβάτι του ίδιου του Κλουζό. Η ορμή και η πρωτοτυπία του πρώτου μέρους της ταινίας μοιάζουν αν εξαντλούνται στο δεύτερο, η αστυνομική υπόθεση παραμένει ελαφρώς στον αέρα, αλλά όσο κι αν δεν ξεχωρίζει μέσα στην κοινή φιλμογραφία Εντουαρντς και Σέλερς, το «Λαγωνικό» εξακολουθεί να χαρίζει έντιμο, νοσταλγικό και πιπεράτο γέλιο.