Ενημέρωση

Φεστιβάλ Δράμας 2022: «Homo Perfectus» της Αλκης Πολίτη

στα 10

Εν αναμονή του 45ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, γνωρίζουμε καλύτερα τις ταινίες του ελληνικού διαγωνιστικού τμήματος και τους δημιουργούς τους.

Flix Team
Φεστιβάλ Δράμας 2022: «Homo Perfectus» της Αλκης Πολίτη

Η ταινία

Στην Αθήνα του 2021, το πρώτο ανδροειδές ρομπότ της αγοράς, ο Τζόνι, δημιουργείται με σκοπό να τελέσει τον τέλειο σύντροφο της influencer Γιούλας Τρύφωνα. Μετά τον γάμο, η Γιούλα βρίσκεται να αναζητά κάτι που ο Τζόνι δεν είναι προγραμματισμένος να της προσφέρει. Ταυτόχρονα, μια Δημοσιογράφος καταγράφει τις αντιδράσεις των Αθηναίων σχετικά με το γεγονός, κι ένα ερώτημα προκύπτει: Πώς είναι το τέλειο ταίρι;

Η σκηνοθέτης

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1988 και μεγάλωσε στο Ρέθυμνο. Αποφοίτησε από το Τμήμα Κινηματογράφου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. και πήρε το μεταπτυχιακό της από το πανεπιστήμιο της Σορβόνης Paris I. Εργάζεται ως σεναριογράφος και σκηνοθέτις για ταινίες και τηλεόραση και παράλληλα αναπτύσσει τα προσωπικά της πρότζεκτ.

homo perfectus

5 ερωτήσεις για την «Homo Perfectus»

Πώς επιλέξατε το θέμα της ταινίας σας, ποια ήταν η αρχική ιδέα, ποια η ανάγκη να αφηγηθείτε αυτή την ιστορία;

Πρώτα απ’ όλα ξεκίνησα να ρωτάω γνωστούς κι αγνώστους για το πώς φαντάζονται το ιδανικό τους ταίρι. Ηχογραφούσα τις απαντήσεις τους στο κινητό, και το υλικό αυτό χρησιμοποίησα αργότερα για τη γραφή του σεναρίου. Ήξερα ότι θέλω να γράψω κάτι με ένα ανδροειδές που θα ήταν ο τέλειος άντρας, αλλά θα είχε πολλά ελαττώματα. Όσο γι’ αυτό, ανάγκες, πολλές...

Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση του να είσαι σκηνοθέτης στην Ελλάδα σήμερα; Τι σας δυσκόλεψε στην πραγματοποίηση της ταινίας, τι σας έφερε μεγάλη χαρά, ή τι σας εξέπληξε - θετικά ή αρνητικά;

Μεγάλη χαρά μου έφερε η χρηματοδότηση από το ειδικό πρόγραμμα covid. Τα χρήματα δεν κάλυπταν το μπάτζετ της ταινίας, αλλά ήταν καθοριστικά για να υλοποιηθεί. Μεγαλύτερη ακόμα χαρά, που μαζευτήκαμε κόσμος και διασκεδάσαμε «φτύνοντας αίμα». Μεγάλη δυσκολία για τους σκηνοθέτες στην Ελλάδα είναι ότι σπανίως πληρωνόμαστε απ’ τη δουλειά μας σε προσωπικά μας πρότζεκτ. Δεν μας δίνεται η ευκαιρία να φτιάξουμε, κι ας αποτύχουμε, και να έχουμε ένα κομπόδεμα στην άκρη απ’ τις προσπάθειές μας, ώστε να σηκωθούμε και να ξαναπροσπαθήσουμε. Η πρόκληση είναι πώς θα εντάξουμε τον βιοπορισμό στην καθημερινότητά μας. Μιλάω από σχετικά προνομιούχο θέση, δεν παύει όμως να με έχει διαμορφώσει και να με αφορά.

Είναι οι πλατφόρμες και η νέα πραγματικότητα του streaming μια ευκαιρία για τη διανομή και προβολή της μικρού μήκους ταινίας; Που στέκεστε στο δίλημμα αίθουσες ή πλατφόρμες;

Προσωπικά νιώθω ότι οι ταινίες γίνονται για να βλέπονται από πολλούς ταυτόχρονα. Όπως φτιάχνονται και από πολλούς ταυτόχρονα. Φυσικά, έχει δεκαετίες που απολαμβάνονται ιδιωτικά, με την ησυχία μας και στο χρόνο μας. Σαν τέχνη, όμως, είναι μαζική. Ναι στο streaming, που μας διευκολύνει. Ναι στις αίθουσες, που μας ξεσηκώνουν.

Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας, αλλά και για το σημερινό ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο; Τι σημαίνουν οι συνεχείς επιτυχίες της ελληνικής ταινίας μικρού μήκους στο διεθνές τοπίο;

Το φεστιβάλ Δράμας είναι ορόσημο για το ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο, και η καλύτερη δυνατή ευκαιρία να βρεθούμε και να αγαπηθούμε γύρω από τις ταινίες μας. Μακάρι οι επιτυχίες των ελληνικών ταινιών στο εξωτερικό να συμβάλλουν ώστε στο εσωτερικό να «καταναλώνουμε» επαρκώς τις εθνικές μας παραγωγές στις αίθουσες.

Ο,τι κι αν γίνει το σινεμά θα επιβιώσει γιατί…

Εξελίσσεται!

Homo Perfectus | Παίζουν: Ευδοκία Μιμιλίδη, Αναστάσης Λαουλάκος, Πηνελόπη Σεργουνιώτη, Ελένη Γεωργίου, Πηνελόπη Μαρκοπούλου, Θάνος Τοκάκης, Γιώργος Ζυγούρης, Κατερίνα Ρουσσιάκη, Νικόλ Κοκκίνου, Νίνα Μιχαλοπούλου, Αλίνα Πουζάνοβα, Ζαχαρίας Γουέλα, Αθανάσιος Μυλωνόπουλος, Γιώργος Ηλιόπουλος, Παναγιώτης Καφούσιας, Κώστας Γεραμπίνης, Βιβή Φωτοπούλου, Μυρτώ Μεϊτάνη, Καστρινάκη, Άρτεμις Παβέλα με τη συμμετοχή του Γιώργου Παπαδάκη και της ΚατερίναςΧαραλαμπίδου | Σενάριο & σκηνοθεσία: Άλκη Πολίτη | Παραγωγός: Ελίνα Ψύκου, Jungle Films | Διεύθυνση φωτογραφίας: Έβαν Μαραγκουδάκης | Μοντάζ: Μαρία Κουνάβη | Σκηνογραφία: Στέφη Πανταβού | Ενδυματολογία: Μάρλι Αλειφέρη & Ελισσάβετ Ζαχαράκη | Μακιγιάζ & Κομμώσεις: Ιωάννα Λυγίζου | Casting: Άκης Γουρζουλίδης | Σχεδιασμός ήχου & Μιξάζ: Λέανδρος Ντούνης | Ηχοληψία: Δημήτρης Κανελλόπουλος | Χορογράφος: Γιάννης Νικολαΐδης | Visual Effects Artist: Νεκτάριος Καρανίκας | Τραγούδι: Pan Pan feat. Melentini | Διεύθυνση Παραγωγής: Χάρης Τσαμπάς, Κατερίνα Σεφερλή | Οργάνωση Παραγωγής: Μάρια Ρεπούση | Α’ βοηθός σκηνοθέτη: Άννα Σύρρου | Β ́βοηθός σκηνοθέτη: Κίττυ Κεντέζη | Continuity: Δάφνη Ψαρρού | Underwater camera operator: Μάριος Ζέρβας | Βοηθός σκηνογράφου: Φαίδρα Λαβίνια Ακριτίδου | Φροντιστής: Γιώργος Λαμπίρης | Βοηθός Μακιγιέζ: Βασιλική Κίττα | Α’ βοηθός κάμερας: Νίκος Σέμπος | Β’ βοηθός κάμερας: Αιμίλιος Χαραλάμπους | Stedicam operator: Στέφανος Knapp | DIT: Γιώργος Φουρτούνης | Trainee: Ειρήνη Σταματιάδη | Boom operator: Νίκος Δράκος | Foley Artist: Νίκος Λιναρδόπουλος | Gaffer: Νέλσον Εσκίογλου | Ηλεκτρολόγοι: Veselin Rusev, Κώστας Μάμαλης | Ομάδα παραγωγής: Ιωσηφίνα Αθανάσουλα, Βαγγέλης Σαπάτης, Νίκος Χριστόπουλος, Νίκος Κυριακού, Δημήτρης Τσαντήλας, Όρικ Πετοσάντι, Μίλτος Καραγιάννης, Παναγιώτης Χλωρός | Μεταφράσεις: Δημήτρης Κορίζης | Catering: Camel Catering & Nokela Project | Σχεδιασμός Αφίσας: Εύα Μπόλου & Άγκη Τομαρά

homo perfectus