Ολοι μετακομίζουν στην μικρή οθόνη. Ο Στίβεν Σόντερμπεργκ το έχει δηλώσει από καιρό. Ο Ντέιβιντ Φίντσερ το έκανε πρόσφατα. Ο Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο μοιάζει έτοιμος να ακολουθήσει. Ο Μάρτιν Σκορσέζε έχει ανοίξει από καιρό το δρόμο με τη συνεργασία του με το ΗΒΟ.
Να όμως που τώρα κινείται προς αυτή την κατεύθυνση κι ένας θρυλικός συγγραφέας, που βλέποντας ότι το μέλλον πια είναι στην τηλεόραση, κυνηγά συνεργασίες για τηλεοπτικές διασκευές των βιβλίων του.
Ο Τζέιμς Ελροϊ, συγγραφέας κλασικών νουάρ μυθιστορημάτων όπως «Η Μαύρη Ντάλια», «Λευκή Τζαζ», «Λος Αντζελες: Εμπιστευτικό», έχει γίνει διπλά διάσημος από τις κινηματογραφικές διασκευές, άλλοτε επιτυχημένες κι άλλοτε όχι, κάποιων από αυτά (ο Τζο Κάρναχαν παλεύει ακόμα με την προοπτική να μεταφέρει το «White Jazz» στο σινεμά) αλλά τώρα μοιάζει να παρατάει κι ο ίδιος τις συνεργασίες με την μεγάλη οθόνη και να στρέφεται στην μικρή.
Σε συνεργασία με την New Regency, ο Ελροϊ έχει πλασάρει στα μεγάλα αμερικανικά κανάλια (ΗΒΟ, Showtime, FX κλπ) και περιμένει απαντήσεις την ιδέα του για sequel του «Λος Αντζελες: Εμπιστευτικό» ως τηλεοπτική σειρά. Εχει μάλιστα τόσο μεγάλη αυτοπεποίθηση για το προϊόν που θα πουλήσει ώστε να μην δίνει τη δυνατότητα παραγωγής ενός πιλότου και επί πλέον διαπραγματεύσεων, αλλά να ζητά εξ αρχής τη δέσμευση του καναλιού για την πλήρη ανάπτυξη της πρώτης σεζόν της σειράς.
Αυτό βέβαια ίσως έχει να κάνει με παλιότερη περιπέτεια διασκευής του ίδιου του «Λος Αντζελες: Εμπιστευτικό» ως τηλεοπτική σειρά: κατασκευάστηκε πιλότος (όπου το ρόλο του Ράσελ Κρόου είχε ο Κίφερ Σάδερλαντ), ο οποίος κρίθηκε φτηνή απομίμηση της ταινίας και η σειρά δεν έγινε ποτέ (όποιος όμως έχει το επετειακό DVD της ταινίας θα βρει στα extras αυτό το συλλεκτικό επεισόδιο).
Το μόνο κακό: ίσως ο Ελροϊ καθυστέρησε πολύ. Οι νουάρ αστυνομικές ή μαφιόζικες σειρές μοιάζουν να ξεπετιούνται η μία μετά την άλλη. Από το «Boardwalk Empire» μέχρι το «Magic City» ήδη για αρκετά χρόνια ο τηλεθεατής έχει ένα ρετρό νουάρ στην μικρή του οθόνη. Επιπλέον, ετοιμάζεται πυρετωδώς το «L.A. Noir» σε σενάριο και σκηνοθεσία του Φρανκ Ντάραμποντ για το ΤΝΤ.
Τέλος, ο ίδιος ο Ελροϊ δημιουργεί ανταγωνισμό... στον εαυτό του! Εχει πουλήσει στο FX τα δικαιώματα του νέου του βιβλίου («Shakedown») για τη δημιουργία μίας σειράς που θα ακολουθεί τον Φρεντ Οτας, έναν πληροφοριοδότη/ρεπόρτερ/εκβιαστή που κινείται ανάμεσα στα tabloids και τον υπόκοσμο του Λος Αντζελες των 50ς.
Αυτό το τελευταίο ειδικά ακούγεται ως μίξη της «Μαύρης Ντάλιας» και του «Λος Αντζελες: Εμπιστευτικό». Γιατί ένα κανάλι να επενδύσει και στο αυθεντικό;