Διαβάστε παρακάτω, μόνον εάν παρακολουθείτε το «Game of Thrones» και είδατε ήδη το 4o επεισόδιο του 8ου κύκλου - για τους υπόλοιπους, ακολουθούν γιγαντιαία SPOILERS!
«The Last of the Starks» ο τίτλος του επεισοδίου και σκηνοθετεί ο Ντέιβιντ Νάτερ και πάλι, έχοντας υπογράψει τα πρώτα δύο επεισόδια του κύκλου, εννιά συνολικά στη σειρά. Και κάνει, πραγματικά, ό,τι μπορεί, δημιουργώντας ατμοσφαιρικά πλάνα και δίνοντας χρόνο στους ήρωές του – όμως σ’ ένα σενάριο που κάνει το επεισόδιο αυτό ξεκάθαρα το χειρότερο του κύκλου. Σκηνές μικρές κι ατάκτως ερριμμένες δεν καταφέρνουν να χτίσουν κανενός είδους συναίσθημα. Πολλή πληροφορία, πολλές εξελίξεις, οι περισσότερες από αυτές αχρείαστες.
Χειρότερα ακόμα, ήρωες ζευγαρώνουν ή αποχαιρετιούνται, σε σκηνές μεν ανθρώπινες και ζεστές, ερχόμενοι, όμως, τις περισσότερες φορές, κόντρα στους χαρακτήρες τους όπως έχουν, ως τώρα, διαμορφωθεί. Αν, στο προηγούμενο επεισόδιο, μας φάνηκε βιαστική, ξαφνική, η εξουδετέρωση του Night King, άλλο τόσο γρήγορα περνούν στο επεισόδιο αυτό συμβάντα, αποτιμήσεις και αξιολογήσεις, σαν οι Βάις και Μπένιοφ να βιάζονται ν’ αγκιστρώσουν ένα φινάλε σε κάθε μίτο, χωρίς καν πολλές φορές να είναι απαιτητό. Και με μια σεναριακή... τσαπατσουλιά, θα έλεγε κανείς, που ακόμα και τη γυναικεία δύναμη που χρόνια τώρα έχει αναδείξει η σειρά, να υποδαυλίζει με ελαφριά καρδιά.
Οχι ότι λείπουν οι υπέροχες στιγμές, όπως όλες του Τόρμουντ για παράδειγμα, αλλά ας ελπίζουμε ότι αυτή ήταν η κοιλάδα ανάμεσα στα δυο βουνά, που ήταν το προηγούμενο επεισόδιο και, ενδεχομένως, το επόμενο.
Να, λοιπόν, λίγο παρακάτω, τι κρατήσαμε από το επεισόδιο 804.
Διαβάστε ακόμη: O Τζορτζ Ρ. Ρ. Μάρτιν ξεκαθαρίζει την κατάσταση σχετικά με τα spinoffs του «Game of Thrones»
Θέλετε να φρεσκάρετε τα προηγούμενα επεισόδια;
- «Game of Thrones», Κύκλος 8, Επεισόδιο 1: Σημειώσεις
- «Game of Thrones», Κύκλος 8, Επεισόδιο 2: Σημειώσεις
- «Game of Thrones», Κύκλος 8, Επεισόδιο 3: Σημειώσεις
Εθιμα ταφής Η Ντενέρις θρηνεί για τον Τζόρα, η Σάνσα για τον Θίον που αποχαιρετά ως Σταρκ, δίνοντάς του την καρφίτσα της. Ο Τζον εκφωνεί τον πένθιμο λόγο του, όπως πάντα, σαν να μιλά σε συνέδριο της ΚΝΕ. Το ίδιο το γεγονός, βέβαια, ότι το συνασπισμένο στρατόπεδο του Βορά καίει με θλίψη τους νεκρούς του – κι εδώ συναντάμε για τελευταία φορά ακόμα τον Εντ, τον Μπέρικ, τη γενναία μικρή Λιάνα, τους ωραίους Ντοθράκι – σημαίνει από μόνο του ότι (χάρη στην Αρια, πόσες φορές να το ξανατιμήσουμε), η ανθρωπότητα έζησε, εκεί όπου, παρά τρίχα, θα μπορούσε να έχει βυθιστεί για πάντα στο σκοτάδι.
Πρόβα Την κηδεία ακολουθεί δείπνο (όχι ψάρι, προφανώς). Κι εκεί όπου ο Γκέντρι, με τις ευλογίες του Σκύλου που μιλά ως πρωτοφανώς cosmopolitan (οι νεκροί πέθαναν, εσείς τα νιάτα να το χαρείτε τώρα), αναζητά την Αρια για ένα sequel, η Ντενέρις τον εντοπίζει και τον «ξεμπροστιάζει». Νόθος ή όχι, ο Γκέντρι αναγορεύεται σε άρχοντα του Storm’s End: αφού το αίμα που τρέχει στα φλέβες του είναι Μπαράθεον, ο Γκέντρι πρέπει να πάρει τη θέση που του αρμόζει. Το ίδιο κι ο Τζον, άρα;
And then he fucks off Στο μεγάλο τσιμπούσι των επιζώντων, ο Τζέιμι κι η Μπριέν μοιράζονται κλεφτές στιγμές πλατωνικής τρυφερότητας. Από την άλλη πλευρά, ο Κρεμμύδης τα λέει με τον Τίριον, ερχόμενος αντιμέτωπος με τα μεγάλα υπαρξιακά ζητήματα της ζωής: αν ο Θεός, για παράδειγμα ο Θεός του Φωτός που κατηύθυνε τη Μελισάνδρη στη ζωή της, την πήρε σιωπηλά και ξαφνικά στο θάνατό της, για ποιο λόγο ζούμε και τι Του χρωστάμε; Ο πάντα υπέροχα υλιστής και σαρκικός Τίριον δυσκολεύεται να καταλάβει τον Μπραν που, πια, δεν «θέλει», γενικώς κι ο Τζον παίζει drinking games με τη Σάνσα και τον Τόρμουντ, το ίδιο και το κουαρτέτο Μπριέν-Πόντρικ, Τζέιμι-Τίριον, γιατί η νίκη μας φέρνει πιο κοντά. Τόσο γλέντι, μόνο κακά πράγματα προοιωνίζει.
Dear Tormund Ειδική μνεία στον Τόρμουντ, όχι μόνο γι’ αυτό το επεισόδιο, αλλά γενικώς. Είναι το πεντάχρονο αγόρι που εντυπωσιάζεται με τα πάντα, αλλά τελικά θα ήταν κι ο ιδανικός σύντροφος, για τη «big woman» ή οποιονδήποτε: θέλει να πίνει ώσπου να ξεράσει καλά-καλά, τρελαίνεται που εκείνος είδε τον Night King πάνω στον Βισέριον, όπως τον είδαν όλοι, αλλά το είδε κι εκείνος, είναι παλικάρι στη μάχη και τα δίνει όλα για τον έρωτα, είναι ο πιο αξιολάτρευτος κάγκουρας του Γουέστερος. Και πλέκει το εγκώμιο του Τζον που είναι κοντούλης αλλά επέστρεψε από το θάνατο, περιχύνοντας τα πάντα με το κρασί του που το κουνοβολάει ανεξέλεγκτα, την ώρα που η Ντενέρις ακούει νιώθοντας αυξανόμενα άβολα: φυσικά ο Τόρμουντ δεν καταλαβαίνει τίποτα γιατί, όχι, η συναισθηματική νοημοσύνη δεν είναι ανάμεσα στις αρετές του – και συνεχίζει να θαυμάζει και να περιχύνει.
Κι είναι ο Τόρμουντ που θα τα κάνει όλα σ’ αυτό το πάρτι, θα την πέσει στην αγαπημένη του Μπριέν, σώζοντάς την από τη στιγμή αμηχανίας όπου ο Τίριον διαπιστώνει ότι είναι παρθένα, θα πάρει την απόρριψή του καταλαβαίνοντας ότι έχει ανταγωνιστή τον Τζέιμι, θα κλάψει (θα κλάψει! γιατί it’s his party and he’ll cry if he wants to) και θα βρει παρηγοριά στη νόστιμη σερβιτόρα που δεν φοβάται τους Αγριους, έστω κι αν ίσως έπρεπε. Adorable, θα πηγαίναμε σε κάθε πάρτι με συνοδό τον Τόρμουντ.
Κι εκείνη τη στιγμή, είναι που της Ντάνι, καθώς βλέπει τον Τζον να τιμάται ως γενναίος βασιλιάς και τον Τίριον ν’αγκαλιάζεται με τον αδελφό του, τον Τζέιμι, το Λάνιστερ αίμα του, της γυρίζει: μόνο ο Βάρις, ως τώρα μάλλον σιωπηλός κι αμέτοχος στον όγδοο κύκλο, παρατηρεί τη συνειδητοποίησή της. Εκανε τα πάντα για ένα θρόνο που, τελικά, ανήκει στον εραστή της.
Little bird Το σύντομο ενσταντανέ του Σκύλου με τη Σάνσα υπάρχει, αφ’ ενός για ν’ αναδείξει ένα ακόμα υπέροχο αταίριαστο δίδυμο θαυμάσιων ηθοποιών σε μια γιορτή που θέλει τ’ αντίθετα να έλκονται. Αλλά, αφ’ εταίρου και πιο σημαντικά, για να μας θυμίσει πως η Σάνσα, έχει περάσει από τα χέρα του Λίτλφινγκερ, του Ράμσεϊ, για να μην ξεχνάμε τον Τζόφρι, αλλά εκείνη είναι που έχει επιβιώσει, εκείνοι έχουν χαθεί, ενδεχομένως στα χέρια της (ή στα σκυλιά της), έχει ωριμάσει, έχει σκληρύνει γοητευτικά, είναι έτοιμη ν’αναλάβει ηγετικά καθήκοντα. Μήπως θα χρειαστεί;
Μπορώ και μόνη μου Η Αρια έχει έναν παράξενο τρόπο να φλερτάρει: δεν περιμένει τα βέλη του Ερωτα, τα ρίχνει μόνη της. Το κοριτσάκι, η ηρωίδα της μάχης του Γουίντερφελ, ο άνθρωπος που τα έβαλε με τον Night King και κέρδισε (με μοναδικό τίμημα ένα μαυρισμένο μάτι και δυο γρατσουνιές), δεν γιορτάζει με το πλήθος, δεν πίνει γουλιά, είναι, όπως πάντα, μόνη της στα παρασκήνια, παρέα με τις ικανότητές της και το στρατηγικό μυαλό της. Ολομόναχη, όχι, ο Γκέντρι, πλέον τιτλούχος, την αναζητά και της κάνει την πιο αφοπλιστική πρόταση γάμου, γονατίζοντας κι απ’ όλα. Αλλά φυσικά η Αρια, με τα μάτια της να γυαλίζουν για δευτερόλεπτα στη σκέψη μιας ευτυχίας που θα μπορούσε ν’ αγγίξει, απορρίπτει την πρότασή του, όχι γιατί εκείνος δεν είναι Λόρδος, που τώρα είναι, αλλά επειδή εκείνη δεν είναι Λαίδη, δεν ήταν ποτέ – τον ίδιο μονόλογο είχε κάνει η Αρια στον μπαμπά της στον πρώτο κύκλο, «that’s not me» - έχει τη λίστα της, το καθήκον της στον εαυτό της, έναν προδιαγεγραμμένο κύκλο χωρίς συμβατικό happy end.
Sleeping with a knight Ο Τζέιμι έχει τον ιδανικό συνδυασμό: ενός έμπειρου, τρομακτικού παρελθόντος, μιας εφηβικής ζήλιας που διατυπώνεται με ανώριμες σπόντες και μιας σπαρακτικής αδυναμίας του να μην μπορεί να γδυθεί με το ένα χέρι. Φυσικά η Μπριέν είναι πρόθυμη να πέσει στον έρωτά του και το δικό τους happy end, έστω μετά από δεκάδες ποτήρια κρασί, γίνεται πραγματικότητα, σε μια εκπληκτικά gender bending ερωτική σκηνή – όπου, βέβαια, με δυο διάσημους (πια) ηθοποιούς ως πρωταγωνιστές, το πάντα τολμηρό GoT δεν δείχνει παρά ίχνη γυμνής σάρκας. Ο Τζέιμι δεν έχει κοιμηθεί ποτέ με ιππότη (μόνο με την αδελφή του…), η Μπριέν δεν έχει κοιμηθεί ποτέ με κανέναν (δεν αμφιβάλλαμε, έστω κι αν δεν ήπιε στην αντίστοιχη ερώτηση). Τι παράξενο, γιατί αυτή η ρομαντική ιστορία που εδώ και κύκλους μας είχε καθισμένους στην άκρη της καρέκλας μας, μοιάζει ότι θα ήταν καλύτερη αν συνεχιζόταν χωρίς να εκπληρωθεί; Σαν αυτή η ολοκλήρωσή της να στερεί κάτι από τη χαριτωμένη, ανταγωνιστική μαγεία της;
Η Ντάνι δεν τα λέει καλά Η εξουσία είναι αφροδισιακό, η έλλειψή της είναι αντικούκου. Η κατ’ ιδίαν συνεύρεση της Ντενέρις με τον Τζον, που έρχεται κάπου στη μέση του επεισοδίου, είναι απογοητευτική. Ο Τζον χαρακτηριστικά δεν ξέρει τίποτα και δεν θέλει τίποτα και θα ζήσουμε όλοι ως μια ωραία οικογένεια, όμως η Ντάνι και ξέρει και θέλει. Εκείνο που τον πιέζει να κάνει είναι ν’ απαρνηθεί το αίμα και το θρόνο του για χάρη της. Και μπορεί να φέρνει ωραιότατες δικαιολογίες για το πώς η εξουσία είναι βάρος για εκείνον που την έχει, αλλά δεν μας πείθει ότι θέλει τον Σιδερένιο Θρόνο για να απαλλάξει τον Τζον από την ευθύνη του. Κι αν ο Night King εξέλειψε, ας καλωσορίσουμε ξανά την Ice Queen.
Αναδιοργάνωση Πρωί, hangover, meeting στρατηγικής. Ο χάρτης αδειάζει από στρατεύματα του Βορά, ο Night King δεν έφυγε χωρίς να πάρει αρκετούς μαζί του, ενώ στο Κινγκς Λάντινγκ προστίθεται ο στόλος της Golden Company. Ολοι οι σύμμαχοι θέλουν ν’ απομακρύνουν τη Σέρσεϊ από το θρόνο πολιορκώντας την πόλη και δίνοντας στο λαό την ευκαιρία να συνταχθεί μαζί τους: μόνο η Ντάνι θέλει να της βγάλει το μαλλί τρίχα-τρίχα. Η Σάνσα, ως μυαλωμένη, προτείνει μικρή αναβολή για να συνέλθουν τα εναπομείναντα στρατεύματα, αλλά ο Τζον βάζει σε εφαρμογή το νέο του προφίλ, πειθήνιο ρομποτάκι της ξανθιάς γητεύτρας. Τζον, Κρεμμύδης, Unsullied και Ντοθράκι θα πάρουν το δρόμο για το Κινγκς Λάντινγκ, Ντάνι και entourage και δράκοι θα οδεύσουν προς Dragonstone, ο Τζέιμι θα απόσχει. «Κερδίσαμε τον μεγάλο πόλεμο, τώρα θα κερδίσουμε τον τελευταίο πόλεμο,» τα λόγια της Ντάνι: ειπωμένα με τέτοια σιγουριά που σαν να βάζουν τρικλοποδιά στον εαυτό τους, έτοιμα να διαψευστούν.
Σκαρφαλώματα Οι αδελφοί Λάνιστερ, λένε τα γκομενικά τους – συγκεκριμένα, ο Τζέιμι περιγράφει στον Τίριον το μέλλον του με την Μπριέν (γλυκούλι) κι ο Τίριον βρίσκει την ευκαιρία να κάνει small people jokes. Ναι, η σκηνή είναι χαριτωμένη, αλλά η λειτουργικότητά της, αν υπάρχει, έγκειται αλλού: οι δυο αδελφοί θα συναντήσουν προσεχώς τη Σέρσεϊ, αίμα τους κι απέναντί της, αντίθετοί της, θα πρέπει, ελπίζουμε, να σταθούν ενωμένοι, έχοντας μοιραστεί και λίγες εξομολογήσεις ζωής. Γι’ αυτό και, ως επιβεβαίωση, κάνει την εμφάνισή του ο Μπραν και διαπραγματεύεται να αλλάξει (ξανά) στρατόπεδο και να ταχθεί με τους άρρενες Λάνιστερ, με αντάλλαγμα ένα «διπλό Ρίβεραν», δηλαδή το Highgarden.
Οι Σταρκ δεν μασάνε Ο Τζον σ’ αυτό το επεισόδιο δεν περνά καθόλου καλά. Δεν φτάνει που η Ντάνι του απαρνιέται κάθε ανακούφιση μέχρι να την επιβάλει ως βασίλισσά του. Είναι και τ’ αδέλφια του (ξαδέλφια του whatever), η Αρια, η Σάνσα και ο Μπραν που απαιτούν την πίστη του και την Ντάνι καθόλου δεν την αντέχουν. «Είμαστε οικογένεια, οι τέσσερίς μας, οι τελευταίοι Σταρκ» θα πει η Αρια αντηχώντας τον τίτλο του επεισοδίου κι αυτό θα ξυπνήσει όλα τα συμπλέγματα του Τζον: από νόθος γιος του Νεντ σε νόμιμο διεκδικητή του Σιδερένιου Θρόνου, μετά από τη μάχη των αιώνων που δεν μπόρεσε να ευχαριστηθεί όπως ήθελε, πώς να μην είναι μπερδεμένος. Ολοι του προσφέρουν μια ταυτότητα που δεν είναι, στ’ αλήθεια, η δική του. Κι εκεί, ο Τζον τους το σκάει το παραμύθι, αφού τους ορκίζει σε σιωπή. Είναι ο παντογνώστης Μπραν που αποκαλύπτει την αλήθεια, ο πρώτος, άλλωστε, που την είχε ανακαλύψει. Τη μεγάλη αλήθεια, την κοσμογονική, για την ταυτότητα του Τζον. Και τι γίνεται; Τίποτα απολύτως...
Συγκεκριμένα Cut to, η Αρια ξανά στο δρόμο με τον Σκύλο, αυτή τη φορά για το Κινγκς Λάντινγκ, χωρίς επιστροφή.
Η Σάνσα προδίδει το μυστικό του Τζον στον Τίριον χωρίς, ειλικρινά, καμία πίεση…
Κι ο Τίριον, με τη σειρά του, το αποκαλύπτει στον Βάρις για να καταστρώσουν στρατηγική. Και βρίσκονται, τώρα, εν πλω, μόνοι οι δυο πιο οξυδερκείς, εύγλωττοι, σαρκαστικοί ήρωες του GoT κι ανταλλάσσουν ένα διάλογο που πιο κλισέ δεν πάει, που ο Τζον είναι ήρωας, που τα παιδιά αγαπιούνται, που το να ερωτευτείς τη θεία σου είναι, φεύ, ταμπού στον Βορά, χλιαρά και ανούσια. Τουλάχιστον μαθαίνουμε ότι αν πεις ένα μυστικό σε οκτώ άτομα, γίνεται «πληροφορία». Ε ρε κάτι πληροφορίες που έχουμε σκορπίσει στο παρελθόν.
Εύκολοι αποχαιρετισμοί
Ο Τζον «ξεφορτώνεται» τον Ghost, δίνοντάς τον στον Τόρμουντ (άραγε δεν θα ξαναδούμε τον Τόρμουντ; Τόσο τον έθιξε η χυλόπιτα της Μπριέν;) να τον πάει στον Βορά. Τον Ghost, με το αυτάκι του κομμένο και τα σημάδια της μάχης στη μουσούδα του, το μαγικό πλάσμα του Τζον, τον δικό του «δράκο» και προστάτη, που μόνο σε κλεφτές ματιές είδαμε ως τώρα στη σεζόν, χωρίς ένα καλωσόρισμα ή ένα αντίο, πολύ φτωχή παρουσία για τον μοναδικό λύκο και σωτήρα του. Oχι, ο Ghost άξιζε τουλάχιστον μια ολόδική του σκηνή.
Ο Τζον ξεπετά και τον Σαμ και την Γκίλι, που φεύγουν μαζί με τον μικρό Σαμ και το νέο μέλος της οικογένειας Τάρλι, ακόμα έμβρυο, για να μεγαλώσουν ειρηνικά την οικογένειά τους. Που είναι ο καλύτερος φίλος του στην ιστορία και θα βγάλει και το γιο του Τζον (Τζον-Τζον;): κανένα συναίσθημα, καμία συγκίνηση. Ελπίζουμε όλοι αυτοί οι ήρωες να ξαναβρεθούν πριν το τέλος της σειράς και όχι σ' ένα αλά «Lost» φινάλε, ότι και καλά όλοι πέθαναν στο πεδίο της μάχης του Γουίντερφελ.
Το χειρότερο: O Τζέιμι φεύγει για Κινγκς Λάντινγκ, ελκόμενος σαν μαγνήτης για άλλη μια φορά από την αδελφή του (ή μήπως θέλει να τη σκοτώσει για να λυτρωθεί;) και παρατάει η Μπριέν, τη γιγάντια ιππότη, αφήνοντάς τη να κλαίει περίλυπη, σ’ έναν αποχαιρετισμό δευτερολέπτων βγαλμένο από Ξανθοπουλιάδα. Μπουουου.
Dragon-splatter Καλά-καλά δεν έχουν φτάσει στο Dragonstone η Ντάνι με στόλο και ο Γιούρον (η σταθερά camp φιγούρα της σειράς, με τα δερμάτινα και τη μουστάκα και το γλιτσερό χαμόγελο ασορτί, γιατί ο Πιλού Ασμπεκ κάπου πήρε μια οδηγία να παίξει με την κωμική του φλέβα) σκοτώνει μεμιάς, μ’ ένα-πέντε-δέκα βέλη, τον Ρέιγκαλ. Ως αιφνιδιασμό, ναι, αλλά τόσο χωρίς build up που μοιάζει και σ’ εμάς σχεδόν αδιάφορο, ότι το τρομερό κτήνος λαβώνεται και στριφογυρίζει, με πίδακες αίματος στο λαιμό, ως το βυθό της θάλασσας, δύο στους τρεις δράκους off, χωρίς μια τυμπανοκρουσία.
Κι όπου η επόμενη επίθεση, όχι μόνο θ’ αποδεκατίσει τη συμμαχική αποστολή και θα τους ξεβράσει όλους στη στεριά χωρίς όπλα, αλλά θα φέρει προ του θανάτου της, ποια; Την καημένη τη Μισάντεϊ, που σ’ αυτόν τον κύκλο απλώς έπαιξε μάλλον γιατί το προέβλεπε το συμβόλαιό της και για να ονειρευτεί με τον Σκουλήκη το μικρό τους σπίτι στο λιβάδι. Μια γυναίκα χειραφετημένη, polyglotte, που διέσχισε το μισό γνωστό κόσμο, που ερωτεύτηκε κόντρα σε κάθε σύμβαση, που διετέλεσε σύμβουλος της μητέρας των Δράκων, πέφτει θύμα της Σέρσεϊ μετά από τέσσερα επεισόδια χωρίς σημασία, χωρίς εκτόπισμα.
Το τρίο της συμφοράς Υποκινητής της καταστροφής, φυσικά, η τρελο-Σέρσεϊ, κλεισμένη στο Red Keep με τον παρανοϊκό εραστή της, τον φρανκενστάιν-συμβουλάτορά της Κάιμπερν και το πλάσμα previously known as the Mountain, άλλου είδους απέθαντος αυτός. Και που πείθει και τον Γιούρον ότι το παιδί στα σπλάχνα της είναι δικό του (γιατί πώς να δικαιολογήσει ότι είναι του Τζέιμι;) κι ο Κάιμπερν τι κουνάει το κεφάλι; Τι του έκανε του αγέννητου ο Κάιμπερν;
Αγύριστο κεφάλι Οσο εμμονική είναι η Σέρσεϊ, άλλο τόσο έχει γίνει, αποπροσανατολισμένη εντελώς πια και η Ντάνι που δεν ακούει ούτε ιερό ούτε δίκαιο. Ούτε καν τον Βάρις που της συστήνει να μην σφαγιάσει τους αθώους ανθρώπους που ήρθε για να σώσει. Η Ντάνι μιλά για θέσφατο πεπρωμένο και διόλου δεν τη νοιάζει πόσοι θα χαθούν αν πέσει ο ουρανός στο κεφάλι τους, αρκεί να κατηγορήσουν τη Σέρσεϊ κι όχι την ίδια. Ωραίοι τρόποι. Κι οι πιστοί της σύμβουλοι, Τίριον και Βάρις, αρχίζουν να μιλούν γι’ αυτήν ως τύραννο, ίσως γιατί οι Μπένιοφ και Βάις έχουν αποφασίσει, τώρα… προεκλογικά, να στρέψουν τη συμπάθειά μας προς τον Τζον κι όχι προς την ξανθιά διεκδικήτρια του θρόνου; Κι έτσι, για δεύτερη φορά, ο Τίριον και ο Βάρις μιλούν σαν να παίζουν μάλλον στην «Πομπηία», άνευρα και άνοστα, ενώ, στην ουσία, σχεδιάζουν το μέλλον της ανθρωπότητας – μέσα και του Βορά που, το πιάσαμε το υπονοούμενο, είναι φτιαγμένος από σοβινιστικά γουρούνια.
Το γουέστερν Η Σέρσεϊ, που στιλιστικά τουλάχιστον έχει αναπτύξει πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον από την Ντάνι και που, όλο αυτό τον καιρό, φρόντισε να εξοπλίσει το φρούριό της με αντι-δρακικά κι ό,τι άλλο πρόλαβε, εμφανίζεται στη βγαλμένη από γουέστερν αναμέτρηση των δυο γυναικών… αφ’ υψηλού. Μέσα στην, ομολογουμένως, αριστουργηματική πλανοθεσία του Ντέιβιντ Νάτερ, που χαρίζει κι αφαιρεί κύρος από τους ήρωες μόνο και μόνο με τις γωνίες που επιλέγει, ο Τίριον προχωρά και μιλά στη βασίλισσα-αδελφή του, προσπαθώντας, μ’ έναν ακόμα χλιαρό μονόλογο, να την πείσει ότι δεν είναι… τέρας. Και να τη ρίξει στο φιλότιμο να σώσει, τουλάχιστον, το παιδί στην κοιλιά της, το ανίψι του, για το οποίο από πότε άρχισε να νοιάζεται ο Τίριον που έφτασε στην ύψιστη ύβρη για να γλιτώσει από την παλιοοικογένειά του;
Αλλά η Σέρσεϊ είναι ένα τέρας κι αυτό σημαίνει το τέλος της Μισάντεϊ που αποκεφαλίζεται, όχι πριν θυμίσει στην Ντάνι πού υπερέχει (ντρακάρις το πρόσταγμα της τελευταίας της λέξης), μπροστά στον Σκουλήκη που πόσα ν’ αντέξει πια κι αυτό το παιδί; Ρούμπος για τη Σέρσεϊ, ήττα σίγουρα για τον Τίριον ως σύμβουλο (γιατί όχι, δεν ήταν αυτό προσχεδιασμένο για να παρακινήσει την Ντάνι να ξετινάξει το Κινγκς Λάντινγκ): το τι θα σημάνει για την Ντενέρις μένει να φανεί, αλλά δεν προμηνύονται καλά πράγματα από αυτό εδώ το ύφος στο πρόσωπό της…
Ως το επόμενο επεισόδιο, προσέξτε μην μπερδευτείτε: vomiting is not celebrating.
Διαβάστε περισσότερα για το «Game of Thrones» εδώ και ραντεβού την ερχόμενη Δευτέρα για την ανασκόπηση του επεισοδίου #805!
Εν τω μεταξύ, δείτε εδώ το trailer του «Game of Thrones» #805, όπου το ρολόι χτυπάει για τη μεγάλη μάχη του Βορά με τη Σέρσεϊ και κάτι μεγάλο έρχεται από τον ουρανό:
br>
Διαβάστε τα recaps της 8ης σεζόν «Game of Thrones» εδώ:
- «Game of Thrones», Κύκλος 8, Επεισόδιο 1: Σημειώσεις
- «Game of Thrones», Κύκλος 8, Επεισόδιο 2: Σημειώσεις
- «Game of Thrones», Κύκλος 8, Επεισόδιο 3: Σημειώσεις
Περισσότερο Game of Thrones
- O Τζορτζ Ρ. Ρ. Μάρτιν ξεκαθαρίζει την κατάσταση σχετικά με τα spinoffs του «Game of Thrones»
- «Game Revealed»: Ετσι γυρίστηκε το 3ο επεισόδιο του 8ου κύκλου του «Game of Thrones»
- Το τρίτο επεισόδιο του τελευταίου κύκλου του «Game of Thrones» είναι αυτό με τα περισσότερα tweets στην ιστορία
- O Ελμο από το «Σουσάμι Ανοιξε» μαθαίνει στη Σέρσεϊ και τον Τίριον για τον σεβασμό
- Οι Florence + The Machine τραγουδούν το «Jenny of Oldstones» για το «Game of Thrones»
- Δείτε τους Αντριου Γκάρφιλντ και Τζέιμς Κόρντεν στην ακρόασή τους για το «Game of Thrones»
- Game of... phones: αν έχετε κάποια απορία με το «Game of Thrones», καλέστε τους πρωταγωνιστές!
- Η πρεμιέρα του «Game of Thrones» στην κορυφή της τηλεθέασης για τα ομόφυλα ζευγάρια
- «Ηταν σαν να μου έβγαζαν το δέρμα»: Ο Κιτ Χάρινγκτον αποχαιρετά τον Τζον Σνόου
- Δείτε τους τίτλους αρχής του «Game of Thrones» φτιαγμένους από Oreo
- Το «Game of Thrones» έρχεται! Οσα πρέπει να ξέρετε για τη σεζόν του φινάλε, χωρίς spoilers**
- «Game of Thrones» | The Cast Remembers. Συγκινηθείτε μαζί μας, καθώς το καστ θυμάται τα καλύτερα και τα χειρότερα 8 χρόνων τηλεοπτικής ζωής
- «Game of Thrones»: The Soundtrack Extravaganza
- «Game of Thrones»: Το ΗΒΟ έχει ετοιμάσει ένα δίωρο ντοκιμαντέρ για τη σειρά-φαινόμενο
- 8+1 πράγματα που μάθαμε από το trailer του 8ου κύκλου του «Game of Thrones»
- Ο Κιτ Χάρινγκτον ομολόγησε στην Ρόουζ Λέσλι το τέλος του «Game of Thrones» κι εκείνη σταμάτησε να του μιλάει!
- Ολοι για το Θρόνο! 20 αφίσες για όλους τους «μνηστήρες» του τελικού κύκλου του «Game of Thrones»
- Ξέρουμε ακριβώς τι θα κάνετε στις 14 Απριλίου! #ForTheThrone
- «Είναι μεγαλύτερος από ποτέ»: Ο Κιτ Χάρινγκτον για τον τελευταίο κύκλο του «Game of Thrones»
- Αυτές είναι οι πραγματικές πρώτες εικόνες από τον όγδοο κύκλο του «Game of Thrones»
- Let it (Jon) Snow! Ο Κιτ Χάρινγκτον σε προσκαλεί για τσάι
- Ο Τζορτζ Ρ. Ρ. Μάρτιν αποκαλύπτει από που εμπνεύστηκε το «Game of Thrones» (κι ο Στίβεν Κολμπέρ σκάει στα γέλια)
- Ο Τζον Σνόου εκπαιδεύει το δράκο του στο πιο γλυκό βίντεο που θα δεις σήμερα
- Πότε έρχεται το τελευταίο «Game of Thrones» και τι μας φέρνει; (ένα teaser, ένα teaser!)