Ο Μπρέιντι Κορμπέτ και η πρωταγωνίστριά του, Νάταλι Πόρτμαν, παρουσίασαν το «Vox Lux» στην επίσημη συνέντευξη Τύπου του 75ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, απαντώντας σε κάθε είδους ερώτηση για μία ταινία που κουβαλά μία ποπ επιδερμίδα αλλά και ταυτόχρονα μια σκοτεινή καρδιά: από το αν η βία της ταινίας κουβαλά ένα πολιτικό μήνυμα για τις μέρες που διανύουμε, μέχρι για το πώς προετοίμασαν το σάουντρακ με συνεργάτες όπως η Sia κι ο Σκοτ Γουόκερ.
«Ποτέ δε θεώρησα ότι κάνω μία μουσική ταινία» είπε ο Κορμπέτ. «Την αντιμετώπισα ως δράμα. Ομως, ναι, η προετοιμασία του σάουντρακ ήταν κάτι που μάς πήρε έναν ολόκληρο χρόνο, προτού καν μπούμε στην προπαραγωγή των ίδιων των γυρισμάτων. Επρεπε η μουσική να είναι έτοιμη για να στηθούν οι χορογραφίες, να κάνουμε πρόβα στο lip syncing. Δεν ξέρω λοιπόν τελικά αν έκανα μια μουσική ταινία. Είμαι ενθουσιασμένος αν αυτό ισχύει. Πολύ χαίρομαι που έκανα μία. Κι εξαιρετικά ανακουφισμένος που δε θα κάνω άλλη (γέλια). Είναι πολύ μεγάλος μπελάς...»
Ας δώσουμε τη σκηνή όμως στην πρωταγωνίστρια. Τι είχε να πει η Νάταλι Πόρτμαν για τη «Σελέστ» της; Το γκλάμουρ και τη σκοτεινιά της;
Είναι η ποπ σταρ ηρωίδα της ένα τέρας;
Νάταλι Πόρτμαν: «Εγώ δεν τη βλέπω σαν τέρας. Ομως δεν μπορείς να κοιτάς με κριτικό βλέμμα τις ηρωίδες που καλείσαι να ερμηνεύσεις. Πρέπει να βρεις εκείνες πώς νιώθουν κι εκείνες πώς αντιμετωπίζουν τους εαυτούς τους και τη ζωή τους. Αν κρίνεις την ηρωίδα σου, δεν μπορείς να την παίξεις...»
Εχει διαφορά μία χολιγουντιανή σταρ από μία ποπ σταρ;
Νάταλι Πόρτμαν: «Νομίζω πως ναι. Μεγάλη. Υπάρχει διαφορά μεγέθους κι εγωισμών – πρώτα από όλα στο πώς είναι οργανωμένοι οι κόσμοι τους και τι θέλουν οι γύρω τους από αυτούς – μία μίξη αγάπης και κερδοσκοπίας. Οι ποπ σταρ έχουν ένα μεγάλο entourage που τους πλαισιώνει, μία “αυλή” που δεν μπορεί να συγκριθεί με το πώς δουλεύουμε εμείς. Εμείς δεν βγαίνουμε σε περιοδεία στο δρόμο για ένα χρόνο – ώστε αυτό το entourage να γίνει αναγκαστικά η οικογένειά μας. Οι ηθοποιοί φεύγουμε από τα σπίτια μας 2 μήνες τη φορά. Τελειώνει το γύρισμα, επιστρέφουμε, γειωνόμαστε.
Πώς προετοιμάστηκε; Ποια ποπ σταρ μελέτησε;
Νάταλι Πόρτμαν: «Παρακολούθησα δεκάδες ντοκιμαντέρ και συναυλίες ποπ σταρς – όχι δεν θα σας πω ποια ακριβώς, γιατί δεν έχει σημασία. Αλλωστε η ταινία δεν φωτογραφίζει κάποιο υπαρκτό πρόσωπο, δεν επιχείρησα να γλιστρήσω κάτω από το δέρμα και την εικόνα μίας συγκεκριμμένης ποπ σταρ. Αλλά ήταν πολύ βοηθητικό για μένα να μελετήσω αυτά τα μουσικά ντοκιμαντέρ και να ξεσηκώσω αρκετές λεπτομέρειες. Οπως και το να κάνω πρόβα σπίτι μου, καθώς ο σύζυγός μου χορογράφησε τα μουσικά νούμερα στην ταινία...»
Πώς επηρεάζει η ισραηλινή της καταγωγή την άποψή της για την τρομοκρατία;
Νάταλι Πόρτμαν: «Νομίζω ότι ως πολίτης έχω προβληματιστεί αρκετά με τη βία κι επιχειρώ συνεχώς να εξερευνήσω πώς επηρεάζει σε βάθος χρόνου η βία τους λαούς, πώς υποφέρουν τα θύματα της βίας, της συλλογικής, μαζικής βίας. Κι αυτό σίγουρα θα έχει να κάνει με το ό,τι προέρχομαι από μία χώρα που έχει βιώσει κάτι τέτοιο. Δυστυχώς πια, αυτή η βία δεν έχει χώρα – είναι παντού. Και στις ΗΠΑ με τις τραγικές συνεχόμενες επιθέσεις στα σχολεία νιώθουμε ότι ζούμε έναν Εμφύλιο. Με ενδιαφέρει και με αφορά αυτή η τραγωδία – η ψυχολογία χιλιάδων παιδιών που φοβούνται να πάνε σχολείο καθημερινά, των γονιών που τα αφήνουν στην πόρτα και δεν ξέρουν αν θα τα ξαναδούν...»
Υπάρχει ένα κρυφό πολιτικό μήνυμα στην ταινία;
Νάταλι Πόρτμαν: «Ολες οι ταινίες είναι κατά βάθος πολιτικές. Το “Vox Lux” όμως δεν θέλει να περάσει κάποιο πολιτικό μήνυμα, όχι. Είναι περισσότερο ένα κομμάτι τέχνης – ένα πορτρέτο, μία αντανάκλαση της κοινωνίας σήμερα. Το πώς η ποπ κουλτούρα και η βία πολλές φορές συναντιούνται – στο πώς εμείς καταναλώνουμε και στις δύο περιπτώσεις το “θέαμα”, το σόου. Οταν διάβασα εγώ το σενάριο, περισσότερο ένιωσα την ταινία, παρά επιχείρησα να την αναλύσω. Αυτό ελπίζω να εισπράξουν και οι θεατές. Να νιώσουν συναισθήματα, περισσότερο από το να ψάξουν το μήνυμά της...»
Περισσότερες συνεντεύξεις Τύπου:
- Βενετία 2018: H Tίλντα Σουίντον, ο Λούκα Γκουαντανίνο και η πιο καλοστημένη φάρσα του «Suspiria»
- Βενετία 2018: «Ολοι οι καλοί χωράνε» απαντούν οι αδελφοί Κοέν στην επίθεση στο Netflix
- Βενετία 2018: Η Lady Gaga μιλάει για το όνειρο που έγινε πραγματικότητα
- Βενετία 2018 | Γιώργος Λάνθιμος: «Οσο πιο μακριά από την Ελλάδα μένω, τόσο πιο Ελληνας αισθάνομαι»
- Βενετία 2018 | Αλφόνσο Κουαρόν: «Είναι δύσκολο να κάνεις την κάμερα να σεβαστεί μια ανάμνηση»
- Βενετία 2018: «Oχι, η αποστολή στο φεγγάρι δεν ήταν κατόρθωμα της Αμερικής. Ηταν της ανθρωπότητας»
- Βενετία 2018: Ο Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο έχει κάτι να πει για τις γυναίκες στο σινεμά