Η Εύα Νόβα είναι όμορφη γυναίκα, παρά την ηλικία της - μια παλιά λάμψη μένει στο περιποιημένο αν και σπασμένο πρόσωπο, στο προσεκτικά βαλμένο κραγιόν, στην κομψή στάση, όσο κι αν η Εύα κυκλοφορεί παντού με το βαλιτσάκι της, γιατί δεν έχει και πού να μείνει. Πάλαι ποτέ διάσημη ηθοποιός, βγαίνει από 8 χρόνια περιστασιακής αποτοξίνωσης από το αλκοόλ και... επιστρέφει. Σε μια αδελφή που έχει χάσει την πίστη της σ' αυτή, σ' έναν γιο που τη μισεί γιατί τον έχει εξευτελίσει, εγκαταλείψει, ταπεινώσει κι αφήσει αβοήθητο. Η Εύα πρέπει να προσπαθήσει να πείσει ότι τώρα πια θα είναι εκεί και ν' αποδείξει ότι τόσα χρόνια δεν μπορούσε, όχι δεν ήθελε, να φροντίσει την οικογένειά της.
Ο Σλοβάκος Μάρκο Σκοπ είναι ντοκιμαντερίστας, στην πρώτη του ταινία μυθοπλασίας κι αυτό είναι προφανές από τον τρόπο που σκηνοθετεί: από λίγο πιο μακριά, παρατηρητικά, όχι παρεμβατικά, αφήνοντας το σενάριο και τους ηθοποιούς του να σχολιάσουν και ν' αναλύσουν. Η ταινία του είναι συγκροτημένη κι ευαίσθητη, συγκεντρωμένη στην κεντρική ηρωίδα του και στο αφήγημα της συγγνώμης. Η ερμηνεία της Εμίλια Βασαρίοβα κρατά στους ώμους της ολόκληρη την ταινία και το κάνει ικανά και σωστά. Χωρίς περιττές εκρήξεις ή μελοδραματισμό, με σφιγμένα χείλη κι όλα τα συναισθήματα ν' αντανακλώνται στο βλέμμα της, με τη στόφα κι η ίδια μιας παλιότερης θεατρικής ηθοποιού, σαν κι εκείνη που υποδύεται. Η ταινία είναι αισιόδοξη, έχει πίστη στις δεύτερες ευκαιρίες στη ζωή, είναι όμως και τόσο περιορισμένη, σκεπασμένη από ένα σύννεφο μιζέριας, που δύσκολα θα συναντήσει τους θεατές έξω από ένα φεστιβαλικό κύκλωμα που συγκρατεί μια όμορφη γυναικεία ερμηνεία και μια διαδοχή από τρυφερές στιγμές.
Περισσότερες κριτικές από το 56ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης:
- Box του Φλορίν Σερμπάν
- Diary of a Teenage Girl της Μάριελ Χέλερ
- Ορκισμένη Παρθένα της Λάουρα Μπισπούρι
- Φρενίτιδα του Εμίν Αλπέρ
- Κισσός του Τόλγκα Καρατσελίκ
- Το Ξύπνημα της Ανοιξης του Κωνσταντίνου Γιάνναρη
- Rams του Γκριμούρ Χακόναρσον
- Mustang της Ντενίζ Γκαμζέ Εργκιουβέν
- Chronic του Μισέλ Φράνκο
- Καυτός Ηλιος του Ντάλιμπορ Μάτανιτς
- 600 Μίλια του Γκάμπριελ Ριπστάιν
- «Απο Μακριά» του Λορένσο Βίγας
- «Ο Γιος του Σαούλ» του Λάζλο Νέμες