«Το δικό μου είναι ένα από τα πιο όμορφα επαγγέλματα στη μόδα: το να κάνεις τους άλλους ευτυχισμένους με μια ιδέα.»
Ετσι είχε προλογίσει την έκθεση «Hubert de Givenchy» στο Μουσείο Μόδας στο Καλέ ο ίδιος ο Ουμπέρ ντε Ζιβανσί στα 90 του χρόνια, έχοντας στιγματίσει με τρόπο - ευτυχώς - ανεπανόρθωτο το τι σημαίνει πλέον κομψότητα, χάρη και ομορφιά. Πρωτοπόρος για όσα η μόδα θα του χρωστάει αιωνίως, ο Ζιβανσί θα έμενε όμως και γνωστός για περισσότερα πράγματα από την αισθητική του ή το επιχειρηματικό του ταλέντο.
Εκλεκτικός συλλέκτης, έξυπνος ιδιοκτήτης, ακούραστος εργάτης και με τη σπίθα ενός νέου ανθρώπου που δεν κουράστηκε να κουβαλάει στους ώμους του μισό τουλάχιστον αιώνα ιστορίας, κατάφερε να φέρει την επανάσταση της μόδας στις σωστές της (μεγάλες) διαστάσεις όχι μόνο φτιάχνοντας το little black dress αλλά κάνοντας το σινεμά μια τεράστια πασαρέλα για τις δημιουργίες του, έτσι όπως αυτές συνδέθηκαν ανεξίτηλα με τη χάρη της Οντρεϊ Χέπμπορν.
Στα γυρίσματα του «Breakfast at Tiffany's»
«Οι δημιουργίες του Ζιβανσί μου έδιναν πάντοτε μια αίσθηση ασφάλειας και αυτοπεποίθησης», θα δήλωνε απερίφραστα η Οντρεϊ Χέπμπορν για τον αγαπημένο της σχεδιαστή και φίλο. «Μπορούσα να δουλεύω πιο άνετα αν γνώριζα ότι έδειχνα απόλυτα σωστά. Ενιωθα το ίδιο και για τις ιδιωτικές μου εμφανίσεις. Τα ρούχα του μου έδιναν προστασία κόντρα σε περίεργες καταστάσεις και περίεργους ανθρώπους. Ενιωθα τόσο καλά όταν τα φορούσα.»
Η κλασική σκηνή στο Λούβρο από το «Funny Face»
Η Οντρεϊ Χέμπορν συνάντησε για πρώτη φορά τον Ουμπέρ ντε Ζιβανσί στο Παρίσι, όταν η ίδια δεν ήταν ακόμη η σταρ που όλοι θα γνώριζαν - είχε γυρίσει ήδη το «Roman Holiday» που θα της χάριζε το Οσκαρ και παγκόσμια φήμη, αλλά η ταινία δεν είχε προβληθεί στις αίθουσες - και ο Γάλλος σχεδιαστής, στα 26 του χρόνια, ήταν ήδη το next best thing της μόδας. Η συνεργασία τους θα ξεκινούσε με αφορμή τη «Sabrina» του Μπίλι Γουάιλντερ, αλλά θα εξελισσόταν αμέσως σε έναν κεραυνοβόλο έρωτα και ένα φιλικό και επαγγελματικό δεσμό που δεν τέλειωσε παρά μόνο με το θάνατο της Χέπμπορν το 1993.
Από τη «Sabrina» του 1954
«Ηταν ενός είδους γάμος. Σιγά, σιγά η φιλία μας μεγάλωσε και αποκτήσαμε εμπιστοσύνη ο ένας στον άλλον. Δεν υπήρχε ποτέ κάποια διάθεση κριτικής. Πάντοτε σεβόμουν το γούστο της Οντρεϊ. Δεν ήταν σαν τις άλλες σταρ του σινεμά. Της άρεσε η απλότητα», θα δήλωνε ο Ουμπέρ ντε Ζιβανσί για την αγαπημένη του μούσα.
Με τον Ουμπέρ ντε Ζιβανσί το 1955
Η Οντρεϊ Χέπμπορν με μια δημιουργία του Ουμπέρ ντε ΖΙβανσί το 1955
Ο Ουμπέρ ντε Ζιβανσί έντυσε τις περισσότερες από τις μεγαλύτερες σταρ των δεκαετιών του 50 και του 60: από την Γκρέις Κέλι, μέχρι την Τζάκι Κένεντι και την Ελίζαμπεθ Τέιλορ. Καμία δεν ήταν ό,τι ήταν γι' αυτόν η Οντρεϊ Χέπμπορν.
«Ηταν τόσο πειθαρχημένη, τόσο οργανωμένη, δεν αργούσε ποτέ για καμία δοκιμή. Οταν ήθελε πράγματα που δεν έφτιαχνα - ένα πουλόβερ ή κάτι τέτοιο - με έπαιρνε μαζί της για ψώνια», θυμάται σε μία από τις αναμνήσεις της φιλίας τους ο Ουμπέρ ντε Ζιβανσί. «Αργότερα, όταν παντρέυτηκε τον Δοκτορα Ντότι και ζούσαν στη Ρώμη, καμια φορά χρειαζόταν κάτι και πήγαινε κατευθείαν στον Βαλεντίνο. Αλλά με έπαιρνε πάντα τηλέφωνο πριν και μου έλεγε να μην θυμώσω μαζί της. Δεν είχαμε ποτέ διαφωνίες. Δεν θεώρησε ποτέ τη σχέση μας σαν μια επαγγελματική σχέση. Οταν λάνσαρα το άρωμα "L' Interdit" με το πρόσωπό της δεν ζήτησε ποτέ ποσοστό ή αμοιβή».
Η εμπιστοσύνη ανάμεσα στους δύο φίλους ήταν τόση, ώστε η Οντρεϊ Χέπμπορν ζήτησε από τον Ζιβανσί να γίνει ο διαχειριστής της διαθήκης της.
«Το στιλ της Οντρεϊ είναι τόσο δυνατό. Η σιλουέτα της ήταν τόσο δυνατή - και ίδια από την πρώτη στιγμή που τη γνώρισα μέχρι και το τέλος της ζωής της. Δεν δείχνει ποτέ ξεπερασμένη. Είναι πάντα σημερινή. Είναι δύσκολο να σκεφτεί κανείς πως δεν είναι πια κοντά μας. Οτι δεν μπορώ να σηκώσω το τηλέφωνο και να της μιλήσω. Υπάρχουν πολύ λίγοι άνθρωποι με τους οποίους μπορώ να επικοινωνώ με αυτόν τον τρόπο - η μητέρα μου και η Οντρεϊ. Η Οντρεϊ είναι πιο δυνατή. Πιο σημερινή. Η δύναμη, η παρουσία, η εικόνα, είναι τόσο δυνατά.»
Δημιουργία του Ουμπέρ ντε ΖΙβανσί το 1957
Η πρώτη εμφάνιση της Οντρεϊ Χέπμπoρν με Givenchy στα Οσκαρ του 1954, όπου και κέρδισε το Οσκαρ Καλύτερης Ηθοποιού για το «Roman Holiday».
Funny Face, 1957
Love in the Afternoon, 1957
Breakfast at Tiffany's, 1961
Charade, 1963
Στον γάμο της με τον Αντρέα Ντότι, το 1969
Στο «Bloodline» το 1979
Δείτε εδώ την Οντρεϊ Χέπμπορν να φοράει για πρώτη φορά Givenchy στα Οσκαρ του 1954:
Διαβάστε ακόμα:
- Η Οντρεϊ Χέπμπορν κάνει αιώνιες διακοπές στη Ρώμη
- H Οντρεϊ Χέπμπορν ζει. Και τρώει σοκολάτα
- Amor Eterno: 20 χρόνια χωρίς την Οντρεϊ Χέπμπορν
- 6 εκ. δολάρια πουλήθηκε το σπίτι της Οντρεϊ Χέπμπορν στο «Breakfast at Tiffany's»!