Industry

Η ιταλική κινηματογραφική βιομηχανία αντιδρά στο Χρυσό Λέοντα του... Netflix

στα 10

Η βράβευση του «Roma» του Αλφόνσο Κουαρόν με το Χρυσό Λέοντα της 75ης Μόστρας έχει προκαλέσει αντιδράσεις ανάμεσα στους κύκλους των κινηματογραφιστών και των αιθουσαρχών της χώρας.

Η ιταλική κινηματογραφική βιομηχανία αντιδρά στο Χρυσό Λέοντα του... Netflix

Λίγο μετά τη βράβευση του «Roma» - παραγωγής Netflix - με το Χρυσό Λέοντα, αναζωπυρώθηκαν και οι αντιδράσεις της ιταλικής κινηματογραφικής κοινότητας, που, αντίθετα με την περίπτωση του Φεστιβάλ Καννών, δεν υπήρξαν τόσο ισχυρές ώστε να εμποδίσουν το Φεστιβάλ Βενετίας να συμπεριλάβει ταινίες του Netflix στο διαγωνιστικό του τμήμα.

Οργανισμοί όπως η Εθνική Ενωση Κινηματογραφικών Δημιουργών και ενώσεις αιθουσαρχών υπέγραψαν κοινή δήλωση διαμαρτυρίας, στην οποία αναφέρθηκαν στο Φεστιβάλ Βενετίας ως «προωθητικό όχημα» του Netflix και ζήτησαν από τον Υπουργό Πολιτισμού Αλμπέρτο Μπονισόλι να διατάξει έρευνα σχετικά με τις σχέσεις του Φεστιβάλ με την πλατφόρμα, αναφερόμενοι φυσικά στο γεγονός πως η Μόστρα χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό.

«Ο Χρυσός Λέων, το σύμβολο του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου, που χρηματοδοτούνταν πάντοτε από δημόσια έσοδα είναι κληρονομιά των Ιταλών θεατών. Η ταινία που λαμβάνει την τιμή πρέπει να απευθύνεται σε όλους, στις αίθουσες, και όχι μόνο στους συνδρομητές της Αμερικανικής πλατφόρμας.»

Διαβάστε αναλυτικά: Τι σημαίνει για το σινεμά (και το Netflix) η βράβευση του «Roma» με το Χρυσό Λέοντα στο 75ο Φεστιβάλ Βενετίας

Golden Lion Netlfix

«Ο Αλμπέρτο Μπαρμπέρα είναι ο καλλιτεχνικός διευθυντής και οι καλλιτεχνικές επιλογές ανήκουν στον καλλιτεχνικό διευθυντή», δήλωσε ο Μπονισόλι. «Θέλω η Ιταλία να παραμείνει μια χώρα με κινηματογραφική παραγωγή. Αυτή τη χρονιά το Φεστιβάλ της Βενετίας ήταν μια επιτυχία. Είναι το φεστιβάλ με το μεγαλύτερο κύρος παγκοσμίως. Πρέπει να είμαστε χαρούμενοι γι' αυτό.»

Στην Ιταλία, όπως και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, εντείνονται οι συζητήσεις για την ανταλλαγή ανάμεσα στο Netflix και τις τοπικές κινηματογραφίες. Αν το Netflix παίζει με όρους κινηματογραφικού στούντιο στα διεθνή φεστιβάλ, θα πρέπει να δίνει μέρος των εσόδων του στις τοπικές κινηματογραφίες. Σωστή πρακτική, αν και πριν από αυτό σημασία έχει να αλλάξει η νοοτροπία όσων αντιστέκονται σε μια πρακτική που δεν είναι πλέον μελλοντική, αλλά απόλυτα σημερινή.

«Είμαστε αντιμέτωποι με ένα νέο κόσμο», συμπληρώνει ο Μπονισόλι. «Ενα κόσμο που δεν μπορεί να ορίζεται από διαταγές. Αλλά έχουμε την εξουσία να συγκρουστούμε και να επαναφέρουμε στο σύστημα την εξέλιξη. Εχουμε ήδη συναντηθεί με όλους όσους εμπλέκονται στο μηχανισμό της κινηματογραφικής παραγωγής και θα συναντηθούμε ξανά στα μέσα του Οκτώβρη για να συναποφασίσουμε τη στάση μας απέναντι στα τηλεοπτικά κανάλια και τις πλατφόρμες.»


Διαβάστε ακόμη: Βενετία 2018: «Ολοι οι καλοί χωράνε» απαντούν οι αδελφοί Κοέν στην επίθεση στο Netflix