Το MEDIMED’S Αnti Pitch είναι ένα πρόγραμμα που βοηθά ανεξάρτητους παραγωγούς και σκηνοθέτες να ολοκληρώσουν την παραγωγή τους και να προσεγγίσουν το διεθνές κοινό. Αφορά έργα ντοκιμαντέρ που βρίσκονται σε αναπτυγμένο στάδιο, σε παραγωγή ή σε πρώιμο πρόχειρο στάδιο. Αναζητούμε έργα με δυνατή θεματολογία, σε ανάπτυξη ή παραγωγή, που παράγονται ή/και σκηνοθετούνται από Έλληνες κινηματογραφιστές, ανεξάρτητα από το πού βρίσκονται στον κόσμο.
Σε αντίθεση με μια συνεδρία pitching, το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι η ευκαιρία μίας παρουσίασης του κάθε project, σε ένα βοηθητικό και υποστηρικτικό περιβάλλον, προς μία εξειδικευμένη ομάδα συμβούλων.
Μια μικρή ομάδα διεθνών εμπειρογνωμόνων θα διαβάσει τις επιλεγμένες προτάσεις, θα δει rough cuts και θα μοιραστεί τις γνώσεις τους σχετικά με τη συνέχιση, τη χρηματοδότηση και την επεξεργασία της ιστορίας. Αυτό δεν είναι μια συνεδρία Pitching, οπότε δεν απαιτούνται τρέιλερ, αλλά θα λειτουργήσει υποβοηθητικά σε οποιοδήποτε στάδιο ανάπτυξης των projects. Οι συνεδρίες θα συντονιστούν από τον Σερζί Ντολαντέ, Διευθυντή της MEDIMED.
Η υπεύθυνη του πρότζεκτ, Ολγα Αμπάζογλου εξηγεί λεπτομέρειες του προγράμματος και χαρτογραφεί το ελληνικό ντοκιμαντέρ μετά την πανδημία.
Τι είναι το MEDIMED Anti-Pitch; Σε ποιους απευθύνεται και ποια είναι η υποστήριξη που προσφέρει;
Το online ANTI-PITCH Special Edition for Greek Projects είναι μια νέα πρωτοβουλία του MEDIMED Doc Market. Αφορά έργα ντοκιμαντέρ που βρίσκονται σε αναπτυγμένο στάδιο, σε παραγωγή ή στο στάδιο του rough cut και παράγονται ή/και σκηνοθετούνται από Έλληνες κινηματογραφιστές, ανεξάρτητα από το πού βρίσκονται στον κόσμο.
Επί 50 λεπτά ανά έργο, σε ανοιχτή συζήτηση με τον σκηνοθέτη ή/και τον παραγωγό, 5 εμπειρογνώμονες με διεθνές κύρος στον χώρο της παραγωγής, της διανομής και των φεστιβάλ, αναλύουν το έργο με στόχο να βοηθήσουν τους σκηνοθέτες και παραγωγούς να βρουν την κατάλληλη παρουσίαση, το storytelling line και την στρατηγική που θα τους επιτρέψει να πετύχουν διεθνή χρηματοδότηση και διανομή.
Πόσο σημαντική είναι η διαδικασία pitching γενικότερα στον κόσμο του σινεμά σήμερα; Τι διαφορετικό έχει το anti-pitch που οργανώνετε;
Το pitching ξεκίνησε πριν 25 χρόνια περίπου και έχει πλέον γίνει η συνήθης διαδικασία σε όλες τις κινηματογραφικές αγορές ως τρόπος για να βρεθεί χρηματοδότηση.
Πρόκειται για μια μικρή παρουσίαση 7 λεπτών ενός κινηματογραφικού έργου που έχει ως στόχο να «πείσει» τους χρηματοδότες να επενδύσουν στο έργο. Δεν είναι απλό, απαιτείται τρέιλερ και πολλές φορές δεν ξέρουμε πραγματικά τι είναι αυτό που θα «πουλήσει» στο έργο που παράγουμε.
Το Anti-Pitch δημιουργήθηκε ακριβώς για να απαντήσει σ’ αυτήν την ερώτηση: Πώς να παρουσιάσω το project μου για να «πουλήσει» στο εξωτερικό; Ποια είναι η κατάλληλη στρατηγική για χρηματοδότηση, για φεστιβάλ; Τι δεν λειτουργεί στο rough-cut που παρουσιάζω για το διεθνές κοινό;
Στο Anti-Pitch δεν προσπαθείς να «πείσεις», αντιθέτως μοιράζεσαι τα ερωτηματικά σου με εμπειρογνώμονες διεθνούς κύρους, σαν να ήταν συνεργάτες σου. Πρόκειται για ένα brainstorming που διαρκεί 50 λεπτά ανά project, με π.χ. την υπεύθυνη χρηματοδότησης του Sundance ή τον επικεφαλής του τμήματος ντοκιμαντέρ του ARTΕ. Είναι μια σημαντική εξωτερική ματιά.
Που βρίσκει το ντοκιμαντέρ αλλά και την ευρωπαϊκή στήριξη της οπτικοακουστικής παραγωγής η σταδιακή έξοδος από την πανδημία; Ποιοι είναι οι σημαντικότεροι στόχοι για τα επόμενα χρόνια;
Η παραγωγή ταινιών σίγουρα επλήγη πολύ από την πανδημία. Με τα lockdown δεν μπορούσαν να γίνουν γυρίσματα, οι χρηματοδότες εκτός Ελλάδος ήταν διστακτικοί όταν ένα project προϋπέθετε ταξίδια, δεν θέλανε να μπλοκάρουν μέρος του προϋπολογισμού τους για μια αβέβαιη ημερομηνία παράδοσης του έργου.Οι σημαντικότεροι στόχοι για το ντοκιμαντέρ τα επόμενα χρόνια, είναι κατά την άποψη μου η εξωστρέφεια, η διεθνείς συνεργασίες και οπωσδήποτε η ελευθερία του λόγου. Η διαδικτυακές πλατφόρμες διανομής μπορούν να προσφέρουν πολλά στο να ακούγονται άλλες απόψεις και κινηματογραφικές φόρμες διαφορετικές.
Σε ποιο σημείο πιστεύετε ότι βρίσκεται το ελληνικό ντοκιμαντέρ σήμερα; Τι ελλείψεις υπάρχουν στη στήριξη και ανάδειξή του;
Αν και αντιπροσωπεύει μικρό μερίδιο της εγχώριας κινηματογραφικής παραγωγής, το ελληνικό ντοκιμαντέρ έχει εξελιχθεί πολύ τα τελευταία χρόνια, έχει ξεφύγει από την πεπατημένη του επιμορφωτικού ντοκιμαντέρ. Διαπραγματεύεται σύγχρονα θέματα που απασχολούν την κοινωνία.
Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου έχει λάβει αρκετές πρωτοβουλίες τελευταίως εσωκλείοντας το ντοκιμαντέρ σαν είδος σε διάφορα χρηματοδοτικά προγράμματα του και αυτό είναι πολύ σημαντικό. Όσον αφορά τις ελλείψεις πιστεύω πως πρέπει να υπάρξει μεγαλύτερη εξωστρέφεια, να γίνουν περισσότερες συμπαραγωγές με άλλες χώρες. Εάν ένα ντοκιμαντέρ είναι π.χ. σε συμπαραγωγή με την Γαλλία και την Γερμανία, πέρα ότι θα γίνει με περισσότερα χρήματα, θα προβληθεί αναγκάστηκα και σ’ αυτές τις χώρες και θα αναδειχθεί έτσι περισσότερο. Επίσης, μέσο συμπαραγωγής οδηγούμαστε πολλές φορές σε μεικτά συνεργία με συνεργάτες άλλης εθνικότητας. Αυτό είναι πολύ καλό, γίνονται συζητήσεις, ζυμώσεις, αντλούμε πληροφορίες, και πολλές φορές συνειδητοποιούμε πως το αυτονόητο για ένα ελληνικό κοινό δεν είναι και τόσο κατανοητό για το ξένο κοινό, γεγονός που δεν μπορεί παρά να ωφελήσει την διεθνή διανομή του έργου.
Βασικά στοιχεία πρόσκλησης MEDIMED’S ANTI-PITCH
- Η γνώση της αγγλικής γλώσσας είναι υποχρεωτική.
- Κόστος συμμετοχής ανά επιλεγμένο project: 120 € ανά ομάδα (σκηνοθέτης/παραγωγός)
- Τα έργα μπορούν να προέρχονται από οπουδήποτε στον κόσμο, αλλά πρέπει να έχουν: Έλληνα σκηνοθέτη ή/και παραγωγό, ή/και να κάνουν γυρίσματα στην Ελλάδα, ή/και το σενάριο να είναι στην ελληνική γλώσσα
- Υποβολή αιτήσεων: medimed@apimed.org
- Διορία υποβολής αιτήσεων: 10 Νοεμβρίου 2021
Αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες στο επίσημο site του MEDIMED