Η ομάδα του Flix επιλέγει για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.
Βλέπουμε στο Σπίτι: Αναζητήστε όλες τις προτάσεις του Flix για το σπίτι στην ειδική ενότητα «Βλέπουμε στο Σπίτι» που ανανεώνεται συνεχώς.
Ενας Γιος (Un Fils) του Μεχντί Μπαρσαουί
Τοποθετημένο στην Τυνησία το καλοκαίρι του 2011, το φιλμ ξεκινά σχεδόν ειδυλλιακά με μια οικογένεια να ταξιδεύει στον νότο της χώρας κάνοντας τις διακοπές τους. Ο Φάρες, η Μέριεμ κι ο δεκάχρονος γιος τους Αζίζ, δείχνουν ως μια ιδανική, αγαπημένη «ομάδα», ασφαλείς στον μικρόκοσμό τους, ακόμη κι αν η χώρα προσπαθεί ακόμη να ξεχάσει τις πληγές της πρόσφατης επανάστασης. Ομως όπως συμβαίνει συχνά, όλα μπορεί να αλλάξουν σε μια μόνο στιγμή, και για τους τρεις τους, αυτή η στιγμή θα φέρει κυριολεκτικά τον κόσμο τους πάνω κάτω. Σε ένα ερημικό σημείο της διαδρομής τους, θα πέσουν θύματα τρομοκρατικής επίθεσης κι ο μικρός Αζίζ θα τραυματιστεί σοβαρά. Οι γονείς του θα κάνουν αγώνα δρόμου για να τον οδηγήσουν ως το νοσοκομείο όπου θα ανακαλύψουν ότι ο γιος τους χρειάζεται επειγόντως μεταμοσχευση συκωτιού και θα κάνουν τα πάντα για να βρουν τον κατάλληλο δότη. Ομως ο τραυματισμός του θα αποκαλύψει ένα καλά κρυμμένο μυστικό που θα θέσει σε αμφισβήτηση ολόκληρη την δομή της οικογένειας και που θα αποκτήσει ακόμη μεγαλύτερη σημασία και βαρυτητα την στιγμή που ο γιος τους αγωνίζεται να κρατηθεί στη ζωή.
Ενα αξιοπρόσεκτο ντεμπούτο από τον Μεχντί Μπαρσαουί. Βραβείο Α’ Ανδρικού Ρόλου στο Τμήμα Ορίζοντες στο Φεστιβάλ Βενετίας και Σεζάρ Α' Ανδρικού Ρόλου στον Σάμι Μπουατζίλα. Βραβείο Κριτικής Επιτροπής ΟΠΑΝΔΑ Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου 2021. Βραβείο Κοινού Fischer Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου 2021
Η ταινία προβάλλεται σε streaming στο Cinobo.
Ο Ανθρωπος που Πούλησε τον Κόσμο (The Fifth Estate) του Μπιλ Κόντον
Το 2010 μία ιστοσελίδα αφιερωμένη στην προστασία πληροφοριοδοτών φέρνει στη δημοσιότητα απόρρητα έγγραφα των ΗΠΑ, με τα οποία δίνει άλλη διάσταση στη διαρροή πληροφοριών. Η ιστορία ξεκινά με τον μυστηριώδη ιδρυτή του WikiLeaks, Τζούλιαν Ασάνζ και τον Ντάνιελ Ντόμσαϊτ- Μπεργκ να συνεργάζονται με σκοπό την μυστική παρακολούθηση των ισχυρών και των προνομιούχων του κόσμου. Με ελάχιστα οικονομικά κεφάλαια δημιουργούν μια ηλεκτρονική πλατφόρμα που επιτρέπει στους πληροφοριοδότες να δημοσιεύουν ανώνυμα στοιχεία κρατών και κυβερνήσεων. Μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μπόρεσαν να δημοσιεύσουν πληροφορίες που ούτε τα μεγαλύτερα ειδησεογραφικά πρακτορεία δεν είχαν καταφέρει. Oταν όμως ο Ασάνζ και ο Μπεργκ θα αποκτήσουν πρόσβαση στα πιο εμπιστευτικά έγγραφα στην ιστορία των ΗΠΑ θα βρεθούν αντιμέτωποι με ένα καθοριστικό ερώτημα: Ποιο είναι το κόστος του να κρατάς μυστικά σε μία ελεύθερη κοινωνία - και ποιο είναι το κόστος του να τα προδίδεις;
Η άνοδος και η πτώση του Τζούλιαν Ασάνζ των WikiLeaks σε μια ταινία για την ανεξέλεγχτη δύναμη της πληροφορίας και της εξουσίας στην ψηφιακή εποχή. Δυστυχώς δεν είναι κάθε μέρα του «Social Network». Διαβάστε εδώ την γνώμη του Flix.
Η ταινία προβάλλεται στις 21.00 στο Open.
Το Διαζύγιο: Η Δίκη της Viviane Amsalem (Gett) των Ρόνιτ Ελκαμπετς, Σλόμι Ελκαμπετς
Στο Ισραήλ ο πολιτικός γάμος δεν αναγνωρίζεται, άρα ούτε και το διαζύγιο. Ο γάμος νομιμοποιείται μόνο από τον Ραβίνο και εκείνος είναι που μπορεί, αν θέλει, να επικυρώσει και τη διάλυσή του, εάν, ωστόσο, συναινέσει ο σύζυγος – το γυναικείο αίτημα σε καμιά περίπτωση δεν είναι αρκετό. Η Βίβιαν Αμσαλεμ, ηρωίδα της ταινίας, όχι βασισμένη σε μια αληθινή γυναίκα, αλλά εμπνευσμένη από χιλιάδες, ζητά διαζύγιο από τον άντρα της, τον Ελισά, εδώ και τρία χρόνια. Μαζί με τον δικηγόρο της, σ’ ένα αμιγώς αντρικό περιβάλλον, επισκέπτεται τακτικά το θρησκευτικό δικαστήριο αιτούμενη την αναγνώριση της διάλυσης του γάμου της. Ομως ο Ελισά δε συμφωνεί. Κι ο χρόνος περνά, με τη Βίβιαν μετέωρη ανάμεσα σε δυο ταυτότητες, χωρίς να μπορεί να ασπαστεί καμία.
Δικαστικό δράμα και, ταυτόχρονα, μια τραγικωμική ματιά στη θέση της γυναίκας στο σημερινό Ισραήλ. Διαβάστε εδώ την γνώμη του Flix.
H ταινία προβάλλεται στις 00.00 στο Κανάλι της Βουλής.
Μήλα του Χρήστου Νίκου
Eνας 40χρονος άντρας τριγυρίζει στο απεριποίητο, ακατάστατο διαμέρισμά του με εμφανή σημάδια κατάθλιψης. Κλείνει την πόρτα πίσω του και βγαίνει στο δρόμο. Σε έναν κόσμο αλλόκοτο. Σε μια Αθήνα χτυπημένη από μία ανεξήγητη πανδημία: οι κάτοικοί της, ξαφνικά, ξεχνούν. Ποιοι είναι, τι κάνουν, πού πήγαιναν, πού είναι το σπίτι τους, υπάρχει κάποιος που τους περιμένει εκεί; Ο ήρωας αποκοιμιέται στη νυχτερινή διαδρομή του αστικού λεωφορείου κι όταν ξυπνά στο τέρμα, έχει φτάσει κι ο ίδιος στο δικό του. Χαμένος. Ενα ακόμα κρούσμα. Το Νο 14842. Γιατροί τον περιμαζεύουν και τον οδηγούν στα ειδικά κέντρα αποκατάστασης μνήμης. Ολοι στα γύρω δωμάτια, γυναίκες και άντρες διαφορετικών ηλικιών, χωρίς ταυτότητα, περιμένουν να τους αναζητήσουν οι αγαπημένοι τους. Εκτός κι αν κι εκείνοι πάσχουν από την ίδια μυστηριώδη αμνησία. Εκτός κι αν δεν τους αγαπά κανείς. Οι μέρες περνούν, κι ο μοναχικός άντρας θα δεχθεί να πάρει μέρος σ' ένα πειραματικό πρόγραμμα μιας ομάδας θεραπευτών που θέλει τους ασθενείς να ξαναχτίζουν τη ζωή και τις αναμνήσεις τους από την αρχή. Νέο διαμέρισμα, νέα ρούχα, νέα ταυτότητα και ένα speed-course εκμάθησης εμπειριών - μια σειρά από ασκήσεις στον έξω κόσμο. Mια βόλτα με ποδήλατο, μια ταινία, ένα one night stand. Κάθε φορά που ολοκληρώνουν μια αποστολή, θα βγάζουν μια polaroid – ως απόδειξη, ως κερδισμένο ενθύμιο. Ο άντρας ακολουθεί τις οδηγίες με μουδιασμένη πειθαρχία. Με το ίδιο χαμένο βλέμμα. Με την ίδια θλίψη. Το μόνο που μοιάζει να τον συνδέει ενστικτωδώς με το πριν, το μόνο που του προσφέρει μία οικεία αίσθηση εαυτού, είναι η αγάπη του για τα μήλα. Από τον τρόπο που τα καθαρίζει και τα απολαμβάνει, του ξεφεύγει μια μικρή λαχτάρα για ζωή. Πόσο ειρωνικό ότι, όπως λέγεται, τα μήλα βοηθούν την μνήμη.
Το πολυβραβευμένο ντεμπούτο του Χρήστου Νίκου. Παγκόσμια πρεμιέρα στο άνοιγμα των Οριζόντων του Φεστιβάλ Βενετίας, επίσημη υποβολή της Ελλάδας για το Οσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας. Διαβάστε εδώ την γνώμη του Flix.
Η ταινία προβάλλεται στις 22.00 στο Nova Cinema 1.
Φαντάσματα στην Πόλη (Ghosts) της Αζρα Ντενίζ Οκιάι
Κωνσταντινούπολη, στο κοντινό μέλλον. Η Πόλη βυθίζεται, με απροειδοποίητα κι ανεξήγητα μπλακ άουτ, συνεχώς στο σκοτάδι. Εχει από καιρό βυθιστεί στην οικονομική, κοινωνική και πολιτική κρίση. Η νέα τάξη πραγμάτων θέλει το ιστορικό κέντρο να έχει ρημάξει, τους οικονομικούς επενδυτές να αγοράζουν για ένα κομμάτι ψωμί περιουσίες που ερημώθηκαν και καταρρέουν και να χτίζουν στη θέση τους πολυτελείς κατοικίες. Την «νέα Πόλη». Μέχρι να γκρεμιστούν τα ερειπωμένα σπίτια, γίνονται στέγη για τους χιλιάδες Σύριους πρόσφυγες, αν αυτοί έχουν να πληρώσουν το πανάκριβο αντίτιμο στους ντόπιους νταβατζήδες. Οι νέοι άνθρωποι είναι άνεργοι και δολώματα του περιθωρίου και της αδιέξοδης διαφθοράς. Οι γυναίκες απελπισμένες, προσπαθούν να φροντίσουν τις οικογένειές τους και, πολύ συχνά, τους πολιτικούς κρατούμενους συντρόφους τους. Οι γκέι κρύβονται σε underground υπόγεια. Τα μοντέρνα κορίτσια που επαναστατούν χορεύοντας στους δρόμους βρίσκουν απέναντί τους την παλιά γενιά που τις επιπλήττει και τις απορρίπτει και το αστυνομοκρατούμενο καθεστώς που τις κυνηγά. Πώς συνέβη όλο αυτό; Πώς κατάντησε μια Πόλη πεδίο μάχης; Πόλη-φάντασμα;
Η Αζρα Ντενίζ Οκιάι κάνει το σκηνοθετικό της ντεμπούτο με μία σαφέστατη, καυστική παραβολή για την Τουρκία του Ερντογάν - μία χώρα που βυθίζεται όλο και πιο βαθιά στο πολιτικό και κοινωνικό σκοτάδι. Διαβάστε εδώ την γνώμη του Flix.
Πανελλαδική (σε Ελλάδα και Κύπρο) πρώτη online προβολή της ταινίας από 16 Σεπτεμβρίου 2021 και για δύο εβδομάδες. Προμηθευτείτε τα εισιτήριά σας για την ταινία εδώ.
Ολα τα βραβεία του Φεστιβάλ Δράμας 2021
Ολες οι ταινίες του 44ου Διεθνούς Φεστιβάλ Δράμας που βραβεύθηκαν την Κυριακή που μας πέρασε, στα πέντε διαγωνιστικά τμήματα της διοργάωνσης συνεχίζουν τις online προβλές του μέχρι και τις 26 Σεπτεμβρίου στην online πλατφόρμα του Φεστιβάλ. Διαβάστε εδώ περισσότερα για το Φεστιβάλ Δράμας 2021.
Holy Boom της Μαρίας Λάφη
Σε μια υποβαθμισμένη αστική περιοχή της Αθήνας, το βράδυ της Κυριακής των Βαΐων, ένα γραμματοκιβώτιο των ελληνικών ταχυδρομείων ανατινάζεται από τον δεκαεπτάχρονο Φιλιππινέζο δεύτερης γενιάς, Ιγκε. Η απροσδόκητη έκρηξη πυροδοτεί την εξέλιξη τριών παράλληλων ιστοριών επιβίωσης.
Φιλόδοξο ντεμπούτο που χαρτογραφεί την πολυπολιτισμικότητα της Αθήνας, πιο αποτελεσματικό όταν αποκαλύπτει τον κρυμμένο κόσμο της διπλανής πόρτας, παρά όταν προσπαθεί να παραλληλίσει την Εβδομάδα των Παθών με τα πάθη των ηρώων του. Διαβάστε εδώ την γνώμη του Flix.
H ταινία είναι διαθέσιμη στο ΕΡΤFlix.
Βλέπουμε στο Σπίτι: Αναζητήστε όλες τις προτάσεις του Flix για το σπίτι στην ειδική ενότητα «Βλέπουμε στο Σπίτι» που ανανεώνεται συνεχώς.