Οσο δεν μπορούμε να πάμε σινεμά, δεν σταματάμε να βλέπουμε ταινίες (και σειρές). Και επιλέγουμε για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.
Βλέπουμε στο Σπίτι: Αναζητήστε όλες τις προτάσεις του Flix για τις μέρες χωρίς αίθουσες στην ειδική ενότητα «Βλέπουμε στο Σπίτι» που ανανεώνεται συνεχώς
Eχετε όρεξη για σκοτεινό, βραδυφλεγές αστυνομικό θρίλερ;
«Κόκκινη Εκλειψη» (Rojo, 2019) του Μπέντζαμιν Ναϊστάτ
Σε μια επαρχιακή πόλη της Αργεντινής, λίγο πριν την στρατιωτική χούντα του 1976, ένας τοπικός λάμπρος δικηγόρος προσπαθεί να θάψει τα μυστικά του -κυριολεκτικά και μεταφορικά- σε ένα πολιτικό τοπίο διαφθοράς και κρατικής τρομοκρατίας και μια κοινωνία που μοιάζει να έχει χάσει την ηθική της πυξίδα. Ενα πυκνό, εντυπωσιακό, σαρδόνιο, σκοτεινό, βραδυφλεγές αστυνομικό θρίλερ, που χτυπά με δύναμη κι απαιτεί -και κερδίζει- την προσοχή. Δείτε το trailer και διαβάστε αναλυτικά την κριτική του Flix για την ταινία, που κέρδισε τα 4 αστεράκια μας!
Η «Κόκκινη Εκλειψη» προβάλλεται απόψε στις 22.00 στο Novacinema 1ΗD
Προτιμάτε ένα ψυχολογικό, «θρησκευτικό» θρίλερ;
«Η Αγία Maud» (Saint Maud, 2019) της Ρόουζ Γκλας
Το «Saint Maud» είναι μια ακατάτακτη ταινία ψυχολογικού τρόμου και θρησκευτικής παράνοιας με την ηρωίδα του -μια νεαρή νοσοκόμα με υπερβολικά βαθιά πίστη στο θεό κι ένα τραύμα που αρνείται να διαχειριστεί- να αναλαμβάνει μια καινούρια ασθενή καθηλωμένη σε ένα ερημικό σπίτι σε μια μελαγχολική παραθαλάσσια πόλη. Πεπεισμένη ότι μπορεί να την σώσει από την ηθική της κατάπτωση και να την οδηγήσει στον δρόμο του Θεού η Μοντ θα βρεθεί η ίδια σε ένα ψυχολογικό και θρησκευτικό αδιέξοδο και σε μια πορεία που την φέρνει στα όρια της τρέλας ή κοντά σε κάτι ακόμη πιο σκοτεινό. Δείτε το trailer και διαβάστε για την ταινία εδώ.
«Η Αγία Maud» είναι διαθέσιμη στην πλατφόρμα της Vodafone TV
Απολαύστε ξανά 2 βραβευμένες ταινίες
«Κυνόδοντας» (2009) του Γιώργου Λάνθιμου
Ο πατέρας, η μητέρα και τα τρία τους παιδιά ζουν σε μια μονοκατοικία έξω από την πόλη. Γύρω από το σπίτι υπάρχει ένας ψηλός φράχτης. Τα παιδιά δεν έχουν φύγει ποτέ από το σπίτι. Διαπαιδαγωγούνται, ψυχαγωγούνται, βαριούνται και αθλούνται έτσι όπως οι γονείς τους πιστεύουν ότι θα έπρεπε, χωρίς κανένα εξωτερικό ερέθισμα. Τα παιδιά επίσης πιστεύουν ότι τα αεροπλάνα που πετάνε πάνω από το σπίτι είναι παιχνίδια και ότι τα ζόμπι είναι μικρά κίτρινα λουλούδια. Ο μόνος άνθρωπος που μπαίνει μέσα στο σπίτι είναι η Χριστίνα, η οποία δουλέυει σαν φρουρός security στο εργοστάσιο του πατέρα. Ο πατέρας κανονίζει τις επισκέψεις της στο σπίτι με σκοπό να κατευνάζει τις σεξουαλικές ορμές του γιού. Ολη η οικογένεια, και ιδιαίτερα η μεγάλη κόρη, λατρεύει την Χριστίνα. Μια μέρα η Χριστίνα κάνει δώρο στην μεγάλη κόρη μια στέκα για τα μαλλιά ζητώντας της κάτι άλλο σε αντάλλαγμα. Πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Καννών, θριαμβευτική πορεία μέχρι και την πεντάδα των Οσκαρ, ξεκίνημα της διεθνούς αναγνώρισης του Γιώργου Λάνθιμου. Διαβάστε την κριτική του Flix και δείτε το trailer εδώ.
Ο «Κυνόδοντας» προβάλλεται απόψε στις 23.50 στο Cosmote Cinema 3
«Μετά τη Λουτσία» (After Lucia, 2012) του Μισέλ Φράνκο
Μετά το θάνατο της γυναίκας του Λουτσία σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα, ο Ρομπέρτο και η έφηβη κόρη του Αλεχάντρα μετακομίζουν από το Πουέρτο Βαγιάρτα στην Πόλη του Μεξικό για να γυρίσουν σελίδα στη ζωή τους. Εκείνος, ένας καταξιωμένος σεφ, βρίσκει δουλειά σε καινούργιο εστιατόριο της περιοχής, ενώ η 16χρονη μαθήτρια γράφεται στο δημόσιο Γυμνάσιο της γειτονιάς. Ο πόνος τους όμως δεν εκτονώνεται, τα δάκρυα μπαίνουν σε σιγαστήρα, η ουσιαστική επικοινωνία χάνεται σε μια τραυματισμένη καθημερινότητα. Η μικρή περιποιείται με μητρική ανησυχία τον εμφανώς καταθλιπτικό μπαμπά της. Κι εκείνος την αγαπά σαν τελευταίο του καταφύγιο, αλλά το πένθος τον έχει τυφλώσει για να δει όλη την αλήθεια. Μια αλήθεια που θα μπορούσε να τον είχε προειδοποιήσει: η Αλεχάντρα υποφέρει στο νέο της σχολείο. Κάτι της έχει συμβεί για το οποίο σιωπά.
Σαν ταινία του Χάνεκε αλλά με λατινοαμερικάνικη επιδερμίδα, έρχεται να μας θυμίσει ότι η βία δεν αναβλύζει πάντα αίμα, αλλά εξίσου επώδυνα μυστικά και ενοχές. Βραβείο στο «Ενα Κάποιο Βλέμμα» των Καννών. Διαβάστε αναλυτικά την κριτική του Flix και δείτε το trailer.
To «Μετά τη Λουτσία» προβάλλεται απόψε στις 22.00 στην ΕΡΤ2
Προτείνουμε ένα οικολογικό... αντι-θρίλερ!
«Κινήσεις στο Σκοτάδι» (Νight Moves, 2013) της Κέλι Ράιχαρντ
Tρεις εντελώς διαφορετικοί άνθρωποι μεταξύ τους και μάλλον από μια αυθόρμητη οικολογική ευαισθησία και όχι απόλυτα συνειδητή ακτιβιστική δράση αποφασίζουν να ανατινάξουν ένα υδροηλεκτρικό φράγμα στο Ορεγκον της Αμερικής. Αυτοί είναι η Ντένα και ο Τζος, δύο νεαροί οικολογικοί ακτιβιστές που ζουν και εργάζονται σε αγροτικές κοινότητες και διοργανώνουν προβολές οικολογικών ντοκιμαντέρ, αποφασίζοντας πως για πρώτη φορά στη ζωή τους πρέπει να περάσουν στην ενεργό δράση. Με τη βοήθεια ενός πρώην πεζοναύτη που γνωρίζει πώς να κατασκευάσει τον εκρηκτικό μηχανισμό που χρειάζονται, θα ανατινάξουν ένα παράνομο υδροηλεκτρικό φράγμα, σίγουροι για την επιτυχία τους. Μέχρι τη στιγμή που η εξαφάνιση ενός ανθρώπου που εκανε κάμπινγκ στο φράγμα, θα τους φέρει αντιμέτωπους με την αλήθεια...
Το «Night Moves» δεν είναι το τυπικό θρίλερ που φαντάζεστε. Δεν είναι καν το τυπικό «ακτιβιστικό» φιλμ που φαντάζεστε. Διαβάστε αναλυτικά την κριτική του Flix και δείτε το trailer!
H ταινία είναι διαθέσιμη για streaming στο Cinobo
Μία γεύση από τα φετινά Οσκαρ
«Ο Δάσκαλός μου το Χταπόδι» (My Octopus Teacher, 2020) των Πίπα Ερλις και Τζέιμς Ριντ
Υποψήφιο φέτος για Οσκαρ Ντοκιμαντέρ!
Την 26η μέρα από τις περίπου 365 που ο Κρεγκ Φόστερ βούταγε καθημερινά στο παγωμένο νερό του Ατλαντικού στο Ακρωτήρι των Καταιγίδων στο νοτιότερο άκρο της Αφρικής για να συναντήσει ένα θηλυκό χταπόδι, αυτό έδειξε τα πρώτα σημάδια «εμπιστοσύνης» στον άνθρωπο και θέλοντας να δείξει τα συναισθήματά του άπλωσε ένα πλοκάμι πάνω στο χέρι του δύτη, «διαβάζοντας» τον με τις χιλιάδες βεντούζες τους, όλες με ξεχωριστό αισθητήριο η καθε μία, όπως μαθαίνουμε έκπληκτοι από το ντοκιμαντέρ των Πίπα Ερλις και Τζέιμς Ριντ.
Το ντοκιμαντέρ των Πίπα Ερλις και Τζέιμς Ριντ υπενθυμίζει πως το μεγαλύτερο σχολείο για όλα τα ανθρώπινα ερωτήματα κρύβεται στη φύση. Διαβάστε αναλυτικά τη γνώμη του Flix για το δυνατό, απρόσμενο ντοκιμαντέρ εδώ.
Το ντοκιμαντέρ «Ο Δάσκαλός μου το Χταπόδι» είναι διαθέσιμο στην πλατφόρμα του Netflix
Ξέρατε ότι Ελληνας σκηνοθέτης έχει καταγράψει τη γέννηση των blues στον Αμερικανικό Νότο;
Ο Ροβήρος Μανθούλης στα 60ς και τα 70ς ταξίδεψε από την Αλαμπάμα («Ανεβαίνοντας τον Μισισιπή», 1973) μέχρι το Χάρλεμ («Μπλουζ με Σφιγμένα Δόντια» και κατέγραψε εκατοντάδες ώρες ενός απίστευτου μουσικού θησαυρού: συναντήσεις με μπλουζίστες της εποχής (άσημους και διάσημους) που αφηγήθηκαν κάτι παραπάνω από την ιστορία των τραγουδιών. Μιλούν για μια πολιστική και πολιτική κληρονομιά της μαύρης φυλής και πώς αυτή γέννησε τα blues σε μια βαθιά ρατσιστική χώρα. Μη χάσετε αυτό το ντοκιμαντέρ, όσοι αγαπάτε αυτό το κομμάτι της αυθεντικής blues.
Διαβάστε εδώ περισσότερα για το αφιέρωμα «Μια τρίτη ματιά».
Η ταινία προβάλλεται δωρεάν ως μέρος του αφιέρωματος στον Ροβήρο Μανθούλη από το Φεστιβάλ Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους.
Μήπως θέλετε κάτι αληθινό, γλυκόπικρο και indie;
«Please Give» (2010) της Νικόλ Χολοφσένερ
Νιώθετε ότι δεν υπάρχει πια κοινωνικός ιστός; Οτι έχουμε ξεχάσει να προσφέρουμε; Εχετε μια μεγάλη ακτιβιστική καρδιά, αλλά ζείτε μπερδεμένοι μέσα στο (σχετικά) προνομιούχο σπίτι σας; Βλέπετε τα παιδιά σας να μην εκτιμούν τι έχουν και σας τρώνε οι τύψεις; Αυτό έχει πάθει η 45χρονη Κέιτ (Κάθριν Κινίαρ). Ζει μία άνετη ζωή στο Μανχάταν, με τον άντρα της Αλεξ (Ολιβερ Πλατ) και την έφηβη κόρη της, η οποία μοιάζει να επαναστατεί σε ό,τι η μητέρα της προτείνει. Οι Κέιτ & Αλεξ έχουν ένα μαγαζί με μεταχειρισμένα «vintage» έπιπλα. Στην ουσία διαβάζουν τις αγγελίες θανάτου: όταν βλέπουν ότι γιαγιάδες και παππούδες πεθαίνουν, επισκέπτονται τα σπίτια τους και παίρνουν για ένα κομμάτι ψωμία τα έπιπλά τους, τα ρετουσάρουν και τα ξαναπουλούν στους χίπστερ της εποχής μας ως «vintage». Η Κέιτ έχει τύψεις - αυτή είναι η κρίση μέσης ηλικίας της. Οι κοινωνικές και πολιτικές τύψεις. Χαμένη μέσα σε αυτό, δεν βλέπει όσα παιδεύουν την κόρη της, ή όσα ξεμυαλίζουν τον άντρα της. Ταυτόχρονα εξελίσσεται και η ιστορία της γιαγιάς στο διπλανό διαμέρισμα, την οποία περιμένουν να... πεθάνει για να επεκτείνουν το δικό τους.
Σας την προτείνουμε ανεπιφύλακτα: ένα μικρό indie διαμαντάκι της Νικόλ Χολοφσένερ που είναι διαθέσιμο στο Αpple TV
Ανοίξτε τα κλειστά σινεμά στο σπίτι σας!
Μικρά Ομορφα Αλογα του Μιχάλη Κωνσταντάτου
Η εικόνα της μεγαλοαστικής πυρηνικής οικογένειας που διαμένει σε μια πολυτελή βίλα έξω από την Αττική υπονομεύεται από την αρχή. Υπάρχει κάτι το αδιόρατα απειλητικό παντού: τόσο στη γυναίκα που τρέχει κλαίγοντας και λαχανιάζοντας μέσα στο δάσος, όσο και στον άνδρα που καθαρίζει την πισίνα και παίζει με τον σκύλο, όσο ένας γείτονας τον παρατηρεί διερευνητικά. Η χαλασμένη αυτόματη πόρτα της εισόδου είναι άλλη μια ένδειξη ότι κάτι δεν πηγαίνει καλά.Σταδιακά αποκαλύπτεται ότι οι υποψίες του θεατή βγαίνουν αληθινές. Η οικογένεια δεν κατοικεί κανονικά στη βίλα, αλλά ο σύζυγος δουλεύει εκεί ως φροντιστής-οικονόμος κι εκμεταλλεύεται την απουσία της πλούσιας ιδιοκτήτριας για να μένει στα κρυφά με τη σύζυγο και το παιδί τους. Κάθε φορά που εκείνη έρχεται για να μείνει στο σπίτι της μαζί με τους δύο τεράστιους γερμανικούς ποιμενικούς της, τους συμπεριφέρεται ευγενικά, αλλά με την υπεροψία ενός αφεντικού απέναντι στους υφισταμένους της. Εκείνοι φροντίζουν να σβήνουν κάθε ίχνος της παράνομης διαμονής τους κι επιστρέφουν στο μίζερο διαμέρισμά τους. Δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Μιχάλη Κωνσταντάτου που μετά το «Luton» ανοίγει την εικόνα σε μια οικογένεια που σε εποχή κοινωνικής αλλά και προσωπικής κρίσης παγιδεύεται μέσα στα ίδια της τα μυστικά. Παγκόσμια πρεμιέρα στο Φεστιβάλ της Σαγκάης, συμμετοχή στο Φεστιβάλ του Σαράγεβο και της Θεσσαλονίκης. Διαβάστε εδώ την γνώμη του Flix για το «Μικρά Ομορφα Αλογα».
Περισσότερες πληροφορίες για το πώς θα κλείσετε τα εισιτήριά σας και θα στηρίξετε την καμπάνια «Ανοίξτε τα κλειστά σινεμά στο σπίτι σας»
Βλέπουμε στο Σπίτι: Αναζητήστε όλες τις προτάσεις του Flix για τις μέρες χωρίς αίθουσες στην ειδική ενότητα «Βλέπουμε στο Σπίτι» που ανανεώνεται συνεχώς