Τον Δεκέμβριο του 2020, όταν ανακοινώθηκε πως η Warner αποφάσισε να κυκλοφορήσει στην Αμερική όλες τις ταινίες του 2021 ταυτόχρονα στους κινηματογράφους και στην διαδικτυακή πλατφόρμα του HBO Max, αρκετοί σκηνοθέτες δεν δίστασαν να δηλώσουν την δυσαρέσκειά τους.
Ανάμεσά τους κι ο Κρίστοφερ Νόλαν, ο οποίος αμφισβήτησε την ηθική της ενός στούντιο που αντιμετωπίζει τους σκηνοθέτες της με τέτοιο άδικο τρόπο. Μέσα στους επόμενους μήνες, οι φήμες όλο και περισσότερο πύκνωναν: είναι ο Νόλαν έτοιμος να πάει όλο αυτό κι ένα βήμα παραπάνω; Σύμφωνα με άρθρο του Wall Street Journal, ναι. Ο Νόλαν είχε θυμώσει τόσο πολύ με την Warner που είναι πολύ πιθανό να μην ξαναδουλέψει με το στούντιο με το οποίο συνεργάζεται εδώ και δυο δεκαετίες.
Διαβάστε ακόμα: Οι Κρίστοφερ Νόλαν, Στιβ ΜακΚουίν και Ρίντλεϊ Σκοτ ανάμεσα σε χιλιάδες υπογραφές για τη στήριξη των βρετανικών αιθουσών
Σήμερα, μαθαίνουμε την αντίδραση του Netflix σε όλα αυτά τα νέα. H πλατφόρμα που έχει περάσει δυναμικά στην παραγωγή, κλείνοντας πολυετείς συμφωνίες με μερικούς από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες της γενιάς μας (από τον Μάρτιν Σκορσέζε και τον Ντέιβιντ Φίντσερ, μέχρι τον Νόα Μπόμπακ και τον Τσάρλι Κάουφμαν), ανακοινώνει κι επισήμως ότι έχει το βλέμμα της στραμμένο στον Κρίστοφερ Νόλαν.
Ο διευθυντής κινηματογραφικών παραγωγών για το Netflix, Σκοτ Στάμπερ δήλωσε στο Variety:
Οταν είναι έτοιμος για την νέα του ταινία, είμαστε διατεθειμένοι να τον πείσουμε ότι εμείς είμαστε το σπίτι του και ότι θα κάνουμε τα πάντα για να πραγματοποιήσουμε το όραμά του. Είναι ένας συγκλονιστικός σκηνοθέτης. Εγώ προσωπικά, θα κάνω τα αδύνατα δυνατά...»
Nα θυμίσουμε ότι λίγα χρόνια πριν (κι αρκετά πριν τη ρήξη του με τη Warner) ο Κρίστοφερ Νόλαν είχε δηλώσει ότι δε θα συνεργαζόταν ποτέ με το Netflix (αν και μετά ζήτησε συγγνώμη για τις δηλώσεις του). Πολλά έχουν αλλάξει όμως στο κινηματογραφικό τοπίο. Κι αντί να αποτελούν ένα wake up call για τα στούντιο, η πολιτική τους μοιάζει να χάνει συνεχώς όλο και περισσότερο τους σπουδαιότερους σκηνοθέτες που καταφεύγουν στις πλατφόρμες.
Δεν είναι ότι δεν καταννοούμε πόσο σκληρή είναι η οικονομική πραγματικότητα της κινηματογραφικής βιομηχανίας - «it's business». Ομως, πώς ακριβώς γίναμε έτσι; Τα στούντιο να μην στηρίζουν έναν Σκορσέζε γιατί τον βρίσκουν ακριβό; Εναν Φίντσερ γιατί δεν πουλάει το ασπρόμαυρο; Εναν Νόλαν γιατί είναι πολύ πολύπλοκος για το mainstream κοινό;
Κάπου έχουμε χάσει το δρόμο μας...
Διαβάστε περισσότερα: