Το «Ρόμα» του Αλφόνσο Κουαρόν τιμήθηκε με 3 Βραβεία Όσκαρ, Σκηνοθεσίας, Φωτογραφίας και Ξενόγλωσσης Ταινίας: Αυτός ήταν, από τη μια πλευρά, ένας θρίαμβος του Netflix, ως παραγωγού και διανομέα. Από την άλλη, ήταν, ίσως, η στιγμή του pivot.
Διαβάστε ακόμη: Θα είναι το «The Irishman» του Μάρτιν Σκορσέζε το Οσκαρ του 2020;
Προκειμένου το «Ρόμα», τιμημένο και με τον Χρυσό Λέοντα στο Φεστιβάλ Βενετίας, να μπορέσει να θεωρηθεί κατάλληλο για τις οσκαρικές υποψηφιότητες, το Netflix, όπως ορίζει ο κανονισμός, έβγαλε την ταινία σε αμερικανικές αίθουσες, λίγες κι επιλεγμένες, πριν την πρεμιέρα της στη streaming πλατφόρμα. Αυτές, τις λίγες κι επιλεγμένες, αίθουσες, το Netflix τις «προαγόραζε» για τη διάρκεια της προβολής του «Ρόμα», πληρώνοντας το προσδοκώμενο αντίτιμο των εισιτηρίων, ώστε να μην χρειαστεί, στη συνέχεια, ν' αποκαλύψει πώς τα πήγε η ταινία στο box office. Αλλωστε, πολλοί είναι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι η σφραγίδα του Netflix ήταν εκείνη που στέρησε από το «Ρόμα» και το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας για το 2019, ενώ ο Στίβεν Σπίλμπεργκ έσπευσε να υποστηρίξει τη βράβευση του «Πράσινου Βιβλίου» ως μια επιλογή «αληθινού» σινεμά.
Ο Αλφόνσο Κουαρόν με το Οσκαρ του
Η επόμενη πολυαναμενόμενη παραγωγή του Netflix, δεν είναι άλλη από το «The Irishman» του Μάρτιν Σκορσέζε, με πρωταγωνιστές τους Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Αλ Πατσίνο και Τζο Πέσι. Οπως συζητιέται αυτές τις μέρες, ο Σκορσέζε δεν συζητά για προβολή σε «λίγες κι επιλεγμένες» αίθουσες, θέλει η ταινία του, πριν την πλατφόρμα του Netflix, να βγει σ' ένα κανονικό, ευρύ, ανταγωνιστικό δίκτυο κινηματογράφων. Αυτό θα σημαίνει, παράλληλα, ότι το Netflix, συνεργαζόμενο αναγκαστικά με μεγάλες αλυσίδες σαν τα σινεμά AMC, θα έρθει αντιμέτωπο με τη δημοσιοποίηση στοιχείων και αριθμών της παραγωγής, των εισιτηρίων της, του budget της, πράγμα που ως τώρα επιμελώς έχει αποφύγει.
Είναι γεγονός ότι η σχέση παραδοσιακών κινηματογράφων και streaming πλατφορμών, με κυρίαρχη το Netflix, είναι τόσο τεταμένη όσο και εξελισσόμενη, μεταλλασσόμενη. Ολα, όμως, δείχνουν, ότι το κύρος και το εκτόπισμα του Μάρτιν Σκορσέζε, μπορεί να είναι ικανό να κάνει την παντοδύναμη πλατφόρμα (και παραγωγό και διανομέα) να δεχτεί να... φιλιώσει με το Χόλιγουντ και να παίξει με τους κανόνες του, το οποίο θα συμπαρασύρει, όπως πάντα και τον υπόλοιπο κόσμο.
Απολαύστε εδώ το πρώτο teaser του «The Irishman»: τόσο μίνιμαλ ώστε, απλώς, ν' ανοίγει την όρεξη!