«Παρενοχλήθηκα σεξουαλικά από έναν από τα πιο διάσημα και αξιοσέβαστα αφεντικά της βιομηχανίας. Ηταν η εποχή που γύριζα το "Kiss the Girls" και ναι ήμουν από αυτές τις δηλωμένες φεμινίστριες. Είχα ολοκληρώσει αυτό που τότε ονομαζόταν γυναικείες σπουδές και τώρα το ονομάζουμε gender studies. Και όμως δεν αναγνώριζα τι ακριβώς μου συνέβαινε. Μου πήρε χρόνια μέχρι να μπορέσω να καταχωρήσω το γεγονός και να συνειδητοποιήσω πως ήταν κάτι απίστευτα λανθασμένο και παράνομο. Και νομίζω ότι αυτό είναι που συμβαίνει στο Χόλιγουντ όσον αφορά τις γυναίκες μέλη των συνεργείων, τις γυναίκες ηθοποιούς είτε είναι πρώτα ονόματα ή όχι και τη μη ισότητα στις αμοιβές. Ερχόμαστε ατομικά και ομαδικά σε μια συνειδητοποίηση ότι αυτό είναι ένα πάγιο πρόβλημα και το να μιλάς γι' αυτό είναι απαραίτητο για την ορατότητα και την αποδοχή πως είναι μια πραγματικότητα και άρα πρέπει να δράσεις.»
Ετσι ξεκινάει η εξομολόγηση της Ασλεϊ Τζαντ στο Variety, που έρχεται ακριβώς τη στιγμή που το θέμα του σεξισμού και της ανισότητας των φύλων στη βιομηχανία προκαλεί τριγμούς σε κάθε του έκφανση και τη στιγμή που όλο και περισσότερες φωνές του παγκόσμιου κινηματογράφου ενώνονται με κοινό σκοπό την ορατότητα του προβλήματος και την αντιμετωπισή του ακόμη και σε συνταγματικό επίπεδο.
Διαβάστε ακόμη: Η Σάντρα Μπούλοκ βάζει τις φωνές: «Πρέπει να σταματήσει το κυνήγι των γυναικών στο Χόλιγουντ!»
Η Ασλεϊ Τζαντ στο «Kiss the GIrls» του 1995
Χαμένη από το προσκήνιο, αν και στο δεύτερο μισό των 90s υπήρξε η απόλυτη χολιγουντιανή σταρ, η Ασλεϊ Τζαντ έρχεται ξανά στην επικαιρότητα με αυτήν την αποκάλυψη που κάνει σήμερα το γύρο του κόσμου και δημιουργεί ακόμη ένα λόγο για να πάρει κανείς στα σοβάρα την προσπάθεια που γίνεται για την εξάλειψη του σεξισμού στον ευρύτερο χώρο του θεάματος. Το 2014 είχε ξαναμιλήσει για το γεγονός χωρίς, όμως, να δώσει στη δημοσιότητα τις ανατριαχιαστικές λεπτομέρειες των επαφών της με τον μεγαλοπαραγωγό που αρνήθηκε, ωστόσο να ονομάσει.
«Μου έλεγε να τον συναντήσω στο δωμάτιο του ξενοδοχείου του.. Ηταν αηδιαστικό. Με προέτρεπε λέγοντας μου: "Βοήθησέ με να διαλέξω τι θα φορέσω". Συνέβαιναν τόσα πολλά ανάμεασα στα στάδια της πρώτη συνάντησης και της μετέπειτα διαπραγμάτευσης μας. Μου έλεγε συνέχεια να κάνω πράγματα και εγώ του έλεγα οχι. Εχω την αίσθηση ότι αν η συνομιλία μας βρισκόταν online και ο κόσμος μπορούσε να σχολιάσει, πολλοί θα έλεγαν "Γιατί δεν έφυγες από το δωμάτιο;", το οποίο είναι η γνωστή τακτική του να κατηγορείς το θύμα. Οταν επέμενα να λέω όχι σε όλες του τις προτάσεις, υπήρχε μια τεράστια ασυμμετρία εξουσίας και ελέγχου μέσα σε αυτό το δωμάτιο... To χειρότερο ήταν όταν μου είπε να τον κοιτάζω καθώς κάνει ντους. Σε εκείνο το σημείο του είπα: "Οταν θα κερδίσω Οσκαρ για μια από τις ταινίες σου". Και αυτός έλεγε: "Οχι, όταν θα είσαι υποψήφια". Και μετά έφυγα από εκεί. Και φυσικά δεν μου προσφέρθηκε ποτέ καμία ταινία από αυτό το στούντιο. Ποτέ.»
Η Ασλεϊ Τζαντ ομολόγησε πως την ίδια εποχή συνάντησε και άλλες κοπέλες που είχαν την ίδια εμπειρία με τον ίδιο άνθρωπο, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο από την ενοχή οδηγήθηκε στη δράση.
«Βασάνισα τον εαυτό μου για λίγο καιρό. Είναι και αυτό μέρος της διαδικασίας. Εσωτερικεύεις την ντροπή, η οποία ανήκει κανονικά στο θύτη. Και έτσι αργότερα, όταν ήμουν ικανή να δω τι είχε συμβεί σκέφτηκα πως αυτό ήταν λάθος. Πως ήταν σεξουαλική παρενόχληση. Και πως αυτό είναι παράνομο. Ημουν πολύ σκληρή με τον εαυτό μου γιατί δεν είπα: "Οκ, γαμιόλη, καλώ την αστυνομία". Αυτό έπρεπε να είχα κάνει γιατί είμαι έξυπνη... Χρόνια μετά, βρέθηκα πρόσωπο με πρόσωπο μαζί του την εποχή της πρεμιέρας του "Double Jeopardy". Ημουν έτοιμη να μιλήσω δυνατά και να τα πω όλα. Με κοίταξε στα μάτια και προσπάθησε να με σταματήσει. Δεν ήμουν πλέον εκείνη η αφελής ενζενί που δεν μπορούσε να καταλάβει τι της συνέβαινε... Είμαστε όλοι μέρος του προβλήματος, αλλά είμαστε και όλοι μέρος της λύσης. Η θεραπεία έρχεται με διαφορετικούς τρόπους. Κάποια πράγματα χρειάζονται εντατική δουλειά. Κάποια άλλα λύνονται με ένα καλό τρέξιμο ή με ένα σάκο του μποξ ή με μια πρόσωπο με πρόσωπο συνάντηση με τον θύτη, εκεί όπου μπορείς να ανακτήσεις πλέον τη δύναμη σου.»
Διαβάστε περισσότερα:
- Προς έκπληξη όλων, η Μέριλ Στριπ δεν δηλώνει φεμινίστρια!
- Ο Μαρκ Ράφαλο απαντά στους αντιφεμινιστές: «Κiss my ass, you ignorant little jerks!»
- Η Σάντρα Μπούλοκ βάζει τις φωνές: «Πρέπει να σταματήσει το κυνήγι των γυναικών στο Χόλιγουντ!»
- «Από μικρά κορίτσια ταυτιζόμαστε με τον Τομ Σόγιερ»: η Μέριλ Στριπ εξηγεί πόσο βαθιά ριζωμένος είναι ο σεξισμός στον κόσμο μας και στον κόσμο του Χόλιγουντ
- «Οι γυναίκες ηθοποιοί φωνάζουν για σεξισμό γιατί ο σεξισμός υφίσταται. Δεν είναι μόδα, δεν είναι φάση...» η Κέιτ Μπάλνσετ απαντά σε ερώτηση του Flix
- «Ράσελ, καλύτερα να μασάς, παρά να μιλάς!» Η Τζέσικα Τσαστέιν απαντά στα σχόλια του Ράσελ Κρόου για τις γυναίκες ηθοποιούς
- Η αμήχανη στιγμή που ο Τζέσι Αϊζενμπεργκ πρέπει να απαντήσει σε ερωτήσεις που έχουν κάνει στο παρελθόν στην Κρίστεν Στιούαρτ
- Η Ελεν Μίρεν χαρακτηρίζει το σεξιστικό Χόλιγουντ «fucking outrageous»
- Η Κρίστεν Στίουαρτ βρίσκει το Χόλιγουντ «αηδιαστικά σεξιστικό»!
- «Στη δουλειά μας δεν έχουμε ίσες ευκαιρίες, ούτε ίση μεταχείριση, ούτε ίδιους μισθούς» λέει η Τζέσικα Τσαστέιν
- Κάννες 2015: Σάλμα Χάγιεκ, Πάρκερ Πόζι, Κριστίν Βασόν συζητούν για τον σεξισμό της βιομηχανίας
- Seriously? Η Εϊμι Πασκάλ ρίχνει το φταίξιμο της χολιγουντιανής εργασιακής ανισότητας... στις γυναίκες!
Tags: Ασλεϊ Τζαντ