Το Variety και η HeForShe καμπάνια των Ηνωμένων Εθνών (θυμάστε ότι spokesperson για αυτή είναι η Εμα Γουάτσον με τον περίφημο λόγο της στον ΟΗΕ) διοργάνωσαν χθες στις Κάννες ένα πάνελ που άνοιγε το διάλογο για το πόσο βαθιά και πλέον ασυνείδητα είναι ριζωμένος ο σεξισμός στα κινηματογραφικά στούντιο, αλλά κι όχι μόνο: στην πένα των κριτικών κινηματογράφου, στις προσδοκίες του κοινού.
Διαβάστε ακόμα: Η Εμα Γουάτσον είναι η πιο παθιασμένη υπέρμαχος της ισότητας ανδρών και γυναικών
«Ο κόσμος του σινεμά συνεχώς υποβιβάζει τις γυναίκες» είπε η Χάγιεκ, που βρίσκεται στις Κάννες ως πρωταγωνίστρια της νέας ταινίας του Ματέο Γκαρόνε "The Tale of Tales". «Δεν μάς βλέπουν δυνατές αρκετά για να φέρουμε κέρδη. Υπάρχει ακόμα τεράστια άγνοια. Το Χόλιγουντ δεν έχει στο επιχειρηματικό του όραμα θέση για τη γυναίκα...»
Οχι, η Χάγιεκ δεν αισθάνεται καθόλου θύμα. Και παρακινεί και τις γυναίκες να μην τοποθετούν τους εαυτούς τους σ' αυτή τη θέση. «Δεν μπορούμε να στεκόμαστε στο περιθώριο ως θύματα. Πρώτον δεν μάς αξίζει και δεύτερον δεν τους ενδιαφέρει. Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι το χρήμα. Πρέπει να αποδείξουμε ότι μπορούμε να σώσουμε μία βιομηχανία που καταρρέει. Με πρότζεκτ που θα τους φέρουν κέρδη...»
Σάλμα Χάγιεκ και Πάρκερ Πόζι
Η Πάρκερ Πόζι, πρωταγωνίστρια της νέας ταινίας του Γούντι Αλεν «Irrational Man», πιστεύει πώς ζούμε σε μάτσο εποχές. «Ζούμε σε έναν αιώνα μάτσο επιβολής. Αυτή η κουλτούρα του δυνατού τρώει και τη φύση. Οπότε έχουμε ταινίες χωρίς αφήγηση. Ταινίες-video games. Ολα γίνονται για την εικόνα κι όχι για την ουσία. Επίσης ζούμε σε εποχές βίας - όλα είναι αιματοβαμμένα...»
Η εκπρόσωπος του ΟΗΕ, σύμβουλος Ελίζαμπερ Ναμαγιάρο, κατέθεσε στατιστικά που βρέθηκαν μετά από έρευνες του Ινστιτούτου της Τζίνα Ντέιβις (Geena Davis Institute on Gender and Media) όπου μόνο 12% των blockbusters που γυρίστηκαν την τελευταία δεκαετία είχαν μία γυναίκα ως πρωταγωνίστρια, ενώ μόνο 7% των top 250 ταινιών της δεκαετίας είχαν γυναίκα σκηνοθέτη.
Κριστίν Βασόν και Αϊσουάρια Ράι
Η Κριστίν Βασόν, η βετεράνος παραγωγός που έφερε στις Κάννες την τελευταία της ταινία, το λεσβιακό δράμα «Carol» του Τοντ Χέινς με πρωταγωνίστρια την Κέιτ Μπλάνσετ, το είπε ακόμα πιο ξεκάθαρα: «Το ηλίθιο σύστημα που ακόμα ισχύει για το πώς να χρηματοδοτήσεις μία ταινία στηρίζεται αποκλειστικά στην αξία που έχει δώσει η βιομηχανία στον άντρα πρωταγωνιστή σου...»
Η Χάγιεκ πρόσθεσε ότι το ίδιο το casting είναι μία σεξιστική εμπειρία. «Τις περισσσότερες φορές ο άντρας πρωταγωνιστής πρέπει να εγκρίνει τη γυναίκα συμπρωταγωνίστριά του. Οχι μόνο ο παραγωγός ή ο σκηνοθέτης. Ο άντρας ηθοποιός....»
Η Βασόν τέλειωσε την συζήτηση με μία τόσο αληθινή παρατήρηση: «Εχω τόσο πολύ συνηθίσει πια. Εχω συνηθίσει την ανισότητα, την αγένεια, τη συγκατάβαση. Δεν με ενοχλεί πλέον. Το έχω εκλάβει ως μέρος της δουλειάς..»