Φεστιβάλ / Βραβεία

20ό ΦΝΘ: «These Are my Hours», η επανάσταση αρχίζει από τη μήτρα

στα 10

Ενα δωμάτιο, μια κουβέρτα, μια γέννηση. Το ντοκιμαντέρ του Σκοτ Κέρσενμπαουμ αποκαλύπτει τη ζωή, μ' ένα πόνο!

20ό ΦΝΘ: «These Are my Hours», η επανάσταση αρχίζει από τη μήτρα

Χαμηλός φωτισμός - είναι νύχτα, θα έρθει το χάραμα. Η Εμιλι έχει σηκωθεί, προσπαθώντας να βολέψει τη μεγάλη, ολοστρόγγυλη κοιλιά της. Νιώθει άβολα, οι πόνοι έχουν αρχίσει, η Εμιλι είναι μαία, ξέρει τι πρέπει να γίνει, αλλά αυτό δεν κάνει τα πράγματα πιο εύκολα. Ο σύντροφός της τριγυρίζει, έτοιμος να βοηθήσει. Η μαμά της πλέκει, ήρεμα και σταθερά, σε μια πολυθρόνα. Το συνεργείο είναι εκεί: δεν το βλέπουμε, αλλά η κάμερα διεισδύει στις πιο μικρές, φωναχτές, επώδυνες, συγκινητικές στιγμές των επόμενων ωρών. Η Εμιλι θα γεννήσει, μόνη της, στο σπίτι κι εμείς θα γίνουμε μάρτυρες, όχι μόνο στο θαύμα της ζωής, αλλά και της αυτάρκειας.

Το 20ό Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης διεξάγεται από τις 2 ως τις 11 Μαρτίου 2018. Το Flix βρίσκεται εδώ για να σας μεταφέρει καθημερινά όλα όσα συμβαίνουν μέσα κι έξω από τις αίθουσες.

these are my hours 607

Το ντοκιμαντέρ του Σκοτ Κέρσενμπαουμ διανύει όλη την γκάμα των συναισθημάτων, αναλόγως ποιος κάθεται απέναντι από την οθόνη: από την αμηχανία της «εισβολής» σε μια στιγμή απόλυτα προσωπική, στο δέος του ν' αντικρίζεις ένα σώμα στην τέλεια υπερένταση, στη βιωματική ταύτιση ή απώθηση, στην απορία, στην ευτυχία. Οποιος βλέπει το «These Are my Hours», γίνεται κοινωνός, νονός στον τοκετό της γυναίκας, συμμέτοχος σε μια μικρή και τεράστια φέτα ζωής.

Διαβάστε ακόμη: 20ό ΦΝΘ: Τελετή Εναρξης με απενοχοποιημένη διάθεση και Ανιές Βαρντά

Η ταινία ακολουθεί την ηρωίδα της στις «δικές της ώρες», από τους πρώτους πόνους ως λίγο μετά τη γέννα, παρατηρώντας κι ουδέποτε παρεμβαίνοντας, προσθέτοντας ως σκηνοθετικό στίγμα μόνο το κατά στιγμές voice over της γυναίκας. Το αντικείμενο και μόνο του ντοκιμαντέρ φέρνει αντανακλαστικά τις αντιδράσεις: γιατί η Εμιλι θέλει να γεννήσει μόνη της στο σπίτι, γιατί αποφεύγει την ασφάλεια του μαιευτηρίου, γιατί αναλαμβάνει χωρίς βοήθεια αυτή τη σπουδαίας σημασίας στιγμή στη ζωή της; Η απάντηση είναι απλή: γιατί μπορεί.

Διαβάστε ακόμη: 20ό ΦΝΘ: «Ryuichi Sakamoto: Coda» - Ετσι θέλουμε να «ακούμε» τον κόσμο!

these are my hours 607

Ο Κέρσενμπαουμ και η νεαρή μητέρα της ταινίας, δεν έχουν την πρόθεση να κάνουν ένα ακτιβιστικό ντοκιμαντέρ υπέρ του φυσικού τοκετού - ευτυχώς. Η επιθυμία τους, που εκπληρώνεται και μόνο με την ύπαρξη και την ολοκλήρωση της ταινίας, της «γέννησής» της, είναι να προσεγγίσουν τον τοκετό από τόσο κοντά, ώστε τίποτα να μη μυθοποιείται, τίποτα να μην μοιάζει τρομακτικό, ή προκλητικό.

Αντίθετα, απέναντι στην πληθώρα των «άλλων» βίντεο με ολόγυμνες γυναίκες σε όλα τα ιντερνετικά πορνό, η ταινία αντιπαραβάλει το αληθινό μεγαλείο του γυναικείου σώματος και των μυικών και υπαρξιακών δυνατοτήτων του: η Εμιλι δεν είναι μία έγκυος γυναίκα, είναι η αρχέγονη ζωοδότης γυναίκα που θέλει, μπορεί και πράττει.

these are my hours 607

Το «These Are my Hours» δεν είναι μια ταινία απαλή, παρότι ο μυσταγωγικός φωτισμός, τα ζεστά χρώματα του δέρματος και του ξύλου και της φωτιάς της δίνουν μια γλυκύτητα που ο τοκετός δεν έχει. Τα πλάνα της, εξαιρετικά κοντινά και τρυφερά, μεγεθύνουν τη λεπτομέρεια και εντείνουν τις αισθήσεις, έστω για τη μία ώρα που διαρκεί. Είναι, τόσο απλά και τόσο σύνθετα, η συμμετοχή σε μια αποκάλυψη - ενός νέου ανθρώπου, που μπορεί μεγαλώνοντας να βλέπει το γυμνό γυναικείο σώμα με σεβασμό και περιέργεια, αποφορτισμένα και φυσικά, στην ομορφιά και στην ασχήμια του, όπως πραγματικά είναι.

To «These are my Hours» («Η Πιο Μεγάλη Ωρα») προβάλλεται την Κυριακή 4 Μαρτίου στις 19:30 στην αίθουσα Τζον Κασσαβέτης και τη Δευτέρα 5 Μαρτίου στις 15:00 στην ίδια αίθουσα.

Διαβάστε περισσότερα για το 20ό Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Το 20ό Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης διεξάγεται από τις 2 ως τις 11 Μαρτίου 2018. Το Flix βρίσκεται εδώ για να σας μεταφέρει καθημερινά όλα όσα συμβαίνουν μέσα κι έξω από τις αίθουσες.