
Η ομάδα του Flix επιλέγει για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.
Ο Μαφιόζος Της Διπλανής Πόρτας (The Whole Nine Yards) του Τζόναθαν Λιν
Η καθημερινή ζωή του οδοντιάτρου Οζ (Μάθιου Πέρι) αλλάζει ριζικά όταν ανακαλύπτει ότι ο νέος γείτονάς του, Τζίμι «Τουλίπα» Ταντέσκι, είναι επαγγελματίας δολοφόνος. Κατά παρότρυνση της γυναίκας του Σόφη (ΡοζάναΑρκέτ) τον προδίδει στα πρώην αφεντικά του, που τον έχουν επικηρύξει έναντι αμοιβής, αλλά διαπιστώνει ότι είναι πιόνι ενός σχεδίου, όπου όλοι σχεδιάζουν στο τέλος να τον βγάλουν από τη μέση. Ο καθένας προσπαθεί να σκοτώσει τον άλλο παίζοντας όλοι σε ένα παιχνίδι παρεξηγήσεων και ανατροπών. Το πρόβλημα είναιότι δεν έχουν αποφασίσει ποιον θέλουν να σκοτώσουν. Όλοι θεωρούνται πιθανοί δολοφόνοι σε έναν αγώνα για επιβίωση με τον «Οζ» να τρέχει και να μην φτάνει. Ποιος θα επικρατήσει τελικά;
Η ταινία προβάλλεται στις 23.00 στην ΕΡΤ 1
Χτυπημένος από Ερωτα (Punch-Drunk Love) του Πολ Τόμας Άντερσον
Για τον Μπάρι Ίγκμαν η επιβίωση είναι δύσκολη. Βρίσκεται συναισθηματικά απομονωμένος μέσα στο χαοτικό σύμπαν μιας αμερικάνικης μεγαλούπολης, παγιδευμένος στον ιστό μιας ζωής χωρίς συναισθηματικό ενδιαφέρον και ένταση. Μια δυναστική οικογένεια με επτά αδερφές που τον καταπιέζουν, μια εργασία χωρίς ουσία και βάρος, μια κενή συναισθηματική ζωή. Όταν βρεθεί «χτυπημένος από έρωτα», θα καταστρατηγήσει τις «αρχές» του, θα αντιμετωπίσει μια σπείρα εκβιαστών και θα ταξιδέψει πρώτη φορά με αεροπλάνο.
H ταινία προβάλλεται στη 01.00 στην ΕΡΤ 2
Η Συνωμοσία του Καΐρου (Boy from Heaven) του Ταρίκ Σαλέχ
Το τζαμί-πανεπιστήμιο του του Αλ Αζχαρ είναι κάτι παραπάνω από τόπος εκπαίδευσης και λατρείας. Αποτελεί τον ισλαμικό άξονα νομοθετικής παρέμβασης και πολιτικής επιρροής στα ζητήματα του αιγυπτιακού κράτους - κάτι που κανένας Πρόεδρος στο παρελθόν δεν κατάφερε να μετριάσει. Οπως σε όλες τις χώρες, αλλά ειδικά στον ισλαμικό κόσμο, η Εκκλησία αποτελεί πολιτικό όργανο. Γι' αυτό λοιπόν, όταν ο Μεγάλος Ιμάμης πεθαίνει, πρέπει να εκλεγεί από το συμβούλιο των Ιμάμηδων του Αλ Αζχαρ ο επόμενος. Για την κυβέρνηση αυτές είναι επικίνδυνες εκλογές. Ο Μεγάλος Ιμάμης είναι μία ισόβια θέση και θα επηρεάζει τα πολιτικά πράγματα σε βάθος χρόνου. Πρέπει να παρέμβουν και να επιβάλουν τον πιο φιλικά διακείμενο στον Αιγύπτιο Πρόεδρο. Αυτή είναι μία αποστολή για τον Ιμπραχίμ, έναν μεσήλικα πράκτορα της κυβέρνησης, ο οποίος έχει τον προσωπικό του πληροφοριοδότη ανάμεσα στους μαθητές του Αλ Αζχαρ. Μόνο που κάποιοι δολοφονούν τον σπιούνο του και υπάρχει έκτακτη ανάγκη να βρει άμεσα τον επόμενο έμπιστο. Αυτός θα είναι ο Ανταμ, ένα αθώο αγόρι από ένα ψαροχώρι της επαρχίας, αμόλυντο από τη διαφθορά και την πονηριά της μεγαλούπολης. Ο Ιμπραχίμ εμπλέκει τον Ανταμ στα βαθιά, αλλά πολύ σύντομα καταλαβαίνει ότι οι ανώτεροί του έχουν άλλες βλέψεις για τον «άγγελό» του.
Μπορεί να στηριχτεί αστυνομικό θρίλερ που διαδραματίζεται στους δαιδαλώδεις χώρους ενός τζαμιού; Ναι, ειδικά όταν η αφορμή είναι η διεφθαρμένη παρέμβαση του αιγυπτιακού κράτους κατά τη διάρκεια των εκλογών για τον επόμενο Μεγάλο Ιμάμη. Βραβείο Σεναρίου στο Φεστιβάλ Καννών 2022, επίσημη υποβολή της Σουηδίας για τα Οσκαρ. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία προβάλλεται στις 22.00 στο Nova Cinema 1
Four Seasons
Τρία ζευγάρια βρίσκονται σε μια εξοχική κατοικία. Διανύουν όλοι τους την πέμπτη δεκαετία της ζωής τους, έχουν πλούσιες γκαρνταρόμπες, αψεγάδιαστο γούστο και προϊστορία. Οι περισσότεροι γνωρίζονται από τα φοιτητικά τους χρόνια και κουβαλάνε την οικειότητα που μπορεί να φέρει μόνο ο καιρός. Κάθονται σε ένα μεγάλο ξύλινο τραπέζι, τρώνε το βραδινό τους και συζητούν για τον έρωτα: «Η ρομαντική αγάπη σβήνει», διατείνονται. «Δεν είναι θέμα τύχης αλλά θέμα επιμονής». Ολοι συμφωνούν πως ο έρωτας είναι υπολογισμένος, παρά το γεγονός ότι, κατά βάθος, είμαστε όλοι ζώα που θέλουμε να τριφτούμε ο ένας πάνω στον άλλον. «Είναι το αποτέλεσμα μιας επιλογής», καταλήγουν, ρουφάνε τις καραβίδες τους και πέφτουν ευτυχείς για ύπνο. Το όλο σκηνικό με τη σφιχτή αυτή παρέα ανθρώπων και τη σοφία που συνοδεύει τα 50 τους χρόνια μου θυμίζει ένα διήγημα του Ρέιμοντ Κάρβερ. Εκεί, δύο ζευγάρια συζητούν για τον έρωτα και καταλήγουν στο εξής: «Θα έπρεπε να μας κάνει να ντρεπόμαστε που πιστεύουμε ότι ξέρουμε για τι πράγμα μιλάμε όταν μιλάμε για την αγάπη». Για κάποια πράγματα δεν αρκεί ούτε μια ολόκληρη ζωή.
Η νέα σειρά του Netflix ακολουθεί μια παρέα μεσήλικων από τις ανοιξιάτικες βαρκάδες τους μέχρι τις χειμερινές αποδράσεις τους, και μας θυμίζει πως αυτή η ζωή είναι ανυπόφορη αν δεν πλαισιώνεσαι από τους σωστούς ανθρώπους. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η σειρά είναι διαθέσιμη στο Netflix
The Studio
Ακολουθεί ένα παλιό κινηματογραφικό στούντιο του Χόλιγουντ που προσπαθεί να επιβιώσει σε έναν κόσμο όπου είναι ολοένα και πιο δύσκολο για την τέχνη και τις επιχειρήσεις να συνυπάρχουν.
Στο τελευταίο φρενήρες, ελαφρώς ακατάλληλο αλλά απολύτως απολαυστικό δημιούργημά τους, για το Apple TV+, οι Σεθ Ρόγκεν και Εβαν Γκόλντμπεργκ μας ενημερώνουν πως τα κινηματογραφικά προϊόντα μπορούν να υπακούουν στους αυστηρούς νόμους τους εμπορίου και να παραμένουν εξαιρετικά διασκεδαστικά. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η σειρά ειναι διαθέσιμη στο Apple TV+
Ηρωικά Χαμένοι (Heroic Losers) του Σεμπαστιάν Μπορενστέιν
Αργεντινή, Δεκέμβριος 2001. Μια παρέα φίλων και γειτόνων επενδύει όλες τις αποταμιεύσεις της σε έναν αγροτικό συνεταιρισμό που θα τονώσει την οικονομία της μικρής τους πόλης. Μία μέρα μετά την κατάθεση των χρημάτων στην τράπεζα, η οικονομία και το τραπεζικό σύστημα της Αργεντινής καταρρέουν. Τα χάνουν όλα. Σύντομα, όμως, θα καταλάβουν ότι δεν έχουν πέσει θύματα μόνο της οικονομικής κρίσης, αλλά και ενός ασυνείδητου δικηγόρου και ενός διευθυντή τραπέζης, οι οποίοι εκμεταλλεύτηκαν την κατάσταση. Eνα χρόνο μετά, μία πληροφορία για το που μπορεί να βρίσκονται κρυμμένα τα χρήματά τους τούς δίνει την αφορμή για εκδίκηση. Να οργανώσουν μια περίτεχνη ληστεία και να επανακτήσουν ό, τι δικαιωματικά τους ανήκει.
Ενα heist movie με ήρωες πολίτες που έχασαν τα χρήματά τους στα capital controls, που όσο επιτρέπει στο μαύρο χιούμορ να έχει το τιμόνι είναι απολαυστικό. Το μελόδραμα για την οικονομική κρίση δεν το χρειαζόμαστε. Το ζούμε. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
H ταινία είναι διαθέσιμη στο Cinobo
Γκαγκάριν (Gagarine) των Φανί Λιατάρ, Ζερεμί Τρουλ
Το «Cité Gagarine» χτίστηκε το 1961 στα «banlieue» φτωχικά προάστια του Παρισιού. Ενα οικοδόμημα 13 ορόφων και 370 διαμερισμάτων, σχεδιασμένο στα πρότυπα των εργατικών κατοικιών της κομμουνιστικής Ευρώπης: ναι μεν μαζική στέγαση στο πολυόροφο τσιμέντο, αλλά ταυτόχρονα ένας κυκλικός αρχιτεκτονικός συνδυασμός με μία κοινή εσωτερική αυλή που χαρίζει στους κατοίκους κάτι παραπάνω από άπλετο φως - έναν τόπο γειτονίας, συνεύρεσης. Ενα ξεκάθαρο στίγμα κοινότητας. Γιατί στο Gagarine, όπως και σε εκατοντάδες παρόμοια κτίσματα, κατέφυγαν άνθρωποι που, μέχρι εκείνη τη στιγμή της μετακόμισής τους δεν ανήκαν πουθενά: μετανάστες που ζήτησαν άσυλο, εργάτες κάτω από τα όρια της φτώχειας, μονογονικές οικογένειες που αδυνατούσαν να τα βγάλουν πέρα χωρίς τη συνδρομή της πρόνοιας. Το 1961 μπήκαν τα θεμέλια τέτοιων σπιτιών και μαζί επικράτησε ένα κύμα αισιοδοξίας. Ολα θα πάνε καλά. Οταν έχεις μια στέγη πάνω από το κεφάλι σου, μπορείς να κοιτάς ψηλά τα αστέρια. Ισως για αυτό του έδωσαν και το όνομα του Γιουρι Γκαγκάριν, του πρώτου κοσμονάυτη που ταξίδεψε στο διάστημα. Ο ήρωας της Σοβιετικής Ενωσης πήγε μάλιστα στα εγκαίνια της εργατικής κατοικίας και έκοψε την κορδέλα. Ολα θα πήγαιναν καλά. Αν βρήκαμε τρόπο να στέλνουμε ανθρώπους στο φεγγάρι, το να προσφέρουμε στους συνανθρώπους μας τα βασικά στη γη, ήταν αυτονόητο. Εξήντα χρόνια μετά, τίποτα δεν είναι αυτονόητο. Το Gagarine είναι ένα ακόμα κτίριο του παριζιάνικου γκέτο. Ρωγμές διαβρώνουν τα θεμέλιά του, αμίαντο δηλητηριάζει τους τοίχους του, σάπιες αποχετεύσεις μουχλιάζουν τα πατώματά του. Ποντίκια τρέχουν στους διαδρόμους, βαποράκια διακινούν ναρκωτικά στις εσωτερικές αυλές του. Ταυτόχρονα όμως, παραμένει για εκατοντάδες ανθρώπους «το μόνο σπίτι που γνώρισαν». Ενας από αυτούς είναι κι ο 16χρονος Γιούρι. Πρώτης γενιάς αφρικανός μετανάστης, ορφανός από πατέρα κι εγκαταλελειμμένος από την ξαναπαντρεμένη μητέρα του, δεν γνώρισε ποτέ την πατρίδα του. Πατρίδα, σπίτι, οικογένεια είναι για αυτόν το Gagarine. Η γειτόνισσα της διπλανής πόρτας του δίνει ένα πιάτο φαΐ, ο γιος της είναι αδελφός που δεν έχει, η ταράτσα είναι ο κόσμος που ονειρεύεται. Εκεί, αυτό το ντροπαλό αγόρι που ονειρεύεται να γίνει αστροναύτης έχει χτίσει το «πιλοτήριό» του. Εκεί διατηρεί την παράγκα με τα εργαλεία του. Το Gagarine τον κηδεμονεί, κι αυτός κηδεμονεί το Gagarine: μαζί με τον Χουσάμ, τον κολλητό του, και την Ντιάνα, το δυναμικό Ρομά κορίτσι που είναι κρυφά ερωτευμένος, βρίσκουν τα υλικά να επισκευάσουν σιγά σιγά τις πρώτες ανάγκες του κτιρίου. Γιατί αν το επισκευάσουν, δε θα έρθει το κράτος να το κρίνει ακατάλληλο, να το εκκενώσει, να το κατεδαφίσει.
Ενα εντυπωσιακό σκηνοθετικό ντεμπούτο. Οι Λιατάρ και Τρουλ παραδίδουν μία ταινία, μαγικά υβριδική: από την μία ξεκάθαρα γειωμένη στην άδικη, ρεαλιστική πραγματικότητα των παριζιάνικων γκέτο, κι από την άλλη ρομαντικά απογειωμένη στα αστέρια. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
H ταινία είναι διαθέσιμη στο Videorama
Blade Runner 2049 του Ντενί Βιλνέβ
Είναι το σίκουελ της ταινίας επιστημονικής φαντασίας Blade Runner του 1982, με πρωταγωνιστή τον Χάρισον Φορντ, η οποία παρά τις χαμηλές εισπράξεις, απέκτησε φανατικό κοινό και επηρέασε σημαντικά τις ταινίες επιστημονικής φαντασίας που ακολούθησαν. Τριάντα χρόνια μετά τα γεγονότα της πρώτης ταινίας, ένας νέος blade runner, ο αστυνομικός Κ (Ράιαν Γκόσλινγκ), ξεσκεπάζει ένα παλιό μυστικό που μπορεί να οδηγήσει ό,τι έχει απομείνει από την κοινωνία στο απόλυτο χάος. Η ανακάλυψη αυτή τον οδηγεί στην αναζήτηση του Ρικ Ντεκάρντ (Χάρισον Φορντ), που έχει εξαφανιστεί τα τελευταία 30 χρόνια.
Ο Ντενί Βιλνέβ γίνεται ο άξιος συνεχιστής του οράματος του Ρίντλεϊ Σκοτ με ένα καθαρόαιμο, επιβλητικό, υπνωτιστικό και πανέμορφο σίκουελ που μοιάζει να έχει γεννηθεί από τα σπλάχνα της κλασικής ταινίας του 1982 και με χαρακτηριστική σιγουριά διεκδικεί τη δική του θέση στην ιστορία της κινηματογραφικής επιστημονικής φαντασίας. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο ΕΡΤFlix