Χτες μιλάγαμε για το πώς οι φετινές υποψηφιότητες αποτελούν ουσιαστικά μια επιβεβαίωση των μεγάλων διαφοροποιήσεων που συνέβησαν πέρσι, με μόνη ουσιαστική διαφορά (στο πεδίο του δράματος, κατά κύριο λόγο) την κάποια απομάκρυνση του «Mad Men» από το προσκήνιο είς βάρος μιας ενίσχυσης του «Breaking Bad» και της δυναμικής εισόδου του «House of Cards». Αυτή η απομάκρυνση δεν γίνεται πουθενά πιο εμφανής από την κατηγορία του σεναρίου, όπως θα δούμε ευθύς αμέσως. Αντίστοιχα στην κωμωδία η σειρά που ενισχύεται είναι το «30 Rock», αλλά δεν ξέρουμε αν αυτό θα μεταφραστεί σε βράβευση.
Συνεχίζοντας λοιπόν τη διαδρομή μας μέσα από τις βασικές κατηγορίες των Έμμυ, και τις εγγυημένα ‘το σουτ καταλήγει στην εξέδρα’ προβλέψεις μας γι’αυτές, περνάμε να δούμε αναλυτικά τι συμβαίνει με τα φετινά Καλύτερα Σενάρια.
Αυτές είναι οι υποψηφιότητες στις 3 κατηγορίες των σεναρίων.
Σενάριο σε Δράμα
- Τζούλιαν Φέλλοους («Downton Abbey» / «Episode Four»)
- Χένρι Μπρόμελ («Homeland» / «Q&A»)
- Τζορτζ Μάστρας («Breaking Bad» / «Dead Freight»)
- Τόμας Σνάουζ («Breaking Bad» / «Say My Name»)
- Ντέιβιντ Μπένιοφ & Ντ. Μπ. Βάις («Game of Thrones» / «The Rains of Castamere»)
Επισήμως πλέον, δεν ξέρουμε τίποτα. Σηκώνουμε τα χέρια ψηλά. Πείτε μου εσείς ποια λογική υπάρχει σε αυτή την εντυπωσιακή μετακίνηση σε σχέση με πέρσι: Στις 5 περσινές θέσεις, το «Mad Men» καταλάμβανε τις τρεις. Φέτος, καμία. Μηδέν. Nada. Οπότε πάει το φυσικό φαβορί της κατηγορίας, ασχέτως της περσινής έκπληξης του «Homeland», σε ένα γενικότερο πλαίσιο ενθρόνισης του νέου εκλεκτού show της Ακαδημίας.
Επιπλέον, παρατηρούμε άλλη μια τάση: Εκεί που η κατηγορία είχε αποτελέσει πεδίο σταθερού θριάμβου 2 μόνο σειρών («The Sopranos», «Mad Men») για μια ολόκληρη δεκαετία, πλην μιας μοναδικής εξαίρεσης, ξαφνικά τα 3 τελευταία χρόνια έχουμε ισάριθμους νικητές. Πρόκειται απλά περί ενός μεταβατικού σταδίου, με την Ακαδημία να βρίσκει στο «Homeland» τη νέα του σταθερά;
Είναι πολύ πιθανό. Δηλαδή είναι εξίσου πιθανό να έχουμε 4ο διαδοχικό διαφορετικό νικητή, στο πλαίσιο μιας οδοστρωτηριακού τύπου επικράτησης του «Breaking Bad» παντού (έχει ενισχυθεί σε όλες τις κατηγορίες, βρίσκεται εν μέσω ενός απίστευτου σερί τελικών επεισοδίων, έχει διπλή υποψηφιότητα), όμως έχουμε την αίσθηση πως δεν ήρθε -ακόμα- η ώρα της αναγνώρισης. Σε αυτή την κατηγορία τουλάχιστον.
Όχι πως τα δύο επεισόδια δεν είναι εξαιρετικά, όμως το ίδιο ισχύει και για το «Q&A» του «Homeland», ένα πολύ ξεχωριστό επεισόδιο, που είναι πολύ εύκολο να θυμάσαι για τις τρομερά δυνατές στιγμές του, και το οποίο επιπλέον έχει γραφτεί από τον σημαντικό βετεράνο γραφιά Χένρι Μπρόμελ που πέθανε πέρσι την άνοιξη.
Στην πραγματικότητα η ελπίδα μας είναι πως θα μπορούσε να υπάρξει κάποιος θρίαμβος του αριστουργήματος του Τζορτζ Μάρτιν με το συνταρακτικό «The Rains of Castamere», και ετούτη είναι πράγματι μια κατηγορία που τέτοια θαύματα όντως συμβαίνουν (πρόπερσι κέρδισε το «Friday Night Lights», ας πούμε), αλλά αυτή τη στιγμή δεν έχουμε επιλογή παρά να ποντάρουμε κάπου αλλού. Στο «Homeland» έχουμε εκ των πραγμάτων το φαβορί μας.
Πρέπει να κερδίσει: «Game of Thrones» / Θα κερδίσει:«Homeland»
Σενάριο σε Κωμωδία
- Λούις Σι Κέι («Louie» / «Daddy’s Girlfriend, Part 1»)
- Τζακ Μπέρντιν & Ρόμπερτ Κάρλοκ («30 Rock» / «Hogcock!»)
- Τίνα Φέι & Τρέισι Γουίνφιλντ («30 Rock» / «Last Lunch»)
- Ντέιβιντ Κρέιν & Τζέφρι Κλάρικ («Episodes» / «Episode Nine»)
- Γκρεγκ Ντάνιελς («The Office» / «Finale»)
Ξεκινάμε με την περσινή μας πρώτη διαπίστωση, που συνεχίζει να ισχύει και φέτος:
“Το ότι λείπει από εδώ το «Modern Family» λέει πολλά για το πόσο σε αυτόματο πιλότο το βραβεύουν εκεί στην Ακαδημία. Είναι δυνατόν να πιστεύεις πως κάτι είναι το καλύτερο στο είδος του αλλά να λες ταυτόχρονα πως δεν είναι και τίποτα φοβερά καλογραμμένο; Παράδοξο.”
Το «Modern Family» συνεχίζει να απουσιάζει από εδώ, παρά τις μεγάλες εναλλαγές που παρουσιάζει αυτή η κατηγορία (σε αντίθεση με την αντίστοιχη του δράματος). Το «Parks and Recreation» πέρσι είχε 2 θέσεις και φέτος καμία, το «Community» πάνω που πήρε υποψηφιότητα έπεσε θύμα δημιουργικού σαμποτάζ από τη Sony και το NBC, το «Girls» μάλλον παραέγινε σκοτεινό για την κατηγορία, οπότε να, 4 θέσεις άδειασαν. Πήγε καμία στο αγαπημένο «Modern Family» των Έμμυ; Ούτε μία! Οι θέσεις μοιράστηκαν στα φινάλε δύο αγαπημένων σειρών που έφτασαν στο τέλος τους («The Office» και «30 Rock» με διπλή).
Οι δύο σταθερές ήταν το «Episodes» (που διαπιστώνω ότι παίζεται ακόμα, γράφοντας αυτές τις γραμμές) και το «Louie», που κέρδισε την κατηγορία πέρσι, είχε ακόμα καλύτερη σεζόν φέτος, ενισχύεται συνολικά στις υποψηφιότητες, και ο Λούι Σι Κέι έγινε κι ακόμα μεγαλύτερο όνομα στο μεσοδιάστημα. Δεδομένου πως από τις 3 σειρές που ουσιαστικά κοντράρονται εδώ, δεν υπάρχει κάποιο ‘χρωστούμενο’ («30 Rock», «The Office», «Louie» έχουν όλα πλέον κερδίσει Έμμυ Σεναρίου), είναι μάχη επί ίσοις όροις.
Μεταξύ αυτών, έχω την αίσθηση πως ο άξιος αποχαιρετισμός του «Office» είναι μια πολύ καλή αφορμή για ένα τελευταίο βραβείο στον Γκρεγκ Ντάνιελς. Η χρονική απόσταση από την τελευταία φορά που αυτή η σειρά ήταν καλή, ίσως κάνει τους ψηφοφόρους πιο θερμούς απέναντι στην -τελευταία- επιστροφή της, σε σχέση ας πούμε με το «30 Rock» που δε μπορείς να πεις πως έφυγε όντως ποτέ.
Πρέπει να κερδίσει: «Louie» / Θα κερδίσει: «The Office»
Σενάριο σε Μίνι Σειρά ή Τηλεταινία
- Ρίτσαρντ ΛαΓκράβενεζ («Behind the Candelabra»)
- Τομ Στόπαρντ («Hatfields & McCoys»)
- Ντέβιντ Μάμετ («Parade’s End»)
- Αμπι Μόργκαν («Phil Spector»)
- Τζέιν Κάμπιον & Τζέραρντ Λι («Top of the Lake»)
Πολλά δυνατά ονόματα στο ρόστερ της κατηγορίας, και υπάρχουν λογικά 2 τρόποι να το δει κανείς. Ο ένας είναι η συνήθης τακτική του ‘επιλέγουμε κάτι σε κάθε πιθανή κατηγορία του πεδίου’, οπότε πάμε με το «Behind the Candelabra» και τον Ρίτσαρντ ΛαΓκράβενεζ. Ο άλλος είναι, σε ένα ασυνήθιστα καλό πεδίο φέτος, να μοιραστούν τα βραβεία με κάποιον δίκαιο και δημιουργικό τρόπο, να πάει ας πούμε το σενάριο στην Τζέιν Κάμπιον για το πολυτραγουδισμένο «Top of the Lake» της. Ας το ρισκάρουμε, γιατί όχι.
Πρέπει να κερδίσει: «Behind the Candelabra» / Θα κερδίσει: «Top of the Lake»
Διαβάστε ακόμη, τις προβλέψεις και την ανάλυση των υποψηφιοτήτων στην κατηγορία της σκηνοθεσίας
Tags: emmy awards 2013