TV & STREAMING

Ο Κέβιν Σπέισι έχει κάτι να πει για το μέλλον της τηλεόρασης (κι αυτό έχει κάνει το γύρο του κόσμου)

of 10

Μετά το επιτυχημένο πείραμα του καναλιού Netflix με το «House of Cards» του Ντέιβιντ Φίντσερ, ο πρωταγωνιστής και παραγωγός Κέβιν Σπέισι έδωσε μία ομιλία για το μέλλον της τηλεόρασης που κατέληξε στα inbox όλων των τηλεοπτικών executives. Δείτε την!

Ο Κέβιν Σπέισι έχει κάτι να πει για το μέλλον της τηλεόρασης (κι αυτό έχει κάνει το γύρο του κόσμου)

Τις τελευταίες μέρες, ένα βίντεο από ομιλία που έδωσε ο Κέβιν Σπέισι στο Guardian Διεθνές Φεστιβάλ Τηλεόρασης του Εδιμβούργου, μιλώντας για το επιτυχημένο πείραμα του Netflix, κάνει το γύρο του κόσμου. Ακόμα σπουδαιότερα από τη viral επιτυχία του είναι ότι βρήκε κέντρο: όλοι στην τηλεοπτική βιομηχανία φαίνεται να άκουσαν πολύ προσεχτικά όσα είχε να πει ο πρωταγωνιστής και παραγωγός του «House of Cards». Kι αυτό, γιατί βρέθηκαν μπροστά σε κάποιον που με απλή γλώσσα τους εξήγησε ότι το τηλεοπτικό τοπίο όπως το ξέραμε, πέθανε. H tech industry έχει αλλάξει ριζικά. Το κοινό έχει αλλάξει ριζικά. Κι όσοι δεν προσαρμοστούν, θα εξαφανιστούν.

Ο Κέβιν Σπέισι μίλησε για το πώς η Netflix (αλλά και άλλες παρόμοιες tech companies) θα ανατινάξουν την παραδοσιακή τηλεόραση, πολύ απλά γιατί οι θεατές πλέον θέλουν να επιλέγουν, να προγραμματίζουν και να βλέπουν αυτό που έχεις να τους προτείνεις ΟΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ το θέλουν οι ίδιοι. Για αυτό και οι δημιουργοί πρέπει να το προσφέρουν ολοκληρωμένο και να το αφήνουν ελεύθερο - ένα concept που ήταν αδιανόητο να το σκεφτεί κανείς που είχε μάθει επί μισό αιώνα να χτίζει πρόγραμμα σε τηλεοπτικό κανάλι. Να κλείνει «εβδομαδιαίο ραντεβού».

«Δώστε του τη δύναμη. Θέλει να δει το πρόγραμμα, όπως εκείνος επιθυμεί. Αν θέλει να βουτήξει με τα μούτρα και να το δει σ' έναν μαραθώνιο, αυτό θα κάνει. Δεν ξέρετε πόσοι με σταμάτησαν στο δρόμο λέγοντας ''σ' ευχαριστώ, έχασα 3 μέρες από τη ζωή μου γιατί δεν μπορούσα να σταματήσω''...»

1Fact: Το Neflix έκανε απόσβεση των 100 εκατομμυρίων δολαρίων που επένδυσε για 2 κύκλους του «House of Cards» μέσα σε 2 μήνες

Οσο αφορά στην ίδια την παραγωγή, τη δομή με την οποία οι δημιουργοί πλησιάζουν τα κανάλια, την απαίτηση να γυρίσει κανείς ένα επεισόδιο-πιλότο προτού πάρει έγκριση για να γυρίσει όλη τη σειρά - εκεί ο Σπέισι βρήκε το μεγαλύτερο λάθος της βιομηχανίας.

«To "House of Cards" ακολούθησε την τακτική της βρετανικής τηλεόρασης που δεν έχει υποκύψει στο σύστημα της πιλότου-δοκιμασίας. Πήγαμε σε όλα τα κανάλια, ελεύθερα και συνδρομητικά, και προτείναμε την ιδέα. Ολοι ενδιαφέρθηκαν, όλοι ήθελαν να δουν πρώτα έναν πιλότο. Ο Ντέιβιντ Φίντσερ κι εγώ αρνηθήκαμε - και δεν ήταν από αλαζονεία. Απλώς, εμείς ξέραμε τι θέλουμε να κάνουμε. Εμείς θέλαμε να δημιουργήσουμε μία σύνθετη, πολυεπίπεδη ιστορία με τρισδιάστατους χαρακτήρες που θέλουν χρόνο για να αναπτυχθούν και να αποκαλυφθούν. Ενας πιλότος σε υποχρεώνει να βιαστείς, να φτιάξεις διαφανείς χαρακτήρες και μία ιστορία που υποψιάζει τις τροπές της, προσπαθεί να σε πιάσει με κόλπα....Κάθε χρόνο γυρίζονται 146 πιλότοι οι οποίοι κοστίζουν 300-400 εκατομμύρια δολάρια. Μόνο 56 παίρνουν το πράσινο φως για να συνεχιστούν. Εμείς αποφασίσαμε να δώσουμε αυτά τα χρήματα για την ποιότητα της σειρά μας. Μόνο το Netflix μας εμπιστεύτηκε...»

2Fact: Το Netflix πρόσθεσε 2 εκατομμύρια συνδρομητές με το «House of Cards» στην Αμερική κι ακόμα 1 εκατομμύριο παγκοσμίως, έφτασε τα 29 εκατομμύρια, ξεπερνώντας τη συνδρομητική βάση του ΗΒΟ.

Και το πείραμα πέτυχε βέβαια - κάτι που για τον Σπέισι έχει να κάνει με το ότι το κανάλι άκουσε αυτό που θέλει ο σύγχρονος θεατής. «Νομίζω ότι η τηλεοπτική βιομηχανία μπορεί να κάνει αυτό στο οποίο απέτυχε η μουσική: δώστε στον κόσμο αυτό που θέλει, όπως το θέλει, όταν το θέλει, σε μία λογική τιμή. Δώστε του την επιλογή να το πληρώσει, αντί να το κλέψει.

Ο Σπέισι δήλωσε βέβαιος ότι αυτές οι αλλαγές που έχουν σημειωθεί δεν αλλάζουν απλά τον τρόπο τηλεοπτικής διανομής, αλλά καταργούν κάθε διαφορά μεταξύ κινηματογράφου και τηλεόρασης. «Οταν προσφέρεις 13 ώρες μίας σειράς γυρισμένης με κινηματογραφικά πρότυπα παραγωγής κι ο άλλος τη βλέπει απνευστί, τι διαφορά έχει αυτό από μία ταινία; Εχουμε ποτέ πει ότι ο όρος ταινία έχει να κάνει με τη διάρκειά;»

Αυτά κι άλλα πολλά έχουν ανάψει φωτιές στα inbox των μεγαλοπαραγωγών και καναλαρχών, οι οποίοι πρέπει να σκεφτούν πολύ σοβαρά το μέλλον.

Δείτε ολόκληρη την ομιλία του Κέβιν Σπέισι και θυμηθείτε τα πάντα για το «House of Cards» εδώ.