Διαβάστε παρακάτω, μόνον εάν παρακολουθείτε το «Game of Thrones» και είδατε ήδη το 1ο επεισόδιο του 6ου κύκλου - για τους υπόλοιπους, ακολουθούν γιγαντιαία spoilers!
«The Red Woman» ο τίτλος του επεισοδίου και προτού περάσουμε στο πόσο κόκκινη είναι, τελικά, αυτή η γυναίκα, τα εύσημα στον Τζέρεμι Ποντέσουα, ιδανική επιλογή για να σκηνοθετήσει αυτό, το πρώτο επεισόδιο του 6ου κύκλου. Ενα επεισόδιο που, εξ ορισμού, θα ήταν περισσότερο πληροφοριακό, αφηγηματικό, εσωστρεφές: μετά τις τραγωδίες του φινάλε του 5ου κύκλου, το #601 μάς φέρνει σ' επαφή με όλους τους κεντρικούς ήρωες που... έχουν απομείνει και μάς τροφοδοτεί με τα στοιχεία που θα στηρίξουν τη σεζόν. Και ποιος καλύτερος για να το κάνει αυτό, από τον Ποντέσουα που τόσο αγαπά το προσωποκεντρικό σινεμά (τηλεόραση βλέπουμε, είπαμε;), τους ατμοσφαιρικούς φωτισμούς, τα κοντινά πλάνα, την ομίχλη που σκεπάζει τα προφανή. Κι αυτό είναι ένα επεισόδιο που βυθίζεται και μάς βυθίζει στο σκοτάδι του μίσους και της θλίψης, όπου, με απαλά τράβελινγκ η μια ιστορία ταυτίζεται με την επόμενη, ο ένας τόπος διαδέχεται τον άλλο, σαν όλο το Γουέστερος να διακατέχεται από μία, μόνο, επιθυμία: της εκδίκησης. Αυτή θα είναι μια σεζόν εκδίκησης και το επεισόδιο προσδιορίζει τις λεπτομέρειες. Ακόμα περισσότερο, μια σεζόν γυναικείας εκδίκησης, μια και είναι πια σαφές ότι τα νήματα κινούν οι γυναίκες του παιχνιδιού.
Διαβάστε ακόμη: Το «Game of Thrones» ξεκινά. Προετοιμαζόμαστε με 10 απλά βήματα. Και νηστεία.
Να, λοιπόν, τι κρατήσαμε από το επεισόδιο 601 και ο Θεός της Φωτιάς μαζί μας:
Ο Τζον Σνόου είναι νεκρός Αυτό, ως ένα πρώτο βήμα μετά τις απορίες του καλοκαιριού, γίνεται ξεκάθαρο: μαύρο το σκοτάδι, κόκκινο το αίμα του, λευκό το χιόνι, ο Τζον Σνόου βρίσκεται εκεί όπου έπεσε στο φινάλε του 5ου κύκλου, για να τον ανακαλύψει ο Λόρδος Ντάβος και με λίγα παλλικάρια να τον μεταφέρει σ' ένα δωμάτιο του Castle Black, μακριά από τα ειδεχθή βλέμματα των δολοφόνων του. Ο Κρεμμύδης, οι άντρες, σκύβουν προστατευτικά από πάνω του, στο φως του κεριού, σαν το «Μάθημα Ανατομίας» του Ρέμπραντ. Του κλείνουν τα μάτια, ο Ghost αλυχτάει, η Μελισάνδρη θρηνεί: για το αγόρι που δεν απέκτησε ποτέ, για τα σχέδιά της που πήγαν κατά διαβόλου: «Τον είδα μέσα στις φλόγες, να πολεμά στο Γουίντερφελ», μονολογεί με απορία. Μήπως, παρόλ’ αυτά, ο Τζον Σνόου ξαναβρεθεί στο πεδίο της μάχης, με... άλλο τρόπο;
Λίγα δωμάτια πιο πέρα, ο Αλισερ Θορν, σαν πολιτικάντης της σειράς, κάνει την προπαγάνδα του και θεμελιώνει αυτό που πάντα ήθελε: να γίνει Διοικητής της Φρουράς. Ομολογεί στους άντρες το έγκλημά του, αλλά τονίζει ότι «το έκανε για το καλό της φρουράς», ότι ο ίδιος ο Τζον Σνόου, με τα πολλά ουφίτσια που παραχώρησε στους Αγριους, τον εξώθησε σε μια τρομακτική επιλογή κι εκείνος, ο άμοιρος, την έκανε. Οσο η προπαγάνδα δίνει και παίρνει, ο Ντάβος συνομωτεί με τους λίγους άνδρες που εμπιστεύεται και προτείνει να ζητήσουν τη βοήθεια των Αγριων εναντίον του Θορν.
Ο Ράμσεϊ θρηνεί για τη Μιράντα με τον δικό του, πάντα χαριτωμένο, τρόπο: Τη θυμάται πώς βρωμούσε σα σκυλί, πώς ήταν ατρόμητη και «τα έκανε όλα». Και όχι βέβαια, δεν της αξίζει μια ταφή, το κρέας της είναι τόσο καλό που θα το ρίξουν στα σκυλιά για ντελικατέσεν. Ο πατέρας Μπόλτον ευτυχώς τον προσγειώνει και τον φέρνει μπροστά στις ευθύνες του: χρειάζεται να συνασπίσουν τον Βορά ενάντια στους Λάνιστερ και τώρα, χωρίς τη Σάνσα Σταρκ, αυτό μοιάζει αδύνατον. Αρα, η Σάνσα κι ο Θίον που έχουν μόλις αποδράσει μαζί, πρέπει να βρεθούν.
Η Σάνσα κι ο Θίον τρέχουν κατατρεγμένοι μέσα στο χιονισμένο δάσος (όχι πολύ διαφορετικά από εκείνη τη μοιραία απόδραση του Θίον από τον Ράμσεϊ και τη Μιράντα), διασχίζουν παγωμένα νερά, βρίσκουν καταφύγιο στις ρίζες ενός δέντρου (ο Θίον έχει, πια, θυμηθεί την αλλοτινή ανθρωπιά του, την αγκαλιάζει για να τη ζεστάνει), αλλά οι άντρες του Μπόλτον δεν αργούν να τους ξετρυπώσουν. Το χιούμορ κατάμαυρο: «Ανυπομονώ να δω τι κομματάκια θα σου κόψει αυτή τη φορά ο Ράμσεϊ,» χαριτολογεί ο στρατιώτης, αλλά η σωτηρία δε βρίσκεται μακριά.
Είναι, επιτέλους, η ώρα της Μπρίεν (και του Πόντρικ)! Η ιππότης καταφτάνει ως εκδικήτρια στο άλογο, ξεπαστρεύει τον εχθρό, γονατίζει και δίνει τον παλιό όρκο που πάντα ήθελε να δώσει, όρκο πίστης στην κόρη Σταρκ, όπως παλιά είχε υποσχεθεί στη μητέρα της.
Να σημειώσουμε δυο-τρία πράγματα γι' αυτή τη σκηνή: Κατ' αρχάς, η Σάνσα για πρώτη φορά έχει κάτι το αληθινά αρχοντικό, ένα βλέμμα που παραπέμπει στην υπερηφάνεια και την ηθική υπεροχή του πατέρα της. Αν έρθει η στιγμή που η Σάνσα αναμετρηθεί με την Ντενέρις για την ηγεμονία του Γουέστερος, πραγματικά θα το ευχαριστηθούμε εξαιρετικά. Επίσης, δε χάσαμε το φευγαλέο βλέμμα επιβεβαίωσης μεταξύ της Σάνσα και του Θίον, ο οποίος τώρα μοιάζει να παίρνει σιωπηλά της θέση του συμβουλάτορα και προστάτη της. Τέλος, η πλοκή που θα χαραχτεί προσεχώς με το road trip Σάνσα, Θίον, Μπρίεν και Ποντ, υπόσχεται ατελείωτα λεπτά κεφιού, με τις αντιθέσεις και τον κοινό στόχο που χωρίζουν και συνδέουν την 4άδα.
Η Σέρσεϊ, με αγορίστικη κουπ, περιμένει καρτερικά δίπλα στο ποτήρι και την καράφα - εδώ έπινε σα νεροφίδα πριν τον δημόσιο εξευτελισμό και την απώλεια των προνομίων της, τώρα θα το κόψει; Αυτό που περιμένει δεν έρχεται. Το χαμόγελό της πετρώνει μόλις συνειδητοποιεί ότι το πλοίο του Τζέιμι δε φέρνει τη Μιρσέλα, αλλά το πτώμα της. Η άτιμη η Λίνα Χίντι συνεχίζει με την εκπληκτική ερμηνεία του προηγούμενου επεισοδίου - τώρα που τελείωσε με τα βασιλικά τερτίπια, έχει αποκτήσει μια υπέροχη ευελιξία κι ευαισθησία. Η θάνατος της Μιρσέλα φέρνει ξανά τον Τζέιμι και τη Σέρσεϊ πολύ κοντά. Εκείνη θυμάται, μακάβρια και ταυτόχρονα συγκινητικά, πόσο φρικιαστικό είναι το πρόσωπο της σήψης που φέρνει ο θάνατος κι αναλογίζεται πόσες από τις προφητείες της γριάς μάγισσας των παιδικών της χρόνων θα βγουν αληθινές. «Η Μιρσέλα ήταν τόσο καλή, δεν ξέρω από πού ήρθε, δε μου έμοιαζε καθόλου», λέει η Σέρσεϊ σε μια αφοπλιστική στιγμή αυτοκριτικής. Ομως μαζί τα δυο αδέλφια-εραστές-γονείς ορκίζονται εκδίκηση. «Fuck fate. Fuck everyone who isn't us,» λέει ο Τζέιμι και μοιάζει να θέτει τον τόνο μιας σεζόν όπου οι ήρωες θα παλέψουν ενάντια σε ό,τι τους έχουν προδιαγράψει οι προφητείες.
Δείτε ακόμη: Σπαθί ή 80s Heavy Metal γκρουπ; Το καστ του «Game of Thrones» χάνει τη μπάλα... **
Η Μάρτζερι δεν ξέρουμε γιατί εμφανίστηκε στο επεισόδιο, μάλλον το προβλέπει το συμβόλαιο της Νάταλι Ντόρμερ. Η τέως βασίλισσα βρίσκεται κλεισμένη στο κελί της. Πρώτα η κακή καλόγρια (η κακόγρια) την πιέζει να ομολογήσει τα εγκλήματά της και στη συνέχεια τον εκφοβισμό αναλαμβάνει ο ίδιος ο Σπουργίτης. Αλλά εκείνη δεν το κουνά ρούπι.
Sand Sisters Στο Ντορν, η δράση της Ελάρια και των Sand Sisters δεν έχει στοπ. Η Ελάρια δολοφονεί εν ψυχρώ τον Ντόραν και τη φρουρά του, εκδικείται για την Ελια, για τον Ομπεριν, για την αδυναμία του να κυβερνήσει. Κι όλα αυτά ήσυχα, όμoρφα, πολιτισμένα και κορνιζαρισμένα σε κλαδιά μιμόζας.
Πριν προλάβει να πεις «α μπα;», τα κορίτσια τελειώνουν και με το γιο του Ντόραν, τον ερωτοχτυπημένο Τριστέιν που ζωγραφίζει επιθανάτια πετρούλα για τη Μιρσέλα - εδώ η πρώτη αληθινά σπλάτερ στιγμή του επεισοδίου. Κι αν στην 6η σεζόν μιλάμε για girl power, τα κορίτσια του Ντορν μοιάζουν αποφασισμένα να πάρουν μια για πάντα όλη την εξουσία στα ευκίνητα χέρια τους.
Ο Τίριον, λίγο πιο μακριά, στα μέρη της Μιρίν που έχει ξεμείνει παρέ με τον Βάρις, αποφασίζει να δει πώς ζει ο λαός: καμουφλαρισμένοι ως πληβείοι, οι δυο τους βολτάρουν στη δυστυχή και ταραγμένη πόλη, για να γνωρίσουν τα προβλήματα του κοσμάκη από πρώτο χέρι. Τίριον και Βάρις είναι η ασφαλής επιλογή για διαλόγους γεμάτους χιούμορ, κυνισμό και ταξικό κατηγορώ. Κι αν μοιάζουν ελαφρώς χαμένοι στη μετάφραση - ο Τίριον θέλει να βοηθήσει το παιδάκι της ζητιάνας, εκείνη πιστεύει ότι θέλει να το φάει! - δεν παρερμηνεύουν το γεγονός ότι ο λαός της Ντενέρις είναι σε απόγνωση κι έτοιμος να επαναστατήσει, ότι απειλή της βίας ελλοχεύει παντού, σ' ένα λαό που πιστεύει ότι η βασίλισσά του τον εγκατέλειψε στα φτερά του Ντρόγκον. Στην πόλη ξεσπά πυρκαγιά (προφανώς στο επόμενο επεισόδιο θα μάθουμε πού και πώς) και ο Τίριον μονολογεί με τη φωνή της λογικής, «δε μας βλέπω να την κάνουμε για Γουέστερος σύντομα».
Ο Τζόρας κι ο Νταάριο αναζητούν την Ντενέρις, χρησιμοποιώντας για σημάδια, αντί για ψιχουλάκια, τ’ απομεινάρια από τα κατσικάκια που έψησε κι έφαγε ο Ντρόγκον. Καβάλα στ' άλογα, περιπλανώμενοι για ένα ανώτερο ιδανικό, μοιάζει σαν άλλοι Δον Κιχώτης και Σάντσο Πάντσα και ο ρομαντισμός τους δεν αργεί να εκδηλωθεί. Μιλούν για τον ανεκπλήρωτο έρωτα που έχει κάνει θύμα του τον Τζόρας, ενώ ο Νταάριο ονειροπολεί γεμάτος θαυμασμό για την Καλίσι: «θέλω να δω πώς θα μοιάζει ο κόσμος όταν εκείνη τον κατακτήσει ολόκληρο.» Αλλά ο Τζόρας είναι αμφίβολλο ότι θα προλάβει να δει πολλά περισσότερα, γιατί τα λέπια στο μολυσμένο χέρι του εξαπλώνονται. Προλαβαίνει, ωστόσο, να δει μέσα στο χορτάρι πεσμένο το δαχτυλίδι της Ντάνι (σημαίνει κάτι αυτό, ή είναι απλώς τρομακτική σεναριακή ευκολία;) κι οι δυο τους ψυχανεμίζονται ότι μια ορδή Ντοθράκι πέρασε από την περιοχή και απήγαγε την Ντενέρις.
Η Ντενέρις πράγματι είναι (όπως γνωρίζαμε) αιχμάλωτη των Ντοθράκι (εντυπωσιακή η σκηνή του πλήθους των νομάδων στο χρώμα της πέτρας και της γης), και σε πιάνει σφίξιμο – και μια μικρή ηδονή – βλέποντάς τη με το σκονισμένο μεταξωτό της φόρεμα και το κολιέ στο λαιμό να περπατά με τα χέρια δεμένα, καθώς ο κακός αλλά αρρενωπός Ντοθράκι στο άτι τη μαστιγώνει ελαφρά. Οι Ντοθράκι ήταν ανέκαθεν κάφροι κι έτσι τώρα οι πολεμιστές αναρωτιούνται μεγαλόφωνα (χωρίς να ξέρουν ότι η Ντάνι μιλά τη γλώσσα τους), γιατί η κοπελιά είναι τόσο λευκή κι αν τα πλατινένια της μαλλιά επεκτείνονται και σε άλλα σημεία του σώματός της. Μέσα στο χαβαλέ την οδηγούν στον επικεφαλής τους, τον Καλ Μόρο.
Ο οποίος, να το πούμε, μία δεν πιάνει μπροστά στον Καλ Ντρόγκο τον αείμνηστο. Κι αν οι κουτσομπόλες και ζηλιάρες του χαρεμιού του, τον συμβουλεύουν να της κόψει το κεφάλι της Ντενέρις προτού τον γητέψουν τα γαλάζια της μάτια, η Ντάνι κάνει το εκπληκτικό «ξέρεις ποια είμαι εγώ» νούμερό της, απαριθμεί τα δοξασμένα προσωνύμιά της, μιλά σε άπταιστα Ντοθράκι και τούς βάζει όλους περήφανα στη θέση τους. Αμέ! Ο Μόρο τη βρίσκει σπιρτόζα, η Ντενέρις γλιτώνει τον σίγουρο βιασμό και λίγο namesdropping του Καλ Ντρόγκο λύνει το ζήτημα. Ωστόσο ο Μόρο αρνείται να την επιστρέψει τη Μιρίν, θέλει να τη χαντακώσει εκεί όπου ζουν απομονωμένες όλες οι χήρες των Καλ. Κι από εκεί, πώς θα μπορέσει η Ντενέρις να κατακτήσει τον κόσμο, για να την καμαρώσει κι ο Νταάριο;
Η Αρια είναι ακόμα – και για πάντα – τυφλή και υποδύεται τη ζητιάνα. Η εκνευριστική συμμαθήτρια από τον ναό τής μαθαίνει με τρόπο επώδυνο να πολεμά με το ξύλινο σπαθί (τι ανάμνηση εκείνο το άλλο μάθημα ξιφασκίας, όταν η Αρια ήταν μικρούλα κι όλα ακόμα κάπως καλά, που έκανε μαθήματα με το Βελόνι της). Και το μίσος της Αρια όλο και μεγαλώνει.
Το κλείσιμο του κύκλου Επιστροφή εκεί απ’ όπου ξεκινήσαμε, στο Castle Black, όπου ο Αλισερ Θορν προσεγγίζει τον Ντάβος και τα παλικάρια του, σ’ εκείνους προσφέρει αμνηστία αν παραδοθούν, σ’ εκείνον ένα άλογο για να φύγει, παίρνοντας μαζί αν θέλει και την Κόκκινη Γυναίκα. Σ' αυτήν τώρα ο Ντάβος εναποθέτει τις ελπίδες του. «Εσείς δεν έχετε δει τι μπορεί να κάνει αυτή,» λέει στους άντρες. Αλίμονο, ούτε εκείνος, ούτε κι εμείς ακόμα είχαμε δει το αληθινό πρόσωπο της Μελισάνδρης, όπως αποκαλύπτεται στα τελευταία, καθηλωτικά λεπτά του επεισοδίου.
Μόνη, συγκεντρωμένη, μπροστά σ' ένα κερί κι έναν καθρέφτη, η Μελισάνδρη είναι έτοιμη να δώσει τη λύση: φυσικά πρώτα απ’ όλα γδύνεται γιατί το έχει εύκολο, βγάζει και το τσόκερ που φορούσε σχεδόν κάθε φορά που την είχαμε ξαναδει και… βγάζει και την πανέμορφη, πορφυρή, νεανική κι αισθησιακή όψη της: η Μελισάνδρη είναι μια αιωνόβια γιαγιά, με κορμί εγκατάλειψης και ισχνά λευκά μαλλιά. Τι σημαίνει αυτό; Οτι η Μελισάνδρη ανά πάσα στιγμή επιλέγει τη μορφή της; Αποκαλύπτεται αυτή τη στιγμή επειδή νιώθει δυνατή, ή ηττημένη; Και με ποιες άλλες μορφές θα την ξαναδούμε στο μέλλον; Μήπως, λέμε μήπως, με τη μορφή του Τζον Σνόου στη μάχη του Γουίντερφελ που έδειξαν οι φλόγες;
Διαβάστε περισσότερα για το «Game of Thrones» εδώ και ραντεβού την ερχόμενη Δευτέρα για την ανασκόπηση του επεισοδίου #602!
Δείτε το trailer του «Game of Thrones» #602 εδώ:
Θυμηθείτε τι ζήσαμε στα επεισόδια του 5ου κύκλου:
- «Game of Thrones», Κύκλος 5, Επεισόδιο 10: Σημειώσεις
- «Game of Thrones», Κύκλος 5, Επεισόδιο 09: Σημειώσεις
- «Game of Thrones», Κύκλος 5, Επεισόδιο 08: Σημειώσεις
- «Game of Thrones», Κύκλος 5, Επεισόδιο 07: Σημειώσεις
- «Game of Thrones», Κύκλος 5, Επεισόδιο 06: Σημειώσεις
- «Game of Thrones», Κύκλος 5, Επεισόδιο 05: Σημειώσεις
- «Game of Thrones», Κύκλος 5, Επεισόδιο 04: Σημειώσεις
- «Game of Thrones», Κύκλος 5, Επεισόδιο 03: Σημειώσεις
- «Game of Thrones», Κύκλος 5, Επεισόδιο 02: Σημειώσεις
- «Game of Thrones», Κύκλος 5, Επεισόδιο 01: Σημειώσεις
Περισσότερο «Game of Thrones»:
- Davos alert! Ο Λίαμ Κάνινγχαμ παρουσιάζει μία αποκλειστική σκηνή του «Game of Thrones 6»
- Τρεις νέες σκηνές, τρία βήματα πιο βαθιά στον έκτο κύκλο του «Game of Thrones»
- Ας παίξουμε ένα Game of… Butts
- Οι νεκροί έρχονται στο πιο σκοτεινό και επικό τρέιλερ του 6ου κύκλου του «Game of Thrones»
- Με τα στόματα κλειστά στην πρεμιέρα του έκτου κύκλου του «Game of Thrones» στο Λος Αντζελες
- To ΗΒΟ τρολάρει τους φανατικούς με τον τίτλο και την υπόθεση της πρεμιέρας του 6ου κύκλου του «Game of Thrones»
- Ο Τζόναθαν Πράις αποκαλύπτει αποκλειστικά στο Flix τις εξελίξεις στον έκτο κύκλο του «Game of Thrones»
- «Είναι ο Τζον Σνόου νεκρός;»: Το καστ του «Game of Thrones» απαντάει
- Σπαθί ή 80s Heavy Metal γκρουπ; Το καστ του «Game of Thrones» χάνει τη μπάλα...
- Οι γυναίκες των σεναριογράφων του «Game of Thrones» τους απειλούν: φέρτε πίσω τον Τζον Σνόου αλλιώς χωρίζουμε
- Το νέο trailer του «Game of Thrones» υποψιάζει τι κοιτά η Ντενέρις όταν σηκώνει τα μάτια ψηλά
- Game of Thrones 6: Ηρθε το trailer και τι... wicked games παίζει!
- «Game of Thrones»: Οι νεκροί μιλούν στο teaser του 6ου κύκλου