«Killing Eve» (1η σεζόν)
To πιο αποτελεσματικό, απολαυστικό θρίλερ της σεζόν, για μια πράκτορα της βρετανικής αντικατασκοπείας που υποκύπτει στην εμμονή και την παράνοια στο κυνήγι μιας ψυχοπαθούς δολοφόνου. Η Φίμπι Γουόλερ-Μπριτζ αποδεικνύεται πολύπλευρο ταλέντο από εκείνα που σπανίως βλέπουμε στην τηλεόραση- ακριβώς επειδή το μέσο απαιτεί διάρκεια και ένα κάποιο μεθοδικό ξεδίπλωμα ιδεών, θεματικών και επαναλαμβανόμενων μοτίβων από τους δημιουργούς στη διάρκεια πολλών ωρών και σεζόν, ακόμα και οι σημαντικότεροι των TV auteurs μοιάζουν γυμνοί βασιλιάδες μετά από λίγες σειρές. Οχι απαραίτητα απατεώνες, αλλά σίγουρα μάγοι των οποίων το τρικ έχεις κάπως αντιληφθεί. Στην ακολουθία «Crashing», «Fleabag» και «Killing Eve», η 33χρονη δημιουργός μας κάνει μόνο να αγωνιούμε κάθε φορά και περισσότερο για το επόμενό της βήμα.
Εδώ, διασκευάζοντας μια σειρά βιβλίων στήνει ένα αστυνομικό θρίλερ πάνω στην εμμονή και την αλληλοψυχανάλυση, ιδέες που σε συντριπτικό ποσοστό αποτελούσαν δομικά υλικά καθαρά αρσενικών ιστοριών. Οι περίπλοκοι, σκοτεινοί, γκρίζοι άντρες, οι larger than life φιγούρες που αποτελούσαν δυσεπίλυτα μυστήρια (και, πραγματικά, διάλεξε ελεύθερα τους ήρωές σου, τα ζευγάρια είναι αμέτρητα). Αντ’αυτών, η Ιβ της σπουδαίας Σάντρα Ο έρχεται πρόσωπο με πρόσωπο με την Βιλανέλ της αποκαλυπτικής Τζούλι Κόμερ, μια ανερχόμενη ερμηνεύτρια-δύναμη της φύσης, που εδώ καταφέρνει να γεμίσει την οθόνη με ερωτηματικά, θυμό, απειλή και σεξουαλικότητα, δίχως ποτέ, μα απολύτως ποτέ, κάποιο στοιχείο της περσόνας της να υποσκάπτει το άλλο.
To τηλεοπτικό top-ten του 2018
- Flix Top-10 TV 2018: Λίγο έξω από τη δεκάδα
- Flix Top-10 TV 2018: To νούμερο 10
- Flix Top-10 TV 2018: To νούμερο 9
- Flix Top-10 TV 2018: To νούμερο 8
- Flix Top-10 TV 2018: To νούμερο 7
- Flix Top-10 TV 2018: To νούμερο 6
- Flix Top-10 TV 2018: To νούμερο 5
- Flix Top-10 TV 2018: To νούμερο 4
Oπως και στο «Fleabag» (επειδή, μιλώντας για δημιουργούς με ένα συνεπές όραμα, έχει ενδιαφέρον το να αναζητήσουμε τα στοιχεία που συνδέουν τόσο διαφορετικά έργα μεταξύ τους) έτσι κι εδώ η νεαρή αγγλίδα σεναριογράφος -που αυτή τη φορά επιλέγει να μείνει μόνο πίσω από την κάμερα- προσδίδει φρεσκάδα σε μια ιστορία παλιά όσο και το αφηγηματικό entertainment. Οι ηρωίδες της σειράς είναι μοναδικές ακριβώς επειδή η Γουόλερ-Μπριτζ δε φοβήθηκε στιγμή να τους δώσει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που όχι μόνο δεν γκρεμίζουν την απειλητική ή τραγική τους υπόσταση, αλλά την ενισχύουν. Eτσι, ένα οικογενειακό δράμα μπορεί να συνυπάρχει δίπλα σε ένα κυνήγι γάτας-ποντικού (όπου οι ρόλοι αυτοί διαρκώς μεταβάλλονται, αν υπάρχουν ποτέ), σε μια επικίνδυνη ισορροπία αγωνίας και συναρπαστικών χαρακτήρων.
Με ένα μαγικό τρόπο, το «Killing Eve» κατόρθωσε στην 1η σεζόν του να μοιάζει ριζοσπαστικό παρόλο που σε κανένα σημείο δεν υπήρξε ανυπάκουο ως προς τους κανόνες του είδους. Αλλά ακόμα κι αν κάθε φορά η διαδρομή φαινόταν γνώριμη, το σκηνικό έμοιαζε ολοκαίνουριο, κι αυτή η ασυμβατότητα έκανε τη σειρά ακόμα πιο συναρπαστική από όσο έτσι κι αλλιώς θα ήταν. Eνα ψυχροπολεμικό, σεξουαλικό παιχνίδι διαρκούς κυνηγητού και ανατροπών, με ενέργεια στην παραμική του σεκάνς, το «Killing Eve» αποτέλεσε το 2018 το κατεξοχήν δείγμα τηλεόρασης που δεν επέτρεψε στους θεατές να αφήσουν την προσοχή τους μετέωρη ούτε για λεπτό, σε μια εποχή που όλο και περισσότερες σειρές μοιάζουν να θεωρούν προτέρημά τους το πόσο φλύαρες και επαναλαμβανόμενες γίνονται. Το αδιαφιλονίκητο, και απολύτως δικαιολογημένο, success story της χρονιάς, με τη θεαματικότητα να αυξάνεται σε κυριολεκτικά κάθε νέο επεισόδιο.
Το καλύτερο επεισόδιο
«Nice Face» (1x01)
H σειρά δεν βασίζεται στην έκπληξη για να μας καθηλώσει- όπως γράψαμε και παραπάνω, σχεδόν τα πάντα είναι αναμενόμενα, αλλά διατυπωμένα με έναν τρόπο μοναδικό, που κάνει τη διαδρομή συναρπαστική. Τέλεια ένδειξη είναι το άψογο πρώτο επεισόδιο της σειράς, που ήδη από τα πρώτα του λεπτά καταφέρνει να συστήσει χαρακτήρες, καταστάσεις και τις διαρκείς εναλλαγές στον τόνο της που στη συνέχεια θα γίνουν τόσο κεντρικό κομμάτι της αφηγηματικής αισθητικής της.
Μια σκηνή
Από τις πιο άμεσα iconic στιγμές της πρόσφατης τηλεόρασης. Η στιγμή που ο αστυνομικός κι ο παράνομος συναντιούνται επιτέλους είναι πάντα σημείο καμπής για αυτούς του είδους τις ιστορίες, αλλά η ήρεμη ισχύς της Κόμερ και η συγχυσμένη προσπάθεια της Σάντρα Ο να κατανοήσει τι συμβαίνει και να ανακτήσει κάποια έστω στοιχειώδη αίσθηση ελέγχου ενώ δε μπορεί να συγκρατήσει την ταραχή της, έχουν ως αποτέλεσμα μια εμβληματική πρώτη σύγκρουση. Όποτε μιλάει κανείς για αυτή τη σειρά στο μέλλον, αυτή τη σκηνή θα δείχνει πρώτα.
Και κάτι ακόμα
Το «Killing Eve» αποτέλεσε την αγνότερη επιτυχία της φετινής τηλεόρασης και εξηγήσαμε το γιατί εδώ.. Το ταλέντο της Γουόλερ-Μπριτζ μας είχε εντυπωσιάσει από την προηγούμενη σειρά της, το «Fleabag», το οποίο είχε επίσης βρεθεί στην δεκάδα μας τη χρονιά της πρεμιέρας του. Oσο περιμένουμε με αγωνία τη 2η σεζόν εκείνης της σειράς, το «Killing Eve» μας αποκάλυψε τις πρώτες εικόνες από τον δικό του 2ο κύκλο, που έρχεται σύντομα.
Παλιότερα
- Το περσινό νούμερο 3: «Big Little Lies»
- H προηγούμενη σειρά της Φίμπι Γουόλερ-Μπριτζ: «Fleabag» (2016, #9)
To τηλεοπτικό top-ten του 2018
- Flix Top-10 TV 2018: Λίγο έξω από τη δεκάδα
- Flix Top-10 TV 2018: To νούμερο 10
- Flix Top-10 TV 2018: To νούμερο 9
- Flix Top-10 TV 2018: To νούμερο 8
- Flix Top-10 TV 2018: To νούμερο 7
- Flix Top-10 TV 2018: To νούμερο 6
- Flix Top-10 TV 2018: To νούμερο 5
- Flix Top-10 TV 2018: To νούμερο 4