Μας αρέσει καμιά φορά να σκεφτόμαστε τις κατηγορίες σεναρίου και ως ‘τα αληθινά Emmy’ λόγω των μικρών, εξαιρετικών διαφοροποιήσεων που παρατηρεί κανείς - η 4άδα των σειρών που εκπροσωπούνται ας πούμε στο πεδίο της κωμωδίας εδώ, θα μπορούσε (θα έπρεπε) να είναι και η σύνθεση της μεγάλης κατηγορίας.
Ένας ακόμα λόγος για τον οποίον τα σενάρια έχουν ξεχωριστό ενδιαφέρον είναι η αμεσότερη σύνδεσή τους με τους δημιουργούς των σειρών, που ουσιαστικά τα έχουν γράψει ή επιβλέψει όλα ανεξαιρέτως, ασχέτως credit. Πολύ απλά, αυτές οι κατηγορίες έχουν πολύ μεγαλύτερη σχέση με το ‘τι είναι’ μια σειρά από ό,τι η σκηνοθεσία ή πιθανώς μια μεμονωμένη ερμηνεία.
Πάμε να δούμε τις υποψηφιότητες στις 3 κατηγορίες των σεναρίων.
Σενάριο σε Δράμα
- Σεμί Σελά & Μάθιου Γουάινερ («Mad Men» / «Far Away Places»)
- Σεμί Σελά & Μάθιου Γουάινερ («Mad Men» / «The Other Woman»)
- Τζούλιαν Φέλλοους («Downton Abbey» / «Episode Seven»)
- Αλεξ Γκάνσα, Χάουαρντ Γκόρντον & Γκίντιον Ραφ («Homeland» / «Pilot»)
- Αντρέ Ζακεμετόν & Μαρία Ζακεμετόν («Mad Men» / «Commissions and Fees»)
Μια από τις πιο ανοιχτές κατηγορίες όλης της φετινής τελετής. Από τη μία έχεις 3 συμμετοχές για το «Mad Men» που δεν ξέρεις αν θα λειτουργήσουν διαιρετικά ή αν απλώς όλοι θα πάνε με το προφανές επεισόδιο («The Other Woman») και κάπως έτσι ο Γουάινερ θα τσεπώσει άλλο ένα (πανάξιο) Emmy για την πολυόροφη τροπαιοθήκη του. Όμως πρέπει να αναρωτηθεί κανείς αν η εμφανής αγάπη της Ακαδημίας για το «Downton Abbey» θα περιοριστεί σε πιθανώς ένα μόνο βραβείο (για τη Μάγκι Σμιθ, θα τα πούμε κι αύριο αυτά) ή αν θα θελήσουν να δώσουν και κάτι πιο σημαντικό. Ή, ακόμα, αν το ότι τους άρεσε το «Homeland», και το ότι τους αρέσουν οι πιλότοι, σημαίνει πως θα το σπρώξουν σε ένα νταμπλ για σενάριο-σκηνοθεσία.
Είναι πάρα πολύ ισορροπημένη η κατηγορία, αλλά αν έπρεπε να διαλέξουμε μία από τις εκδοχές θα ήταν εκείνη που προκύπτει από μια, καθαρή, σαφή μέτρηση: Η Ακαδημία λατρεύει το «Mad Men» τόσο πολύ που του έχει δώσει περίπου 378 Emmy ως τώρα, και επιπλέον του έδωσε 3 από τις 5 θέσεις στην κατηγορία του σεναρίου. Στο μυαλό τους (και στο δικό μας δηλαδή) είναι ο ορισμός του τι σημαίνει καλογραμμένη σειρά, και θα θελήσουν για άλλη μια φορά να το επιβεβαιώσουν.
Πρέπει να κερδίσει: «Mad Men» («The Other Woman») / Θα κερδίσει:«Mad Men» («The Other Woman»)
Σενάριο σε Κωμωδία
- Λούις Σι Κέι («Louie» / «Pregnant»)
- Λένα Ντάναμ («Girls» / «Pilot»)
- Κρις ΜακΚένα («Community» / «Remedial Chaos Theory»)
- Έιμι Πόλερ («Parks and Recreation» / «The Debate»)
- Μάικλ Σουρ («Parks and Recreation» / «Win, Lose, or Draw»)
Το ότι λείπει από εδώ το «Modern Family» λέει πολλά για το πόσο σε αυτόματο πιλότο το βραβεύουν εκεί στην Ακαδημία. Δες εν αντιθέσει το «Mad Men» πόσο το εκτιμούν συγγραφικά. Είναι δυνατόν να πιστεύεις πως κάτι είναι το καλύτερο στο είδος του αλλά να λες ταυτόχρονα πως δεν είναι και τίποτα φοβερά καλογραμμένο; Παράδοξο.
Σε κάθε περίπτωση, το πεδίο είναι τώρα ανοιχτό και να δούμε ποιος τυχερός θα επωφεληθεί. Οι δύο λατρεμένες κωμωδίες του NBC δεν πιστεύω πως τυγχάνουν ιδιαίτερης υποστήριξης κατά τα άλλα, οπότε δε θα τους έδινα ιδιαίτερη τύχη. Αν και σε έναν σωστό κόσμο, αυτό το σενάριο του «Community», με μια ιστορία σε 7 παράλληλες διαστάσεις, ανάπτυξη χαρακτήρων και αστεία που στήνονται στο ένα τρίλεπτο για να έχουν punchline σε 2-3 σύμπαντα παρακάτω, είναι κάτι τόσο ξεχωριστό και ιδιοφυές που δε θα έπρεπε καν να συζητάμε για το νικητή.
Είναι όμως πολύ ιδιαίτερο και απαιτεί πράγματα από τους θεατές, οπότε ίσως να μην είναι ό,τι πιο προσβάσιμο υπάρχει. Το προβάδισμα έχουν οι Λούις Σι Κέι και Λένα Ντάναμ, που όπως και στη σκηνοθεσία έχουν τις σειρές του Τώρα, τις σειρές με τις προσωπικές φωνές, που η Ακαδημία έχει αγκαλιάσει και θα θέλει να βραβεύσει. Από τους δύο, η Ντάναμ είναι η υποψήφια για πιλότο, άρα μοιάζει για μια ιδανική συγκυρία να πάρει το βραβείο της εδώ και να βγει κι η υποχρέωση.
Πρέπει να κερδίσει: ««Community» / Θα κερδίσει: «Girls»
Σενάριο σε Μίνι Σειρά ή Τηλεταινία
- Νιλ Κρος («Luther»)
- Μπιλ Κέρμπι, Τεντ Μαν & Ρόναλντ Πάρκερ («Hatfields & McCoys»)
- Στίβερ Μόφατ («Sherlock: A Scandal in Belgravia»)
- Αμπι Μόργκαν («The Hour»)
- Ντάνι Στρονγκ («Game Change»)
Ετούτη είναι ίσως η πιο άχρωμη των κατηγορίων - όχι φέτος, γενικά. Διότι ελλείψει μεγάλων ονομάτων (όπως στη σκηνοθεσία), συνήθως έχουμε απλά μια πριμοδότηση του όποιου τίτλου πρόκειται να κερδίσει τα περισσότερα από τα βραβεία του πεδίου. Το ότι βρίσκεται εδώ μέσα το εξαιρετικό «The Hour» μας κάνει να κοντοσταθούμε για μια στιγμή, το ότι βρίσκεται ο μέγιστος Στίβεν Μόφατ με το καλύτερο επεισόδιο του «Sherlock» του μας κάνει να στεναχωρηθούμε που δε θα κερδίσει, αλλά τελικά όταν τα ζυγίζουμε όλα, βλέπουμε το βραβείο να πηγαίνει στην κατεύθυνση που θα πάει και το αντίστοιχο της σκηνοθεσίας.
Δηλαδή, στο τιμ της πολιτικής τηλεταινίας «Game Change» του ΗΒΟ που πριν 4 χρόνια σάρωσε με το «Recount». Κι αν αυτό τουλάχιστον σημαίνει πως ο Ντάνι Στρονγκ (ο Τζόναθαν από την «Buffy») θα κερδίσει άλλο ένα Emmy, τουλάχιστον αυτό μας χαροποιεί.
Πρέπει να κερδίσει: «Sherlock: A Scandal in Belgravia» / Θα κερδίσει: «Game Change»
Διάβασε επίσης: