Το πρώτο τρέιλερ μοιάζει να θέλει περισσότερο απ οτιδήποτε άλλο, να χτίσει το ύφος του φιλμ και να μας προϊδεάσει για την αισθητική παλέτα που ο Λι και ο διευθυντής φωτογραφίας Κλαόυντιο Μιράντα δημιούργησαν για να αφηγηθούν την ιστορία του best seller του Γιαν Μαρτέλ με εικόνες.
Βραβευμένη με το Booker το 2002, «H Ζωή του Πι», υπήρξε παγκόσμιο best seller κι ένα από εκείνα τα αναγνώσματα που μοιάζουν να συγκινούν βαθιά εντελώς διαφορετικούς μεταξύ τους βιβλιόφιλους.
Το βιβλίο αφηγείται την ιστορία ενός 16χρονου αγοριού, του Πι Πατέλ, γιου ενός φύλακα ζωολογικού κήπου, που φεύγει με την οικογένειά του και τα ζώα τους μετανάστες από την Ινδία στον Καναδά. Το πλοίο όμως βυθίζεται και το αγόρι μένει μόνο του στη σωσίβια λέμβο, παρέα με μια τίγρη, μια ζέβρα, μια ύαινα και έναν ουραγκοτάγκο. Απ’ όλα αυτά τα ζώα στο τέλος επικρατεί η τίγρη που ακούει στο όνομα Ρίτσαρντ Πάρκερ και το αγόρι, καταλήγει να συμβιώσει μαζί της για 227 μερόνυχτα στην καρδιά του Ειρηνικού. Μετά από πολλά χρόνια, ο κύριος Πι, που είναι πλέον θρησκειολόγος και ζωολόγος, μας διηγείται την απίστευτη ιστορία του.
Συνδυάζοντας μια ιστορία επιβίωσης, μια φιλοσοφική εσωτερική διαδρομή και μαζί μια ξενάγηση στις θρησκείες, αλλά και στην σημασία της πίστης στη ζωή μας, η κινηματογραφική μεταφορά του βιβλίου ακούγεται σαν ένα μάλλον δύσκολο στοίχημα, ακόμη περισσότερο μάλιστα αφού σκηνοθέτες όπως ο Αλφόνσο Κουαρόν, ο Ζαν Πιερ Ζενέ και ο Μ Νάιτ Σιάμαλαν είχαν αρχικά ενδιαφερθεί να μεταφέρουν το βιβλίο στην οθόνη, αλλά σύντομα εγκατέλειψαν την προσπάθεια.
O πρωτοεμφανιζόμενος Σουράτζ Σάρμα κρατάει τον πρωταγωνιστικό ρόλο, ενώ εμφανίζονται ακόμη ο Τόμπι Μαγκουάιαρ και ο Ζεράρ Ντεπαρντιέ, ενώ όλα τα ζώα και η τίγρη που πρωταγωνιστεί είναι φτιαγμένα σε CGI.
Η ταινία είναι γυρισμένη σε 3D και το τρέιλερ, ακόμη κι αν είναι χαρακτηριστικά επίπεδο στην οθόνη του υπολογιστή σας, δεν κρύβει τις προθέσεις του για κάτι αληθινά θεαματικό και αληθινά όμορφο. Μπορεί όμως ένα φιλμ να είναι υπερβολικά όμορφο; Η χρωματική άποψη του φιλμ μοιάζει να ξενίζει στην αρχή, αλλά δεν μπορείς να αμφισβητήσεις ότι ακόμη κι αυτή η σύντομη συλλογή από σκηνές είναι γεμάτη από εικόνες που μένουν στην μνήμη.
Ετσι κι αλλιώς ο Λι είναι ένας χαμαιλεοντικός σκηνοθέτης (σκεφτείτε μόνο πόσο διαφέρουν μεταξύ τους οι δυο τίτλοι της φιλμογραφίας του που αναφέραμε στην αρχή του κειμένου) και ένας δημιουργός που ξέρει να κρατά την ισορροπία ανάμεσα στο μεγαλειώδες και το εσωτερικό. Ελπίζουμε ότι θα κατορθώσει να κάνει το ίδιο και σε αυτό το σίγουρα εντυπωσιακό φιλμ.
Tags: Life of Pi, ανγκ λι