Δύο ταινίες τρόμου που (κανονικά) θα συζητηθούν και δύο ταινίες από σπουδαίους διεθνείς δημιουργούς που μιλάνε η κάθε μια με δικό της τρόπο για τα καθημερινά, τα ανείπωτα, τα δύσκολα. Συν μια ελληνική επανέκδοση που έχει «γιορτινό» νόημα. Στο τέλος βέβαια, ο Αγιος Βασίλης κλέβει την παράσταση...
Ρενουάρ (Renoir) της Τσι Χαγιακάoυα
H μικρή Φούκι θα ήθελε να είναι ορφανή. Το γράφει στη σχολική της έκθεση. Δεν είναι ότι μισεί τους γονείς της, αλλά αυτό που συμβαίνει στο σώμα και κυρίως στο μυαλό της την αναγκάζει να αποστασιοποιηθεί από την πραγματικότητα που περιλαμβάνει τον μπαμπά της στο νοσοκομείο με καρκίνο και τη μαμά της να προσπαθεί να προσαρμοστεί στη νέα συνθήκη της ζωής της. Ολα τη σπρώχνουν προς το άγνωστο, το μαγικό, πολλές φορές, το επικίνδυνο... σε μια εξερεύνηση που μαζί με μια ενηλικίωση σε pause - όσο διαρκεί το καλοκαίρι, θα γίνει και ο δικός της τρόπος να αντιμετωπίσει το φόβο του θανάτου.
Η Τσι Χαγιακούα συνθέτει το παζλ μιας αναπόδραστης ενηλικίωσης, σε μια ταινία που όσο χάνει το κέντρο βάρους της, τόσο κερδίζει σε ιμπρεσιονιστική αίσθηση.
Διαβάστε περισσότερα για την ταινία και δείτε το τρέιλερ εδώ.
Αν Είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα (If I Had Legs I'd Kick You) της Μέρι Μπρόνστιν
Η Λίντα είναι μία ψυχαναλύτρια, που η νευρική της κατάσταση έχει διαταραχθεί σημαντικά. Με τον καπετάνιο άντρα της απόντα συνεχώς, μεγαλώνει μόνη της τη χρόνια άρρωστη κόρη της. Το 8χρονο κοριτσάκι δεν μπορεί να φάει κανονικά κι είναι συνδεδεμένο με έναν ομφάλιο λώρο τροφής από μηχάνημα. Αυτό δεσμεύει και εγκλωβίζει την μητέρα σε μία συνεχή περιποίηση κι αγωνία, ενώ ταυτόχρονα όλο το περιβάλλον της την πιέζει - οι γιατροί, οι δασκάλες, οι άλλες μητέρες, αλλά και η ίδια η μικρή έχουν συνεχείς απαιτήσεις. Ενας εφιάλτης που γιγαντώνεται όταν ο ουρανός πέφτει στο κεφάλι της. Συμβολικά, αλλά κάπως κυριολεκτικά: η οροφή του σπιτιού τους καταρρέει και η Λίντα πρέπει να βρει κανονικότητα για την ίδια, την κόρη, τους ασθενείς της ενώ ζει σ' ένα παρακμιακό μοτέλ.
Μήπως το «The Substance» αυτής της χρονιάς; Μία ταινία είδους (φλερτάρει με τη φαντασία και τον τρόμο), μία αστεία και πικρή αλληγορία για τη μητρότητα. Η Ρόουζ Μπερν έφυγε με το βραβείο στην Berlinale 2025 και προβλέπουμε ότι θα βρεθεί και στην οσκαρική πεντάδα.
Διαβάστε περισσότερα για την ταινία και δείτε το τρέιλερ εδώ.
Misericordia (Miséricorde) του Αλέν Γκιροντί
Η επιστροφή του Ζερεμί στη γενέτειρά του για την κηδεία του πρώην αφεντικού του, εξελίσσεται σταδιακά σε μια δίνη παραδοξότητας, αιματηρών μυστηρίων και απρόσμενων σεξουαλικών εξελίξεων. Οσο η προσωρινή παραμονή του νεαρού στο σπίτι της χήρας του εκλιπόντος παρατείνεται, τόσο περισσότερο αρχίζει να επισκιάζεται από μια εξαφάνιση, τις απειλητικές διαθέσεις ενός γείτονα και τις παρεξηγήσιμες προθέσεις ενός ιερέα.
Ο Αλέν Γκιροντί («Αγνωστος στη Λίμνη») επιστρέφει με μία αταξινόμητη ταινία υφέρποντος ερωτισμού και θανάτου, εμπλουτισμένη με τις σουρεάλ νότες του κωμικού παραλόγου.
Διαβάστε περισσότερα για την ταινία και δείτε το τρέιλερ εδώ.
Αγια Νύχτα, Αγρια Νύχτα (Silent Night, Deadly Night) του Μάικ Π. Νέλσον
Ενα παιδί γίνεται μάρτυρας της δολοφονίας των γονιών του από έναν άντρα που φοράει τη στολή του Άγιου Βασίλη. Τραυματισμένος ψυχικά και στοιχειωμένος από τις μνήμες, μεγαλώνοντας μετατρέπεται σε έναν άνδρα αποφασισμένο να τιμωρήσει όσους ευθύνονται για τον εφιάλτη της παιδικής του ηλικίας. Χρόνια αργότερα, φορά τη δική του κόκκινη στολή και ξεκινά ένα ανελέητο κυνήγι απονομής προσωπικής δικαιοσύνης — σε μια πόλη που νομίζει πως τα Χριστούγεννα είναι μόνο χαρά και θαλπωρή.
Ο Αγιος Βασίλης έρχεται, αλλά... μάλλον μάς βρίσκει όλους πολύ κακά παιδιά κι έχει άγριες διαθέσεις. Ενα shlasher-θρίλερ που διαφημίζεται ως η απόλυτη αντι-χριστουγεννιάτικη ταινία.
Διαβάστε περισσότερα για την ταινία και δείτε το τρέιλερ εδώ.
Keeper του Οσγκουντ Πέρκινς
Ο Μάλκομ και η Λιζ δραπετεύουν από την καθημερινότητα σε μία απομακρυσμένη καλύβα για να γιορτάσουν απομονωμένα και ρομαντικά την επέτειο του γάμου τους. Μόνο που μία σκοτεινή παρουσία στοιχειώνει το χώρο και το ζευγάρι ξυπνά στο χειρότερο εφιάλτη του.
Ενα σκοτεινό ταξίδι από τον Οσγκουντ Πέρκινς («Longlegs», «The Monkey»), μία από τις πιο ιδιαίτερες φωνές του σύγχρονου τρόμου.
Διαβάστε περισσότερα για την ταινία και δείτε το τρέιλερ εδώ.
Ο Βασιλιάς των Βασιλιάδων: Μια Ιστορία από τον Κάρολο Ντίκενς (The King of Kings) του Σεόνγκ-χο Γιανγκ
Αυτό που ξεκινά ως ένα παραμύθι για καληνύχτα, μετατρέπεται σε ένα ταξίδι που αλλάζει τη ζωή. Μέσα από τη ζωντανή του φαντασία, o Γουόλτερ περπατά δίπλα στον Ιησού, μαθαίνοντας την πορεία του.
Animation πάνω στην «πιο μεγάλη ιστορία του κόσμου» του Καρόλου Ντίκενς - την Ιστορία του Ιησού Χριστού - μέσα τα μάτια ενός μικρού παιδιού. Στις αίθουσες από την Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου, μεταγλωττισμένη στα ελληνικά.
Διαβάστε περισσότερα για την ταινία και δείτε το τρέιλερ εδώ.
Το Δέντρο που Πληγώναμε του Δήμου Αβδελιώδη
Χίος, 1960. Δύο μικρά αγόρια και πολύ καλοί φίλοι έρχονται σε σύγκρουση λίγο πριν από το κλείσιμο του σχολείου για τις καλοκαιρινές διακοπές με αφορμή ένα άτυχο συμβάν. Το ένα παιδί βοηθά τη μητέρα του στη συγκομιδή της μαστίχας, ενώ το άλλο αποφεύγει τη δική του, που τον κυνηγά να τον τιμωρήσει με τον πλάστη. Αργότερα, στα μέσα του καλοκαιριού, οι δυο φίλοι ξαναβρίσκονται τυχαία. Το υπέροχο καλοκαίρι που θα περάσουν διακόπτεται σύντομα από την έλευση του φθινοπώρου.
Η κλασική ταινία του Δήμου Αβδελιώδη σε επανέκδοση, δοκιμάζεται σε αντοχή και αντίκτυπο, έχοντας διεκδικήσει προ πολλού και με το δικό της μοναδικό τρόπο τη διαχρονικότητά της.
Διαβάστε περισσότερα για την ταινία και δείτε το τρέιλερ εδώ.
